Olenko itsekäs jos en lähde miehen suvun mökille juhannuksena?
Tilanne on siis seuraava; olemme olleet yhdessä 7 vuotta ja nämä kaikki juhannukset vietetty miehen suvun mökillä. On ikään kuin perinne. No, itse en ole mökki-ihminen ollenkaan, mutta olen miehen mieliksi lähtenyt joka kerta kun eipä minulla ole parempiakaan ideoita ollut enkä ole halunnut ns. heittäytyä hankalaksi kun mies aina odottaa mökkijuhannusta.
Välini miehen perheeseen ovat aina olleet viileät. En haluaisi sitä, mutta jostain syystä minun naamani on v*tuttanut heitä koko tämän 7 vuotta, ihan alusta asti. Aluksi yritin lähentyä heidän kanssaan, nyt en enää jaksa olla muuta kuin peruskohtelias. Tänä vuonna tilanne on pahentunut. Miehen veli alkoi alkuvuodesta seurustelemaan erään naisen kanssa, jonka tunnen lapsuudesta asti. Välimme eivät ole ikinä olleet hyvät, hän kiusasi minua koulussa ja jatkoi sitä vielä jopa pitkälle lukioajan. Suoraansanottuna tämä nainen ahdistaa minua älyttömästi. :( Hän on kai puhunut minusta miehen perheelle, koska nykyään miehen perheenjäsenetkin avoimesti v*ttuilevat minulle, heti kun teen pienenkin "mokan", esim. ostan vaikka vääränlaisia kukkia kylään mennessämme. Jotain ihan pientäkin mistä saa väännettyä kiusaa. Jos mennään käymään niin miehen siskot ja miehen veljen tyttöystävä ei puhu mulle sanaakaan. Suurinpiirtein hiljenevät kun astun huoneeseen. Tänään mies puhui isänsä kanssa puhelimessa, ja nukkumajärjestyksestä puhuttaessa isänsä oli todennut että "*minun nimeni* voi nukkua vaikka yksin ullakolla." Tuollaisia pieniä kuitteja ihan koko ajan. Mies toteaa noihin vaan vanhemmilleen jotain tyyliin "Noniin lopeta jo".
Yritin viimeksi tänään sanoa miehelle, etten haluaisi tulla tänä vuonna mukaan juhannuksenviettoon, että jos hän menisi kahdestaan lapsemme kanssa, mutta miehen kommentti oli vain että kaikki kuvittelemani kiusa on vitsiä ja että olen itsekäs jos en osallistu perhejuhlaan. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? En valehtele, erokin on käynyt mielessä sillä en vaan kertakaikkiaan jaksa nähdä noita ihmisiä. :( Anteeksi pitkä ja sekava teksti. En jotenkin osaa puhua tästä tilanteesta ystävilleni. Pakko purkautua johonkin..
Kommentit (243)
Ap tässä vielä, luin oman tekstini kunnolla läpi ja tajusin että kuulostan ihan lapaselta. Ja mieskin. Oon vaan ihan lukossa, vihaan konflikteja ja en oikein osaa riidellä tai suuttua. Mun reaktio ilkeilyihin on aina vaan ahdistuminen. Oikein v*tuttaa minä itse kun olen näin hiiri. Ja mieskin. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukat voi olla vääränlaisia??? En ole nähnyt niissä käyttöselostetta itseltään Jumalalta mutta ehkä he sitten ovat.
No niinpä. Anopin mukaan ovat ihan väärän värisiä ja "mihin nämäkin nyt muka pitäisi laittaa". Vaikka eukolla on pihamaa ja partsi täynnä erilaisia kukkia kun tykkää niistä. Ainostaan minun tuomat ei kelpaa.. -Ap
Entä jos vaan sanot miten asia on? Että sinulla on kivempaakin tekemisistä juhannuksena kuin kuunnella jatkuvaa vittuilua.
Miehenhän kanssa menit kimppaan etkä sukulaisten. Kyllä miehen pitäisi tajuta. Ei sulla ole mitään velvoitetta sukuloida. Oli itsekästä tai ei, ihan sama, nämä on vaan subjektiivisia mielipiteitä ja mielipiteet on kuin persreiät: jokaisella on omansa.
Älä yritä sanoa, vaan sano, että et aio tulla ja asia on loppuunkäsitelty.
Ei ole itsekkyyttä nauttia elämästään. Paitsi niiden mielestä tietenkin joilla on liuta vaatimuksia kaikille muille.
Mitä kummaa saat siitä että olet tekemisissä miehesi suvun kanssa? Siis mitä positiivista? Anna miehesi hoitaa asiat sukunsa kanssa miten tahtoo. Ei sinulla ihan oikeasti ole edes syytä nähdä noita ihmisiä.
Ei sun tarvitse olla tekemisissä heidän kanssaan. Anna miehesi tavata heitä yksinään tai lapsen kanssa. Ei siitä tarvitse tehdä mitään numeroa, sanot vaan ettet enää jaksa ja jäät pois noista tapaamisista.
On omakohtaista kokemusta vähän vastaavasta ja usean vuoden jälkeen voin kertoa, että oli hyvä ratkaisu vain vähin äänin lakata olemasta tekemisissä.
Tsemppiä!
Ap taisi kirjoittaa myös sen jutun pyyhkeeseen pukeutuneesta naapurin naisesta?
Jos olette aina olleet miehen suvussa juhannuksen, eikö olisi aika sinunkin joskus päättää?
Itsellä ihan sama juttu, miehen sisko haukkunut mua selän takana niin rumasti etten voi unohtaa. Ja kohteleekin yliolkaisesti. Siellä oltiin kaikki juhannukset. Mulla ei ollut koskaan kivaa, miehellä tietty oli.
Kerran yksiselitteisesti kieltäydyin menemästä ja mies mökötti kuin pikkulapsi koko juhannuksen vaikka hän olisi voinut mennä. Mieleni oli vielä pahempi kuin hänen sukulaisissaan kärvistellessä. Sittemmin miehellä ja siskollaan viileni muista syistä välit ja mikä onni kun juhla tuntuu rennolta ja odottamisen arvoiselta!
Olet itsekäs, jos et lähde.
Joskus ja jopa useinkin, ihmisen täytyy toimia ja tehdå asioita, niissäkin ympyröissä, jotka ovat kaukana omista mieltymyksistä. Sellaista elämä vain on:
Tokihan voi varata juhlapyhät joskus, vain ja ainoastaan omalle perheelle ja omalle parisuhteelle, eikä muut voi sitä kieltää, vaikka arvostelua tuleekin.
Suhteessa jommalla kummalla on aina läheisempi side sukuunsa, kuin toisella, sitäkin kunnioittasin ja olen kunnioittanutkin. On myös sanottu, että jokaisessa parisuhteessa, aina toinen rakastaa toista, paljon enemmän kuin toinen.
ELämä on täynnä valintoja, jokaisen tulee itse päättää valintsa, parisuhteessa ne pitäisi tehdä yhdessä,
mutta näin ei valitettavasti aina käy.
Jos on noin vaikeata viettää juhannuksia, lähde käppäseen suhteesta.
Silloin saat viettää kaikki Juhannukset, niinkus itse haluat.
Kiitos neuvoista. Jotenkin "valaistuin" kun luin oman tekstini ikään kuin ulkopuolisen silmin, ja sitten vielä teidän kommentit. Olette ihan jokainen tavallanne oikeassa. Nyt saa noi turvan aukomiset loppua, mä en enää kuuntele. Ja en ole menossa mihinkään mökille. Taidan lähteä äidilleni juhannukseksi. Siellä minä olen haluttu "vieras" ja siellä kukaan ei v*ttuile minulle.
Toivottavasti lapsikin haluaa tulla sinne. Saa toki mennä miehen mukaan jos tahtoo.
Kiitos teille!
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet itsekäs, jos et lähde.
Itse olet itsekäs kun vaadit muita tekemään tahtomallasi tavalla vastoin omaa tahtoaan!
Ap, ajattelepa nyt oikein tarkasti tilannettasi. Mikä voi suhteissasi miehen vanhempiin vielä huonontua, jos pidät pääsi etkä mene mökille kiusattavaksi? Et ole missään nimessä itsekäs, jos et halua kiusaajaporukan kanssa viettää aikaa. Se on päinvastoin ainoa oikea tapa hoitaa tilanne, ellet sitten saa sitä veret seisauttavaa raivaria. Sekin olisi terve reaktio..
Oletko koskaan kertonut miehellesi, että veljensä nainen on kiusaaja? Jos et, niin nyt viimeistään suu auki. Miehelläsi ei ole oikeutta painostaa sinua kyläilemään ilkeilevien vanhempiensa luona, jos hän ei puolusta sinua mitenkään. Todennäköisesti hän ei halua joutua selittelemään poissaolosi, muuten en ymmärrä syyllistämistä.
En ole itsekään ollut kykenevä puolustamaan itseäni, mutta vanhemmiten sietokyky laskee. Tuollaiseen kukka-asiaan sanoisin, että tunge vaikka sinne minne ei aurinko paista.
Ja tuolle yhdelle kommentoijalle, mikä hemmetin pyyhe ja naapurin nainen? Nyt ei soita kelloja. :D
-Ap
En sinuna menisi sinne. Jos miehesi kuitenkin menee, sille ei voi mitää, eikä myöskään sille ,jos/kun välillenne tulee tästä ongelmia.
Ainut mitä sinun pitää tehdä , on kehittää itsellesi jotain sopivaa juhannukseksi . Samoin siitä eteenpäinkin, ettet vaan ala tilanteesta kiukuttelemaan miehellesi. Sinulla pitäisi olla ns omaa mielenkiintoista elämää , jolloin olisit iloinen ja tyytyväinen arkeen jatkossa . Ihanne olisi ihan oma ystäväpiiri ja kaikenlaista omaa menoa.
Onko se sinulle nyt mahdollista? Sellaista pitää alkaa viritellä .
Eroa hyvä ihminen, kun siltä kerta tuntuu.
Suomessa on paljon yksinäisiä sinkkuja, jotka jopa maksaisivat siitä, että keskikesän kesän kauneimman juhlan, Juhannuksen, voisi viettää maaseudulla, mökillä.
Kyllä eonneelle miehellesi seuraa löytyy, aivan varmasti.
Sinä sen sijaan, saattasi titse joutua viettämään kaikki juhlapyhäsi yksin ja silloin tällöin lapsesi kanssa.
Olet kurja valittaja, samanmoisesta en ole koskaan aikaisemmin kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Ap taisi kirjoittaa myös sen jutun pyyhkeeseen pukeutuneesta naapurin naisesta?
Ihanko totta? Kiviäkin kiinnostaa.
Miten kukat voi olla vääränlaisia??? En ole nähnyt niissä käyttöselostetta itseltään Jumalalta mutta ehkä he sitten ovat.