Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppilan mökki, miehen työleiri. Mikä on minun osuuteni?

Vierailija
10.06.2019 |

Huomasin kuormittuvani ja katkeroituvani jo tässä vaiheessa kesää. Vietämme kesällä aikaa sinänsä viihtyisällä mihen vanhempien mökillä, mutta työnjako alkaa risoa. Mies tekee paljon huoltotöitä, puita ym. Minun osakseni jää lastenhoitaminen, ja koska haluan vähentää isäntäparin työtaakkaa niin olen tiskannut ja siivoillut viime vuosina. Mitään vastuullisia tehtäviä en saa hoitaa, esim. saunan kiukaan sytytys vaati luvan kysymisen apelta ja hän seisoi selkäni takana koko ajan neuvomassa ja valittamassa. En ole sen koommin saunanpesään koskenut. Mökillä käy paljon muitakin sukulaisia, miehen sisarukset saavat laittaa ruokaa ja minä siivoan heidän jälkensä kun muuhun en kelpaa. Apen syntymäpäiväjuhlien jälkeen miehen siskot ihan määräsivät, että Sanna tiskaa! Olin silloin viimeisilläni raskaana ja tiskasin kantovedellä alkeellisissa olosuhteissa liki neljä tuntia. Muut seurustelivat toki keskenään. Kertakäyttöisiä astioita ei saa käyttää ja tuohon juhlaan katettiin omasta mielestäni ihan liikaa astioita ja aterimia, niitä tuotiin mökille lisääkin hirveät määrät, kun eihän heidän niistä tarvinnut huolehtia.

Olenko törkeä jos tiskaan vain meidän perheen jäljet ja jonkun kattilan? Vaikka osoitetaankin että Sanna varmaan tiskaa kun se ei laittanut ruokaa eikä tehnyt mitään muutakaan. En tosiaan "saa" osallistua mihinkään vastuullisempaan toimintaan. Nyt mökillä vierailee juuri täysi-ikäiseksi tulleita lapsenlapsia kavereineen, jotka jättävät hirveän sotkun. On oletettu, että minä siivoan nämäkin kun ei ole muuta tekemistä. Jos en siivoa, niin anoppi valittaa särkyjään kovaan ääneen ja miten joutuu taas ottamaan lääkkeitä sen takia. Ehdotuksia miten tätä hommaa voisi tasa-arvoistaa?

Kommentit (397)

Vierailija
261/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin hetken Englannissa, kesä au pairina.

Äiti oli varsinain tyranni ja ekan viikon jälkeen olin valmis luovuttamaan.

Tiskit piti tiskata niin, että ne vielä kuivataan.

Häh ! Selitti tämä on hygieenisempää.

Tiskaaminen on ihan ok, kun esihiuhtelee, sitten pesee likaisimmat ekana jne, huuhtelee kaikki ja jättää kuivumaan.

Selitin perheen äidille tämän perheen tapa on todella vanhanaikainen ja aikaa vievä. Suomessa on kaikilla ollut tiskikoneet jo vuosikausia, mutta heillä tiskataan edelleen käsin.

Onneksi au pair sopimuksessa oli listattu työt ja ilmoitin minä en ole tullut tänne keskiajalle. Hommas tiskikone tai tiskaa itse.

Sopimukseni oli vain 3 kk ja uusi oli tulossa, äiti sitten iltaisin tiskaili, kun tuli töistä.

Kuulemma kaikki muut olivat tiskanneet. Kerroin ehkä heillä ei ollutvalinnanvara.

Ennen lähtöäni oli tiskikone ostettu ja asennettu ja näytin perheen äidille miten kannattaa laittaa astiat ja siellä esihuuhdella. Hän joskus tiskasi niin, että ruuanjätteineen laittoi pesuveteen.

Oon miettinyt lukemattomia kertoja miten perheet pärjää, kun lähtivät EU.sta

Vierailija
262/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä että talossa eletään talon tapaan.

Ei pidä kutsua vieraita, jos ei osaa olla vieraanvarainen. Ikinä en laittaisi mökkivieraita tekemään mitään hommia. Tosin en kutsu ihmisiä, joita en sinne halua.

Ja yleensä se vieraiden "osallistuminen" teettää vain lisätyötä itselle. Pitää näyttää kädestä pitäen miten joku homma tehdään, ja vahtia vieressä, kun itse tehden se olisi tehty jo aikaa sitten. Lisäksi monessa asiassa, kuten eri tulipesissä on omia pikku vinkeitä, varsinkin jos vanhemmista ja "persoonallisemmista" mökeistä puhutaan. Meillä on vanha talo itsellä, ja siinäkin on jo niin paljon eri juttuja mitä pitää ottaa huomioon tehtäessä eri asioita, että niitä on ihan mahdotona laittaa vierasta ihmistä tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen-Kuka haluaa mennä aikuisena ihmisenä puolisonsa vanhempien mökille? Hankkikaa oma mökki, jos mökkeily teitä molempia viehättää

Me! Miehen vanhempien mökillä mökkeillään nelisen kertaa vuodessa. Mies käy lisäksi lasten kanssa samaan aikaan kun appiväki on siellä. Minä mieheni kanssa kavereinemme mökkeilemme eri aikaan kuin miehen vanhemmat. Mäkki on siivottava ja puut kannettava reissun päätteeksi, ja tämän tekee jokainen siellä käyvä. Appiväki kirjoittaa lähtiessään pöydälle lapun askareista joita toivoo seuraavien mökinkäyttäjien tekevän, ja me soitetaan aina kun sinne ollaan menossa että pitääkö viedä jotain, ja sitten viedään jos tarvetta on.

On toiminut hyvin kaikki 8 vuotta jo.

Vuokramökille en menisi, kun ei siisteydestä tiedä, on voitu vaikka keittiöluutulla pyyhkiä vessanpönttöä, ja jos jotain erikoista tapahtuu, rikkoutuu tms. niin joutuu sitten tekemään tiliä vieraiden ihmisten kansssa.

Vierailija
264/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääsee, kun ei kutsu ketään. Olemme tehneet selväksi, että kun olemme mökillä, ei sinne tule kukaan muu. Tulkoot sitten, kun olemme poissa. Samoin joulut yms vietämme ihan kahdestaan miehen kanssa tehden milloin mitäkin.

Joskus vain tuntuu, ettei tämäkään kelpaa.

Olen laiska anoppi. En jaksa passata ketään.

Vierailija
265/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoimmalla pääsee, kun ei kutsu ketään. Olemme tehneet selväksi, että kun olemme mökillä, ei sinne tule kukaan muu. Tulkoot sitten, kun olemme poissa. Samoin joulut yms vietämme ihan kahdestaan miehen kanssa tehden milloin mitäkin.

Hyvä kun tajuat jättää nuoremman polven rauhaan.

Vierailija
266/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, mode nosti vanhan ketjuni! Ap täällä. Mökkitouhu on rauhoittunut postauksen jälkeen. Sain ketjusta paljon loistavia ideoita ja ne toimivat. Aloitin uudet opinnot, ja "sattumalta" tein kesäopintoja suuren määrän. Harmi kyllä, kaikki kirjatenteihin oli pakko lukea juuri niinä viikonloppuina, kun olimme anoppilan mökille. Hoidin edelleen oman osuuteni ja opetin omat isot lapsemme omatoimisiksi myös mökillä. Tällä hetkellä omat lapsemme osaavat siis laitella auttavasti ruokaa, tehdä salaatin ja tiskata ja siivota omat jätöksensä. Muiden sontiin emme koske. Anoppi on erittäin kuormittunut edelleen, olemme ainoa perhe joka huolehtii itsestään. En jää enää anopin kanssa kahden, jolloin ei pääse syyllistämään minua, ja seurassa ei kehtaa sitä tehdä.

Toteutimme myös tuon tuhmailun mökillä. En ole varma mainitsinko jo tässä ketjussa mihin se johti, nimittäin erittäin vaivaantuneeseen tilanteeseen. :D Päästäkseni oikeaan moodiin ajattelin isänmaata kuten joku ohjeisti. Saunamökissä ajauduttiin hurjastelemaan niin että kattohirretkin helisi hetekan hakatessa seinää.

Seuraavana aamuna anoppi oli todella outo. Ripustin aamu-uinnin jäljiltä pyyhkeitä kuivumaan, kun hän tuli kertomaan kitkeneensä edellisenä iltana saunamökin viereistä kukkapenkkiä. Siis kitki kukkapenkkiä klo 23 yöllä, kun nuoripari oli keskenään saunomassa kolmen metrin päässä. Anoppi mainitsi samalla kuunnelleensa luonnon ääniä, eli hyi heIvetti, hän salakuunteli meidän hommailut ja häpeä oli ikään kuin minun.

Tuon kesän jälkeen en saanut anopilta enää joululahjaa enkä mitään muitakaan muistamisia. Minä olen kyllä huolehtinut hänen lahjoistaan. Hän ei ole soittanut mulle enää kertaakaan, totaalihiljaisuus. Esitetään sukujuhlissa, että meillä on hyvät välit. Jossain vaiheessa yritti vielä nälviä ja arvosteli äitiyttäni, uraani, ulkonäköäni ym., mutta kesän tapahtumista rohkaistuneena pistin samantien vastapalloon. Kun moitti mahamakkaraani, moitin hänen partaa ja viiksiään ja kehotin ajamaan pois, ei ole naisella kaunista. Eli välit ovat pitkälti menneet, mutta olen rauhallisempi ja onnellisempi kuin koskaan "suhteemme" aikana.

Kiitos ketjun kirjoittajille vinkeistä!

Ilo saada tietää, että otit todesta seksivinkkini. :D - Kokemuksen mukaan se vaara sai oman anopin jotenkin varomaan - oli edes yksi alue, jota hänen valtansa ei ylittänyt. Vihasi pikkubikinejäni pyykkinarulla, joten antoi joululahjaksi muun muassa 6 numeroa liian suuria vyötärömallin sloggeja, jotka lähtivät kiertoon avaamattomissa pakkauksissa.

Vierailija
267/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, joo.

Tarkemmin luettuna juttu on typerä provo.

On suoraan elävästä elämästä.

Tuota se on ollut minun elämässäni alkaen 70-luvulta. Ensi silmäyksellä tuolloinen anoppikokelaani osoitti, että nyt toi kissa sisälle jotain, mitä ei olisi pitänyt. Ei siinä auttanut kaunis käytös.

Tiskarin rooliin ajauduin kyllä omasta tahdosta, koska sai ainakin olla rauhassa edes sen aikaa juurikin näissä mökkibileissä. - Kertikset ovat olleet todellisuutta nyt jo ikääntyneelle anopille vasta kun lapsenlapset kasvoivat siihen ikään, että järjestelivät kesätapaamiset helpoimman kautta niin ruuanlaiton kuin tiskaamisen suhteen. Eli mökillä grillaillaan. Pitkän kaavan ruuanlaittoa mökkioloissa saa harrastaa, jos joku niin haluaa tehdä, mutta ei todellakaan ole pakko.

Vierailija
268/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Loisimisesta syytetään edelleen. Kiinnitin siihen erityistä huomiota ja sanoin, että vien lakanat kotiin pesuun, meillä on iso kone ja kuivausrumpu. Näin ei saanut tehdä, anoppi korotti ääntään, että heidän lakanoita ei vieraat pese.

Veimme myös mennessämme ruokaa, kahvia ja mehua ym., aamupalatarvikkeita, tuoreita hedelmiä ja sen sellaista. Ei mitään suuria määriä, mutta kuitenkin tuliaisia. Appi ja anoppi olivat vaivaantuneita ja sanoivat, että luulenko ettei heillä ole varaa ostaa ruokaa. Kyllä he osaavat ostaa ruokaa kaupasta, minun ei tarvitse ruokkia heitä. Kyse oli siis varsin tavanomaisista tuliaisista, kun olemme paljon kuluttava lapsiperhe. Heille ei saa viedä mitään, se on jonkinlainen syvä loukkaus heitä kohtaan.

Minulta on siis kielletty ruuanlaittoon osallistuminen. Ehdotin, että voisin leipoa, olen kiitelty leipuri. Anoppi tokaisi, että kunhan et käytä uunia, koska se vie sähköä ja keittiö kuumenee. Nämä asiat eivät ole ongelma silloin, kun anoppi tai hänen tyttärensä kokkailevat. Vain minun kohdallani uuni kuumenee sietämättömän paljon, niin ettei kukaan voi enää olla mökissä sisällä. Myös mieheni saa laittaa ruokaa ja käyttää hellaa, raja kulkee siinä etten minä saa. En käy mökillä enää. Lapset ovat uimataitoisia ja isoja, joten he voivat nyt viettää siellä aikaa isänsä kanssa. Jään mielelläni kaupunkiin.

Tuo kokkailujen kieltäminen on vallankäyttöä sua kohtaan. Luulen, että anoppi ei kestäisi sitä, jos miniä tekisi parempaa ruokaa ja parempia leipomuksia. Eli taidat olla uhka tuolla saralla.

Tuo piirre on ominaista joillekin naisille, iästä riippumatta. Ei haluta, että joku vieras nainen on ruokkimisessa parempi. Hyvää kokkia kun arvostetaan aina.

me viedään pojan perheessä vieraillessa aina omat ruuat mukana, on lihapullat ja perunat, joista teen tuoreen muusin perillä, on bostonkakkua ja kermaista rahkapiirakkaa jne. eli pöytä on koreana. Miniä ei tykkää, että tuodaan ruuat mukanamme, ei varmaan kestä, että tuon parempia ruokia ja leipomuksia kuin mitä hänellä on tarjolla. Jotkut nyt vaan on tuollaisia, iästä riippumatta.

Olet kyllä järkyttävä.

Tiedoksi: Bostonkakkusi on hirveää.

T. anoppi 67 v, jonka pojan vaimo ja poika tekevät tosi hyvää ruokaa (molemmat äitiensä kasvattamia :)

Vierailija
269/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan ensimmäistä kertaa innolla kesää moneen vuoteen. Ei paineita miehen sukumökille menosta, ihanaa! Päätimme ettemme enää siellä käy, paitsi ehkä joskus nopeasti kääntymässä.

Moni juttu kuulostaa tutulta. Esim tuo että loukkaannutaan ja arvostellaan jos laitetaan omia ruokia ja vahditaan muutenkin kaikkea tekemistä. Meillä anoppi myös loukkaantui siitä jos joskus lähdimme mökiltä jonnekin muualle viettämään päivää lasten kanssa. Ei, olisi pitänyt viettää päivä siellä mökillä tehden niitä juttuja mitä anoppi käskee ja syödä anopin valitsemaa ruokaa.

Muutenkin sain tarpeeksi koko suvusta, en jaksa yhtään mitään pelleilyä enää, sitä että loukkaannutaan ja otetaan nokkiin milloin mistäkin, eikä osata keskustella mistään, tai edes haluta, koska halutaan vaan hallita.

Vierailija
270/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuormittuisin jo siinä vaiheessa, kun pitäisi viettää vapaa-aikaa jonkun toisen mökillä ja siellä ravaisi vielä ihmisiä kuin Helsingin rautatieasemalla. Ja vielä tuo, että mikään ei ole omaa, ei edes ruoka. Mistään et saa päättää ja selän takana valvotaan. Onpa rentouttavaa vapaa-ajan viettoa...

Ja mies hyväksyy vaimonsa kohtelun...?

Noita tossumiehiä piisaa. Ei ne edes huomaa että kohtelussa on mitään vialla, kun ovat tottuneet vanhempiensa vinkeisiin ja pitävät ihan normaalina että heidän vaimoaan haukutaan ja syyllistetään.

Mä vetäisin tuollaista surkeata vätystä märällä tiskirätillä ympäri korvia ja sanoisin että jos kerran aiot jatkuvasti tossuilla ja nöyristellä niin on syytä vaihtaa diktaattoria, se olenkin nyt minä joten nyt loppuu appisten p*rs*ily ja mökillä ravaaminen. Vaihtoehtoisesti, voit kasvattaa kulkuset ja vaatia perheeltäsi että vaimoasi kohdellaan kunnolla jos sinne mökille nyt on ihan pakko mennä.

Suurimmalla osalla niistä naisista, joilla on ongelmia anopin kanssa, vaikuttaisi olevan tossukkamies. Ja suurin osa näistä tossukkamiehistä on kasvatettu syyllistämällä: "Minulle tuli niin paha mieli ja minulla on näitä vaivojakin, nyt tuli pää kipeäksi enkä pysty sitä ja tätä, yhyy." Siihen sitten vielä miehen isä hyökkää puolustamaan vaimoaan, ei ihme että tossukkapoika on helisemässä.

Miksi naiset sitten ottavat näitä tossukkamiehiä? Tossukat ovat usein muuten hyviä miehiä, tekevät kotitöitä, eivät petä jne. Vaimoaan kohtaan he saattavat puolustaa itseään passiivis-aggressiivisesti mököttämällä tai parhaassa tapauksessa opettelevat suorempaa ja aikuisempaa tapaa ilmaista itseään.

Terveisin syyllistämällä kasvatetun miehen vaimo

Vierailija
271/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aion olla laiska anoppi myös, sitten kun se anoppius koittaa. Vähemmällä pääsee, en todellakaan jaksa mitään kitisevien miniöitä. Oma anoppini on ihan Ok tyyppi, haluaa passata ja se on Ok, ei koskaan ole ollut mikään marttyyri vaan nauttii siitä. Kukin tyylillään.

Vierailija
272/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, mode nosti vanhan ketjuni! Ap täällä. Mökkitouhu on rauhoittunut postauksen jälkeen. Sain ketjusta paljon loistavia ideoita ja ne toimivat. Aloitin uudet opinnot, ja "sattumalta" tein kesäopintoja suuren määrän. Harmi kyllä, kaikki kirjatenteihin oli pakko lukea juuri niinä viikonloppuina, kun olimme anoppilan mökille. Hoidin edelleen oman osuuteni ja opetin omat isot lapsemme omatoimisiksi myös mökillä. Tällä hetkellä omat lapsemme osaavat siis laitella auttavasti ruokaa, tehdä salaatin ja tiskata ja siivota omat jätöksensä. Muiden sontiin emme koske. Anoppi on erittäin kuormittunut edelleen, olemme ainoa perhe joka huolehtii itsestään. En jää enää anopin kanssa kahden, jolloin ei pääse syyllistämään minua, ja seurassa ei kehtaa sitä tehdä.

Toteutimme myös tuon tuhmailun mökillä. En ole varma mainitsinko jo tässä ketjussa mihin se johti, nimittäin erittäin vaivaantuneeseen tilanteeseen. :D Päästäkseni oikeaan moodiin ajattelin isänmaata kuten joku ohjeisti. Saunamökissä ajauduttiin hurjastelemaan niin että kattohirretkin helisi hetekan hakatessa seinää.

Seuraavana aamuna anoppi oli todella outo. Ripustin aamu-uinnin jäljiltä pyyhkeitä kuivumaan, kun hän tuli kertomaan kitkeneensä edellisenä iltana saunamökin viereistä kukkapenkkiä. Siis kitki kukkapenkkiä klo 23 yöllä, kun nuoripari oli keskenään saunomassa kolmen metrin päässä. Anoppi mainitsi samalla kuunnelleensa luonnon ääniä, eli hyi heIvetti, hän salakuunteli meidän hommailut ja häpeä oli ikään kuin minun.

Tuon kesän jälkeen en saanut anopilta enää joululahjaa enkä mitään muitakaan muistamisia. Minä olen kyllä huolehtinut hänen lahjoistaan. Hän ei ole soittanut mulle enää kertaakaan, totaalihiljaisuus. Esitetään sukujuhlissa, että meillä on hyvät välit. Jossain vaiheessa yritti vielä nälviä ja arvosteli äitiyttäni, uraani, ulkonäköäni ym., mutta kesän tapahtumista rohkaistuneena pistin samantien vastapalloon. Kun moitti mahamakkaraani, moitin hänen partaa ja viiksiään ja kehotin ajamaan pois, ei ole naisella kaunista. Eli välit ovat pitkälti menneet, mutta olen rauhallisempi ja onnellisempi kuin koskaan "suhteemme" aikana.

Kiitos ketjun kirjoittajille vinkeistä!

Provo….

Vierailija
273/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aion olla laiska anoppi myös, sitten kun se anoppius koittaa. Vähemmällä pääsee, en todellakaan jaksa mitään kitisevien miniöitä. Oma anoppini on ihan Ok tyyppi, haluaa passata ja se on Ok, ei koskaan ole ollut mikään marttyyri vaan nauttii siitä. Kukin tyylillään.

Ja mun mielestä ei edes ole mitään laiskuutta se ettei halua viitsi eikä jaksa passata toisia omalla mökillä. 

Itse sain passaamisesta tarpeekseni kun hoidin yksin 16 vuotta erityislapseni asiat ja elämän. Nyttemmin en siedä mitään sellaista josta aiheutuu minulle työtä ja vaivaa. Se on eri asia sitten kun kutsun ihmisiä kylään, se ei ole passaamista tai lisätyötä, vaan mukavaa kestitsemistä. Tätä kestitsemistä harrastan vain itse pyytämieni vieraiden kohdalla. Jos joku pölähtää eteiseen kahvia vailla, niin sanon että juuri on keitetty ja juotu, joten nyt en viitsi heti laittaa kun en itsekään juo. 

Vierailija
274/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ilmiö on myös valitettavan yleinen, ettei täysi-ikäisten lastenlasten tarvitse tehdä yhteisellä suku mökillä Mitään!? Mielestäni jokainen osallistuu hommiin, esimerkiksi meillä miehen suku mökillä on ihan tiskivuorot, ettei yhden henkilön kontolle jää aina kaikki tiskit. Tämä on reilua. Jostain syystä tämä ei kuitenkaan koske miehen veljen lapsia :D omat muksuni eivät ole vielä aikuisia, kuten miehen veljen lapset, vaan taaperoita, mutta kunhan he kasvavat niin aion kyllä ottaa heidät tiskausrinkiin mukaan.

Nuo miehen veljen aikuiset muksut on ehkä muutenkin hieman uusavuttomia, asuvat kotosalla vielä 22v ja 24v ikäisinä (??) eli luultavasti vain tottuneet siihen, että heitä palvellaan eikä mitään tartte ite tehdä.

Vierailija
275/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sellaista kesämökkeilyä mikä on kuin työleiri. Mitä hommia siellä on niin paljon? Itselläni on mökki ja suurimman osan ajasta vietän laiskotellen ja nauttien. Tontti on lähes kokonaan luonnontilassa, ei mitään kasvimaata tai puutarhaa. Ihan uteliausuudesta kysyn kun täällä ovat monet maininneet miten anoppi jakaa paljon töitä kaikille mökillään.

Vierailija
276/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuormittuisin jo siinä vaiheessa, kun pitäisi viettää vapaa-aikaa jonkun toisen mökillä ja siellä ravaisi vielä ihmisiä kuin Helsingin rautatieasemalla. Ja vielä tuo, että mikään ei ole omaa, ei edes ruoka. Mistään et saa päättää ja selän takana valvotaan. Onpa rentouttavaa vapaa-ajan viettoa...

Ja mies hyväksyy vaimonsa kohtelun...?

Noita tossumiehiä piisaa. Ei ne edes huomaa että kohtelussa on mitään vialla, kun ovat tottuneet vanhempiensa vinkeisiin ja pitävät ihan normaalina että heidän vaimoaan haukutaan ja syyllistetään.

Mä vetäisin tuollaista surkeata vätystä märällä tiskirätillä ympäri korvia ja sanoisin että jos kerran aiot jatkuvasti tossuilla ja nöyristellä niin on syytä vaihtaa diktaattoria, se olenkin nyt minä joten nyt loppuu appisten p*rs*ily ja mökillä ravaaminen. Vaihtoehtoisesti, voit kasvattaa kulkuset ja vaatia perheeltäsi että vaimoasi kohdellaan kunnolla jos sinne mökille nyt on ihan pakko mennä.

Suurimmalla osalla niistä naisista, joilla on ongelmia anopin kanssa, vaikuttaisi olevan tossukkamies. Ja suurin osa näistä tossukkamiehistä on kasvatettu syyllistämällä: "Minulle tuli niin paha mieli ja minulla on näitä vaivojakin, nyt tuli pää kipeäksi enkä pysty sitä ja tätä, yhyy." Siihen sitten vielä miehen isä hyökkää puolustamaan vaimoaan, ei ihme että tossukkapoika on helisemässä.

Miksi naiset sitten ottavat näitä tossukkamiehiä? Tossukat ovat usein muuten hyviä miehiä, tekevät kotitöitä, eivät petä jne. Vaimoaan kohtaan he saattavat puolustaa itseään passiivis-aggressiivisesti mököttämällä tai parhaassa tapauksessa opettelevat suorempaa ja aikuisempaa tapaa ilmaista itseään.

Terveisin syyllistämällä kasvatetun miehen vaimo

Osui syvälle sydämeen tämä kirjoitus. Minut on kasvatettu juuri yllämainitulla tavalla, syyllistämällä ja marttyyriydellä, mutta se on kuitenkin mun mutsi ja mulle rakas.

Puolisoa en pakota anoppilaan jos ilmaisee ettei halua tai jaksa lähteä. Välillä ovat riidelleet ja sitten katsoneet minua, että kumman puolen valitsen, sitten suuttuneet molemmat minulle kun en ole valinnut puolta. Asiat ovat mielestäni olleet niin vähäpätöisiä, että niistä ei voi edes riidellä, jotenkin se kuitenkin onnistuu.

Ja kyllä, pakko myöntää, olen välillä passiivisagressivinen ja mökötän.

-M33v

Vierailija
277/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt, että mikä saa poikalasten äideistä tulemaan hirviöitä. Onko se niin, että vittumaiset naiset saa poikalapsia vai mieshormoonit odottaessa tekee naisista vittumaisia.

En ole tyttölapsien äideissä tavannut tuollaisia tulevia harppuja anoppeina. Ne on yleensä poikien äidit, joista tulee kammottavia, manipuloivia harppuja. Ehkä sen tekee tosiaan odotusajan mieshormoonit, mitkä muuttaa järkevänkin naisen psykoottiseksi harpuksi

Vierailija
278/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt, että mikä saa poikalasten äideistä tulemaan hirviöitä. Onko se niin, että vittumaiset naiset saa poikalapsia vai mieshormoonit odottaessa tekee naisista vittumaisia.

En ole tyttölapsien äideissä tavannut tuollaisia tulevia harppuja anoppeina. Ne on yleensä poikien äidit, joista tulee kammottavia, manipuloivia harppuja. Ehkä sen tekee tosiaan odotusajan mieshormoonit, mitkä muuttaa järkevänkin naisen psykoottiseksi harpuksi

Äidit suojelee poikiaan ja isät tyttäriään.

Vierailija
279/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pihapiirissä 40 neliön täysin varusteltu vierasmaja. Pojanperhe viettää siellä aikaa, ruokaa on helpompi hakea päämökin jääkaapista kuin kaupasta. Viime kesänä 11v kysyi äidiltään: 'laitoitko saunaan puita?' Minulle ei olisi tullut mieleen olettaa, että aikuinen ei laittaisi pihasaunaan puita käydessä saunassa, mutta ilmeisesti lapsi tunsi äitinsä. Loppusiivoustakaan ei ehdi tekemään, kun kotona on niin paljon töitä :)

Vierailija
280/397 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap:lle tullut jo ero? Itse en ainakaan kestäisi tuollaista sukua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi