Keliakiaa sairastavillako yksinoikeus gluteenittomaan syömiseen
Syön gluteenittomasti oman hyvinvointini vuoksi enkä sairasta keliakiaa. Näin ollen mun ei "tarvitse" olla niin tarkka kuin keliakiaa sairastavat.
Jos kerron omasta gluteenin välttelystä, saan haukkuja. Vaarannan muka "oikeasti" sairaat.
Kommentit (123)
Onhan näitä vegaaneitakin, jotka sanoo ettei sekasyöjät saa syödä vegaanisia tuotteita :D :D :D
Ongelma on siinä, että kun vaikkapa ravintolassa käy riittävän moni aatteellisesti gluteeniton, joka kuitenkin sitten voikin syödä vaikkapa herkullista leipää, niin se syö uskottavuuden sitten keliaakikoilta. "Kun noi 19 gluteenitonta pystyivät syömään tätä tavallisilla korppujauhoilla leivitettyä kalaa, niin kyllähän tää keliaakikkokin voi sitä syödä."
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis kerrot ruokavaliostasi ihmisille? Kuvitteletko saavasi jotain ihailua tuon takia? Näitä lumihiutaleita on jo aivan tarpeeksi muutenkin vaatimassa ties minkälaista erityiskohtelua, 'koska minä haluan'.
Joskus on vain "pakko" sanoa, jos tyrkytetään pullaa. En erikseen tuo esiin syömisiäni.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä vegaaneitakin, jotka sanoo ettei sekasyöjät saa syödä vegaanisia tuotteita :D :D :D
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että kun vaikkapa ravintolassa käy riittävän moni aatteellisesti gluteeniton, joka kuitenkin sitten voikin syödä vaikkapa herkullista leipää, niin se syö uskottavuuden sitten keliaakikoilta. "Kun noi 19 gluteenitonta pystyivät syömään tätä tavallisilla korppujauhoilla leivitettyä kalaa, niin kyllähän tää keliaakikkokin voi sitä syödä."
Mitä *ittua mä just luin :D?
Jos siis tilaan ravintolassa gluteenitonta leipää, se on vähän niinku sama asia jos menisin tuolla kadulla mustissa aurinkolaseissa ja valkonen keppi kourassa..?
:D :D :D
Oikeassahan ne on, että ole hiljaa vaan jos sinulla ei oikeaa varmistettua keliakiaa ole.
Sukulaislapsi joutui sairaalaan kun sai vahingossa gluteenitonta ruokaa. Keliakia ei ole mikään mukavuusruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhut "aatteellisuudesta" vaikka ap mainitsi oman hyvinvoinnin? Sä olet juurikin sellainen, joka ei hyväksy gluteenitonta ruokavaliota kuin vain keliakiaa sairastaville.
Ap on siis vähän tietämätön.
Gluteeniton leipä ei ole terveellisempää kuin tavallinen, päinvastoin, siinä on sekä enemmän kaloreita että vähemmän kuituja kuin normaalissq leivässä.
Ellei ole keliakiaa, on puhtaasti tyhmää syödä gluteenitonta leipää.
T. Keliaakikko
Niin kauan kuin gluteeniton leipä ei ole reseptillä apteekista syön sitä niin paljon kuin mieli tekee. Jos siihen tulee asiasta joku keliaatikko vinkumaan, laitan sille vehnäpatongin hanuriin :D
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan ne on, että ole hiljaa vaan jos sinulla ei oikeaa varmistettua keliakiaa ole.
Sukulaislapsi joutui sairaalaan kun sai vahingossa gluteenitonta ruokaa. Keliakia ei ole mikään mukavuusruokavalio.
Gluteeniton ruoka ei todellakaan ole keliaakikkojen yksinoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhut "aatteellisuudesta" vaikka ap mainitsi oman hyvinvoinnin? Sä olet juurikin sellainen, joka ei hyväksy gluteenitonta ruokavaliota kuin vain keliakiaa sairastaville.
Ap:n ruokavalio nimenomaan on aatteellinen, eikä perustuu terveellisyyteen.
Hän ei ole tainnut lukea ja vertailla gluteenittomien ja tavqllisten leipien tuoteselosteita. Gluteeniton on sekä lihottavampaa että siinä on vähemmän kuituja. Gluteenittomassa jauhoseoksessa on usein esim riisijauhoa ja maissijauhoa, jota käytetään mm. sikojen nopeaan lihottamiseen eläintuotannossa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on siis vähän tietämätön.
Gluteeniton leipä ei ole terveellisempää kuin tavallinen, päinvastoin, siinä on sekä enemmän kaloreita että vähemmän kuituja kuin normaalissq leivässä.
Ellei ole keliakiaa, on puhtaasti tyhmää syödä gluteenitonta leipää.
T. Keliaakikko
Missä kohtaa ap sanoi syövänsä gluteenitonta leipää?
Jos vasta itse epäilee keliakiaa, niin ei saa omin päin jättää gluteiinia pois ennen diagnooseja (tai tulee väärä negstiivinen tulos suolinukan tutkimuksessa). Muutoin se on ihan oma asia.
Saanko please syödä gluteenitonta kun olen allerginen melkein kaikille viljoille mutta keliakiaa minulla ei silti ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis kerrot ruokavaliostasi ihmisille? Kuvitteletko saavasi jotain ihailua tuon takia? Näitä lumihiutaleita on jo aivan tarpeeksi muutenkin vaatimassa ties minkälaista erityiskohtelua, 'koska minä haluan'.
Joskus on vain "pakko" sanoa, jos tyrkytetään pullaa. En erikseen tuo esiin syömisiäni.
Etkö voi vaan sanoa, "kiitos ei"? Alat siis tuo pullan tyrkyttämisen seurauksena 'vaatimaan' gluteenitonta syötävää? Ja kun sinulle ei ole erikseen sellaista huomattu varata, katsot oikeudeksesi osoittaa mieltäsi tarjoiluille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n ruokavalio nimenomaan on aatteellinen, eikä perustuu terveellisyyteen.
Hän ei ole tainnut lukea ja vertailla gluteenittomien ja tavqllisten leipien tuoteselosteita. Gluteeniton on sekä lihottavampaa että siinä on vähemmän kuituja. Gluteenit
Missä kohtaa ap sanoi syövänsä gluteenitonta leipää?
Olen hulluna raivosta. Keliakia! Gluteeniton! Vilja-allergia! Saatana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gluteeniton ruoka ei todellakaan ole keliaakikkojen yksinoikeus.
Ei ole, niin kuin ei sokerikaan ole esimerkiksi syöpäsairaiden yksinoikeus.
Ap saa minun puolestani syödä gluteenitonta aamusta iltaan. Vähän tyhmänä pidän ja ihmettelen, sillä itse pyrin välttämään gluteenittomia leipiä niiden kaloripitoisuuden takia ja syön niiden lisukkeeksi kuitukuutioita, koska gluteenittomisra leivistä puuttuu kuitu.
Mutta jos ap haluaa syödä sikojen lihotusruokaa, niin ihan vapaasti meidän keliaakikkojen puolesta, ei haittaa yhtään. 😁