Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te nuoret työharjoittelussa olevat opiskelijat, tutustukaa oikeasti työkavereihin

Vierailija
12.06.2019 |

En käsitä. Meillä useampi nuorehko korkeakouluopiskelija kesätöissä. Eivät puhu mitään muuta, kuin pakollisen pahan. Ei mitään kontaktia oteta muihin. Itse sain jatkopestin ja sen jälkeen vakkaripaikan inssinä ihan vain sillä, että harjoitteluaikana tulin hyvin juttuu muiden kanssa. Suosittelivat sitten jatkoonkin. Työ kuitenkin sellaista, joka vaatii hyvät vuorovaikutustaidot. Yksi työnjohtoharjoittelija ei puhu oikein mitään, oon kuullu sen ehkä 20 sanaa puhuvan tämän kesän aikana. Onko tässä joku sukupolvien välinen kuilu, kun me vakkarit ollaan yli 30, osa yli 40 vaa ja nuoremmat luokkaa 20? Vai kokevatko he, että tämä on vain kesätyö. Ei ole mielenkiintoa jutella noille urpoille. Tiedetään jo nyt, ketkä nykyisestä kesätyöntekijöistä otetaan seuraavallekin kesälle.

Kommentit (174)

Vierailija
141/174 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn, kyllä se on kuule ap:n asia itkeä esimiehelleen, jos häneen ei haluta tustua, mikä tuskin on este millekään työlle.

Jos pomo on ap:n talutushihnassa oleva tahdoton sylipuudeli vailla auktoriteettia, niin tokihan hän puuttuu tähän karmaisevaan "epäkohtaan" ja "vääryyteen" tarvittaessa jopa potkimalla alistumattomat tulokkaat pois ja ottamalla tilalle kuuliaisemmat vätykset.

Vierailija
142/174 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan jäänyt mieleen kahvipöytäkeskusteluista vaan työn tuloksista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/174 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan jäänyt mieleen kahvipöytäkeskusteluista vaan työn tuloksista. 

Teitä on nähty, savuavat rauniot jää ja seuraava myyntityö kutsuu. Työkaveritkin kehuu kun suosittelijaa kysytään, pelkästään jotta pääsee sinusta eroon.

Vierailija
144/174 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mä käyn vain töissä. Muut ihmiset eivät kiinnosta.

Vapaa-ajallasi ole mikä helkkarin mörkö vain, mutta töissä olet kaikkien muiden tavoin vastuussa yhteisestä hyvästä ilmapiiristä. Nyt se pää pois sieltä ahterista! Et kuole siihen, että käyttäydyt asiallisesti ja vastaat kun kysytään ja yrität tulla toimeen muiden kanssa.

Vierailija
145/174 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mä käyn vain töissä. Muut ihmiset eivät kiinnosta.

Vapaa-ajallasi ole mikä helkkarin mörkö vain, mutta töissä olet kaikkien muiden tavoin vastuussa yhteisestä hyvästä ilmapiiristä. Nyt se pää pois sieltä ahterista! Et kuole siihen, että käyttäydyt asiallisesti ja vastaat kun kysytään ja yrität tulla toimeen muiden kanssa.

Aina löytyy kuspaitä. Sitä vain miettii säälien millaista niillä on kotona.

Kunnes tajuaa sen...

Vierailija
146/174 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työharjoitteluissa haluan keskittyä työhön. Haluan oppia kaiken mitä opittavissa on. En tullut jauhamaan paskaa.  Toisena syynä hiljaisuuteeni on se, että rehellisesti sanottuna monien työkavereiden jutut ei ihan hirveästi kiinnosta. T. Röntgenhoitajaopiskelija

Vierailija
147/174 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, "päällikkö" on vain helppo yksinkertaisten ameeba-aivojen jekutus. 

Todellisuudessa rivimyyjä vastuulla, mutta ihan samalla palkalla kuin muutkin rivityöntekijät ilman vastuuta.

Vierailija
148/174 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on niin päin että "työelämä" kohtelee nuoria huonosti. Vakituisia ei kiinnosta tutustua nuoriin joita tulee ja menee koko ajan. Pomo kusettaa palkassa ja työolot on mitä on.

Vierailija
149/174 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on niin päin että "työelämä" kohtelee nuoria huonosti. Vakituisia ei kiinnosta tutustua nuoriin joita tulee ja menee koko ajan. Pomo kusettaa palkassa ja työolot on mitä on.

Hyviä pointteja.

Eipä ne vakkarit kerkeä tutustumaan kun vaihtuu niin usein ja ei ole järkeäkään luoda verkostoa siksi.

Usein vakkaritkin nykyään ovat pätkätyöläisiä että se siitä vakkariudesta...

Ammattiliittojen pitäisi tehdä nyt oikeaa työtä eikä vaan olla ammattiliitto. Työpaikat pitäisi pistää mafiapuristukseen. Palkkoja tulisi nostaa useilla euroilla tunti vähintään 4e tunti joka alalle. Eli se tarkoittaa sitä että ne 8e tunti työläiset saisivat tulevaisuudessa 12e tunti.

Vierailija
150/174 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän duunissa on trainee-ohjelma jolla on saatu ihan hyviä tuloksia ja työolot ovat... ööö samat kuin vakkareilla.

Mutta toki jos olet paskassa työssä, olet paskassa työssä. Oletko ajatellut mikä merkitys asenteillanne on työpaikkaan?

Vierailija
151/174 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä pointteja.

Eipä ne vakkarit kerkeä tutustumaan kun vaihtuu niin usein ja ei ole järkeäkään luoda verkostoa siksi.

Usein vakkaritkin nykyään ovat pätkätyöläisiä että se siitä vakkariudesta...

Ammattiliittojen pitäisi tehdä nyt oikeaa työtä eikä vaan olla ammattiliitto. Työpaikat pitäisi pistää mafiapuristukseen. Palkkoja tulisi nostaa useilla euroilla tunti vähintään 4e tunti joka alalle. Eli se tarkoittaa sitä että ne 8e tunti työläiset saisivat tulevaisuudessa 12e tunti.

et ole sen arvoinen ja jossain saman työpanoksen saa eurolla päivä.

Vierailija
152/174 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tutustua johonkin turhantärkeään nännipihan talonmieheen? ;'''D

Vierailija
153/174 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että työt tulee tehtyä. Ei kiinnosta jutella muuta kun pakolliset.

Vierailija
154/174 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trainee tai kesäduunari on meillä hommissa joku 4-8 kuukautta. About viisi samaan aikaan eli muutamassa vuodessa tulee kasa kontakteja joiden kanssa olen tehnyt hommia.

Henkilön valmistumisen jälkeen olen saanut muilta alalla työskenteleviltä kyselyä "tuo oli teillä, millainen oli" ja ikäväkseni olen muutamasta joutunut toteamaan etten edes muista. Ei jäänyt mieleen hyvässä eikä pahassa. Mielummin kerron jostain virheestä josta hän otti opikseen kuin myönnän etten edes muista ihmistä koska hän oli niin hajuton, väritön, mauton. Virheitä tehneet nimittäin ovat päässeet tekemään oikeitakin töitä.

Ja se ei vaadi paljoa, riittää kun moikkaa maanantaina ja kysyy miten meni viikonloppu tai vastaa jotain järkevää kun minä moikkaan ja kysyn samaa.

Suomi on pieni maa ja alanne on vielä pienempi. Ei kesäduunarit ole kavereita keräämässä, ne on hakemassa työkokemusta ja kontakteja jotka voivat auttaa heidät uralla alkuun.

Vierailija
155/174 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin harjoittelijan näkökulmasta: jos vakkarit puhuvat ruokatauolla vain keskenään eivätkä millään tavalla pyri ottamaan huomioon samassa pöydässä istuvaa harjoittelijaa, niin aika vaikea siinä on itse osallistua keskusteluun. Tuntuisi tuppautumiselta ja sivusta huutelulta sellainen, joten usein odotan, että vakkari ottaisi kontaktia ensin. Osa ottaa, osa ei.

Vierailija
156/174 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi olla vaiva kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran meidän tiimissä kaveri lähti viemään postia ja kysy että haluuko joku muu tilata jotain syötävää. ni sanoin että joo tuo mulle jotain.

No se toi ja ruokkiksel avasin paperipussukan.

Mist se ties et halusin just sen savulohipatongin?

Tää on just sitä mitä työtiimissä on kyse. Ajatustenlukua ja tiimipeliä.

En edes sanonut mitään patonki suussani. Ajattelin että kiitti kamu, mä rakastan sua ja vinkkasin positiivisella ilmeellä.

Äkkiä kuulin päässäni röyhtäyksen ja matalan äänen et: " ole hyvä kamu, mäki rakastan sua kamu".

Ruokkiksen jälkeen mentiin paskalle 40min ja vaihdettiin telepatialla työasioita keskenään, sanoja säästäen. Loppu päivästä (2h) meni kivasti.

Opetelkaa telepatiaa. Ne harjoittelijat käyttää telepatiaa.

Hölmöt puhuu turhia.

Itse kun keitän kahvit, laitan työkaverille aina teevedet myöskin vedenkeittimeen. Näin tämä tiimityö toimii. Kehityskeskusteluissa lähinnä keskitytään läpänheittoon ja kevyeeseen kenttävittuiluun. 

Hyvän työkaverin tunnistaa myös siitä että se painaa kahvinkeittimen päälle tauolle tullessa.

Nämä uudet eivät oikein tajua. Heillä ei ole tilannetajua.

Jännä miten ajattelemattomia monet ovat.

Kiva tulla aamulla juomaan kahvit kun muut istuu jo teekupit käsissään tai limua hörppien ja kukaan ei ole tajunnut painaa kahvinjuojalle kahvinkeitintä päälle.

Kun kahvi on valmistunut niin tauko onkin jo ohi.

Tämän oli jo pakko olla vitsi. Se keittää joka juo. Se juo joka keittää. En tasan koske kahvinkeittimeen jos en itse siitä koskaan juo tai ole kokouskahvivastaava. Minä en tiedä, millaista kahvia haluatte ja milloin haluatte. Ymmärrän närkästyksen pummeja kohtaan. Onneksi meillä on automaatti, niin kaikki saavat juoda mitä haluavat, ja kenenkään ei tarvitse olla marttyyri.

Ei se nyt jumalauta ole vaikeaa painaa nappia että kone käynnistyy???

Aika kusipäisen kuvan antaa ihmisistä jos ei osaa painaa nappia kahvinjuojalle.

Kiitos neuvosta, seuraavalla kerralla "painan vain nappia". Toivottavasti kahvinjuojat ovat iloisia kuumasta pannusta.

Ole hyvä. Hauska antaa neuvoja retardille tai ilmeisen kusipäiselle ihmiselle, joka kaivaa verta nokastaan.

Meidän jätkäporukassa sut raahattais tupakkapaikalle sakinhivutukselle.

Ei hirveästi tykätä kusipäisestä käytöksestä. Jätkät on kato rehtejä ja reippaita toisilleen. Tollanen asenne hivutetaan pois taukopaikalla.

Tuossa on miesten ja naisten ero. Jos miehenä peeloilet, voit saada käkättimeen. Se opitaan jo nuorena. Naiset taas voi tehdä mitä tahansa ja pahin mitä seuraa on pahaa puhetta selän takana.

Mielummin otan käkättimeen kerran kuin kuulen 10 vuoden takaisia juttuja yhä uudelleen tyypeiltä jotka eivät edes olleet talossa kun se tapahtui.

Kun sanat ja vuorovaikutustaidot loppuvat, mikä valitettavasti yksinkertaisimmalla (mies)aineksella tapahtuu melko pian, ellei heti kättelyssä, niin sitten nyrkit puhuvat, taannutaan väkivaltaisiksi öykkäreiksi ja sitten vielä ylpeillään sillä. 

Normityöpaikalla nyt ei vain kuulu tapella kuin nyrkkeilykehässä, vaikka mikä olisi. Tulee mieleen Citymarketin työntekijöiden kesäjuhlat taannoin, joita poliisi selvitteli.

Vierailija
157/174 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta yhtään. Haluan töistä vain palkan, enkä mikään juorukerhoseuraa. Muut ihmiset ovat kamalia ja turhia.

Sitten sä et ole alalle sopiva, eikä tarvitse odottaa, että valmistumisen jälkeen olisit tervetullut meille tai moneen muuhunkaan alan työpaikkaan.

-ei ap

Sen takia onkin hyvä valmistua alalle, jossa työvoimapulaa. Siinä ei paljoa kaverikerhoa valikoida, kun päteviä hakijoita ei juuri ole 👍

Vierailija
158/174 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran meidän tiimissä kaveri lähti viemään postia ja kysy että haluuko joku muu tilata jotain syötävää. ni sanoin että joo tuo mulle jotain.

No se toi ja ruokkiksel avasin paperipussukan.

Mist se ties et halusin just sen savulohipatongin?

Tää on just sitä mitä työtiimissä on kyse. Ajatustenlukua ja tiimipeliä.

En edes sanonut mitään patonki suussani. Ajattelin että kiitti kamu, mä rakastan sua ja vinkkasin positiivisella ilmeellä.

Äkkiä kuulin päässäni röyhtäyksen ja matalan äänen et: " ole hyvä kamu, mäki rakastan sua kamu".

Ruokkiksen jälkeen mentiin paskalle 40min ja vaihdettiin telepatialla työasioita keskenään, sanoja säästäen. Loppu päivästä (2h) meni kivasti.

Opetelkaa telepatiaa. Ne harjoittelijat käyttää telepatiaa.

Hölmöt puhuu turhia.

Itse kun keitän kahvit, laitan työkaverille aina teevedet myöskin vedenkeittimeen. Näin tämä tiimityö toimii. Kehityskeskusteluissa lähinnä keskitytään läpänheittoon ja kevyeeseen kenttävittuiluun. 

Hyvän työkaverin tunnistaa myös siitä että se painaa kahvinkeittimen päälle tauolle tullessa.

Nämä uudet eivät oikein tajua. Heillä ei ole tilannetajua.

Jännä miten ajattelemattomia monet ovat.

Kiva tulla aamulla juomaan kahvit kun muut istuu jo teekupit käsissään tai limua hörppien ja kukaan ei ole tajunnut painaa kahvinjuojalle kahvinkeitintä päälle.

Kun kahvi on valmistunut niin tauko onkin jo ohi.

Joku kofeiiniaddiktiko on niin onneton, että ei itse pysty nappia painamaan ilman virallista taukoa? Naipinpainallus kestää sekunnin ja sen voi kai hoitaa ihan itse etukäteen niin, että taolle on kahvi valmiina, eikä vaadi ylivoimaista meediointia, mutta vastuu tästäkin vain muilla?

Onko äiti passannut kotona kaikki lapsoselle nenän eteen, niin nyt ei aikuislapsi itse osaa eikä kykene kantamaan vastuuta edes näin mitättömästä asiasta? Mutta muut tilannetajuttomia eivätkä osaa edes ajatuksia lukea mokomat pölvästit?

Vierailija
159/174 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen velvollisuus juuri sillä uudella kesätyöläisellä olisi myydä ja markkinoida itsensä sisään jengiin? Oletteko itse ottaneet kontaktia? Ai niin, juurihan totesit että ette ole. Asia selvä.

Vierailija
160/174 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakkarit leipääntyneitä ja konahtaneita, odottavat sirkusapinatyyppistä viihdykettä, sylkykuppina ja syntipukkina olemista nuorilta, harjoittelijoilta ja kesähessuilta, koska asemansa turvin pystyvät kyykyttämään. "Tutustukaa oikeasti lässyn lää.." on vain sumuverho tälle toiminnalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan