Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nuoret naiset eivät viihdy maaseudulla?

Vierailija
03.06.2019 |

Menneiden sukupolvien nuoret naiset viihtyivät maaseudulla nuorten miesten ystävinä ja apuna. Miksi nuoret naiset eivät enää viihdy maaseudulla?

Kommentit (251)

Vierailija
241/251 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä saattaa kirpaista joitain, mutta sanon silti. Maaseudulla ei statuksella ole niin suurta merkitystä kuin kaupungissa ja sitähän nykyään nuorena ja vähän vanhempanakin jahdataan. Onneksi minä olen löytänyt sellaisen naisen jota ei kiinnosta mitä muut ajattelee hänestä, eikä hän ole mitään kenenkään muun vuoksi. Harvinainen.

Milläs tämä harvinainen ihminen itsensä elättää?

Hänellä on oma lakiaisiasiaintoimisto. En ymmärrä miten tämä liittyy yhtään mihinkään.

Se liittyy siihen, ettei maaseudulla juuri ole töitä korkeastikoulutetuille ihmisille.

Onhan sitä, mutta eihän edes tuo koulutus takaa että edes pärjää missään työssä. Maaseudulta moni käy myös kaupunhissa töissä, eikä se vie aikaa juurikaan enempää kuin kaupungissakaan.

Ei ne pimeät maantiet talviaikaan ole mitään mukavia autoilla.

Vierailija
242/251 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni kertoi tässä muutama vuosi sitten, että kun hän oli käynyt entisen kotikuntamme paikallisessa, hänelle oli tultu aivan varta vasten kertomaan, että minä, hänen ex-avovaimonsa, olen ollut seksisuhteessa jonkun romanimiehen kanssa :-D Tokihan exää pitää exän asiat kiinnostaa vielä eronkin jälkeen, ja onhan tuo nyt ennenkuulumatonta muutenkin.

Juoruun on sisäänrakennettuna juoruilijoiden oma 1) rasistisuus ja 2) sovinismi. Minähän olin vapaasti yksin matkaileva ja baareissa kulkeva nuori nainen aikoinani, ja kun en kenenkään paikallisen kanssa seurustellut, niin yhtälöhän paikallisten mielestä tarkoitti tietysti, että makaan kaikkien kanssa. Tuota tasoa on ajattelu näissä kunnissa, kun toisenlaista tapaa elää ei ymmärretä eikä hyväksytä. Sittemmin on kokemusta kertynyt toisestakin samankokoisesta kunnasta, jossa niinikään asuin aikani juorujen kohteena. Onneksi olin asumiseni alkuajan herttaisen tietämätön siitä, miten asioitani puitiin ja pähkäiltiin kyläraadissa :-)

Muinainen kotikuntani on (valitettavasti) Ähtäri, terveisiä vain sinne toisten asioiden paremmintietäjille :-D

Yleensä juorut on totta.

Ei ne tyhjästä lähde liikkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/251 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesälomalaisethelvetistä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viihtynyt. Ihmiset oli Etelä-Savossa kieroja ja kovia juoruamaan. Kaikista oli selän takana pahaa sanottavaa, mutta päin naamaa ei kukaan avannut suutaan. Kysyin kerran naapurilta, miksei hän puhu toiselle naapurille siitä, että harmittaa, kun käyttävät naapurin pihan reunassa koiraansa tarpeilla. Naapuri hämmästeli silmät pyöreänä, että eihän semmoista mennä sanomaan, tulee välirikko. Ilmeisesti fiksumpaa käytöstä on marista asiasta selän takana kaikkien kyläläisten kanssa.

Etelä-Savossa on kaupunkejakin 😂

Täällä pohjosessa kauhulla odotetaan töykeitä,kiireisiä moukkamaisia Etelä-Suomalaisia.

Vähän ohis mut mitä kaupunkeja etelä-savoon on perustettu? Mikkeli? Meillä on mökki Ristiinassa. Miten tuo kaupunkijuttu (eli Mikkeli) liittyy siihen että teille tulee pohjoiseen Etelä-Suomesta töykeitä ihmisiä? Mikkeli ei oo Etelä-Suomee.

Vastasin henkilölle jonka mielestä Etelä-Savo maaseutua,nähtävästi ainoa kaupunki hänen mielestään on Helssssinki (yritin lausua ässävikasena) suomen rumin pääkaupunki.

Vierailija
244/251 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nämä katuvaloista urputtavat ovat? Onko se joku fobia vai mikä esto, joka rajaa elinpiirin kiinteiden valaisimien piiriin? Aika ankeaa elämää, jos ei kykene pimeyttä sietämään. Jos kyse on vain tietämättömyydestä, niin kannettavia paristokäyttöisiä valaisimia on olemassa ja yleisesti saatavilla. Eikä maksa paljoa. Jo onnistuu pyöräily ja lenkkeily ympäri vuoden mihin aikaan tahansa. Maallahan juuri niitä lenkkipolkuja riittää.

Vierailija
245/251 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun pienessä maalaiskylässä pohjoisemmassa suomessa ja en ikinä muuttaisi pois. Meillä on maatila ja ihana koti kauniilla paikalla joen rannalla. Päivät menevät puutarhassa ja eläinten ja lasten kanssa. Palvelut ovat vuosien saatossa kadonneet mutta minulle ei ole ongelma ajella vaikkapa 100km päähän lähimpään kaupunkiin. Maalla on mukavaa 😊

Eli elämä on loputonta palkatonta pakkotyöleiriä. Ei kiitos.

Palkaton pakkotyöleiri kun tekee sitä mistä nauttii ja mikä on tärkeintä itselle? Ja kyllähän tuo palkka juoksee mukavasti :)

Tokihan on yhteiskunnan kannalta hyvä, että tuollaista yksinkertaista porukkaa löytyy.

Sinunko mielestä maatilalliset ovat yksinkertaisia?

Kyllä. Eihän ne muuten sitä tekisi. Huom. Itse olen keskimääräistä suuremmalta kotieläintilalta lähtöisin, eikä kukaan meistä sisaruksista halunnut jatkaa. Kaikki hakeuduimme haluamaamme elämään kouluttautumalla . Tilan omistamme edelleen isän kuoltua alle viisikymppisenä, mutta tila on vuokralla.

Tsiisus mitä kakkaa. Itsesi kanssa erilaisia valintoja tehneet ovat mielestäsi yksinkertaisia vain koska ovat eri valintoja tehneet. Kukahan tässä on yksinkertainen.

Ilmeisesti maatalousyrittäjien arki ja toimintaympäristön realiteetit eivät ole sinulle tuttuja.

Tätä näpytellessä täytän kasvinsuojeluruiskua. Haluatko vielä kolmannen kerran nolata itsesi menemällä mutupohjalta henkilökohtaisuuksiin oman erinomaisuutesi tunnossa?

Ei voi yksinkertaisuuden ja silkan typeryyden edessä kuin todeta, että osasi olet valinnut kuten minäkin. Ehkäpä ne jatkuvat tukileikkaukset ja korkojen nousu mikä on tulossa saa sinutkin jotain tajuamaan. Autuaita ovat yksinkertaiset. Koska ne eivät ymmärrä mitä on tulossa.

Kolmas kerta toden sanoi. Kyllä sinä meistä se yksinkertaisempi näköjään olet. Tukileikkauksiin ja korkoihin on varauduttu, koska mulle maatalous on bisnestä elämäntavan mahdollistajan lisäksi. Investointini eivät perustu tukiaisiin taikka mataliin korkoihin, vaan liikeideaan ja markkinoihin. Tuet ja korot ovat annettu olosuhde, niiden puitteissa maatilat kehittävät tai eivät kehitä toimintaansa kukin tavallaan. Yksinkertaisemmat eivät varmaan pärjää, mutta bisnesälyllä nimenomaan karsinnasta selviytyy voittajien joukkoon. Kuten kaikessa muussakin yritystoiminnassa. Maailman muuttuminen on sekä uhka että mahdollisuus. Yksinkertaiset näkevät vain uhat, yksinkertaisimmat toki eivät niitäkään. Ruoan ja Alkutuotannon tarve ei ole vähenemässä, kyse on vain siitä, mikä tapa on kannattavin. Ei se koskaan ole sama kuin edellissukupolven. Ja jos kokemuksesi rajautuu siihen, niin voi vain sanoa että et tiedä hölkäsen pöläystä asioista joissa yrität päteä.

Selkeästi kuulut siihen MTKn aivopesemään lahkoon, joka perustaa toimintansa siihen "että ainahan ihmisten pitää syödä". Tältä bisnesidealta sitten investoidaan kestämättömästi. Varmaan ihmiset aina syö. Muttei välttämättä suomalaista tai maalla tuotettua ruokaa. Toki toivotan onnea yrityksellesi siinä mielessä ettet tapaa minua yrityksesi loppuselvittelyissä.

Kolme kertaa riittää, uskon vähemmälläkin. Mutta mikäpä siinä, yksinkertaisuutensa todistaminen loputtomalla toistojankkauksella on yksi tapa sekin.

MTKsta en piittaa pätkääkään. Se edustaa edunvalvontatahona juurikin sitä vanhakantaista tukien pumppaamisen mentaliteettia ja muutosvastarintaa, jokin lankeavat kaivavat ihan itse oman kuoppansa.

Minäkin toivon etten tapaa sinua. Luulen, että noin vastenmielisellä ja yksinkertaisella ihmisellä ei ole montakaan fania.

Vierailija
246/251 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä minun pitäisi siellä tehdä? En voi opiskella alaa jota nyt opiskelen maaseudulla. Enkä paljon mitään muutakaan. Maaseudulla ei ole korkeakouluja (eikä toki pitäisikään olla).

Mä ainakin teen koulutustani vastaavaa vakituista työtä. Opiskelin kaupungissa, jonka jälkeen tänne takaisin.

Minun alani (fysiikka) työpaikkoja ei vaan oikein maaseudulla ole. Ja kun tähän vielä yhdistää että mieheni on samalla alalla, niin en oikein jaksa uskoa että kahdelle fyysikolle löytyisi maalta töitä.

Noo voi hellan lettas sentään..

Oikein vysiikka on alana.

Minkähänlainen vyysikko se rouva on - jos saa kysyä ?

Vierailija
247/251 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuissapuolettotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exäni kertoi tässä muutama vuosi sitten, että kun hän oli käynyt entisen kotikuntamme paikallisessa, hänelle oli tultu aivan varta vasten kertomaan, että minä, hänen ex-avovaimonsa, olen ollut seksisuhteessa jonkun romanimiehen kanssa :-D Tokihan exää pitää exän asiat kiinnostaa vielä eronkin jälkeen, ja onhan tuo nyt ennenkuulumatonta muutenkin.

Juoruun on sisäänrakennettuna juoruilijoiden oma 1) rasistisuus ja 2) sovinismi. Minähän olin vapaasti yksin matkaileva ja baareissa kulkeva nuori nainen aikoinani, ja kun en kenenkään paikallisen kanssa seurustellut, niin yhtälöhän paikallisten mielestä tarkoitti tietysti, että makaan kaikkien kanssa. Tuota tasoa on ajattelu näissä kunnissa, kun toisenlaista tapaa elää ei ymmärretä eikä hyväksytä. Sittemmin on kokemusta kertynyt toisestakin samankokoisesta kunnasta, jossa niinikään asuin aikani juorujen kohteena. Onneksi olin asumiseni alkuajan herttaisen tietämätön siitä, miten asioitani puitiin ja pähkäiltiin kyläraadissa :-)

Muinainen kotikuntani on (valitettavasti) Ähtäri, terveisiä vain sinne toisten asioiden paremmintietäjille :-D

Yleensä juorut on totta.

Juorut lähtevät liikkeelle sairaasta mielestä ja pahantahtoisuudesta. Ne on totta vain sille harhoissaan olevalle. Joillakin on oikein elämäntehtävänä levittää valheita. Yleensä sillä yritetään kiinnittää huomio johonkin muuhun, kun itsellä on tunnolla kaikkea mahdollista rikollisuudesta alkaen.

Vierailija
248/251 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nämä katuvaloista urputtavat ovat? Onko se joku fobia vai mikä esto, joka rajaa elinpiirin kiinteiden valaisimien piiriin? Aika ankeaa elämää, jos ei kykene pimeyttä sietämään. Jos kyse on vain tietämättömyydestä, niin kannettavia paristokäyttöisiä valaisimia on olemassa ja yleisesti saatavilla. Eikä maksa paljoa. Jo onnistuu pyöräily ja lenkkeily ympäri vuoden mihin aikaan tahansa. Maallahan juuri niitä lenkkipolkuja riittää.

Iän myötä hämäränäkö heikkenee. Olen nyt viisikymppinen enkä mielelläni autoile pimeällä. Jos on katuvalot, niin sitten onnistuu hyvin. Syyspimeät maantiet marraskuussa vesisateella on ihan painajaista.

Vierailija
249/251 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderi ukot asuu lähempänä.

Joka vkonloppu voi valkata sitä rikasta ja komeaa kunnes istun homeperseinä vanhanapiikana kerrostaloluukussa.

Vierailija
250/251 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vähän oksennusta suuhun, kun edes miettii maalla asumista. 

Vierailija
251/251 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuissapuolettotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä juorut on totta.

Juuri noin ne juoruilijat ajattelevat, ja levittävät sitten vääriä luulojaan. Tuo juoru ei ollut totta, mutta juuri se paikkansapitämättömyys oli mielestäni niin hupaisaa, etten vaivautunut edes oikaisemaan exälle.

Kieltämättä olemme (me nykyään kaupungissa asuvat) sittemmin silloin tällöin huvitelleet ko. paikkakunnan juoruhakuisuudella antamalla muka aihetta. Milloin joku on lesbo ja milloin on puolisoita petetty, siihen ei paljon tarvita. Muutama metri käsi kädessä kulkemista riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi