Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko itsekäs jos en lähde miehen suvun mökille juhannuksena?

Vierailija
10.06.2019 |

Tilanne on siis seuraava; olemme olleet yhdessä 7 vuotta ja nämä kaikki juhannukset vietetty miehen suvun mökillä. On ikään kuin perinne. No, itse en ole mökki-ihminen ollenkaan, mutta olen miehen mieliksi lähtenyt joka kerta kun eipä minulla ole parempiakaan ideoita ollut enkä ole halunnut ns. heittäytyä hankalaksi kun mies aina odottaa mökkijuhannusta.

Välini miehen perheeseen ovat aina olleet viileät. En haluaisi sitä, mutta jostain syystä minun naamani on v*tuttanut heitä koko tämän 7 vuotta, ihan alusta asti. Aluksi yritin lähentyä heidän kanssaan, nyt en enää jaksa olla muuta kuin peruskohtelias. Tänä vuonna tilanne on pahentunut. Miehen veli alkoi alkuvuodesta seurustelemaan erään naisen kanssa, jonka tunnen lapsuudesta asti. Välimme eivät ole ikinä olleet hyvät, hän kiusasi minua koulussa ja jatkoi sitä vielä jopa pitkälle lukioajan. Suoraansanottuna tämä nainen ahdistaa minua älyttömästi. :( Hän on kai puhunut minusta miehen perheelle, koska nykyään miehen perheenjäsenetkin avoimesti v*ttuilevat minulle, heti kun teen pienenkin "mokan", esim. ostan vaikka vääränlaisia kukkia kylään mennessämme. Jotain ihan pientäkin mistä saa väännettyä kiusaa. Jos mennään käymään niin miehen siskot ja miehen veljen tyttöystävä ei puhu mulle sanaakaan. Suurinpiirtein hiljenevät kun astun huoneeseen. Tänään mies puhui isänsä kanssa puhelimessa, ja nukkumajärjestyksestä puhuttaessa isänsä oli todennut että "*minun nimeni* voi nukkua vaikka yksin ullakolla." Tuollaisia pieniä kuitteja ihan koko ajan. Mies toteaa noihin vaan vanhemmilleen jotain tyyliin "Noniin lopeta jo".

Yritin viimeksi tänään sanoa miehelle, etten haluaisi tulla tänä vuonna mukaan juhannuksenviettoon, että jos hän menisi kahdestaan lapsemme kanssa, mutta miehen kommentti oli vain että kaikki kuvittelemani kiusa on vitsiä ja että olen itsekäs jos en osallistu perhejuhlaan. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? En valehtele, erokin on käynyt mielessä sillä en vaan kertakaikkiaan jaksa nähdä noita ihmisiä. :( Anteeksi pitkä ja sekava teksti. En jotenkin osaa puhua tästä tilanteesta ystävilleni. Pakko purkautua johonkin..

Kommentit (243)

Vierailija
21/243 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole tippaakaan itsekäs jos jätät menemättä. Terve itsekkyys olisi hyvä asia, mutta tuo tilanne siellä on sen verran sairas ettei se todellakaan olisi itsekästä jättää menemättä.

Jää pois sieltä, älä mene sinne, sun tai kenenkään muun ei tarvitse sietää tuollaista käyttäytymistä eikä se ole sun homma selvittää tuota. Jää pois, tee jotain oikeasti kivaa, nauti elämästäsi äläkä tunne huonoa omatuntoa menemättä jättämisestä kun siihen ei ole syytä.

22/243 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen perheen luona on oikeasti noin huono tunnelma ja kokisin perustellusti, ettei minusta pidetä, en varmaan menisi joka vuosi tuollaisille pitemmille vierailuille (kylään voisin välillä mennä ja olisin peruskohtelias ja avoin välien paratumiselle). Ei se minusta itsekästä olisi. Ottaisin juhannussuunnitelmat puheeksi hyvissä ajoin.

Ei tuo kyllä missään nimessä eroamisen veroinen juttu olisi. Perheen takia olisin valmis "kompromissijuhannuksiinkin" aina välillä, ovathan he kuitenkin miehen lapsuudenperhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/243 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et kerran ole mökki-ihminen, niin vietä ihmeessä  kaikki juhlasi kaupungin pauhussa,

jolloin ei tiedä onko joulu, Vappu vai Juhannus.

Valinta on aivan sinun.

Vierailija
24/243 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) ole terveesti itsekäs. Älä siis lähde, mutta yritä hoitaa asia niin, että mies menee kuitenkin.

2) ystävien sijaan olisi hyvä olla joku, mieluiten ammatti-ihminen, jonka kanssa voisit käydä läpi tilannetta, miehen suvun asennetta ja vanhaa koulukiusaamisasiaa, joka on nyt aktivoitunut mielessäsi, kun vanha kiusaaja ilmestyi yllättäen kuvioihin.

Vierailija
25/243 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää nämä valittajat. Ei elämä valittamalla parane.

Tee jotain elämällesi,  kyllästyttää nämä itkuvirret suvusta ja perheestä.

Vierailija
26/243 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuolle yhdelle kommentoijalle, mikä hemmetin pyyhe ja naapurin nainen? Nyt ei soita kelloja. :D

-Ap

Aloitus otsikolla ”miehelläni erikoinen suhde naapuri naiseen”

Vierailija
27/243 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kiusaa sua siellä, niin et tietenkään mene. Puoliaan pitää osata pitää, se on hyvä näyttää lapselleenkin. Tai sitten menet ja v*ttuilet takaisin.

Vierailija
28/243 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukat voi olla vääränlaisia??? En ole nähnyt niissä käyttöselostetta itseltään Jumalalta mutta ehkä he sitten ovat.

Kyllä ne voivat. Olen itsekin ostanut anopille vääränlaiset kukat syntymäpäivänä.

Vierailija
29/243 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteet olisivat paljon helpompia jos ei olisi sukulaisia. Itse vasta 20 vuoden jälkeen opin ja rohkenin viettämään monet juhlat erillään miehestä ja hänen suvustaan. Toki osan juhlista vietän heidän kanssaan ja muutenkin kyläilemme, mutta nyt voin hyvin jäädä kotiin tai mennä omien sukulaisteni luokse, olisinpa uskaltanut jo nuorempana tehdä tämän päätöksen. Ei parinkaan tarvitse aina kulkea yhtä matkaa.

Vierailija
30/243 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se on miehen suvun ongelma selvittää miehen kanssa, että he toiminnallaan aiheuttavat pahaa mieltä ap:lle ja tästä sitten aiheutuu rasitusta parisuhteelle. Minusta pallo on nyt miehellä, mitä hän tekee kun vaimolla tuli mitta täyteen hänen suvun ilkeilyä.

Vierailija
31/243 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinua harmittaa myöhemmin jos et ole viettänyt aikaa myös oman lapsuudenperheesi kanssa vaan taipunut miehesi tapaan. Käske miehesi sanoa terveisiä, että sinua ei huvittanut nukkua juhannusta yksin ullakolla. Ja jos mies toppuuttelee niin sano hänelle, että voithan sinä sitten sanoa ettei sinua huvittanut kuunnella juhannuksena kettuilua. Katotaan sitten vaikka joku toinen viikonloppu tilalle minkä miehen perhe voi pilata.

Vierailija
32/243 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhteissa kun ollaan, silloin ei kukaan  ole yksin, hän osa niitä suhdeverkostaja.

Oletko koskaan ajatellut, voisiko syytä olla myös itsesäsi, kun et  mökkielämsätä kerran pidä..

Kielteinen suhtauminen muihin, heijastuu hyvin selvästi, vaikkei sitä tietenkään tietenkkään itse koskaan huomaa.

Vierailija
33/243 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa ensin kysymykseen: miksi sinua haittaa, että joku kutsuu sinua itsekkääksi?

Vierailija
34/243 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa, sinä jäät kotiisi, viettämään yksin Juhannusta.

Hyvää jussia vaan sinulle, toivottavasti nautit upeasta kesänjuhlasta,   - yksin  - !

Vierailija
35/243 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tottakai menet äitisi luo, joka s kerran vuosikaudet olet rampannut miehesi sukulaisissa juhannukset etkä viihdy.

Puolisoilla saa olla omiakin menoja. Ei tarvi nyhjätä aina yhdessä. Kun molemmat on tyytyväisiä niin homma toimii.

Vierailija
36/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tottakai menet äitisi luo, joka s kerran vuosikaudet olet rampannut miehesi sukulaisissa juhannukset etkä viihdy.

Puolisoilla saa olla omiakin menoja. Ei tarvi nyhjätä aina yhdessä. Kun molemmat on tyytyväisiä niin homma toimii.

Äitikin voisi olla iloinen kun saa tyttärensä kerrankin seurakseen juhannuksena.

Yleensäkin vähän ihmettelen sitä että mennään aina vain toisen sukulaisten luo viettämään jotain juhlaa

Voisihan sitä vähän vuorotella joskus.

Vierailija
37/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs on itsekäs vuoden ympäri, ei siihen juhannusta tarvita. Jopa tällä sivustolla osaat olla sitä viimeisen päälle.

Vierailija
38/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaa ensin kysymykseen: miksi sinua haittaa, että joku kutsuu sinua itsekkääksi?

En ole ap, mutta minusta tuo on aivan selvä varoitussignaali. Ihminen (minulle on siis opetettu näin) voi olla todella sokea omille vioilleen ja siksi minä ainakin huolestun välittömästi, jos jollakulla on minusta jotain valitettavaa.

Muuten olisin täysin aloittajan puolella, mutta minua mietityttää, onko hän sokea omille vioilleen, vai ei.

Vierailija
39/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi itsekästä, jos estäisit miestä lähtemästä, ei se että sinä kieltäydyt lähtemästä.

Hyvänen aika, olette kaksi erillistä ihmistä, ette siamilaiset kaksoset. Ei siinä ole mitään itsekästä, että molemmilla on omat mieleiset menot. Miehesihän siinä on itekäs mu*kvisti, jos aikoo pakottaa sinua lähtemään, mököttää yms.

Vierailija
40/243 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessahan sitäpaitsi kysytään "olenko itsekäs", eikä että "voiko joku kutsua minua itsekkääksi" jos en mene.