Syön jatkuvasti kun olen yksin pidempiä aikoja...mikä avuksi?
Tämä on oikeasti ihan kamala tapa, jota en saa lopetettua eikä ole hirveästi edes merkitystä onko kaapissa paketti jäätelöä vai kauraryynejä, sillä tuntuu että melkein mikä vain käy kunhan saa syödä usein ja paljon. Selvästikin on joku turrutus tai harhautustaktiikka tässä taustalla ja vaikka miten päättäisin että syön ihan normaalisti kun jään yksin, niin lähtee kyllä käsistä aika nopeasti se tavanomainen ja järkevä syöminen...hyvä puoli tässä on etten sentään ole kaappijuoppo tai muuta vastaavaa, mutta ei tämäkään kaukana siitä ole.
Kommentit (12)
...nytkin on sellainen viikonloppu meneillään ja olen varmaan näinä kahtena päivänä syönyt koko viikon edestä :(
Jos vain puhuisit tuosta psykiatriselle hoitajalle ja läheisille. Se voisi vähentää addiktiota.
Vierailija kirjoitti:
Jos vain puhuisit tuosta psykiatriselle hoitajalle ja läheisille. Se voisi vähentää addiktiota.
Olen yrittänyt, mutta koska en ole ylipainoinen ei sitten kenenkään mielestä ole ongelmaakaan
Sama juttu! Kun mies on poissa niin mulla koko ajan kauhea syötätys päällä. Kaikki menee, suolaista ja makeeta vuorotellen. Onneksi on harvoin missään😬
Sun pitää keksiä itselle jotain muuta tekemistä. Yksi ratkaisu voisi olla joku pätkäpaasto tai vastaava, jota sitten toteutat aina tuolloin.
Selvä tapaus, Olet läheisriippuvainen! Varmaan yksinolo herättää sinussa turvattomuuden tunteen, jota sitten yrität tyynnytellä syömällä jatkuvasti...syöminenhän tuottaa mielihyvähormoneja, joten ihan loogista käytöstä. Tuon pakonomaisen syömisen tilalle tarvitsisit jotain muuta rauhoittavaa tekemistä ja toimintoja. Ja koska pitää syödäkin, niin suosittelen että ota tavaksi tehdä vaikka jonkun lämmittävän ja rauhoittavan keiton. Voisiko tuota syömistä yrittää korvata vaikka juomalla teetä?
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu! Kun mies on poissa niin mulla koko ajan kauhea syötätys päällä. Kaikki menee, suolaista ja makeeta vuorotellen. Onneksi on harvoin missään😬
Otan osaa...Mulla on mies joskus työn puolesta joutunut olemaan pidempiäkin aikoja poissa, niin sitten kyllä jossain vaiheessa saan itseni onneksi takaisin ruotuun ja täyteen ahdetulla mahalla on oikeasti kamalaa olla kokoajan.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Selvä tapaus, Olet läheisriippuvainen! Varmaan yksinolo herättää sinussa turvattomuuden tunteen, jota sitten yrität tyynnytellä syömällä jatkuvasti...syöminenhän tuottaa mielihyvähormoneja, joten ihan loogista käytöstä. Tuon pakonomaisen syömisen tilalle tarvitsisit jotain muuta rauhoittavaa tekemistä ja toimintoja. Ja koska pitää syödäkin, niin suosittelen että ota tavaksi tehdä vaikka jonkun lämmittävän ja rauhoittavan keiton. Voisiko tuota syömistä yrittää korvata vaikka juomalla teetä?
Niin taidan olla. Pitää kokeilla tuota keittoa ensi kerralla...pelkään vain että syön keiton lisäksi kuitenkin kaiken muunkin mitä kaapissa vain on. Teekin on ihan hyvä idea, mutta siinä ajassa kun odottaa että tee jäähtyy sopivan lämpöiseksi ehtii syödä kaiken näköistä. Surullista kyllä ja tarvitsisin todellakin jotain järkevämpää tekemistä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
No hei, mä oikein odotan että mies joskus häipyy, niin saan vetää sellaiset mätöt kuin itse haluan. Elo kontrollifriikin luupin alla on välillä aika raskasta.
Kahvi/tee/sokerittomat juomat. Myös jonkun vähäkalorisen mutustaminen voi auttaa, esim kurkkua ja paprikaa ja kevyt kermaviilidippi.
Ymmärrän, että on vaikeaa mutta koita miettiä kun ’syöpöttää’ että oletko oikeasti nälkäinen. Juo vettä ym saattaa harhauttaa. :D
Sama ongelma, tosin ei yksinolon johdosta, vaan tunteiden. Tunnesyöntiä. Pahinta jos on tylsää tai olen väsynyt ja turhautunut.
Piri.