Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nuoret naiset eivät viihdy maaseudulla?

Vierailija
03.06.2019 |

Menneiden sukupolvien nuoret naiset viihtyivät maaseudulla nuorten miesten ystävinä ja apuna. Miksi nuoret naiset eivät enää viihdy maaseudulla?

Kommentit (251)

Vierailija
21/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minun pitäisi siellä tehdä? En voi opiskella alaa jota nyt opiskelen maaseudulla. Enkä paljon mitään muutakaan. Maaseudulla ei ole korkeakouluja (eikä toki pitäisikään olla).

Mä ainakin teen koulutustani vastaavaa vakituista työtä. Opiskelin kaupungissa, jonka jälkeen tänne takaisin.

Vierailija
22/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aloituksessahan se tuli ilmi; "--maaseudulla nuorten miesten ystävinä ja apuna."

Maaseudullahan pojat/miehet ovat olleet niitä, jotka perivät tilat sun muut pelit ja vehkeet. Naiset ovat sitten kotipiikoina ja synnytyskoneina. Nykyään onneksi naiset saavat tehdä muutakin, ja hyvä niin. Ovat huomanneet että elämässä voi tehdä muutakin kuin olla miesten apuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin viihtyä mutta en ikinä lähtisi sinne olemaan jonkun seura- ja apuneiti.

Työt kuitenkin pitää kaupungissa.

Vierailija
24/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaate- kenkä- ja käsilaukkukauppoja, lattekahviloita, yökerhoja...

Terv. nimim. "En tunne yhtään nuorta naista, mutta luulen tietäväni heistä kaiken"

Asun maalla ja tunnen harrastukseni (hevoset) kautta paljon nuoria naisia. Yllättävän moni heistä viihtyy maalla ja haluaa asua kotipaikkakunnallaan aikuisenakin. Se tuntuu musta yllärrävältä, koska itse halusin samassa iässä kiihkeästi pois kotikulmilta maailmalle (ja pääsinkin, enkä nytkään asu paikkakunnalla, josta olen kotoisin).

Että kyllä meitä on moneen junaan. Työpaikat tietenkin ovat monella alalla täällä kiven alla.

Vierailija
25/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siellä ei ole mitään. Ei minusta ole kotirouvaksi eikä maatalon emännäksi, en halua elää sellaista naisten työt vs miesten työt, jollaista maaseudulla monesti tunnutaan elävän. Haluan tehdä koulutustani vastaavaa työtä ja sitä ei maaseudulta löydy, pitkät työmatkat ei innosta.

Vierailija
26/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan niin kaupunkilainen. Rakastan kaupunkielämää, matkustankin aina kaupunkilomille. Maalla jaksaa olla tasan yhden viikonlopun jossain mökillä, mutta sen jälkeen alkaa olla tekemiset vähissä.

Vierailija
27/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä minun pitäisi siellä tehdä? En voi opiskella alaa jota nyt opiskelen maaseudulla. Enkä paljon mitään muutakaan. Maaseudulla ei ole korkeakouluja (eikä toki pitäisikään olla).

Mä ainakin teen koulutustani vastaavaa vakituista työtä. Opiskelin kaupungissa, jonka jälkeen tänne takaisin.

Minun alani (fysiikka) työpaikkoja ei vaan oikein maaseudulla ole. Ja kun tähän vielä yhdistää että mieheni on samalla alalla, niin en oikein jaksa uskoa että kahdelle fyysikolle löytyisi maalta töitä.

Vierailija
28/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei siellä ole enää töitä eikä miehiä, työttömänäkö siellä pitäisi tukien varassa elää?

Miehet on landella, mutta tietenkin tarkoitat menestyneitä uramiehiä...

Vierailija
29/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä viihdyn. Miestä en aio ottaa riesakseni.

Vierailija
30/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun alani (fysiikka) työpaikkoja ei vaan oikein maaseudulla ole. Ja kun tähän vielä yhdistää että mieheni on samalla alalla, niin en oikein jaksa uskoa että kahdelle fyysikolle löytyisi maalta töitä.

Minun mieheni työpaikkoja ei taas oikein kaupungeissa ole. Mutta hyvä että jokainen löytää oman paikkansa.

Vierailija
31/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aidan takana on ruoho vihreämpää". Niin ja jos kylällä ei ole ketään varteenotettavaa kumppaniehdokasta, täytyy lähteä muualle kalaan.

Vierailija
32/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minut nuoreksi lasketaan (27v.) niin minä kyllä viihdyn. Työttömänä ei ole niin väliäkään missä asustaa, täällä on edullista.

Vierailija
33/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaa vapaaehtosesti asua maalla? Eihän siellä oo edes vaatekauppoja, kahviloita, yökerhoja ja tuskin kunnollisia kuntosalejakaan. Töistä puhumattakaan. Ulkomaillekin lähtö on vaivalloista, kun lentokenttääkään ei löydy mailta halmeilta.

-HedonistiMies

Vierailija
34/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaa vapaaehtosesti asua maalla? Eihän siellä oo edes vaatekauppoja, kahviloita, yökerhoja ja tuskin kunnollisia kuntosalejakaan. Töistä puhumattakaan. Ulkomaillekin lähtö on vaivalloista, kun lentokenttääkään ei löydy mailta halmeilta.

-HedonistiMies

Mistähän se muuten mahtaa johtua, että maaseudusta puhuvat aina suurimmalla äänelle ne, joilla ei ole hajuakaan, millaista maaseudulla on?

Vierailija
35/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-HedonistiMies

Mistähän se muuten mahtaa johtua, että maaseudusta puhuvat aina suurimmalla äänelle ne, joilla ei ole hajuakaan, millaista maaseudulla on?

Tiedän kyllä mitä se on. Jouduin nimittäin asumaan maaseudulla ikävuodet 12-19 vanhempieni erottua, elämäni kauheinta aikaa.

-HedonistiMies

Vierailija
36/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla on ihana asua, on tilaa ja edullista asua, omassa pihassa saan pitää hevosia ja koiraa, naapurit ei valita. Työmatka 25km/suunta, matalapalkka-ala, mutta tälläkin palkalla pärjää oikein hyvin. En tarvitse sen kummallisempia harrastuksia, oma piha,puutarha, hevoset ja koira pitävät mielen virkeänä.

Shoppailu on mielekkäämpää kun pääsee n.2 x vuodessa isommille kaupoille, niitä reissuja suunnitellaan kauan etukäteen, mielestäni siinä säästää rahaakin kun ei joka päivä/viikko pääse shoppailemaan. Ruokakaupassa toki tulee viikoittain käytyä.

Vierailija
37/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-HedonistiMies

Tiedän kyllä mitä se on. Jouduin nimittäin asumaan maaseudulla ikävuodet 12-19 vanhempieni erottua, elämäni kauheinta aikaa.

-HedonistiMies

Miten tuoreita nämä kokemuksesi mahtavat olla? 

Vierailija
38/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-HedonistiMies

-HedonistiMies

Sulla oli vaan kulttuurishokki, just tuo paha ikä kokea mitään isompia muutoksia elämässä. Kaikki on paskaa ja sillai. Jos olisit syntymästä asti asunut maaseudulla niin tuota kulttuurishokkia ei olisi tullut.

Vierailija
39/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko näin että lannan tuoksu ja traktorit ei sillai nappaa.

Vierailija
40/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan myös, että moni viihtyisi. Työt ja opsikelut vaan on kaupungissa, niin minkäs teet. Keskustaan voisi perustaa jonkin maankääntö keskuksen, jossa pääsisi lapioimaan multaa ja haistelemaan lehmänpaskaa. Asiakkaita riittäisi aivan varmasti. Ikävä maalle on kuitenkin monella kova, joten eiköhän asiakkaita riittäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi