Evoluutioteoria on pseudotiedettä
Evoluutioteoriaa ei ole koskaan osoitettu tieteellisesti oikeaksi. Jos väität evoluutioteorian olevan totta, niin todistustaakka on sinulla. Se että joku itseään tiedemieheksi kutsuva biologi on sanonut, että evoluutio on tieteellisesti todistettu, ei ole todiste, ei edes se, että miljoona biologia sanoo niin. Tieteellisen teorian oikeellisuus ei määrity sillä, kuinka suosittu se on. Eli vaikka vain vähemmistö biologeista on tällä hetkellä sitä mieltä, että evoluutioteoriaa ei ole todistettu tieteellisesti, niin se vähemmistö on oikeassa, tieteelliset näytöt ovat heidän puolellaan.
Evoluutioteoria on pseudotiedettä ja darwinismi on materialistiseen maailmankuvaan pohjautuva uskonto.
Kommentit (282)
Ahaa.
No kerro mikä on mielestäsi uskottavampi selitys elävien olentojen muuttumiselle ajan mittaan?
Miksi bakteereista tulee sitten antibioottiresistenttejä?
Nyt on mennyt puurot ja vellit sekaisin. Tieteellisen teorian oikeellisuus ei tosiaankaan määrity huutoäänestyksellä. Mutta käytännössä kaikkien tiedemiesten mielestä evoluutio on järkeenkäyvin teoria eri eliölajien syntymiselle. Osatodisteita sille on vaikka kuinka paljon biologiassa, tyhjentävästi sitä ei oikein voi todistaa kuin odottamalla muutamia miljoonia vuosia ja seuraamalla mitä luonnossa tapahtuu.
Mutta evoluutioteoria edes on tieteellinen teoria lajien synnylle. Kreationismi on pelkkä uskomus.
Jos lähtökohta on se että maailma ei ole materialistinen vaan henkinen niin on hyvin vaikea väitellä mistään.
Fyysinen maailma on fyysinen eikä mitään muuta.
Pään sisällä voi olla henkilökohtaisia henkisiä maailmoja, ja jos ryhmä ihmisiä keskustelee keskenään niin tavallaan ne voivat vaikuttaa asioihin mutta ei ne ole osa fyysistä maailmaa.
Oletko sinä se kiilusilmä, joka on koko päivän tukkinut palstan mitä typerimmillä uskontoaiheisilla höttöhuuhailla?
Evoluutioteorissahan on monia aukkoja joten siksi voidaankin vain puhua teoriasta, ei mistään totuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa.
No kerro mikä on mielestäsi uskottavampi selitys elävien olentojen muuttumiselle ajan mittaan?
Jumala on kaikkivoipa. Ja Jumalan olemassaolo on tieteellisesti sentään todistettu. Jumala on olemassa, koska se lukee Raamatussa. Ja kaikki mitä Raamatussa lukee on totta, koska se on itse Jumalan tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Jumala haluaa, että meillä on täällä vaikeempaa elää. Siksi myös syövät on olemassa.
On olemassa evoluutioteoria laajana kokonaisuutena, joka nyt on enemmän tai vähemmän spekulatiivinen, ja sitten lukemattomia mikroevolutionäärisiä havaintoja. Samoin on olemassa laaja aluräjähdysteoria ja lukemattomia kosmologisia todisteita, jotka tuntuvat puhuvan tämän puolesta.
Emme voi koskaan todistaa ihmisen syntyneen apinasta (jos nyt yksinkertaistus sallitaan) sen enempää kuin väittää että maailmankaikkeus on syntynyt jostain räjähdyspoksahduksesta ennemmin kuin sotkan munasta.
Monet tiedemiehet ovat toista mieltä. Monet taas samoilla linjoilla kuin minä. Jokunen, kuten Matti Leisola, joka vastoin kreationisteja on OIKEASTI kovamaineinen tiedemies eikä mikään terveyskeskuslääkäri joka on päättänyt opiskella kirjekurssikosmologiksi, vastakkaista mieltä .
Tästä huolimatta pääsääntöisesti evoluutioteorian kriitikot kuten Pekka Reinikainen tuntuvat mielestäni pahasti häiriintyneiltä ihmisiltä jotka blogeissaan vinguttavat samaa levy vuosikymmenestä toiseen. Entropia kumoaa evoluuton, turmelus lisääntyy, viherpunafasismi valtaa maailman, noituus palaa tieteeseen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa.
Jumala on kaikkivoipa. Ja Jumalan olemassaolo on tieteellisesti sentään todistettu. Jumala on olemassa, koska se lukee Raamatussa. Ja kaikki mitä Raamatussa lukee on totta, koska se on itse Jumalan tekstiä.
Minun raamatussa lukee, että sinä puhut p4skaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa.
Onks sulla musta raamattu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa.
Onks sulla musta raamattu?
Ei se susta ole, paitsi jos olet jumala.
Vierailija kirjoitti:
Evoluutioteorissahan on monia aukkoja joten siksi voidaankin vain puhua teoriasta, ei mistään totuudesta.
Tiedätkö miten tieteellinen teoria käytännössä toimii? Ei ole sama asia mikä puhekielessä käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Noku ei ne pakteerit oo koskaan tuhoutuneetkaan mistää antipiooteista. Jumala tahtoo vain tappaa kaikki hänen vihamiehensä ja siksi on olemassa pakteereja ja viiruksia ja syöpiä ja autokolareita. Kaikki pahat saa palkkansa, siitä pitää huoken kaikkivoipa Jumala. Pakteereihin ja viiruksiin ei siis tehoa mitkää antipiootit tai puranat. Niihin tehoaa vain rukoilu.
Miksi Nooa ei ottanut dinosauruksia kyytiin?
AP:n opit on jostain persuopistosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Nooa ei ottanut dinosauruksia kyytiin?
Yksisarviset tais kanssa jäähä rannalle.
Lisääntyivätkö Aatamin ja Eevan lapset siis keskenään? Jos olivat kerta ensimmäiset ihmiset maan päällä? Niinkö se tarina meni? Mistä aasialaiset tulivat? Loiko jumala myöhemmin aasialaisen Eevan ja Aatamin?Jos jumala rupesi monistamaan lisää porukkaa niin miksi sitä ei painoteta enemmän Raamatussa? En ole käynyt uskonnon tunneilla kun vain luokat 1-3 joten muistikuvani voivat olla vääriä. Olen katsonut aiheesta dokkarin joskus ja siinäkin höpötettiin enemmän Mooseksesta ja joku toinenkin häiskä siellä seikkaili ( Ei Jesse).. Mieheni totesi ettei muista miten luomistarina menee kun yritin kysellä. Sivistäkää mua, uskonnot on historiallisesti kiinnostavia asioita!
Itse tykkään enemmän Kalevalan luomistarinasta. Myös antiikin Kreikan tarinat ihmisten luomisesta ovat aika upeita! Ja viikinkien!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa.
Kiitos kunnon nauruista. Raamattu on ihmisen kirjoittama satukirja, joten se ei todista yhtään mitään.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/10/12/vai-ei-evoluutiolle-loydy-todi…
Kreationisteille ei voi selittää miksi evoluutio on totta, kun eivät ymmärrä lukemaansa, mutta tässä nyt taas yksi yritys.