Ensimmäistä kertaa hallitusohjelma suorastaan v***taa
En oo tarpeeksi rikas, että en välittäisi ja en ilmeisestikään tarpeeksi köyhä. Ihan suoraan sanottuna nyt ei jaksa kiinnostaa, että yksinhuoltajat tai suuret perheet saa kohta enemmän lapsilisää tai eläkeläiset pari kymppiä enemmän.
Me ollaan molemmat töissä ja lapsia kaksi. Ei olla kaikista pienituloisempia mutta aikalailla se mitä tulee meneekin. Meille ei oikeastaan ollut mitään positiivista. Kiinteistöveroon ootan nousua, kun oli niin epäselvästi sanottu et "tulee vastaamaan todellista arvoa", autoilu kallistuu ja kotitalousvähennys pienenee.
Voisiko joku joskus myöntää, et me tylsät keskiluokkaiset pidetään aika pitkälti näitä rattaita pyörimässä ja antaa jotain etuuksia siitä hyvästä!? Niin niin, mutta kun ne työttömät ja yksinhuoltajat. Kukaan ei ole toista huonompi ihminen, mutta sitä myöten ei saisi unohtaa yhtä isointa ihmisryhmää.
Kommentit (589)
Mikähän tämä terveysverokin on mikä on hallitusohjelmassa? Missään ei ole kerrottu millä perusteella sitä maksetaan.
Jäin juuri työkyvyttömyyseläkkeelle ja saan minimieläkettä. En koe mitenkään olevani huonossa asemassa tai säälialmujen tarpeessa. Olisin mielelläni nostanut edelleen yleistä asumistukea, mutta Kela pakottaa siirtymään eläkkeensaajan asumistukeen joka on kohdallani 200e enemmän. Saan ihan liikaa tukia siihen nähden etten ole tehnyt mitään tämän yhteiskunnan eteen. Muutkaan samassa tilanteessa olevat yksineläjät eivät mielestäni ole ansainneet mitään korotuksia. Moni työssäkäyvä perheellinen tai sairas pitkän työuran tehnyt ihminen elää paljon tiukemmin kuin minä.
Joo.Uusi hallitus sinetöi tämän varakkaan nettoveronmaksajan puolisoineen jäämään vielä ulkomaille- emme taatusti palaa nykysuomeen kustantamaan yhtään loiseläjää.
Olemme kehottaneet samanlaisia ystäväpariskuntia liittymään seuraan ja näin on jo tapahtunutkin.
Tutustukaa (myös Mr.Rinne) maastamuuttolukuihin ja - sisältöihin.Viimeinen sammuttaa valot,sitten saatte tyhjää taikaseinää siellä keskenänne potkia,sossupummit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot itse tosi ärsyttävä tyyppi. Maksan veroja ja jatkan verojen maksamista ainakin 40 vuoden ajan. Mielelläni autan vähäosaisia ja tuen meidän yhteiskuntaa. Itse kasvoin köyhässä perheessä, mutta opiskelin hyvään ammattiin.
Annetaan muille mahdollisuuksia parantaa omaa elämää.
En halua kieltää muiltakaan mitään, vaikka ehkä purkaukseni siltä kuulosti. Enemmän haluaisin joskus nähdä sellaisen suunnitelman, josta olisi iloa ja hyötyä myös mulle ja minun kaltaisilleni ihmisille. En oo lopettamassa verojen maksamista minäkään, mutta oishan se nyt välillä itsekin kokea hyötyvänsä jostain muutoksesta.
Ihminen ei aina huomaa, kuinka hyvin hänellä on asiat. Jotenkin tuntuu siltä, että suomalainen luulee aina, että naapuri saa enemmän. Minä ainakin olen iloinen mm. siitä, jos varhaiskasvatus tulee tulevaisuudessa askel kerrallaan maksuttomaksi. Naisena olen myös onnellinen uudesta ”tasa-arvo”-ohjelmasta, sitä on kaivattu. Viime hallituskaudella kiky ja lomarahaleikkaukset huononsivat monen elämänlaatua.
Kai olet tietoinen että ilosi varhaiskasvatuksesta loppuu lyhyeen? Siellä ei riitä hoitajia ja opettajia edes nykyisille lapsille. Työntekijät ovat juuri niitä keskiluokan alareunassa roikkuvia joille kerrotaan että heidän kuuluu elää ja tehdä töitä kutsumuksen ja muiden takia, ei itsensä.
Enää kaksi vuotta että oma lapsi menee kouluun. Toivon ettei tuo paska lennä tuulettimeen ennen sitä. Kukaan ei ole ajatellut ryhmäkokoja ja siten lasten hyvinvointia tuota suunnitellessa.
Vierailija kirjoitti:
Jäin juuri työkyvyttömyyseläkkeelle ja saan minimieläkettä. En koe mitenkään olevani huonossa asemassa tai säälialmujen tarpeessa. Olisin mielelläni nostanut edelleen yleistä asumistukea, mutta Kela pakottaa siirtymään eläkkeensaajan asumistukeen joka on kohdallani 200e enemmän. Saan ihan liikaa tukia siihen nähden etten ole tehnyt mitään tämän yhteiskunnan eteen. Muutkaan samassa tilanteessa olevat yksineläjät eivät mielestäni ole ansainneet mitään korotuksia. Moni työssäkäyvä perheellinen tai sairas pitkän työuran tehnyt ihminen elää paljon tiukemmin kuin minä.
Ei kukaan pakota hakemaan tukia.
Vierailija kirjoitti:
Joo.Uusi hallitus sinetöi tämän varakkaan nettoveronmaksajan puolisoineen jäämään vielä ulkomaille- emme taatusti palaa nykysuomeen kustantamaan yhtään loiseläjää.
Olemme kehottaneet samanlaisia ystäväpariskuntia liittymään seuraan ja näin on jo tapahtunutkin.
Tutustukaa (myös Mr.Rinne) maastamuuttolukuihin ja - sisältöihin.Viimeinen sammuttaa valot,sitten saatte tyhjää taikaseinää siellä keskenänne potkia,sossupummit!
No voi teitä
Inisijät, mitä teiltä nyt oikein puuttuu? Alkoi ihan kiinnostaa. Luetelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Asutko vuokralla vai omassa?
Vierailija kirjoitti:
Olkaa hyvät ja tosiaan jääkää sinne ulkomaille ylimielisyydessänne rypemään. Älkää myöskään tulko Suomeen sitten kun sairastutte vakavasti ja haluatte ilmaista pohjoismaista tasoa olevaa erikoissairaanhoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa hyvät ja tosiaan jääkää sinne ulkomaille ylimielisyydessänne rypemään. Älkää myöskään tulko Suomeen sitten kun sairastutte vakavasti ja haluatte ilmaista pohjoismaista tasoa olevaa erikoissairaanhoitoa.
mistä saa ILMAISTA pohjoismaista tasoa olevaa erikoissairaanhoitoa? Ei ainakaan Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuloveroprosentti laskenut joka vuosi. Ihan kiva, mutta ennemmin maksan enemmän jos sillä saadaan huonompiosaisille palveluita. Tässä varmaan näkyy se vasemmiston ja oikeiston ero.
Joo. Tuloveroprosentti on laskenut. Mutta samalla mitalla ollaan hilattu sitten tyel- ja sotu-maksuja ylöspäin. Käteenjäävä osuus ei ole ainakaan kasvanut. Et taida olla ansiotyössä jos et ole tätä huomannut?
Ja sitten tuloveroprosentin alentamisella sitten perustellaan välillisten kulutusverojen nostoa, eli ostovoima on sitäkin heikompi.
Suomessa asuvat vähäosaiset lasketaan sadoissa.
Vähäosaisia eivät ole esim. periaatteen vuoksi tai laiskuuttaan työttömänä pleikkarinsa äärellä Kelan sponsoroimissa Ikea-sohvissaan lojuvat elämäntapaintiaanit ja -taiteilijat. Saati ansiosidonnaisella kikkailevia downshiftaajia, jotka kivat parin vuoden lepotauot maksattavat röyhkeästi muilla. Eivät edes ne raukat, joita viranomaisbyrokratia pitää panttivankinaan jossain kämäisessä vuokraluukussa, kieltäen opiskelemasta, tekemästä töitä tai muuta virikettä joka auttaisi ylös. Ei, koska kämppä on silti turvallinen ja elinkelpoinen, ruokaa riittää, ja viihdettä tulvii tuuteista.
Jos keskiluokkaa on vaikkapa 3 000 000 ja köyhiä 1 000 000, niin keskiluokan 1% on köyhien 3%, tai keskiluokan ja rikkaiden 1% on köyhien 4,5% (jos oletetaan että rikkaita on 1,5 milj.). Tästä voi suoraan johtaa ne tarvittavat korjaukset verotulojen jakamiseen. Sipilän matematiikalla se meni niin, että köyhiltä ja keskituloisilta otetaan x% ja annetaan se (erinäisten vaikeasti selvitettävien kikkailujen avustuksella) sille jo valmiiksi rikkaimmalle osalle. Nyt kun siihen tulee muutos, niin kaikkein rikkaimmat tai keskiluokka menettävät hieman. Miten yhteistä pottia ei voi jakaa niin, että kaikki olisivat tyytyväisiä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä siis haluaisit ap nähdä hallitusohjelmassa?
Itse haluaisin nähdä myös menoleikkauksia. Julkisella sektorilla ei ole yksityisen sektorin tapaista luonnollista pakkoa tehostaa, joten se on pakotettava budjetteja pienentämällä.
Minun elämääni verotus ei ole ikinä rajoittanut millään tavalla. Maksan sekä välittömiä että välillisiä veroja taulukoiden mukaan. Opintotukea sain 70-luvulla, mutta maksoimme ainokaisemme päivähoidon yksityisessä päiväkodissa ilman tukia. Pidin 1 v 3 kk:n äitiysloman/hoitovapaan, muuten olen ollut koko ajan työssä opintojeni jälkeen, yksityissektorilla. Myöhemmin olemme maksaneet lapsemme yliopisto-opinnot Englannissa. Enkä valita, vaikka olen taatusti nettomaksaja.
En kannata eri sijoitusmuotojen epätasa-arvoista kohtelua, joten asuntojen myyntivoitto verolle, omistusajasta riippumatta. Pörssiosingoista ja -voitoista menee vero heti, ilman almuja, paitsi joillakin ökyrikkailla on ne vakuutuskuoret :D. En myöskään ymmärrä, että verotus on syy esim. remontoida kotia kotitalousvähennyksen voimalla: maksettuja veroja palautetaan ostajalle takaisin roppakaupalla.
Autoilu on kallista niille, jotka joutuvat käyttämään autoa työmatkoihin päivittäin. Itse voin käyttää julkista liikennettä. Ehkä työmatkakuluvähennys kuitenkin säilyy sitä tarvitseville.
Vierailija kirjoitti:
Jos keskiluokkaa on vaikkapa 3 000 000 ja köyhiä 1 000 000, niin keskiluokan 1% on köyhien 3%, tai keskiluokan ja rikkaiden 1% on köyhien 4,5% (jos oletetaan että rikkaita on 1,5 milj.). Tästä voi suoraan johtaa ne tarvittavat korjaukset verotulojen jakamiseen. Sipilän matematiikalla se meni niin, että köyhiltä ja keskituloisilta otetaan x% ja annetaan se (erinäisten vaikeasti selvitettävien kikkailujen avustuksella) sille jo valmiiksi rikkaimmalle osalle. Nyt kun siihen tulee muutos, niin kaikkein rikkaimmat tai keskiluokka menettävät hieman. Miten yhteistä pottia ei voi jakaa niin, että kaikki olisivat tyytyväisiä?
Yhteistä pottia? Oletko sinä todella sitä mieltä, että vaikkapa yrittäjänaapurisi hiki hatussa tienaamat eurot ovat yhteisiä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot itse tosi ärsyttävä tyyppi. Maksan veroja ja jatkan verojen maksamista ainakin 40 vuoden ajan. Mielelläni autan vähäosaisia ja tuen meidän yhteiskuntaa. Itse kasvoin köyhässä perheessä, mutta opiskelin hyvään ammattiin.
Annetaan muille mahdollisuuksia parantaa omaa elämää.
En halua kieltää muiltakaan mitään, vaikka ehkä purkaukseni siltä kuulosti. Enemmän haluaisin joskus nähdä sellaisen suunnitelman, josta olisi iloa ja hyötyä myös mulle ja minun kaltaisilleni ihmisille. En oo lopettamassa verojen maksamista minäkään, mutta oishan se nyt välillä itsekin kokea hyötyvänsä jostain muutoksesta.
Ihminen ei aina huomaa, kuinka hyvin hänellä on asiat. Jotenkin tuntuu siltä, että suomalainen luulee aina, että naapuri saa enemmän. Minä ainakin olen iloinen mm. siitä, jos varhaiskasvatus tulee tulevaisuudessa askel kerrallaan maksuttomaksi. Naisena olen myös onnellinen uudesta ”tasa-arvo”-ohjelmasta, sitä on kaivattu. Viime hallituskaudella kiky ja lomarahaleikkaukset huononsivat monen elämänlaatua.
Nämä "meillä on siitä huolimatta asiat niin hyvin ettei saa valittaa", on vähän sama kuin sanoisi kaksiraajahalvaantuneelle että älä valita, voisit olla neliraajahalvaantunut.
Kuka on missään puhunut että varhaiskasvatus on tulossa maksuttomaksi? Miksi demarit sellaista ajaisi? Kyllä verotuksen ja maksujen progressio on demareiden lempilapsi, turha luulla että siitä maksutonta tulisi. Varsinkaan keskituloisille jotka nytkin pitävät tämän valtion rattaat pyörimässä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en hyväksy minkäänlaista korotusta eläkkeisiin! Aivan käsittämätöntä, että työssäkäyvälle väestölle, lapsiperheille ja ylipäätään yhteiskuntaa nyt pystyssä pitäville ja tulevaisuudesta huolehtiville (lapset) lyödään keppiä käsille. Niiltä otetaan rahat, jotka voidaan sitten dumpata taas kerran esim. eläkeläisille.
Kertokaa YKSIKIN syy, miksi pienellä eläkkeellä elävien eläkettä tulee nostaa. Ne vanhanajan suurperheen äidit, kotiäidit, alkaa olla ihan jokainen kuolleita tai ainakin saavat leskeneläkettä. Takuueläkettähän ei leikkaa leskeneläke tai pääomatulot. Mikä tommoinen perustuki on, joka on suojassa kaikelta. Suurin osa näistä narisijoita on kuitenkin loisinut koko elämänsä toisten laskuun ja nyt pitäisi nostaa jalustalle vanhana, kun ovat vanhoja. Mulle vanha pummi on ihan samanarvoinen kuin nuori pummi. Eläköön sillä minimillä. Töissä on jokainen 70-80 -vuotias todellakin voinut käydä, lapsia oli vähän ja hoitopaikkajärjestelmäkin kehittyi. Tai jos oli sitä yhtä tai kahta lasta hoitamassa muutaman vuoden kotona, oli työllistyminen sitten helppoa, kun päätti palata työelämään. Monethan on joka tapauksessa naimisissa edelleen ja onhan taloudessa puolisonkin eläke ja se älyttömistä älyttömin leskeneläke, joka pitäisi ensimmäisenä lopettaa kaikilta muilta paitsi monilapsisten perheiden vanhemmilta ja alaikäisten vanhemmilta. Esim. tuttu nainen meni naimisiin nelikymppisenä, oma työeläke 2500, peri mieheltään yli miljoonan varallisuuden ja nyt saa vielä leskeneläkettäkin melkein tonnin kuussa työeläkkeensä ja muun varallisuuden päälle. Lapseton nainen vielä, aina vaan tuijottanut omaa napaansa, ei koskaan tehnyt kenenkään eteen mitään. Eläkkeellä on itsekäs marisija, ei todellakaan mikään ihmisiä auttava tyyppi. Tämmösille pitää sitten maksaa vielä yhteisestä kassasta rahaa, jotka ei sitä tarvisi. Tai huvittavinta oli, kun käytin laskuria, niin jopa vanhempani saisivat toisistaan eläkettä, jos toinen kuolisi. Kummankin nettoeläke melkein 2500 ja silti muutama satku tulisi toisesta. Ei tämmöiseen tukemiseen ole varaa. Järjestelmä luotiin aikana, jolloin sosiaaliturva oli olematon ja naiset ilman eläkettä, sotaleskiä jne. Nyt sitä käyttää keskiluokkaiset, varakkaan ihmiset lisätulona, vaikkeivat tarvisi. Pois vaan tai hyvin tarkan harkinnan alle vain niissä tilanteissa, joissa ihminen ei pärjää ilman sitä lisärahaa.
On paljon köyhyydessä eläviä eläkeläisiä, pitäisikö heitä kiduttaa vähän enemmän jotta voisit paremmin? Miten mahtaa olla, kuinka paljon Suomesta valuu ulkomaille rahaa, kun bisnesmiehet hääräävät omia sopimuksiaan? Onko tämä tuttu nainen tyypillinen esimerkki, kuinka monella elämä on mennyt samoin ja onko se hyvä syy tuomita kaikki eläkeläiset? Mieti noita ajatuksella.
Vierailija kirjoitti:
Ap valittaa kiinteistöverosta kun toisilla ei ole leipää lapsille.
Näytä minulle yksikin lapsi joka SUOMESSA näkee nälkää! Täällä ei sellaista (absoluuttista) köyhyyttä ole.
Kai olet tietoinen että ilosi varhaiskasvatuksesta loppuu lyhyeen? Siellä ei riitä hoitajia ja opettajia edes nykyisille lapsille. Työntekijät ovat juuri niitä keskiluokan alareunassa roikkuvia joille kerrotaan että heidän kuuluu elää ja tehdä töitä kutsumuksen ja muiden takia, ei itsensä.