Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on niin pihi, että parisuhde on pilalla

Vierailija
26.05.2019 |

Tää on niin rankkaa. Kun tutustuin mieheen, niin yksi ominaisuus, johon hänessä ihastuin oli juuri tarkkuus rahan kanssa. Mutta nyt kun ollaan jo yhdessä asuttu jonkin aikaa, niin täähän on ihan kauhean ahdistavaa.

Tässä jotain miehen aivotuksia:

Mies itse peseytyy vain työpaikan kuntosalilla ja saunoo siellä. Ei käytä ollenkaan kotona suihkua. Mä saan käyttää suihkua max. kolme minuuttia niin, että vesi valuu. Saippuoinnit jne. tehdään niin, ettei vesi juokse.

Mies käy meillä kaupassa ja tuo vain halvinta mahdollista perusruokaa ja kaikki mahdollinen on alelaputettuja tuotteita. Meillä ei ole koskaan mitään viinejä, laatulihoja tai -juustoja.

Asuntoa lämmitetään talvella siten, että liikuteltavaa patteria pidetään siinä huoneessa, missä oleskellaan. Villasukat ja villatakit ovat tulleet tutuiksi.

Auto on todella vanha romu, jota mies huoltaa itse. Autolla ei saa ajaa mitään ylimääräistä, esimerkiksi tarjota ystäville kyytiä.

On paljon muutakin älyttömyyttä, mutta nämä on mun mielestä pahinta. En mä voi jatkaa tällaisessa suhteessa! Onko teillä kokemuksia tällaisista miehistä?

Kommentit (168)

Vierailija
81/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin vastenmielinen kuin pihi ihminen. Pihi on pihi myös tunne-elämältään, ja yleensä kaiken tavoin ankeaa ihmistyyppiä muutenkin. Itse pysyn kaukana tuollaisista. Yhden kerran olen erehtynyt hetken tällaisen kanssa seurustelemaan, onneksi älysin lähteä äkkiä livohkaan. Eli ei kiiitos.

Vierailija
82/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita rahan käytöltään ja tulotasoltaan samanlainen kumppani. Näistä asioista tulisi tutustuessa puhua, kuten kaikesta muustakin, jotta nähdään, voiko toisen kanssa elää.

Itse erosin pihistä, hyväpalkkaisesta miehestä, joka käytti kaikki rahansa vanhoihin autoihin ja sijoituksiinsa. Mielellään olisi silti minun, silloin vielä osa-aikaisen pienipalkkaisen, ostamia ruokia syönyt ja muutenkin palveluistani ilmaiseksi hyötynyt. Ei koskaan enää tule pihiä miestä minun elämääni.

Olen itsekin säästäväinen, mutten pihi. Haluan aina ilahduttaa läheisiäni esim kutomalla heille sukkia tai leipomalla. 

Tuli mieleen, kuinka tuo pihi mies tarjosi minulle kahvin ja puolikkaan leivoksen kahvilassa. Se taisi olla ainut kerta. Olisi pitänyt pyytää häneltä raha sukkalangoista, sekä leivontatuotteista ja laskea työlle hinta. Ärsyttää muistellakin tuota tyyppiä. Jonkun riesana varmaan nytkin on. Toivottavasti ei.&n

Pihille miehelle tekee hyvää maksaa ammattilaiselle siivoamisesta, sek. Sistä ja muista kodinhoitoon, lastenhoitoon ja ruokahuoltoon kuuluvista palveluista. Ei pitäisi päästää pihiä lokkeilemaan.

Nopeasti laskettuna yhden palveluntarjoajan sivulta 1 x viikkosiivous, 2x kauppapalvelu/vk 140e. Tuossa ei ole pyykkiä, ei tiskiä, ei lastenhoitoa mukana. Sek. Sipalvelujen hintoja voin vain arvailla, olisko 100e kerta viikkoon? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pikkuprinsessat, huhuu! Olisiko aivan mahdoton ajatus, että ostatte omilla rahoillanne itsellenne haluamanne kerskakulutustuotteet?

Miehillä ei ole mitään velvollisuutta rahoittaa teidän todellisuudesta vieraantunutta prinsessaleikkiänne. Te olette kuin keskenkasvusia pikkulapsia, joille vanhempien tulee asettaa rajat ettei kasva kusipäisiä mukuloita.

Vierailija
84/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin vastenmielinen kuin pihi ihminen. Pihi on pihi myös tunne-elämältään, ja yleensä kaiken tavoin ankeaa ihmistyyppiä muutenkin. Itse pysyn kaukana tuollaisista. Yhden kerran olen erehtynyt hetken tällaisen kanssa seurustelemaan, onneksi älysin lähteä äkkiä livohkaan. Eli ei kiiitos.

Näiden elämää pyörittää raha ja omaisuuden kartuttaminen. Ovat itsekeskeisiä ihmisiä, joilla ei ole empatiakykyä. 

Ex kaveritkin olivat pihejä. He jakoivat esim. yhteisen lomamatkan kulut tarkasti sentilleen. Ex iloitsi kaveripariskunnan käynnin jälkeen kuinka paljon tarjolle laitetuista jäi syömättä (minä olin ostanut vieraille tarjottavaa). Ajattelin tuolloin, että tämä on jo sairasta. Itse söi aina tarjolle laitettuja vietaana niin paljon, että melkein hävetti (minä vaadin että tuliaiset ostetaan vierailulle mennessä miehen kitsastellessa ja vastaanhangoitellessa). Kyllä näitä tyyppejä keskuudessamme valitettavasti on. 

Vierailija
85/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei pikkuprinsessat, huhuu! Olisiko aivan mahdoton ajatus, että ostatte omilla rahoillanne itsellenne haluamanne kerskakulutustuotteet?

Miehillä ei ole mitään velvollisuutta rahoittaa teidän todellisuudesta vieraantunutta prinsessaleikkiänne. Te olette kuin keskenkasvusia pikkulapsia, joille vanhempien tulee asettaa rajat ettei kasva kusipäisiä mukuloita.

Aina olen omat menoni maksanut, olen säästäväinen enkä kerskakuluta. Mutta yksikään mies ei enää pääse pöytääni lokkeilemaan. 

Pysy sinäkin pikkuprinssi sinkkuna vaan niin maailma on vähän parempi paikka naisille. 

Vierailija
86/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on köyhä maa täynnä köyhiä, miehetkin on köyhiä.

Köyhä mies pelkää golddiggereitä, rikas mies ei välitä vaan maksaa mielellään. Suomessa on hyvin vähän rikkaita miehiä. Esim Dubaissa miehet maksavat naisilleen aivan kaiken. 

Vierailija
87/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset osaa käydä itse kaupassa tai ajella omalla autolla?

Et ole ollut pihin miehen kanssa. Tuollainen ei vaan käy. Minun ex halusi kokoajan, että myyn autoni pois. Se oli jatkuva riidan aihe. Minunnolisi kuulrmma pitänyt kävellä tsi jotsin. Ei myöskään sietänyt, että kävin 30km päässä sillä töissä. Maksoin kaiken siis itse, mutta hän ei kestänyt sellaista "tuhlailua". 

Vierailija
88/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa tuossa on? Siis oikeasti. Mieheni ei ole varakas, hän on rikas, ja kaupasta hän kantaa juuri niitä laputettuja tuotteita. Ei siksi, että ei olisi rahaa ostaa muuta vaan siksi, että tuo on taloudellisempaa.

Pattereiden siirtely huoneesta toiseen on trollijuttu, jokainen pihi henkilö tietää, että tuo on kallein mahdollinen tapa pitää kotia lämpimänä (siis erilliset irtopatterit). Harva talo on vailla yhtenäistä lämmitysjärjestelmää, oli se sitten uunit, sähkö tai kaukolämpö, joten joku muu siellä on jo rakennusmääräysten vuoksi oltava (oletus: taloa on rakennettu sodanjälkeisenä aikana).

Suihkussa ei ole tarkoituksenmukaista vuodattaa vettä viemäriin, joten tietenkin hana suljetaan, kun shampoo levitetään hiuksiin. Miksi suihkun pitäisi olla päällä samaan aikaan?

Kun käyn kuntosalilla, tietenkin peseydy

Se on ihan omaa typeryyttä pysyä suhteessa missä haukutaan ja missä eläminen ahdistaa. Parisuhde on vapaaehtoinen. 

Jep. Niin kauan kuin jäät tuohon suhteeseen, olet hylännyt itsesi. Sama kun löisi päätään seinään ja valittaisi että seinä on kova ja sattuu. 

Normaali tervepäinen nainen hankkisi oman asunnon, pakkaisi kamansa ja veisi puolet yhteiseltä tililtä. Sen jälkeen laittaisi ukon estoon. Ihan siitä huolimatta, että ukko haukkuisi, uhkailisi, mäkättäisi ja ties mitä. Koska näin aikuinen kantaa vastuuta omasta hyvinvoinnistaan, ei ulkoista sitä muille. 

Vierailija
89/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex kitupiikki äijäni ei suostunut minkäänlaiseen "ulkona syömiseen tai juomiseen". Ehkä n.5 kertaa kävimme kirpputotin kahviossa 20 vuoden aikana. Mies oikein tarjosi reiluuttaan sen 1e kahvin, mutta 20 sentin keksin sain maksaa itse. Katsoi sitten niin paheksuen, kun söin sen, että varmasti muistaisin kuinka olin syönyt ja tuhlannut sen päivän budjetin tyhmyyksiin.  

Vierailija
90/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eksäni oli pihi. Hänen kanssaan ei vain voinut kuluttaa edes omia rahoja. Sitä valitusta ei kestänyt kukaan. Helpompi oli alistua. Sitä paitsi meilläkin oli yhteinen tili.

Jokaisella pilvellä on kuitenkin hopeareunus: erotessa, koska ei ollut avioehtoa, sain ostettua asunnon velattomana Helsingistä. 

Vierailija
91/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opitko tästä jotain. Miksi miehen rahatarkkuus teki sinuun vaikutuksen? 

Miksi et ole itse pitänyt huolta rahoistasi, vaan antanut miehen määrätä kaikesta? 

Mikä rahassa ja siinä, että ottaisit itse elämästä vastuun, ahdistaa sinua? 

Vierailija
92/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset osaa käydä itse kaupassa tai ajella omalla autolla?

Mies on näistä niin tarkka. Meillä on yhteinen tili.

Ap

Oikeasti rahoistaan tarkka mies ei halua kanssasi yhteistä tiliä.

Terveisin toisen pihin vaimo

Vierailija
93/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssasi samoilla linjoillla. Olen 30v keskituloinen nainen, joka ylpeänä rahoittaa oman elämänsä ja elintasonsa. Vaikka mieheni on isotuloinen.

Mutta mies on suurista tuloista huolimatta myös pihi, joten hänen kanssaan saa olla tarkkana, ettei päästä häntä lokkeilemaan.

Esimerkkinä vaikkapa se, että hän välttelee ruokakaupassa käymistä, mutta syö kuitenkin ostamiani ruokia jääkaapista. Tai jos olen ostanut jotain laadukkaampaa, ne kelpaavat hänelle kyllä, mutta tilalle ostaa itse jotain halpaa. Ei ole raaskinut ostaa autoonsa uutta akkua ja kun "auto ei taaskaan lähtenyt käymään, voinko ottaa sinun auton?". Sitten ei tankkaa sitä. Esimerkkejä on lukuisia muitakin.

Vierailija
94/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saippuoinnit tehdään niin, ettei vesi valu, mutta mikään muu tuossa ei ole normaalia.

Kyllä kuulostaisi varsin kummalta jos kumppani tulisi kertomaan ohjeita miten minun tulee pestä itseni. Itsekin suljen suihkun saippuoinnin ajaksi, mutta en todellakaan ottaisi käskyjä toiselta miten pesen itseni. Tuohan on aivan älytöntä kontrollointia.

Vierailija
95/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kämppäkaverina miehesi kaltainen mies ja tuohan siinä on, että he rupeat määräilemään miten toisetkin elää elämäänsä. Mun kämppis on esim. yrittänyt määräillä etten saa juoda teetä enemmän kuin kerran päivässä ettei sähköä kulu veden keittämiseen. En tajua kuinka kukaan täysijärkinen suostuisi yhteen pihin ihmisen kanssa. Piheys ei myöskään ole sama asia kuin säästäväisyys.

Vierailija
96/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saippuoinnit tehdään niin, ettei vesi valu, mutta mikään muu tuossa ei ole normaalia.

Kyllä kuulostaisi varsin kummalta jos kumppani tulisi kertomaan ohjeita miten minun tulee pestä itseni. Itsekin suljen suihkun saippuoinnin ajaksi, mutta en todellakaan ottaisi käskyjä toiselta miten pesen itseni. Tuohan on aivan älytöntä kontrollointia.

Minä olen teinilleni sanonut, että max 10 min suihkuja. Jos kyse olisi puolisosta, niin sanoisin hänellekin. 

Vierailija
97/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen teinilleni sanonut, että max 10 min suihkuja. Jos kyse olisi puolisosta, niin sanoisin hänellekin. 

Mitä tapahtuu jos puoliso ottaa 15 minuutin suihkun?

Vierailija
98/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihiys on älypeli. Haetaan max optimaalista ratkaisua. Tulos näkyy säästettynä summana. Tällainen ihminen ei dementoidu ikinä.

Vierailija
99/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu jos puoliso ottaa 15 minuutin suihkun?

Jos teini ottaa, niin en nyt minuuteista huomauta. Mutta silloin, kun hän otti 20 minuutin suihkuja, ei 25 e /kk/hlö riittänyt vesimaksuun, vaan perään tuli toinen samanlainen lasku. Olen sanonut, että saa ottaa pitkiä suihkuja, jos maksaa lisälaskun itse. 

Jos mies ottaisi 15 min suihkuja, niin en huomauttaisi. Koska mies maksaa meillä kuitenkin enemmän.

Vierailija
100/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokaton miesvihaprovo, mutta kyllä tämäkin mammoihin uppoaa. 

Ikävä kyllä, tollasia miehiä on olemassa.

ei kaikki ole miljonäärejä. vihreä siirtymä on nostanut hintoja niin paljon, että monen tavallista palkkaa saavan rahat loppuu kesken, vaikka yrittäisikin elää noin vähällä kuin ap:n perhe