Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on niin pihi, että parisuhde on pilalla

Vierailija
26.05.2019 |

Tää on niin rankkaa. Kun tutustuin mieheen, niin yksi ominaisuus, johon hänessä ihastuin oli juuri tarkkuus rahan kanssa. Mutta nyt kun ollaan jo yhdessä asuttu jonkin aikaa, niin täähän on ihan kauhean ahdistavaa.

Tässä jotain miehen aivotuksia:

Mies itse peseytyy vain työpaikan kuntosalilla ja saunoo siellä. Ei käytä ollenkaan kotona suihkua. Mä saan käyttää suihkua max. kolme minuuttia niin, että vesi valuu. Saippuoinnit jne. tehdään niin, ettei vesi juokse.

Mies käy meillä kaupassa ja tuo vain halvinta mahdollista perusruokaa ja kaikki mahdollinen on alelaputettuja tuotteita. Meillä ei ole koskaan mitään viinejä, laatulihoja tai -juustoja.

Asuntoa lämmitetään talvella siten, että liikuteltavaa patteria pidetään siinä huoneessa, missä oleskellaan. Villasukat ja villatakit ovat tulleet tutuiksi.

Auto on todella vanha romu, jota mies huoltaa itse. Autolla ei saa ajaa mitään ylimääräistä, esimerkiksi tarjota ystäville kyytiä.

On paljon muutakin älyttömyyttä, mutta nämä on mun mielestä pahinta. En mä voi jatkaa tällaisessa suhteessa! Onko teillä kokemuksia tällaisista miehistä?

Kommentit (168)

Vierailija
61/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset osaa käydä itse kaupassa tai ajella omalla autolla?

Mies on näistä niin tarkka. Meillä on yhteinen tili.

Ap

Suuri virhe.

Vierailija
62/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi patterin siirtely kuulostaa kyllä hullun hommalta. Eikö teillä ole takkoja?

Asumme kerrostalossa.

Ap

Eli olet väsynyt provo. Yhdessäkään kerrostalossa ei ole huoneistokohtaista lämmitystä. 

Asun kerrostalossa ja asunnossani on lattialämmitys kaikissa huoneissa. Erilliset säätimet on. 

V. 2011 rakennettu talo

Onko huoneistokohtainen lämmönkulutusmittari ja lämmityslasku sen mittarilukeman mukaan? Ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain on pahasti pielessä jos sinä suostut tohon perseilyyn. Mitä tapahtuu jos otat pidemmän suihkun? Tai jos heität kaverin autolla johonki? Tai ostat kaupasta kunnon pihvit ja haet pari pulloa viiniä? Mököttääkö tämä mies pari viikkoa. Joudutko maksamaan hänelle? Tuleeko nyrkistä?

Ei mies ole väkivaltainen, mutta en kestä sitä jankutusta, jonka mies aloittaa. Olen tähän asti vaan taipunut, olen päässyt siten helpommalla miehen kanssa.

Ap

Se jankutus on henkisttä väkivaltaa niin kuin on tuo sairaalloiseen pihiyteen pakotuskin. Pihiyden kanssa käsi kädessä kulkee muitakin huonoja ominaisuuksia; nyt jo sinua kontrolloidaan ja manipuloidaan, sinä vaan "taivut" . Pihit on myös epärehellisiä ja empatiakyvyttömiä.

Oma asias, jos tohon jäät näivettymään,tilanne tulee pahenemaan.

Vierailija
64/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita rahan käytöltään ja tulotasoltaan samanlainen kumppani. Näistä asioista tulisi tutustuessa puhua, kuten kaikesta muustakin, jotta nähdään, voiko toisen kanssa elää.

Itse erosin pihistä, hyväpalkkaisesta miehestä, joka käytti kaikki rahansa vanhoihin autoihin ja sijoituksiinsa. Mielellään olisi silti minun, silloin vielä osa-aikaisen pienipalkkaisen, ostamia ruokia syönyt ja muutenkin palveluistani ilmaiseksi hyötynyt. Ei koskaan enää tule pihiä miestä minun elämääni.

Olen itsekin säästäväinen, mutten pihi. Haluan aina ilahduttaa läheisiäni esim kutomalla heille sukkia tai leipomalla. 

Tuli mieleen, kuinka tuo pihi mies tarjosi minulle kahvin ja puolikkaan leivoksen kahvilassa. Se taisi olla ainut kerta. Olisi pitänyt pyytää häneltä raha sukkalangoista, sekä leivontatuotteista ja laskea työlle hinta. Ärsyttää muistellakin tuota tyyppiä. Jonkun riesana varmaan nytkin on. Toivottavasti ei. 

Vierailija
65/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä ja taloudellista väkivaltaa. Oikein sattuu ajatella, miten joku nainen alistuu tuohon. Varaudu riitelemään rahasta kun lähdet, jos teillä on yhteinen tili. 

Hyi stana miten pahaa tekee lukeakin tällaisesta. 

Naistenlinja auttaa. 

Vierailija
66/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma tili, oma asunto ja oma taloudenhallinta. siltikin voitte tavata toisianne vaikka koko ajan. 

jos et oo huono miesvihaprovo, niin kerrotko miksi ei käy näin?

ai niin, ja oma auto

Vierailija
67/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestäis... lähtisin kävelemään suhteesta.

Jos tollaista säästäväisyyttä toteuttaisi ilmastonmuutoksen nimissä, niin pinnallinen nais-harakka olisi perse märkänä onnesta.

Vierailija
68/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on jo selkeästi mt-ongelma.

Pihiys on mt-ongelma. Ja redflag vailla vertaa. Kokemusta on. 

Vierailija
69/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestäis... lähtisin kävelemään suhteesta.

Jos tollaista säästäväisyyttä toteuttaisi ilmastonmuutoksen nimissä, niin pinnallinen nais-harakka olisi perse märkänä onnesta.

Loistoheitto! Touche!

Vierailija
70/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa tuossa on? Siis oikeasti. Mieheni ei ole varakas, hän on rikas, ja kaupasta hän kantaa juuri niitä laputettuja tuotteita. Ei siksi, että ei olisi rahaa ostaa muuta vaan siksi, että tuo on taloudellisempaa.

Pattereiden siirtely huoneesta toiseen on trollijuttu, jokainen pihi henkilö tietää, että tuo on kallein mahdollinen tapa pitää kotia lämpimänä (siis erilliset irtopatterit). Harva talo on vailla yhtenäistä lämmitysjärjestelmää, oli se sitten uunit, sähkö tai kaukolämpö, joten joku muu siellä on jo rakennusmääräysten vuoksi oltava (oletus: taloa on rakennettu sodanjälkeisenä aikana).

Suihkussa ei ole tarkoituksenmukaista vuodattaa vettä viemäriin, joten tietenkin hana suljetaan, kun shampoo levitetään hiuksiin. Miksi suihkun pitäisi olla päällä samaan aikaan?

Kun käyn kuntosalilla, tietenkin peseydyn siellä enkä tule hikisenä kotiin. Ei tuo o

Se on ihan omaa typeryyttä pysyä suhteessa missä haukutaan ja missä eläminen ahdistaa. Parisuhde on vapaaehtoinen. 

Vierailija
71/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumme kerrostalossa.

Ap

HÄH! Eikö siellä lämmitetä lainkaan? No, noita vinttipimeitähän kyllä piisaa.

Vierailija
72/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset osaa käydä itse kaupassa tai ajella omalla autolla?

Mies on näistä niin tarkka. Meillä on yhteinen tili.

Ap

Mä en kyllä suostuis yhteiseen tiliin ikinä.

N25

No mut sullakin olis eri tilanne, jos sun puoliso tienais tuplat suhun nähden. 

Vierailija
73/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI teillä on yhteinen tili? Ei silloin voi, kun kulutustottumukset ovat eri.

Vierailija
74/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa on todella kokemusta! Mulla on sugar-daddy, joka on just tuollainen. Hassua kun on kovatuloisin mies ketä olen tapaillut. Kyttää minunkin rahankäyttöä :D

Aina halvin kakkosauto työmatkoilla, optimoi km-korvaukset yms. Ihan kaikessa sama juttu..

Mutta mua hemmottelee, vie lomille ja antaa rahaa joten kelpaa kyllä. Saman katon alla ei koskaan.

Vierailija
75/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkistä ja taloudellista väkivaltaa. Oikein sattuu ajatella, miten joku nainen alistuu tuohon. Varaudu riitelemään rahasta kun lähdet, jos teillä on yhteinen tili. 

Hyi stana miten pahaa tekee lukeakin tällaisesta. 

Naistenlinja auttaa. 

Toinen puoli Suomen akkoja käy psykologi/psykiatrilla ja toinen puoli kuuntelee vaivautuneena näitä narsisteja siinä kuuntelutyössään. Kaikki tietysti Kelan eli veronmaksajien rahoilla. Olisi jo aika tämäkin tempputyöllisyyden kupla puhkaista.

Vierailija
76/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis huono miesvihaprovo.

Vierailija
77/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumme kerrostalossa.

Ap

Eli olet väsynyt provo. Yhdessäkään kerrostalossa ei ole huoneistokohtaista lämmitystä. 

Asun kerrostalossa ja asunnossani on lattialämmitys kaikissa huoneissa. Erilliset säätimet on. 

V. 2011 rakennettu talo

Mutta maksatko tämän lämmityksen itse? Kyllähä noita säätöjä on vaikka missä taloissa

Vierailija
78/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on yhteinen tili niin sitähän voi sitten molemmat käyttää. Mikä on ongelma?

Voi saada ukolta turpiin.

Vierailija
79/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punalappu tuotteissa ei ole mitään vikaa ja ei kai kukaan valuta vettä turhaan, kun pesee hampaita tai hiuksia. Meillä ei myöskään ajella autolla huviajelua vaan ihan tarpeeseen käytetään sekä yritetään hoitaa useampi asia samalla kertaa.

Kannattaisi keskittyä nauttimaan elämässä ihan tavallisista asioista niin ei pyöri ajatus kulutuksen ympärillä. 

Patteri juttu on kyllä outo. 

Vierailija
80/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex oli pörssisähköhullu. Itse oli milloin missäkin (miehellä oli tarkat kuntosali sun muut rutiinit) kun minun olisi pitänyt käynnistää halpaan kellonaikaan pyykki ja tiskikoneet.

Oli paljon muutakin. Onneksi ex.