Mies on niin pihi, että parisuhde on pilalla
Tää on niin rankkaa. Kun tutustuin mieheen, niin yksi ominaisuus, johon hänessä ihastuin oli juuri tarkkuus rahan kanssa. Mutta nyt kun ollaan jo yhdessä asuttu jonkin aikaa, niin täähän on ihan kauhean ahdistavaa.
Tässä jotain miehen aivotuksia:
Mies itse peseytyy vain työpaikan kuntosalilla ja saunoo siellä. Ei käytä ollenkaan kotona suihkua. Mä saan käyttää suihkua max. kolme minuuttia niin, että vesi valuu. Saippuoinnit jne. tehdään niin, ettei vesi juokse.
Mies käy meillä kaupassa ja tuo vain halvinta mahdollista perusruokaa ja kaikki mahdollinen on alelaputettuja tuotteita. Meillä ei ole koskaan mitään viinejä, laatulihoja tai -juustoja.
Asuntoa lämmitetään talvella siten, että liikuteltavaa patteria pidetään siinä huoneessa, missä oleskellaan. Villasukat ja villatakit ovat tulleet tutuiksi.
Auto on todella vanha romu, jota mies huoltaa itse. Autolla ei saa ajaa mitään ylimääräistä, esimerkiksi tarjota ystäville kyytiä.
On paljon muutakin älyttömyyttä, mutta nämä on mun mielestä pahinta. En mä voi jatkaa tällaisessa suhteessa! Onko teillä kokemuksia tällaisista miehistä?
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Ex oli pörssisähköhullu. Itse oli milloin missäkin (miehellä oli tarkat kuntosali sun muut rutiinit) kun minun olisi pitänyt käynnistää halpaan kellonaikaan pyykki ja tiskikoneet.
Oli paljon muutakin. Onneksi ex.
Kääk
Meillä asiat on niin että vaimo tuhlaa rahansa ja sitten vaatii minulta lisää. Välillä uhkailee erolla jos ei saa rahaa. No makuuhuoneessa kuitenkin kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ex oli pörssisähköhullu. Itse oli milloin missäkin (miehellä oli tarkat kuntosali sun muut rutiinit) kun minun olisi pitänyt käynnistää halpaan kellonaikaan pyykki ja tiskikoneet.
Ettekö te akat tajua että sähkölaskut tuhoaa perheen talouden. Jos kuitenkaan ette siitä välitä niin ne pikkuhousut saa sitten lentää herkästi nurkkaan jos vaikuttaa että mies sillä tuulella. Sovitaanko näin? Näin on ainakin meillä sovittu ja hyvin toimii eikä pörssisähkö kiristä tunnelmaa yhtään:-)
Jaa aloitus on 6 v vanha mutta miksi nainen asuu miehen kanssa joka määrää ettei saa käydä suihkussa kuin 3 minsaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa aloitus on 6 v vanha mutta miksi nainen asuu miehen kanssa joka määrää ettei saa käydä suihkussa kuin 3 minsaa.
Koska se nainen kuitenkin viettää suihkussa 30min välitä pätkääkään määräilyistä.
Yhteinen pankkitili, hupsista vaan, kun toinen kuolee. Pankkitili sulkeutuu käytöstä heti, etkä pääse edes omiin rahoihisi käsiksi. Jos vielä sattuu olemaan paljon perillisiä, eikä yhteistyöhalua ole, että saisit edes valtakirjoja tilille pääsemiseen, niin hukassa olet. Oma pankkitili ja heti.
Suihkussa puoli tuntia, mitä siellä puuhataan? Kyllä lyhyemmässäkin ajassa saa itsensä puhtaaksi, kannattaisiko liittyä vaikka avantouimareihin, avannossa pulikoisi puoli tuntia itseään puhtaaksi. Saattaisi saada saippuatkin talon puolesta, ei tarvitsisi kotoa kantaa niitäkään mukanaan. Tulisiko säästöä, onhan noillakin jäsenmaksut, uimahalliinkin pitää maksaa pääsymaksu, pitänee kehitellä jokin ilmainen paikka suihkutteluun.
Ja onhan tuo patterin siirtely huoneesta toiseen jotenkin sairasta säästämistä, kerrostaloissa lienee patterit jokaisessa huoneessa, miksi ne olisi kaikki suljettu ja sitten yhtä irtopatteria siirrellään paikasta toiseen, missä tässä on järki?
Kokemusta tuollaisesta joskus kuan aikaa sitten. Lähdin.
Myöhemmin selvinnyt et kontrollointi tarpeen takana oli kylmä lapsuus.
Vanha topikki jolle annoin alapeukun. Pakko olla provo, ei kukaan voi olla niin sekaisin että jäisi suhteeseen selvästi nuppivikasen kontrollifriikin kanssa. No way, no how.
Jos tämä olisi todellinen tilanne niin eihän tossa olisi kuin yksi vaihtoehto ja se on laittaa lapikas heilumaan viipymättä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä asiat on niin että vaimo tuhlaa rahansa ja sitten vaatii minulta lisää. Välillä uhkailee erolla jos ei saa rahaa. No makuuhuoneessa kuitenkin kaikki hyvin.
makuuhuoneessa on kaikki hyvin niin kauan kun maksat sille palveluista
Vierailija kirjoitti:
Ex kitupiikki äijäni ei suostunut minkäänlaiseen "ulkona syömiseen tai juomiseen". Ehkä n.5 kertaa kävimme kirpputotin kahviossa 20 vuoden aikana. Mies oikein tarjosi reiluuttaan sen 1e kahvin, mutta 20 sentin keksin sain maksaa itse. Katsoi sitten niin paheksuen, kun söin sen, että varmasti muistaisin kuinka olin syönyt ja tuhlannut sen päivän budjetin tyhmyyksiin.
mikset itse maksanut kahviasi senkin golddiggeri?
No, jos et saa kallista viinejä, laihoja tai juustoja ei ole mitenkään pihiä. Monilla ei ole koskaan varaa niihin. Ja toisilla ei edes kiinnostustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saippuoinnit tehdään niin, ettei vesi valu, mutta mikään muu tuossa ei ole normaalia.
Kyllä kuulostaisi varsin kummalta jos kumppani tulisi kertomaan ohjeita miten minun tulee pestä itseni. Itsekin suljen suihkun saippuoinnin ajaksi, mutta en todellakaan ottaisi käskyjä toiselta miten pesen itseni. Tuohan on aivan älytöntä kontrollointia.
sen lauluja laulat, jonka rahoilla loisit
Tuossakin on puolensa. Ei mua hirveästi haittaisi, jos mies pihistelisi kunnolla. Nyt ei yhtään mieti. Mulla on oma suhteellisen hyvä palkka ja se olisi turvallista, jos miehellä olisi sukanvarressa rahaa. Nyt minä joudun pihistämään, ettei ihan eletä kädestä suuhun.
Muuten toki piheys voi tulla ongelmaksi. Vanhemmillani oli perhetutut, joissa se nainen oli sairaalloisen nuuka. Mies ei kai ollut aiemmin, koska isäni muistelee tuon lapsuudenkaverin olleen vielä nuorena aikuisena reilu ja aika suurpiirteinen. Muistan lapsena, kun tämä tuttavaperhe säästi ja säästi. Aina äiti totesi, että "nyt pitää elää pienellä, kun..." Jos perhe kävi vaikka Lintsillä, niin maalikuusta asti lapsilta evättiin kaikki hauska, koska pitää säästää huvipuistopäivään. Ja sitten huvipuistopäivän jälkeen totesi, että nyt ollaankin sitten kotona ja syödään perunoita, kun meni näin paljon rahaa. Siis säästettiin ennen ja jälkeen. Ja he eivät olleet köyhiä. Hyväpalkkaiset ammatit kummallakin. Ero tuli kuitenkin eläkeiän kynnyksellä ja miehen aloitteesta. Peruste oli, että ei jaksa sellaista "nuukuutta enää". Mies osaa hoitaa raha-asiansa, mutta ei vaan jaksanut sitä kitkutusta, kun rahaa on tilit täynnä ja sijoituksia siellä ja täällä, ja elämä on vaan yhtä pihistämistä ja kieltäytymistä joka asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset osaa käydä itse kaupassa tai ajella omalla autolla?
Mies on näistä niin tarkka. Meillä on yhteinen tili.
Ap
Ota itsellesi oma tili ja sinne ohjaat oman rahasi. Yhteiselle tilille maksat sovitun summan.
Osta oma auto ja omat bensat. Ajelet minne haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei pikkuprinsessat, huhuu! Olisiko aivan mahdoton ajatus, että ostatte omilla rahoillanne itsellenne haluamanne kerskakulutustuotteet?
Miehillä ei ole mitään velvollisuutta rahoittaa teidän todellisuudesta vieraantunutta prinsessaleikkiänne. Te olette kuin keskenkasvusia pikkulapsia, joille vanhempien tulee asettaa rajat ettei kasva kusipäisiä mukuloita.
Olen kanssasi samoilla linjoillla. Olen 30v keskituloinen nainen, joka ylpeänä rahoittaa oman elämänsä ja elintasonsa. Vaikka mieheni on isotuloinen.
Mutta mies on suurista tuloista huolimatta myös pihi, joten hänen kanssaan saa olla tarkkana, ettei päästä häntä lokkeilemaan.
Esimerkkinä vaikkapa se, että hän välttelee ruokakaupassa käymistä, mutta syö kuitenkin ostamiani ruokia jääkaapista. Tai jos olen ostanut jotain laadukkaampaa, ne kelpaavat hänelle kyllä, mutta tilalle osta
Naisten rima miesten suhteen on todellakin helv etissä.
Pihi mies haluaa että nainen on kaunis ja huoliteltu, mutta naisen tulee huoliteltu ulkonäkönsa maksaa itse. Kuntosali, kosmetologin, kampaaja, manikyyri, pedikyyri yms. Pitkien hiusten peseminen vie enemmän vettä sun muut sheivaukset. Pihi mies vie usein asiat äärimmilleen. Kartuttaa massia ja lokkeilee huolella. Huomauttelee naiselle kaikesta ja kontrolloi. Miksi helv suostutte katsomaan näitä pihejä lokkeilijoita?! Eiväthän nämä ole edes mukavaa seuraa, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex kitupiikki äijäni ei suostunut minkäänlaiseen "ulkona syömiseen tai juomiseen". Ehkä n.5 kertaa kävimme kirpputotin kahviossa 20 vuoden aikana. Mies oikein tarjosi reiluuttaan sen 1e kahvin, mutta 20 sentin keksin sain maksaa itse. Katsoi sitten niin paheksuen, kun söin sen, että varmasti muistaisin kuinka olin syönyt ja tuhlannut sen päivän budjetin tyhmyyksiin.
mikset itse maksanut kahviasi senkin golddiggeri?
Kovaa köyhäilyä kun kahvirahan perään pitää miesten pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te akat tajua että sähkölaskut tuhoaa perheen talouden. Jos kuitenkaan ette siitä välitä niin ne pikkuhousut saa sitten lentää herkästi nurkkaan jos vaikuttaa että mies sillä tuulella. Sovitaanko näin? Näin on ainakin meillä sovittu ja hyvin toimii eikä pörssisähkö kiristä tunnelmaa yhtään:-)
Mikä estää miehiä käynnistämästä pesukoneita keskellä yötä?
ehkä ap:n pitäisi itse vaihtaa parempipalkkaiseen työhön, että riittäisi rahaa ostaa lämmityspatteri toiseenkin huoneeseen.