Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isot pojat uimahallissa naisten puolella

Vierailija
26.05.2019 |

Tiedän, että on kestoaihe, mutta silti jaksaa ihmetyttää... Tänään olin tyttöjeni kanssa Leppävaaran maauimalassa ja eiköhän siellä ollut suihkuhuoneessa joku äiti noin kolmasluokkalaisen pojan kanssa. Poika oli itse visusti uimahousut jalassa ja sen näköinen, että hävettää olla alastomien naisten ja tyttöjen keskellä.
Oikeesti, älkää tuoko kouluikäisiä poikianne naisten puolelle.

Kommentit (622)

Vierailija
461/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä aika on ajanut minusta ohi, mutta kun minun pojat olivat pieniä niin ylpeyden aihe oli se, jos he osasivat, pystyivät ja pärjäsivät.

Nyt ajatus näyttää olevan se, että tomerana hehkutetaan, että ei pysty, ei osaa, ei pärjää, on hankala, vaikea, isätön tai isää ei kiinnosta, enkä äitikään viitsi tai jaksa, ja diagnooseja A4:n mittainen lista. Sen päälle vielä se, että äiti ja muutkin kilometrin säteellä uupuvat, kun on niin paljon pojassa osaamattomuutta ja haastetta. Armeijan verran apureita tarvitaan, että jokin onnistuu.

Tämä mielikuva näistä jutuista tulee.

En usko, että kyse on syiskusta tai oukukopeista. Kyllä se on ennemmi kun siitä, että pieni lapsi on alasti vieraiden ihmisten seassa. Jos teidän pojat on isoja, niin kysykää heiltä, mitä heille on tullut vastaan yleisissä uimahalleissa tai maauimaloissa. Tytöt kertoo paremmin, mutta pojat on hiljaa ja meetookaan ei ole suunnattu pojille.

Vierailija
462/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi vaivaudun vastaamaan, kun tämä sairaalloinen uhriutuja on todennäköisesti provo, mutta nimenomaan kyllä naisten edun vuoksi on ollut tapana, että pieni poika voi mennä äitinsä kanssa naisten puolelle, tyttö ei miesten puolelle. Ne pojat on siellä äitiensä pakottamina ja ihan peseytymässä, eivät kyyläämässä. Suihkussa tuskin kenelläkään on älypuhelinta ja äiti tuskin sallisi kuvaamisen.

Avaahan hieman tuota minkälainen naisten etu siinä toteutuu?

Ettei nainen tai tyttö koskaan joudu olemaan alasti aikuisen miehen edessä.

Olet provo, mutta kommentoin silti. Mielummin olen alasti aikuisen miehen edessä kuin iljettävän pikkupojan edessä.

Kertoo aika paljon tän keskustelun tasosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimahallilla voisi olla mies ja naispuoliset avustajat joiden tuella nämä isommat erityislapset selviytyisivät pesu- ja pukeutumistiloissa. Ei yli 7-vuotiasta voi viedä toisen sukupuolen tiloihin.

Kyllä niitä avustajia onkin, mutta ei jatkuvasti vaan vain tiettyinä päivinä ja aikoina tai sitten asiasta pitää erikseen sopia etukäteen. Eivät ne vaan kelpaa näiden janipetterien äideille jotka kokevat ettei pojan tuleminen naisten saunaan voi ketään haitata, kun se ei häntäkään haittaa. Sitten lopulta näitä avustajia käyttävät joidenkin 4-5 -vuotiaiden lasten vanhemmat, jotka oikeasti voisivat viedäkin vielä lapsensa vastakkaisen sukupuolen saunaan.

Vierailija
464/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Mun mielestä jo ekaluokkalainen voi mennä yksin pukuhuoneeseen/suihkutiloihin. Jos hän on käynyt uimahalleissa jo aiemmin, kyllä hän osaa siellä toimia ilman aikuista. Ei se niin vaikeaa ole.

Ehkä se raja olisi parempi olla toka- tai kolmasluokkalaisessa.

Vierailija
465/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ennenkuulumatonta jos koulussa vietäisi oppilaat samoihin pukeutumistiloihin. Ei edes ekaluokkalaisia voi laittaa näkemään toisiaan alasti. Ei ei ei.

Lasten koulussa eskaritoli kaikki naisten puolella ja tyttären ollessa ekalla luokalla sama homma. Tytär ei sitten halunnut tästä syystä lähteä. Oli itse kysynyt opettajalta asiasta ja minun suostumuksella sai jäädä koululle toisen luokan kanssa tekemään tehtäviä.

Pojan ollessa ekalla olivat saaneet pari miestä uimareissulle mukaan ja pojat olivat heidän kanssaan miesten puolella.

Vierailija
466/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä poika 7v ja ADHD , meille kävi myös kylpylässä niin että meinasi olla hankalaa tämä pesulle meno... Poika ei ollut ikinä käynyt tässä kyseisessä kylpylässä ja meni jo pukuhuoneessa paniikkiin, että minne pitää mennä ja mitä sen pitikään tehdä seuraavaksi.

Vaikka olin hetki sitten sanonut selvästi että kaappiin vaan laitat kylpytakin, menet suihkuun huutelemaan itsesi ja menet ovesta ulos mikä tulee kylpylän puolelle ... Ja kun nämä kylpylät voi tuntua jo sokkeloiselle, ensin pukuhuone, suihku ja ovia monta... Niin eipä oikein onnistunut. Ainut vaihtoehto sitten oli kun pyysin henkilökunnalta apua, oli suihku yhteisen infrapunasaunan vieressä missä sai huuhdella itsensä uimapuku päällä... Mutta tuohon olis kyllä ihan kiva saada jokin ratkaisu, kun ei kaikilla ole isiä jotka lähtee edes koko uimahalliin tai muitakaan sukulaisia.

Ratkaisu nyt yleensä on juuri tuo että henkilökunta auttaa. Vai millaista ratkaisua ajattelit? Että kaikkien maailman kylpylöiden puku- ja pesutilat standardoidaan samanlaiseen arkkitehtuurin jotta lapsi osaa sitten liikkua kaikissa kun on yhdessä oppinut? Vai että äiti saisi tulla pojan mukaan miesten puolelle?

Voi kun ihania ajatuksia, mutta lähinnä ajattelin että olisi vaikka joku miespuolinen ihminen joka vähän katsoisi ja neuvoisi että tuosta ovesta pääset ulos, kun olet itsesi huuhdellut , tai joku joka vaikka näyttäisi/esittelisi paikan lapselle valmiiksi .

Kiitos kumminkin huomaavaisesta kommentista

Vierailija
467/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ennenkuulumatonta jos koulussa vietäisi oppilaat samoihin pukeutumistiloihin. Ei edes ekaluokkalaisia voi laittaa näkemään toisiaan alasti. Ei ei ei.

Lasten koulussa eskaritoli kaikki naisten puolella ja tyttären ollessa ekalla luokalla sama homma. Tytär ei sitten halunnut tästä syystä lähteä. Oli itse kysynyt opettajalta asiasta ja minun suostumuksella sai jäädä koululle toisen luokan kanssa tekemään tehtäviä.

Pojan ollessa ekalla olivat saaneet pari miestä uimareissulle mukaan ja pojat olivat heidän kanssaan miesten puolella.

Miten nykyään voi olla edes mahdollista viedä tyttöjä ja poikia samaan pukkariin? Kävin koulun 90-luvulla ja meillä oli tytöt ja pojat uintireissuilla erikseen. Olen luullut sitä tavalliseksi käytännöksi, mutta ehkä se johtuikin sitten siitä, että rinnakkaisluokan opettaja oli mies.

Vierailija
468/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Mun mielestä jo ekaluokkalainen voi mennä yksin pukuhuoneeseen/suihkutiloihin. Jos hän on käynyt uimahalleissa jo aiemmin, kyllä hän osaa siellä toimia ilman aikuista. Ei se niin vaikeaa ole.

Ehkä se raja olisi parempi olla toka- tai kolmasluokkalaisessa.

Mulla oli kolmannella luokalla jo rinnat, häpykarvat ja kuukautiset. Todellakaan sinne naisten puolelle ei ole tervetulleita enää toka- ja kolmasluokkalaiset. Jos joku tuo noin ison pojan naisten pukeutumis-ja suihkutiloihin sitten kun oma tyttäreni on kouluikäinen niin voitte olla varmoja että mä peittelen tyttäreni isolla pyyhkeellä ja pidän huolen siitä että henkilökunta pyytää poikaa poistumaan.

Vierailija
469/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nykyään voi olla edes mahdollista viedä tyttöjä ja poikia samaan pukkariin? Kävin koulun 90-luvulla ja meillä oli tytöt ja pojat uintireissuilla erikseen. Olen luullut sitä tavalliseksi käytännöksi, mutta ehkä se johtuikin sitten siitä, että rinnakkaisluokan opettaja oli mies.

En kyllä oikein usko että sitä missään harrastetaan. Minä kävin pientä koulua jossa olivat vain luokat 1-2 ja ainoa miesopettaja oli koululla kerran viikossa käynyt kiertävä puheopettaja. Uimahallireissut piti aina tehdä sinä päivänä kun tuo opettaja oli koulussa, ja hän oli sitten valvomassa poikien puolella.

Vierailija
470/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin pidin ratkaisua erittäin kyseenalaisena. Tyttären luokkien uimareissuista oppineena kyselin heti, kun reissusta tiedotettiin, että onko pojat miesten puolella. Opettaja sanoi, että jos saavat kaksi miestä reissuun mukaan niin pojat menevät miesten puolelle, muutoin kaikki naisten puolella. Onneksi miehiä matkaan löytyi, sillä poikani ei olisi suostunut menemään naisten puolelle. Julkisissa vessoissakin omasta halustaan käynyt yksin miesten puolella 5 vuotiaasta asti.

Vierailija
471/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä eskariluokkaa tiedän käyneen tänä vuonna uimassa. Nolla miestä mukana ja meillä ei ainakaan ongelmaa.

Vierailija
472/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä ap. tiedät, että kyseessä oli poika?!! Hyvin varmastikin tiedät, että nykyään voi tytöilläkin olla pippeli ja että miehetkin synnyttävät!

Vierailija
473/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä eskariluokkaa tiedän käyneen tänä vuonna uimassa. Nolla miestä mukana ja meillä ei ainakaan ongelmaa.

Ei ongelmaa poikien olla keskenään miesten puolella vai ei ongelmaa aiheuttaa ikävää tilannetta lapsille tai osalle lapsia, kun kekkuloivat alasti luokkakaverien kanssa?

Vierailija
474/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin pidin ratkaisua erittäin kyseenalaisena. Tyttären luokkien uimareissuista oppineena kyselin heti, kun reissusta tiedotettiin, että onko pojat miesten puolella. Opettaja sanoi, että jos saavat kaksi miestä reissuun mukaan niin pojat menevät miesten puolelle, muutoin kaikki naisten puolella. Onneksi miehiä matkaan löytyi, sillä poikani ei olisi suostunut menemään naisten puolelle. Julkisissa vessoissakin omasta halustaan käynyt yksin miesten puolella 5 vuotiaasta asti.

Kaksi miestä piti saada? Ja kyllä sinne valvojat saadaan jos halua on. Opettajien työsopimuksissa on aina pykälä että kunnan koulutoimi voi heitä satunnaisesti sijoittaa muihin tehtäviin. Nuo uimavalvonnat ovat juuri sellaisia tehtäviä joihin voidaan vaikka ammattikoulun opettaja lähettää jos alakoulussa on vain naisopettajia.

Vierailija
475/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä ei mene naisten puolelle vaikka olenkin jo iso poika.

M44

Vierailija
476/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ongelmaa poikien olla keskenään miesten puolella vai ei ongelmaa aiheuttaa ikävää tilannetta lapsille tai osalle lapsia, kun kekkuloivat alasti luokkakaverien kanssa?

No eihän niitä nyt keskenään voi päästää 😂😂😂😂 tietenkin samassa pukkarissa ja saunassa.

Vierailija
477/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi miestä piti saada? Ja kyllä sinne valvojat saadaan jos halua on. Opettajien työsopimuksissa on aina pykälä että kunnan koulutoimi voi heitä satunnaisesti sijoittaa muihin tehtäviin. Nuo uimavalvonnat ovat juuri sellaisia tehtäviä joihin voidaan vaikka ammattikoulun opettaja lähettää jos alakoulussa on vain naisopettajia.

Samaa mieltä, halusta kiinni. Tiedä olisiko nytkään pojat päässyt miesten puolelle jos en olisi asiasta kysellyt.

Vierailija
478/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan parempi jo valtiovallan puuttua ja pistää kaikki uimahallit maantasalle.

Menkää järveen uimaan vaikka .

Vaatimukset vain kasvaa mammoilla mutta itse ei haluta tehdä yhtään mitään, vaan muiden pitää väistyä tai palvella.

Vierailija
479/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän niitä nyt keskenään voi päästää 😂😂😂😂 tietenkin samassa pukkarissa ja saunassa.

Tiesin, koulun säännöt kieltävät. Vastenmielistä touhua laittaa samaan.

Vierailija
480/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä ap. tiedät, että kyseessä oli poika?!! Hyvin varmastikin tiedät, että nykyään voi tytöilläkin olla pippeli ja että miehetkin synnyttävät!

Suosittelisin lukemaan nämä ketjut ensin ettei tule näitä noloja tilanteita kun esitetään keskustelussa jo moneen kertaan kulunut mukahassuttelu jonakin mielettömänä uutena oivalluksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi