Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppilan mökki, miehen työleiri. Mikä on minun osuuteni?

Vierailija
10.06.2019 |

Huomasin kuormittuvani ja katkeroituvani jo tässä vaiheessa kesää. Vietämme kesällä aikaa sinänsä viihtyisällä mihen vanhempien mökillä, mutta työnjako alkaa risoa. Mies tekee paljon huoltotöitä, puita ym. Minun osakseni jää lastenhoitaminen, ja koska haluan vähentää isäntäparin työtaakkaa niin olen tiskannut ja siivoillut viime vuosina. Mitään vastuullisia tehtäviä en saa hoitaa, esim. saunan kiukaan sytytys vaati luvan kysymisen apelta ja hän seisoi selkäni takana koko ajan neuvomassa ja valittamassa. En ole sen koommin saunanpesään koskenut. Mökillä käy paljon muitakin sukulaisia, miehen sisarukset saavat laittaa ruokaa ja minä siivoan heidän jälkensä kun muuhun en kelpaa. Apen syntymäpäiväjuhlien jälkeen miehen siskot ihan määräsivät, että Sanna tiskaa! Olin silloin viimeisilläni raskaana ja tiskasin kantovedellä alkeellisissa olosuhteissa liki neljä tuntia. Muut seurustelivat toki keskenään. Kertakäyttöisiä astioita ei saa käyttää ja tuohon juhlaan katettiin omasta mielestäni ihan liikaa astioita ja aterimia, niitä tuotiin mökille lisääkin hirveät määrät, kun eihän heidän niistä tarvinnut huolehtia.

Olenko törkeä jos tiskaan vain meidän perheen jäljet ja jonkun kattilan? Vaikka osoitetaankin että Sanna varmaan tiskaa kun se ei laittanut ruokaa eikä tehnyt mitään muutakaan. En tosiaan "saa" osallistua mihinkään vastuullisempaan toimintaan. Nyt mökillä vierailee juuri täysi-ikäiseksi tulleita lapsenlapsia kavereineen, jotka jättävät hirveän sotkun. On oletettu, että minä siivoan nämäkin kun ei ole muuta tekemistä. Jos en siivoa, niin anoppi valittaa särkyjään kovaan ääneen ja miten joutuu taas ottamaan lääkkeitä sen takia. Ehdotuksia miten tätä hommaa voisi tasa-arvoistaa?

Kommentit (397)

Vierailija
121/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ihan ensimmäiseksi onnittelut lähes täydellisestä elämästä.

Tuo pikku anopin mökkijuttu ainoana ongelmana on aika helposti hoidettavissa,  et vain mene sinne.

Vierailija
122/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tätä Sannaa vaivaa ?

Kun ei ole ton verran arvostettu mökillä, miksi ihmeessä sinne pitää mennä ?

Hankkikaa oma elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa Sanna vain itse luulee, että osaa pilkkoa puita ja lämmittää saunaa tms? Myös yhdessä kokkaaminen ahtaassa tilassa vaatii nopeutta, joustavuutta ja ruoanlaiton osaamista.

Ei ne ole niin yksinkertaisia hommia, (tai on tottuneille) jos ei ole tottunut jo aiemmin.

Mulla on puuhella ja Porinmatti ja useat tuttavani kauhistelevat, että millä ihmeellä ymmärrät miten tuo hella toimii ja eivät ikinä osaisi lämmittää puilla ja sytyttää valkeaa ja hoitaa niitä pellejä.

Monet eivät myös ole koskaan lämmittäneet puilla saunaa.

Jos tiskaamiseen saa kulumaan neljä tuntia on joko hidas, erittäin pikkutarkka tai ei osaa organisoida hommia.

Mutta kaikenkaikkiaan itse ottaisin tiskivuoron, jos sillä saisin "ostettua" ilmaisen mökinkäytön, saunomisen, uimisen, ilmaiset ateriat ja omaa aikaa muun ajan kuin tuon tiskaamisen ajan.

Olen nopea, ja tiskaisin kyllä nopeasti homman pois alta ja menisin joko lukemaan rannalle, ottamaan aurinkoa tai soutelemaan yms.

Vierailija
124/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin AP, niin lakkaisin käymästä mökillä.

Vaikka mökillä käyminen olisi kuinka pakollista hyvänsä, niin alkaisin viettämään lomiani jossain muualla.

Jos joku loukkaantuu, niin antaa loukkaantua.

Ei kukaan tarvitse tuommoisia ihmisiä elämäänsä.

Vierailija
125/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun osuutesi on pysyä poissa sieltä mökiltä. Itse käyn kerran kesässä, menen illalla ja lähden aamulla. Se riittää. Mieheni ja lapseni saavat viettää siellä aikaansa niin kauan, kuin haluavat.

Vierailija
126/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota, että teidän perhe maksaa mökkivuokraa esim. 400 e/vko. Se on aika vaatimaton summa, jos teillä on oma pikkumökki tai pelkästään teidän perheelle varattuna huone. Sen jälkeen riittää, että teet ruokaa vain teidän perheelle eikä mies osallistu mökin töihin.

Minua ainakin risoo miniä, joka olettaa, että hänelle tarjotaan täysihoito samaan aikaan kun muu porukka tekee töitä.

Mun mökki ei ainakaan ole vieraille työleiri.

Kun minulle tulee mökkivieraita niin he saavat auttaa, jos haluavat.

Kiva kuulla, että joku ottaa mökille vieraita ihan vieraiksi, eikä töitä tekemään.

400 € mökkivuokra, jota joku ehdotti, kuulosti aika isolta. Varsinkin kun joutuu appivanhempia katselemaan ihan samaan hintaan.

Varasin perheelleni pienen mökin viikoksi meren rannalta, Pohjois-Ruotsista. Mökkivuokra on 350 €, eikä tarvitse katsella appivanhempia eikä hypätä heidän oikkujensa mukaan eikä kuunnella valitusta ties mistä. Ruokaakin saa laittaa silloin kun itse haluaa ja sellaista kuin itse haluaa.

Ensin oli tarkoitus vuokrata mökki Suomesta, mutta hinnat olivat paljon korkeampia ja mökit ankeampia ja huonommalla sijainnilla.

Taidan jatkossakin viettää mökkilomat Ruotsin puolella.

Vierailija
127/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, älä mene enää mökille. Älä päästä lapsiakaan sinne, ennen kuin osaavat uida. Mies saa totta kai mennä ilman syyttelyjä, saahan hän toki viettää aikaa lapsuudenperheensä kanssa välillä, jos tykkää.

Mieti, miten itse viettäisit mieluiten lomasi ja mistä lapset tykkäisivät, ja tee niin, kun mies lomailee vanhempiensa kanssa. Ehkä voitte viettää lomanne myös sinun sukulaistesi tai ystäviesi seurassa. Olisiko mukava olla vain kotona ja käydä puistossa, rannoilla, museossa, tapahtumissa yms? Tai vuokrata oma mökki Suomesta /muusta Pohjoismaasta? Tai vuokrata vaikka Airbnb-asunto jostain eri paikasta (kotimaa/ulkomaa)? Matkustaa all inclusive -lomalle etelään? Rantaloma Baltian maissa / Saksassa? Kaupunkiloma? Kylpylä? Road trip? Leirintäalue? Telttailu? Interrail tai vastaava junamatkailu? Mikä vain teitä eniten miellyttää. Älä turhaan haaskaa aikaasi miehen marttyyrisukulaisten kanssa.

Vierailija
128/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa Sanna vain itse luulee, että osaa pilkkoa puita ja lämmittää saunaa tms? Myös yhdessä kokkaaminen ahtaassa tilassa vaatii nopeutta, joustavuutta ja ruoanlaiton osaamista.

Ei ne ole niin yksinkertaisia hommia, (tai on tottuneille) jos ei ole tottunut jo aiemmin.

Mulla on puuhella ja Porinmatti ja useat tuttavani kauhistelevat, että millä ihmeellä ymmärrät miten tuo hella toimii ja eivät ikinä osaisi lämmittää puilla ja sytyttää valkeaa ja hoitaa niitä pellejä.

Jos tiskaamiseen saa kulumaan neljä tuntia on joko hidas, erittäin pikkutarkka tai ei osaa organisoida hommia.

Mutta kaikenkaikkiaan itse ottaisin tiskivuoron, jos sillä saisin "ostettua" ilmaisen mökinkäytön, saunomisen, uimisen, ilmaiset ateriat ja omaa aikaa muun ajan kuin tuon tiskaamisen ajan.

Olen nopea, ja tiskaisin kyllä nopeasti homman pois alta ja menisin joko lukemaan rannalle, ottamaan aurinkoa tai soutelemaan yms.

Vähän vaikeaa mökkielämä joillain. Kyllä ajattelin aikanani että anoppi osaa ruuat tehdä muitten mieleen niin mä hoidan tiskit. Ekat vedet hain saunalta, sitten käskin joutilaita hakemaan lisää. Myöhemmin kavereiden kanssa hoidettiin kyllä kimppaan ruokia. Kivointa tiskaamisessa oli heittää läppärit korville ja laulaa lujaa ja pieleen että kukaan ei tullut vahtimaan. ja appi anto mun lämmittää saunan kun eka kerran kokeili et onnistu, no ehkä vähän neuvomista mut mistä oisin heti tiennyt. sitä saunaa. Oli kyl ihanat anoppi ja appi.

Vierailija
129/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, ketjuni on vielä hengissä. Ap siis tässä. Juhannusmökkeily sujui uudemman kaavan mukaan, joskin kaikki johti samaan lopputulokseen kuin ennenkin. Sovin miehen kanssa, että en tiskaa vaan hoidan hänen tehtäviään kuten sen viheliäisen saunan lämmittämisen ja vähän puuhommia. Lastenhoito oli tarkoitus jakaa tasan. Poistuin ruokapöydästä ajoissa ja kerroin meneväni laittamaan saunaan tulet. Sainkin olla hetken rauhassa, kunnes appi seisoi takanani ja alkoi neuvoa kovaan ääneen. Hakiessani lisää puita, hän oli mennyt sytyttämään pesän ja valitti samalla miten väärin tein. Siirryin pilkkomaan puita saunan viereen ja appi seurasi perässä. Kirveenkäyttöni entisenä pitkän linjan partiolaisena oli kuulemma niin vaarallista etten saa tehdä klapeja, ja appi fyysisesti otti kirveen minulta alkaen itse pilkkoa puita. Hän siis koski minuun ja työnsi sivuun ottaen kirveen. Tuijotin tätä kaikkea äimänä ja sain jonkinlaisen ahdistuskohtauksen, teki mieli paeta paikalta ja itketti. En kärsi mistään mt-ongelmista, joten tämä oli aika pelottavaa. Appi satutti kätensä puiden kanssa ja alkoi huutaa minulle, että minun olisi pitänyt sanoa kun hän oli pudottamassa jotain puuta jalalleen. En huomannut sellaista. Appi mulkoili minua koko illan ja moitti vielä uudestaan muiden kuullen miten vaaransin hänen terveytensä ja esitteli jälkeä anopille ja lapsilleen. Hän ei puhunut minulle mitään koko loppuaikana. Mieheni vaikutti olevan peloissaan eikä tehnyt millekään mitään.

Kieltäydyin seuraavana päivänä tiskaamasta muiden kuin oman perheeni aiheuttamat jäljet, aiheesta tuli riita miehen siskojen kanssa, koska anoppi oli taas kovin kipeä. Siskot olivat kutsuneet juhannusvieraita, joten tiskin määrä oli aivan järjetön kun ruokaa laitettiin pitkän kaavan kautta. Lopputulema oli, että suuri porukka söi ja lähti mökiltä samantien, ettei heidän tarvinnut ottaa kantaa tiskaukseen. Annoin anopin tiskata monta tuntia ja istuin ahdistuneena vierasmökissä. Anoppi volisi minulle tiskin jälkeen miten kauheaa se oli, ja miten he aikovat myydä mökin kun sen pito on niin raskasta. Minusta tuntui, että tämä oli minuun kohdistettu syyllistys. Miehelleni tai kenellekään muullekaan he eivät myyntiaikeista ole koskaan puhuneet.

Mies oli pyytänyt appea vahtimaan rannassa leikkiä lapsia sillä aikaa kun teki jotain remppahommaa. Itse luin törkeästi kirjaa mökissä, mitä laiskuutta. Anoppi tuli kysymään minulta, että onko lapsilla lupa olla yksin rannassa, siis alle kouluikäisillä ja uimataidottomilla. Appi oli "unohtanut" että heitä piti vahtia. Suutuin, mieheni ei ymmärtänyt miksi, koska eihän mitään ehtinyt tapahtua. Pakkasimme tavarat ja lähdimme. Mies pyysi anteeksi _minun käytöstäni_ vanhemmiltaan, olen kuulemma stressaantunut ja siksi näin herkillä, ja ylireagoin. Että näin. En tiedä miten jatkaa. Lapset eivät ainakaan voi ilman minua enää lähteä mökille. Miehestä tulee vanhempiensa läsnäollessa surkea lammas joka hyppäisi varmaan kallionkielekkeeltä alas jos isi ja äiti käskisi. Siinähän hyppää, mutta mun lapsia hän ei kyllä vie mukanaan.

Koskettaminen tuolla tavalla on vallankäyttöä ja rajoittamista. Appesi kirjaimellisesti työnsi sinut paikalleen ja otti sinulta pois itsemääräämisoikeutesi. Jos näkisit tuollaista tapahtuvan jollekulle läheisellesi tai sitten vieraalle, mitä ajattelisit?

Koskettaminen tarkoittaa että jokin raja on ylitetty. Sinua seurattiin, vartioitiin, moitittiin, tönäistiin ja lopulta asetettiin sellaiseen asemaan jossa sinut laitettiin vastuuseen toisen hengestä, kun et tiskannutkaan.

Miehesi siskot käyttävät toisella tavalla valtaa. He jättivät sinut selviytymään sellaisesta tilanteesta josta et olisi voinutkaan selviytyä yksin. He tiesivät kuinka äitinsä ja isänsä käyttäytyy, kuinka miehesi vetäytyy ja joudut kohtaamaan yksin kaiken tämän. He kutsuivat jopa vieraita joista he ovat itse vastuussa ja jättivät vieraidenkin jäljet sinulle tiskattavaksi.

Anoppisi käytti toisenlaista valtaa, syyllistämistä. Hän ehkä lietsoikin appesi vihaa ja laittoi sinut vastaamaan hänen terveydestään, kun hänen omat lapsensa eivät auttaneet häntä tiskeissä, mutta kutsuivat juhlakansaa joille tyttäret tekivät ruokaa, mitä oletettavammin kaikki yhdessä osallistuen. Kaikki muut paitsi sinä.  Koska sinun piti jäädä tiskaamaan kun kaikki muut ovat kylläisiä ja pitävät keskenään hauskaa.

Sitten lapsesi jätettiin kaitsematta, vaikka oli miehesi vuoro vahtia heitä. Ehei se sellainen kuin lapset vain voi unohtua heitteille. He olivat rannalla kun sinulle tultiin ilmoittamaan että he ovat ilman aikuisen valvontaa. Jos lapsesi olisivat oikeasti jääneet ilman valvontaa, he olisivat kellumassa tällä hetkellä.

Sinut laitetaan aika mahdottoman eteen tuolla kombolla. Olet vastuussa niin appesi, anoppisi kuin lastesi terveydestä ja kaikki tämä koska nyt oli jonkun muun vuoro tiskata.

Eihän tässä voi muuta kuin vetää johtopäätöksen että on varmaan parempi vetäytyä vastuusta ja jättäytyä menemättä koko mökille, niin kenenkään terveys ei vaarannu.

Ehkä ensi jouluna voisit ostaa miehesi perheelle tiskikoneen joululahjaksi. 

Vierailija
130/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tatkan vielä, oli talkooporukkaa kun rakenettiin mökkiä, anoppi ruokki mä tiskasin, keräilin ja säkitin raksaromuja.ja sitten smitalin ei enää v****tv-utt ollenkaan.

Vierailija
131/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkkoht en nyt ymmärrä, et jos muut tekevät kaikki muut työt ja sannalle jää tiskaaminen, niin onko se nyt niin kauhean iso homma. Täys ylläpito, mistään ei tarvi maksaa mitään ym. Musta kuulostaa jopa vähän kiittämättömältä. monen mielipide näyttä olevan, että ei tarvis ees tiskata kuin oman perheen astiat vaikka ruuatkin tulee nokan eteen ilmaiseksi. Jos mua haittais tommonen asia noin paljon, niin viettäisin lomani toisella tavalla. Omankin mökin voi hankkia, mutta kallistahan se oikeasti on.

Nykypäivän pikkulapsiperheiden anopeista ja appiukoista on aika harva oman mökkinsä ostanut. Iso osa on heille tullut perintönä eli lähes ilmaiseksi, joten mökkien hinnoista jeesustelu on aika turhaa.

Etenkään kun näissä ketjuissa aika harva viettää aikaa mökillä vanhempien/ appivanhempien kanssa sen takia, että se olisi jotenkin euromääräisesti mitattuna halvempaa.

Vierailija
132/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikoneasiaan vielä. Sitä on hankittu nyt noin viisi vuotta. Minä en valitettavasti voi tilata appisten yli putkimiestä mökille enkä hankkia tiskikonetta. Puhuttaessa asiasta anoppi sanoo että sellaistako te nyt olette ajatelleet, voi että, ohhoh, oikein tiskikone. Appi ei halua ottaa kantaa asiaan lainkaan, sanoi ettei osallistu. Miehen siskot ynähtelevät, ei heillä ole mitään sitä vastaankaan muttei kukaan asiaa myöskään edistä. Asian hoitaminen on jäänyt miehelleni, joka ei saa sitä hoidettua. Tietenkään, koska hän ei ole kertaakaan tiskannut mökille, voitteko kuvitella... Minulla ei mökille edes avaimia, eikä miehelläkään, meidän on vaikea putkaria saada sinne liitäntää tekemään kun ei päästä sisälle. Tää koko kuvio on ihan vinoutunut ja täynnä erilaisia valtapelejä ja monenlaisia agression ilmauksia. Itselle hankalaa, kun olen ulkopuolinen ja tämä leikki on pyörinyt jo ennen minua vuosikymmenien ajan.

Vierailija
133/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei tiskikonetta hankita, on siis yksi keino pitää tämä pimeä kuvio käynnissä. Ongelmiin on olemassa ratkaisuja, mutta niitä ei haluta. Miksi? Jos joku ymmärtää logiikan tämän takana niin voi esittää valistuneita arvauksia. Itse veikkaan jonkinlaista marttyyritouhua ja hyväksikäyttäviä aikuisia lapsia. Itse olen se piika johon voi pyyhkiä jalat. -ap

Vierailija
134/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun siskoni teki mökillä joskus ruokaa käyttäen siihen kaikkia mahdolliset kipot ja kattilat ja jätti jälkeensä hirveen sotkun. Koskaan ei käsiään laittanut tiskiveteen. Meillä on ollut tapana, että omat jäljet aina korjataan. Jos olimme kaiki paikalla, usein ruuan teki äitini ja minä tiskasin. Pääsääntöisesti sisko istui valmiiseen pöytään eikä tehnyt mitään ruuan valmistumisen eteen eikä sotkujen siivoomisen eteen. Minä perheeni kanssa vien mukana omat lakanat ja äiti jaksaakin aina ennen meidän tuloa sanoa ivallisesti "ottakaa omat petivaatteet ettei mulle jää yhden yön takia hirveetä pyykkimäärää". Siskoni ei vie omia lakanoita, eikä sitä häneltä edes pyydetä kun ei itse tajua. Jos ihmiselle on yli 30 vuotta kaikki passattu eteen, niin miten hän voisikaan mitään tajuta.

Voithan käyttää heidän lakanoitaan ja pestä ne ennen lähtöä, nii ei jää pyykkiä. Oletko varma, että siskosi ei toimi näin? Saattaapi olla syy miksei häntä pyydetä tuomaan lakanoita.

Olisikin näin, mutta ei ole. Mökillä ei myöskään ole pesukonetta. Hän käy mökillä lomalla ja palveltavana. En ole vuosiin käynyt itse samaan aikaan, kun en välitä siivota aikuisen ihmisen jälkiä, jolla on omat oikeudet.

Vierailija
135/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikeaa mökkielämä joillain. Kyllä ajattelin aikanani että anoppi osaa ruuat tehdä muitten mieleen niin mä hoidan tiskit. Ekat vedet hain saunalta, sitten käskin joutilaita hakemaan lisää. Myöhemmin kavereiden kanssa hoidettiin kyllä kimppaan ruokia. Kivointa tiskaamisessa oli heittää läppärit korville ja laulaa lujaa ja pieleen että kukaan ei tullut vahtimaan. ja appi anto mun lämmittää saunan kun eka kerran kokeili et onnistu, no ehkä vähän neuvomista mut mistä oisin heti tiennyt. sitä saunaa. Oli kyl ihanat anoppi ja appi.

Läppärit korville? Kannettavat tietokoneet korvilla kuulostaa kyllä enemmänkin epämukavalta kuin kivalta.

Vierailija
136/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on tervejärkinen niin hän ei mene mökille eikä päästä lapsiakaan sinne. Pieni tauko lienee paikallaan. Ei kuulosta, että ap olisi tervetullut mökille niin ei silloin kannata mennä. Ja jos mieheen tai appeen, tai edes anoppiin ei voi luottaa lasten vahtimisessa niin kukaan tervejärkinen ei päästä lapsiakaan mökille. Syyksi voi sanoa ettei tunnu siltä, että olisit mökille tervetullut, joten et tule. Lapsetkaan ei tule koska et voi luottaa, että heitä valvotaan mökillä vastuullisesti. Simple as that.

Vierailija
137/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on sellainen paikka, että siellä sitä hommaa riittää. Kaikkien pitää osallistua.

Mutta nyt suu auki. Kun hommia jaetaan, ilmoitat mitä teet, etkä jää odottelemaan nakitusta. Se on selvä, että kun muut ovat valinneet kivemmat hommat niin psskin homma jää sille, joka ei ole osannut sanoa mitään. Menet ja laitat sen saunan, vaikka kuka tulisi kyttäämään ja märisemään, kyllä maailmaan märinää mahtuu. Tyhjennät paskalan/hakkaat polttopuut/otat grillimestarin roolin ja ruuan jälkeen ilmoitat, että jonkun muun tiskivuoro tänään. Jos jäät lampaana odottelemaan niin huonoimmat hommat saat.

Vaihtoehtona tietysti on, että lähdette miehesi kanssa ruoka-aikaan kylille ja syötte siellä. Tuskin kukaan kehtaa silloin vaatia tiskaamaan kun ette olleet syömässäkään.

Vierailija
138/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskikoneasiaan vielä. Sitä on hankittu nyt noin viisi vuotta. Minä en valitettavasti voi tilata appisten yli putkimiestä mökille enkä hankkia tiskikonetta. Puhuttaessa asiasta anoppi sanoo että sellaistako te nyt olette ajatelleet, voi että, ohhoh, oikein tiskikone. Appi ei halua ottaa kantaa asiaan lainkaan, sanoi ettei osallistu. Miehen siskot ynähtelevät, ei heillä ole mitään sitä vastaankaan muttei kukaan asiaa myöskään edistä. Asian hoitaminen on jäänyt miehelleni, joka ei saa sitä hoidettua. Tietenkään, koska hän ei ole kertaakaan tiskannut mökille, voitteko kuvitella... Minulla ei mökille edes avaimia, eikä miehelläkään, meidän on vaikea putkaria saada sinne liitäntää tekemään kun ei päästä sisälle. Tää koko kuvio on ihan vinoutunut ja täynnä erilaisia valtapelejä ja monenlaisia agression ilmauksia. Itselle hankalaa, kun olen ulkopuolinen ja tämä leikki on pyörinyt jo ennen minua vuosikymmenien ajan.

Tuo on sitten jo omaa saamattomuuttanne. Jos tiskikoneen hankinta on jäänyt miehesi/teidän hoidettavaksi, niin siitä vaan hoitamaan. Varmasti hoituu avaimet ja järjestelyt kun ryhdytte toimeen.

Vierailija
139/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä änkeätte toisten mökille. Onko tullut mieleen että ehkä nämä vanhukset kaipaavat vain rauhaa mökilleen. Haluavat olla siellä omissa oloissaan ja tavoissaan. Vanha totuus on se että anoppi ja miniä ei sovi saman katon alle. Kotona pääsette paljon helpommalla.

Vierailija
140/397 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei tiskikonetta hankita, on siis yksi keino pitää tämä pimeä kuvio käynnissä. Ongelmiin on olemassa ratkaisuja, mutta niitä ei haluta. Miksi? Jos joku ymmärtää logiikan tämän takana niin voi esittää valistuneita arvauksia. Itse veikkaan jonkinlaista marttyyritouhua ja hyväksikäyttäviä aikuisia lapsia. Itse olen se piika johon voi pyyhkiä jalat. -ap

Ap. Ota vastuu tekemisistäsi.

Miksi menet sinne?

Koska se on helpoin tapa järjestää kesäloma. Muu vaatisi paljon suunnittelua, vaivannäköä ja rahaakin.

Vaikka 4h tiskaus v*tuttaa niin se on kuitenkin helpointa vain mennä ja kitistä täällä?

Ps. Kuka tiskaa 4h? Mitä ihmeen astioita teillä on? Neljässä tunnissa raiskaisi käsin yhden pataljoonan tiskit ja kattilat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi