Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieti vähän mitä järkeä on Suomen kasvisten syönti suosituksien määrässä

Vierailija
10.10.2026 |

Jopa 800g päivässä ja sitten kehotetaan syömään ne esim. nestemäisenä, jos muuten ei mene alas.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusmoothiessa saa menemään koko päivän kasvikset.

Vierailija
2/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasmallihan riippuu siitä, että miten paljon liikut. Jos olet tavallinen talliainen niin tarkista lautasmalli sen mukaan miten paljon harrastat liikuntaa. Jos harrastat vähemmän liikuntaa niin lautasmalli on eri kuin niillä ketkä liikkuu paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön vähintään kilon päivässä. Oon aina ihmetellyt suosituksena sitä aiempaa 500g että sehän menee jo aamupalalla kun tekee smoothien marjoista, rahkasta ja hedelmistä, että ei ole terveellistä nähnytkään. Kasvikset myös pitää nälkää eli siksikin on hyvä niitä syödä paljon ja joka aterialla. 

Vierailija
4/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juotko 0,8 litraa smoothieta aamulla?

Vierailija
5/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta ei se olisi mikään ongelma.

Vierailija
6/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lautasmallihan riippuu siitä, että miten paljon liikut. Jos olet tavallinen talliainen niin tarkista lautasmalli sen mukaan miten paljon harrastat liikuntaa. Jos harrastat vähemmän liikuntaa niin lautasmalli on eri kuin niillä ketkä liikkuu paljon. 

Lautasen mallilla ei ole mitään merkitystä. Tosin ne nestemäiset kasvikset on helpompi laittaa keittolautaselle. (jos lautasta haluaa käyttää)

Vierailija
7/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Arvostan ravintopitoista ruokaa. (mulla on hampaatkin tallella)

Vierailija
8/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä. Syön n 100-200g. Suurempi määrä aiheuttaa vatsakipua ja yksinkertaisesti nälkää. Tarvitsen rasvaa ja proteiineja tarpeeksi. 

Vierailija
9/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön vähintään kilon päivässä. Oon aina ihmetellyt suosituksena sitä aiempaa 500g että sehän menee jo aamupalalla kun tekee smoothien marjoista, rahkasta ja hedelmistä, että ei ole terveellistä nähnytkään. Kasvikset myös pitää nälkää eli siksikin on hyvä niitä syödä paljon ja joka aterialla. 

No, kasvikset pitää syödä rasvan kanssa ja se rasva on se kylläisyyden pitäjä. Eikä mitään pidä syödä paljon, vaan kohtuudella.

Vierailija
10/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää ny muita uskoko mitä teille sopii. teille sopii mikä sopii

Vierailija
11/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään järkeä. Syön n 100-200g. Suurempi määrä aiheuttaa vatsakipua ja yksinkertaisesti nälkää. Tarvitsen rasvaa ja proteiineja tarpeeksi. 

Juurikin näin. Nämä kasviksia hillittömät määrät syöjät kittaavat actimellia vaivoihin.

Vierailija
12/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kasvikset pitää syödä rasvan kanssa ja se rasva on se kylläisyyden pitäjä. Eikä mitään pidä syödä paljon, vaan kohtuudella.

pitääkö ihmisen olla "kyllänen" koko ajan ku on hereillä. paastominen on kauheen terveellistä

Vierailija
13/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ison aamusmoothien oikein teet, jos pelkkiä marjoja ja hedelmiä menee puoli kiloa ja rahka siihen päälle?

Vierailija
14/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ravintopyramidi on yhtä kusetusta. Kaikkein terveillisin ravinto ihmiselle on toisen eläimen liha.

Vierailija
15/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo määrä kasviksia mikään ongelma ole. Itse syön kilon pakastevihanneksia ja kilon hedelmiä sekä kilon lihaa päivittäin. 

Vierailija
16/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ison aamusmoothien oikein teet, jos pelkkiä marjoja ja hedelmiä menee puoli kiloa ja rahka siihen päälle?

Eihän se vaadi kuin pari omenaa ja banaanin

Vierailija
17/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuo määrä kasviksia mikään ongelma ole. Itse syön kilon pakastevihanneksia ja kilon hedelmiä sekä kilon lihaa päivittäin. 

tässä mentiin jo vikaan pakastamisessa. ei me syödä vaan huvinvuoks tai että pääsee päteen. me tarvitaan ravinteita

Vierailija
18/18 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se vaadi kuin pari omenaa ja banaanin

vesimelonillahan ton saa sitten nopee täyteen. onko vaikee tajuta missä ravinnossa on kyse ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän