Mitä asioita sanotaan puhtaasti vttuilumielessä?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on työkaveri, jolla on tapana haukkua julkisuuden henkilöitä ja ketä tahansa satunnaisia yhteistyökumppaneita aina todella rumasti ulkonäköön viitaten. Ikään kuin ei olisi tarpeeksi outoa ja työhön sopimatonta käytöstä, huomasin vasta myöhemmin, että hän usein haukkui jotain sellaista ominaisuutta, joka oli jollakin seurassa olleella naisella. Varsinkin vaatetusta ja kampauksia koskevat kommentit ovat aina vittuilua myös seurassa olijoille.
Miksikö kukaan ei ole tehnyt mitään? Enpä tiedä, en itse ainakaan jaksa välittää feikki-crocseissa kulkevan muotipoliisin mielipiteistä.
Tunnen myös samanlaisen tyypin. Viittasi aina pinnallisiin asioihin jonkin julkisuuden henkilön kautta, tai sitten oli puhuvinaan "yleisellä tasolla". Epäsymmetriset kasvot olivat hänen perinteisin kauhistelun kohde minun seurassani (minulla siis epäsymmetriset) mutta lukuisia muitakin oli. En oikeastaan halua muistella.
Vierailija kirjoitti:
Onpa onnistunut kuva _sinusta_.
Ai, joku muukin on kuullut tämän. Kohtalotoveri!
Piilovittuilua on vaikea määritellä mitä olis just se jmitä sanotaan. Se on vaikka sellaista, että henkilö kehuu maireasti hymyillen jostain vaikka oikeasti henkilö naurelee partaansa vittuilulleen yksin tai muun porukan kanssa. Varsin palkitsevaksi tämä sakki kokee sen jos kohde ei tajua joutuneensa piilovittuilun kohteeksi.
Kohteelle jää ikävä epämiellyttävä fiilis, että mitä toi nyt oli, oliko se nyt vittuilu vai mitä henkilö tarkoitti.
Vierailija kirjoitti:
Piilovittuilua on vaikea määritellä mitä olis just se jmitä sanotaan. Se on vaikka sellaista, että henkilö kehuu maireasti hymyillen jostain vaikka oikeasti henkilö naurelee partaansa vittuilulleen yksin tai muun porukan kanssa. Varsin palkitsevaksi tämä sakki kokee sen jos kohde ei tajua joutuneensa piilovittuilun kohteeksi.
Kohteelle jää ikävä epämiellyttävä fiilis, että mitä toi nyt oli, oliko se nyt vittuilu vai mitä henkilö tarkoitti.
Jos tuo kysymys herää, usein kyse varmaan onkin siitä. Tai näin ainakin itse useimmiten ajattelen.
Onhan tuokin varmaan yksi keino tuntea itsensä hetken aikaa paremmaksi ihmiseksi.
Ihana sinä <3
Kaunis sinä <3
Oot paras <3
Muut on vaan kateellisia
ynnä muu vastaava lässynlää somessa
Vierailija kirjoitti:
Ihana sinä <3
Kaunis sinä <3
Oot paras <3
Muut on vaan kateellisia
ynnä muu vastaava lässynlää somessa
Kuulostat kovin kyyniseltä. Jokunen kommentti voi oikeasti olla vilpitön kehu.
"Ei millään pahalla" ym. aloitukset eivät edes ole piilovittuilua. On vain typerän ihmisen ymmärtämättömyyttä olla sanomatta joitain asioita.
Vierailija kirjoitti:
"Ei millään pahalla" ym. aloitukset eivät edes ole piilovittuilua. On vain typerän ihmisen ymmärtämättömyyttä olla sanomatta joitain asioita.
Olin sukujuhlassa, jossa setämies aloitti k.o. fraasilla ja haukkui vaimonsa ulkonäköä. Kaikkien kuullen. Setämies oli sen jälkeen hyljeksitty mies. Ei ollut piilovittuilua vaan ihan idioottimaisuutta.
Typerin ikinä on "ei ole tarkoitus loukata, mutta..." Kannattaisiko jättää sanomatta tai sitten loukata vaan?
Rumalle naiselle sanotaan, että on sulla kuitenkin hyvä iho.
”Olisi ihan kauheaa jos...” lausetta jatketaan jollain kannanotolla joka sisältää vihjeen johonkin läsnäolevaan henkilöön. Esim. Kaikkein kauheinta meidän työpaikalla olisi jos tarjolla olisi koko ajan herkkuja, koska lihoisi hirveästi kun en voisi vastustaa kiusausta.
Oikeasti kommentoija haluaa dissata yhtä työntekijää joka tykkää leipoa ja tuo mielellään tarjottavia kaikille ja muut on häntä tästä kehuneet.
Paljon esimerkkejä siitä kuinka arvostelua esitetään kiittelemällä kuinka asiat meillä on ja on se niin hyvä, että meillä toimitaan tietyllä tavalla. Oikeasti tämä on viesti niille, jotka toimivat eri tavalla että heidän tavat on vääriä.
Vierailija kirjoitti:
Jahas, onpa tullut tuokin kuultua. Jostain syystä olen kuullut kaikki kommentit aina samalta ihmseltä, kertookohan se jostain 🤔
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Pahoittelen.
... Minä sanon näin ja olen oikeati pahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas, onpa tullut tuokin kuultua. Jostain syystä olen kuullut kaikki kommentit aina samalta ihmseltä, kertookohan se jostain 🤔
Rohkea ihminen, muut eivät ole uskaltaneet sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rohkea ihminen, muut eivät ole uskaltaneet sanoa.
Juuri näin.
Minulla on työkaveri, jolla on tapana haukkua julkisuuden henkilöitä ja ketä tahansa satunnaisia yhteistyökumppaneita aina todella rumasti ulkonäköön viitaten. Ikään kuin ei olisi tarpeeksi outoa ja työhön sopimatonta käytöstä, huomasin vasta myöhemmin, että hän usein haukkui jotain sellaista ominaisuutta, joka oli jollakin seurassa olleella naisella. Varsinkin vaatetusta ja kampauksia koskevat kommentit ovat aina vittuilua myös seurassa olijoille.
Miksikö kukaan ei ole tehnyt mitään? Enpä tiedä, en itse ainakaan jaksa välittää feikki-crocseissa kulkevan muotipoliisin mielipiteistä.