Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppilan mökki, miehen työleiri. Mikä on minun osuuteni?

Vierailija
10.06.2019 |

Huomasin kuormittuvani ja katkeroituvani jo tässä vaiheessa kesää. Vietämme kesällä aikaa sinänsä viihtyisällä mihen vanhempien mökillä, mutta työnjako alkaa risoa. Mies tekee paljon huoltotöitä, puita ym. Minun osakseni jää lastenhoitaminen, ja koska haluan vähentää isäntäparin työtaakkaa niin olen tiskannut ja siivoillut viime vuosina. Mitään vastuullisia tehtäviä en saa hoitaa, esim. saunan kiukaan sytytys vaati luvan kysymisen apelta ja hän seisoi selkäni takana koko ajan neuvomassa ja valittamassa. En ole sen koommin saunanpesään koskenut. Mökillä käy paljon muitakin sukulaisia, miehen sisarukset saavat laittaa ruokaa ja minä siivoan heidän jälkensä kun muuhun en kelpaa. Apen syntymäpäiväjuhlien jälkeen miehen siskot ihan määräsivät, että Sanna tiskaa! Olin silloin viimeisilläni raskaana ja tiskasin kantovedellä alkeellisissa olosuhteissa liki neljä tuntia. Muut seurustelivat toki keskenään. Kertakäyttöisiä astioita ei saa käyttää ja tuohon juhlaan katettiin omasta mielestäni ihan liikaa astioita ja aterimia, niitä tuotiin mökille lisääkin hirveät määrät, kun eihän heidän niistä tarvinnut huolehtia.

Olenko törkeä jos tiskaan vain meidän perheen jäljet ja jonkun kattilan? Vaikka osoitetaankin että Sanna varmaan tiskaa kun se ei laittanut ruokaa eikä tehnyt mitään muutakaan. En tosiaan "saa" osallistua mihinkään vastuullisempaan toimintaan. Nyt mökillä vierailee juuri täysi-ikäiseksi tulleita lapsenlapsia kavereineen, jotka jättävät hirveän sotkun. On oletettu, että minä siivoan nämäkin kun ei ole muuta tekemistä. Jos en siivoa, niin anoppi valittaa särkyjään kovaan ääneen ja miten joutuu taas ottamaan lääkkeitä sen takia. Ehdotuksia miten tätä hommaa voisi tasa-arvoistaa?

Kommentit (397)

Vierailija
321/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hierarkian alinna olemiseen ei tarvitse olla mökkiä missä sen voi kokea.

Anoppilaan vein aina mennessäni pussillisen ruokaa kaupasta.

Talon tytär ilmestyi perheensä kanssa koko päiväksi passattavaksi joka la ja su.

Anoppi ja appi olivat pienellä eläkkeellä eläviä.

Tyttärellä ja perheellä työt ja oma talo.

Minä huonona miniäkokelaana ”sain” tehdä ruokaa ja tiskata( vanha talo)

Jatkoivat samaa all inclusiveä kuulemma vuosia( sitä en ollut näkemässä)

Sinulle neuvoksi: keksi itsellesi mukavampaa viihdettä, ikinä ei tule asemasi muuttumaan. Tai no kyllä, jos voitat 73miljoonaa euroa eurojackpotista.

Tsemppiä

Vierailija
322/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käärisin hihat ylös ja ryhtyisin hommiin. Mökillä on AINA töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle anoppilan mökistä seurasi avioero.

Itsellä ei entuudestaan tuota työleirikokemusta.

Aluksi mökille tultua (tuohon pimeään ryteikköön, jossa aurinkoa oli vai pitkän laiturin päässä), erehdyin menemään viinilasillisen kanssa istumaan ilta-aurinkoa tuon pitkän laiturin päähän.

Pitkiä katseita seurasi. Ei tuolla työleirillä lepotaukoja sallittu!

Astiat tiskattiin käsin meressä, huussi tyhjennettiin käsin jne.

Itse olin opiskellut juuri siksi, ettei olisi moiseen tarvinnut enää mennä, näille se tuntui olevan hauska leikki.

Vierailija
324/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat toimivat väärin ja epäreilusti. Mutta miksi sinä alistut tuollaiseen, aikuinen ihminen? Myötäelän kanssasi, mutta sinun tulee myös katsoa peiliin. Mikä pakottaa aikuisen ihmisen osallistumaan tuollaiseen? Kuka pakottaa sinut lähtemään sinne mökille orjaksi? Itse valitset lähteä, ja sitten uhriudut, kun olot ovat niin kurjat. Tilanne on siis osittain myös omaa syytäsi - mahdollistat sen, että sinua saa kohdella noin. Yksinkertaisesti; älä lähde. Kuka pakottaa? Sanot vain suoraan, että et lähde. Jos tarvitsee perusteluja, niin toteat vain, ettet ole kynnysmatto vaan ihminen.

Ja jos miehesi on niin vässykkä, että sallii sinua kohdeltavan noin, niin ehkä olisi teilläkin keskustelun paikka? Äiti on rakas, mutta sinä olet miehesi kumppani. Miehesi sallii sinua kohdeltavan kuin kynnysmattoa ja sinä hyväksyt tämän?

Olet AP ikävässä tilanteessa ja sinua kohdellaan kaltoin, mutta itsesi tulisi myös katsoa peiliin. Pidä puolesi. Uhriudut palstalla, vaikka varmasti sisimmässäsi tiedät, että sinua kohdellaan väärin ja sallit sen.

Älä hae täältä palstalta säälipisteitä, vaan tee appivanhemmille sekä ennen kaikkea miehellesi selväksi, että et siedä moista kohtelua. Ei ne palstalta kerätyt säälipisteet muuta tilannettasi konkreettisesti mitenkään - korkeintaan saat hetkeksi olon, että sinua säälitään ja ymmärretään.

Jos haluat jotain konkreettista muutosta tilanteeseen, niin vähintään lakkaat osallistumasta noihin sukumökkeilyihin. Sinun ei ole pakko osallistua. Sen jälkeen teet miehellesi selväksi, että hän hiljaa hyväksyy kohtelun.

Vierailija
325/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tiskaaminen voi olla suurempitöistä kuin ruoanlaitto ja kattaminen. Ehkä se on hieman epämielyttävää, mutta helppoa ja nopsasti hoiedttu.

Neljän tunnin jättitiski nopeasti hoidettu? Ei tosiaan ole.

Minä kyllä skippaisin mökkiloman noilla perusteilla. Mökkejä saa vuokrattuakin kun on ajoissa liikkeellä. Tai relaisin kaupungissa, söisin hyvin ravintolassa ja kävisin lavatansseissa.

Vierailija
326/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei meillä ole. Joko teillä on surkea mökki, tai elämänarvot vinksahtaneet. Ja jos joku haluaa puuhailla, se on ihan ok, mutta muiden pitää antaa olla rauhassa.

Vierailija
327/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle anoppilan mökistä seurasi avioero.

Itsellä ei entuudestaan tuota työleirikokemusta.

Aluksi mökille tultua (tuohon pimeään ryteikköön, jossa aurinkoa oli vai pitkän laiturin päässä), erehdyin menemään viinilasillisen kanssa istumaan ilta-aurinkoa tuon pitkän laiturin päähän.

Pitkiä katseita seurasi. Ei tuolla työleirillä lepotaukoja sallittu!

Astiat tiskattiin käsin meressä, huussi tyhjennettiin käsin jne.

Itse olin opiskellut juuri siksi, ettei olisi moiseen tarvinnut enää mennä, näille se tuntui olevan hauska leikki.

"huussi tyhjennettiin käsin" onneksi ei lusikalla :D

Ei vaiskaan. Onpas joillakin stressaavaa mökkeilyä. Itse en alistuisi muita passaamaan koko ajan. Toki osuuteni tekisin.

Meillä kävi aikoinaan paljon mökkivieraita. Kaikki tekivät oma-aloitteisesti jotakin, joskus jopa minua hävetti, kun itselleni ei jäänyt mitään puuhaa kun sukulaiset ja ystävät varasivat kaikki hommat :) Noh, sen paskahuussin tyhjensin aina. Ei haissut ja homma vei max viisi minuuttia. Veljen vaimo oli ainoa joka ei juurkaan mitään tehnyt. Lueskeli lehtiä laiturilla, siemaili  viiniä ja nautti mökkeilystä. Ei sitäkään kukaan vinoon katsonut.

Vierailija
328/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä mökkeilyssä on niin mahtavaa? Varsinkaan sukulaisten kanssa?

Mä kävin mieheni mieliksi anopin mökillä suhteemme alussa. Mökille kotoa 1,5 km. Miksi ihmeessä menisin sinne anopin haukuttavaksi kotia huomattavasti alkeellisempiin oloihin? Anopin mukaan mä en saa koskea mihinkään, voi sitten selän takana haukkua mua laiskaksi. Mun miehelle taas on loppumaton lista askareita tehtäväksi. Mies ei saisi istua kuin ruokapöydässä päivän aikana. Lasten taas pitäisi olla kerjäämässä mummulta herkkuja, joita mummu hyvänä ihmisenä lapsille tarjoilisi muutaman kilon joka päivä. Sitten saisi taas haukkua miniää, kuinka lapset on kesän aikana lihoneet.

Meidän perheen ratkaisu: pitäköön tunkkinsa. Mies on yhden tai kaksi yötä mökillä kesässä lasten kanssa, anopin ollessa pois. Mä en mene.

Eikä mun mies mökkiä tule perimään, se on testamentissa korvamerkitty lempilapselle.

Mikä juttu tää oikeasti on että lempilapsi saa nostaa vaan jalat pöydälle, eikä häneltä vaadita edes perus käytöstapoja? Toisia ollaan kyllä arvostelemassa milloin mistäkin, pyydetään jatkuvasti palveluksia jne. Mitä järkeä tehdä mitään siellä sukumökillä, kun joku toinen sitten palkitaan tästä hyvästä siten että saa arvokkaamman mökin, eikä itselle jää käteen yhtään mitään, paitsi paska maku suuhun.

Siinä lempilapsessa ei ole mitään vikaa, ihan hyvä tyyppi. Häntä itseä tympii, että äitinsä ostaa kaapit täyteen herkkuja kun lempilapsi on tulossa. Tarkennettakoon, että niitä herkkuja, joista lempilapsi tykkäsi ollessaan 12. Lempilapsi on kohta 40.

Aina on lakanat vaihdettu ja puut kannettu valmiiksi, mun miehen pitäisi aina käydä leikkaamassa nurmikko ennen lempilapsen tuloa. Onhan lempparilla loma! Se, että mun miehellä on loma ei tarkoita sitä, ettei voi nurtsia leikata.

Anoppi myös käy erikseen tiskaamassa ja kantamassa lisää ruokaa mökille kun lemppari on siellä. On suorastaan pettynyt, jos ei mitään tekemistä ole.

Vierailija
329/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pliis tulkaa joku kertomaan, miten kerrankin vävyä olisi rääkätty anoppilan mökissä? Laitettu raatamaan, haukuttu "huonosti" tehty työ jne?

Miten kummassa se on aina niin, että ne vävyt ovat niin ihania ja ahkeria, mutta miniät ihan suoraan perkeleestä :).

Meilläkin tämä kuvio, että tyttäret voivat lekotella mökillä sydämensä kyllyydestä ja pojalta (eli mieheltäni) odotetaan kaikkien hommien hoitamista. Ja itse koitan tehdä mahdollisimman paljon kun muutenkin olen se huono miniä. 

No minun mieheni on ainakin perheeni mökillä laiska ja osaamaton. Aina pitäisi olla apuna, mutta mikään määrä ei riitä ja osaaminenkin on heikkoa. Eikä hän oikeasti edes ole kädetön!

Käymme mökillä harvoin, velvollisuuden tunteesta. Tämäkin on tietenkin tuomittavaa, koska työt sitten jäävät muiden hoidettavaksi.

Vierailija
330/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei meillä ole. Joko teillä on surkea mökki, tai elämänarvot vinksahtaneet. Ja jos joku haluaa puuhailla, se on ihan ok, mutta muiden pitää antaa olla rauhassa.

Mitä sitä sitten narisemaan, ei kun nauttimaan mökkeilystä.

Vierailija
331/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin mieheni mieliksi anopin mökillä suhteemme alussa. Mökille kotoa 1,5 km. Miksi ihmeessä menisin sinne anopin haukuttavaksi kotia huomattavasti alkeellisempiin oloihin? Anopin mukaan mä en saa koskea mihinkään, voi sitten selän takana haukkua mua laiskaksi. Mun miehelle taas on loppumaton lista askareita tehtäväksi. Mies ei saisi istua kuin ruokapöydässä päivän aikana. Lasten taas pitäisi olla kerjäämässä mummulta herkkuja, joita mummu hyvänä ihmisenä lapsille tarjoilisi muutaman kilon joka päivä. Sitten saisi taas haukkua miniää, kuinka lapset on kesän aikana lihoneet.

Meidän perheen ratkaisu: pitäköön tunkkinsa. Mies on yhden tai kaksi yötä mökillä kesässä lasten kanssa, anopin ollessa pois. Mä en mene.

Eikä mun mies mökkiä tule perimään, se on testamentissa korvamerkitty lempilapselle.

Mikä juttu tää oikeasti on että lempilapsi saa nostaa vaan jalat pöydälle, eikä häneltä vaadita edes perus käytöstapoja? Toisia ollaan kyllä arvostelemassa milloin mistäkin, pyydetään jatkuvasti palveluksia jne. Mitä järkeä tehdä mitään siellä sukumökillä, kun joku toinen sitten palkitaan tästä hyvästä siten että saa arvokkaamman mökin, eikä itselle jää käteen yhtään mitään, paitsi paska maku suuhun.

Siinä lempilapsessa ei ole mitään vikaa, ihan hyvä tyyppi. Häntä itseä tympii, että äitinsä ostaa kaapit täyteen herkkuja kun lempilapsi on tulossa. Tarkennettakoon, että niitä herkkuja, joista lempilapsi tykkäsi ollessaan 12. Lempilapsi on kohta 40.

Aina on lakanat vaihdettu ja puut kannettu valmiiksi, mun miehen pitäisi aina käydä leikkaamassa nurmikko ennen lempilapsen tuloa. Onhan lempparilla loma! Se, että mun miehellä on loma ei tarkoita sitä, ettei voi nurtsia leikata.

Anoppi myös käy erikseen tiskaamassa ja kantamassa lisää ruokaa mökille kun lemppari on siellä. On suorastaan pettynyt, jos ei mitään tekemistä ole.

Lempilapsi on 40v.!!! Olisikohan aika katkaista se napanuora.

Vierailija
332/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurisyy tähän touhuun on miehesi. Hänen tulisi katkaista napanuora äitiinsä ja opetella sanomaan hänelle ei. Anoppi käyttää valtaa poikaansa ja antaa sen myös näkyä.

Vierailija
333/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lempilapsi on 40v.!!! Olisikohan aika katkaista se napanuora.

Kyllä se lempilapsi on napanuoran katkaissut. Anoppi ei. Pitäähän sitä pikku kullanmurua saada paapoa, kun harvoin käy.

Anoppi kyllä pitää kaikkia lapsia itsensä jatkeena. Monta kertaa on saanut marttyyrinä kiukutella, kun aikuiset lapset eivät enää tottele, vaan ovat karanneet tyranniäidin käskyjen ulottumattomiin. Oon joskus saattanut avautua aiheesta tarkemmin narsistianopistani aihetta käsitteleviin ketjuihin.

Vierailija
334/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun komentavat tiskaamaan niin ehdota että menet vuorostasi tyhjentämään huussin, että on edes paskahommiin vaihtelua.

Mites ruuat, oletko saanut omia toiveita, tuleeko appien kukkarosta, nipotetaanko jos tuot pöytään jotain omaa herkkua muillekin jaettavaksi?

Puhu miehellesi. Jää joskus kotiin, niin tajuaa ne muutkin taas ettei siivous ihan hetkessä suju. Tai vuokratkaa ensi kesänä oma mökki.

Voisin ehdottaakin huussin tyhjennystä, hyvä vinkki! Viime vierailulla tajusin olleen ihan lähellä, etten sanonut jotain vastaavaa jo ruokapöydässä kun pohdittiin mitä kukainenkin aterian jälkeen tekee.

Ruoka tulee pääosin appien kukkarosta. Itse tykkäisin viedä mökille syömisiä ja käyttötavaraa ja olen joskus puoliväkisin tehnyt niin, vaikka mies kieltää. Ja appivanhemmat kieltävät myös, he haluavat maksaa kaiken. Edes se ei käy, että toisimme omat lakanat vaan anoppi tuo ja pesee ja huolehtii siitä että vaihdamme lakanoita tarpeeksi usein... Tämä on erittäin alistava kuvio josta haluaisin eroon, koska olemme kaikki kuitenkin aikuisia ihmisiä. Kun appikset tarjoavat ylläpidon, se antaa oikeuden kohdella miten tykkää.  Tuntuu että minut on "ostettu" sinne p askahommiin. Heidän omat lapsensa eivät jotenkin ole itsenäistyneet vaan luottavat siihen että äiti ja isi hoitaa aina kaiken. Minä taas en tähän kuvioon sopeudu ns. ulkopuolisena.

Sillä, että jään kotiin, ei ole mitään vaikutusta. Toki voin sitten olla yksin kotona. Kukaan ei reagoinut mitenkään kun viime kesänä jäin pois juuri tämän asian takia, etten halua olla mikään piika. Mies naurahti että älä sitten ole piika, mutta eihän puolusta minua koskaan itse tilanteessa. Ja anoppi valitsee sellaisen hetken syyllistämiselle ettei mies ole paikalla, just tuo että hän joutuu nyt syömään huumaavia särkylääkkeitä joista tulee huono olo, kun hän joutuu tiskaamaan ja imuroimaan.

Ilmainen mökki ja ylläpito. Mutta sun raukan täytyy tiskata. Meneekö siihen tunti tai kaksi päivässä? Loppuajan sun raasun täytyy cillailla mökin rauhassa. Ja rahaa säästyy. Mutta nyyh ja voih! Et saa sytyttää saunaa.

Vierailija
335/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun komentavat tiskaamaan niin ehdota että menet vuorostasi tyhjentämään huussin, että on edes paskahommiin vaihtelua.

Mites ruuat, oletko saanut omia toiveita, tuleeko appien kukkarosta, nipotetaanko jos tuot pöytään jotain omaa herkkua muillekin jaettavaksi?

Puhu miehellesi. Jää joskus kotiin, niin tajuaa ne muutkin taas ettei siivous ihan hetkessä suju. Tai vuokratkaa ensi kesänä oma mökki.

Voisin ehdottaakin huussin tyhjennystä, hyvä vinkki! Viime vierailulla tajusin olleen ihan lähellä, etten sanonut jotain vastaavaa jo ruokapöydässä kun pohdittiin mitä kukainenkin aterian jälkeen tekee.

Ruoka tulee pääosin appien kukkarosta. Itse tykkäisin viedä mökille syömisiä ja käyttötavaraa ja olen joskus puoliväkisin tehnyt niin, vaikka mies kieltää. Ja appivanhemmat kieltävät myös, he haluavat maksaa kaiken. Edes se ei käy, että toisimme omat lakanat vaan anoppi tuo ja pesee ja huolehtii siitä että vaihdamme lakanoita tarpeeksi usein... Tämä on erittäin alistava kuvio josta haluaisin eroon, koska olemme kaikki kuitenkin aikuisia ihmisiä. Kun appikset tarjoavat ylläpidon, se antaa oikeuden kohdella miten tykkää.  Tuntuu että minut on "ostettu" sinne p askahommiin. Heidän omat lapsensa eivät jotenkin ole itsenäistyneet vaan luottavat siihen että äiti ja isi hoitaa aina kaiken. Minä taas en tähän kuvioon sopeudu ns. ulkopuolisena.

Sillä, että jään kotiin, ei ole mitään vaikutusta. Toki voin sitten olla yksin kotona. Kukaan ei reagoinut mitenkään kun viime kesänä jäin pois juuri tämän asian takia, etten halua olla mikään piika. Mies naurahti että älä sitten ole piika, mutta eihän puolusta minua koskaan itse tilanteessa. Ja anoppi valitsee sellaisen hetken syyllistämiselle ettei mies ole paikalla, just tuo että hän joutuu nyt syömään huumaavia särkylääkkeitä joista tulee huono olo, kun hän joutuu tiskaamaan ja imuroimaan.

Ilmainen mökki ja ylläpito. Mutta sun raukan täytyy tiskata. Meneekö siihen tunti tai kaksi päivässä? Loppuajan sun raasun täytyy cillailla mökin rauhassa. Ja rahaa säästyy. Mutta nyyh ja voih! Et saa sytyttää saunaa.

Ilmainen mökki.. kuvitteleeko joku oikeasti, että siellä puolison sukulaisen mökillä on kiva olla? Oman perheen mökillä voi ollakin, mutta toisten ei, varsinkaan, jos ei saa edes rauhassa olla. Sinne tullaan, kun muuten valitetaan, ettei ikinä käydä.

Vierailija
336/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan menee appien tai edes omien vanhempien mökille?

Jos siis ei halua?

Mökin omistajilla on ihan varmasti mielipiteensä ja sanansa sanottavana siitä, miten siellä mökillä ollaan. Ja kyllä nähdäkseni näitä toiveita on noudatettava, jos siellä mökillä haluaa olla. 

Mutta ei sinne ole sitten pakko mennä, jos ei säännöt tai tunnelma miellytä.

Vierailija
337/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siis ei halua?

Mökin omistajilla on ihan varmasti mielipiteensä ja sanansa sanottavana siitä, miten siellä mökillä ollaan. Ja kyllä nähdäkseni näitä toiveita on noudatettava, jos siellä mökillä haluaa olla. 

Kohteliaisuuttaan, ja säälistä. Koska muuten tulee hirveä ruikutus ja uhriutuminen, kun ei käydä mökillä, vaikka sinne on niin laitettu aittaa ja muuta nuoria varten. Eikä halua laittaa välejä poikki.

Vierailija
338/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siis ei halua?

Pakko ei ole mennä, mutta sitten on pakko kuunnella itkua siitä, että koskaan ei käydä. Tai sitten on pakko laittaa välit poikki.

Kaikki

Vierailija
339/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siis ei halua?

Kohteliaisuuttaan, ja säälistä. Koska muuten tulee hirveä ruikutus ja uhriutuminen, kun ei käydä mökillä, vaikka sinne on niin laitettu aittaa ja muuta nuoria varten. Eikä halua laittaa välejä poikki.

Säälistä. Ja kun alkoi ruikutus ja anelu, että tulkaa mökille, niin silti sanottiin ei. Haukuttiin selän takana, edelleen ei. Sitten jo uhkailtiin, että ei saada perintöä. No, pärjätään ilman sitäkin. Sitten alkoi laittaa pihaan "kaikkea kivaa" meidän lapsille. Ei.

Lopulta tajusi, että on hävinnyt taistelun. Ollaan laitettu omaa pihaa kivaksi, nyt on ollut aikaa kun pakkomökkeily loppui.

Vierailija
340/397 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselin tuolla aikaisemmin että mitä ne kaikki mökkityöt oikein on mitä tämän ketjun mukaan jaellaan niin paljon että mökkeily on pelkkää työleiriä. Ei kuulosta tutulta. Mulla on mökki missä lähinnä lepään ja rentoudun. Ei siellä ole sen kummempia hommia kuin kotonakaan. Ruokaa laitetaan, välillä vähän imuroidaan ja siivotaan ja tietty lämmitetään saunaa. Suurimman osan aikaa jutellaan, lueskellaan kirjoja, uidaan jne. Minkälaisella mökillä itse oikein käyt kun siellä on aina koko ajan töitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä