Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on niin pihi, että parisuhde on pilalla

Vierailija
26.05.2019 |

Tää on niin rankkaa. Kun tutustuin mieheen, niin yksi ominaisuus, johon hänessä ihastuin oli juuri tarkkuus rahan kanssa. Mutta nyt kun ollaan jo yhdessä asuttu jonkin aikaa, niin täähän on ihan kauhean ahdistavaa.

Tässä jotain miehen aivotuksia:

Mies itse peseytyy vain työpaikan kuntosalilla ja saunoo siellä. Ei käytä ollenkaan kotona suihkua. Mä saan käyttää suihkua max. kolme minuuttia niin, että vesi valuu. Saippuoinnit jne. tehdään niin, ettei vesi juokse.

Mies käy meillä kaupassa ja tuo vain halvinta mahdollista perusruokaa ja kaikki mahdollinen on alelaputettuja tuotteita. Meillä ei ole koskaan mitään viinejä, laatulihoja tai -juustoja.

Asuntoa lämmitetään talvella siten, että liikuteltavaa patteria pidetään siinä huoneessa, missä oleskellaan. Villasukat ja villatakit ovat tulleet tutuiksi.

Auto on todella vanha romu, jota mies huoltaa itse. Autolla ei saa ajaa mitään ylimääräistä, esimerkiksi tarjota ystäville kyytiä.

On paljon muutakin älyttömyyttä, mutta nämä on mun mielestä pahinta. En mä voi jatkaa tällaisessa suhteessa! Onko teillä kokemuksia tällaisista miehistä?

Kommentit (168)

Vierailija
121/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihi mies haluaa että nainen on kaunis ja huoliteltu, mutta naisen tulee huoliteltu ulkonäkönsa maksaa itse. Kuntosali, kosmetologin, kampaaja, manikyyri, pedikyyri yms. Pitkien hiusten peseminen vie enemmän vettä sun muut sheivaukset. Pihi mies vie usein asiat äärimmilleen. Kartuttaa massia ja lokkeilee huolella. Huomauttelee naiselle kaikesta ja kontrolloi. Miksi helv suostutte katsomaan näitä pihejä lokkeilijoita?! Eiväthän nämä ole edes mukavaa seuraa, päinvastoin. 

Raha houkuttaa?

Vierailija
122/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kerrostalossa ja asunnossani on lattialämmitys kaikissa huoneissa. Erilliset säätimet on. 

V. 2011 rakennettu talo

Jäi mainitsematta, että en tiedä mikä lämmitys AP:n ja miehensä asunnossa on, mutta tuoda ilmi, että huoneistokohtaisesti lämmitystä voi säädellä kerrostalossakin. 

Säädellä voi, mutta yleensä kerrostalossa maksetaan vastikkeessa lämmityksestä saman verran, piti lämpöä päällä tai ei. Siksi ei ole pihin ihmisen valinta kääntää sitä jo maksettua lämmitystä pois ja lämmittää kalliilla ostosähköllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin säästäminen on harrastus, vaikka olisi hyvät tulot. En itse jaksaisi tuollaista.

Vierailija
124/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä ap:n pitäisi itse vaihtaa parempipalkkaiseen työhön, että riittäisi rahaa ostaa lämmityspatteri toiseenkin huoneeseen.

Mulla on sukulaispariskunta jossa molemmilla yli kymppitonnin liksa, ja silti rahankäyttöä kyylätään kuten aloittajan viestissä. Jonkinlainen pakkomielle tuossa on yleensä takana, eikä se liity juurikaan tulotasoon.

Vierailija
125/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehkä ap:n pitäisi itse vaihtaa parempipalkkaiseen työhön, että riittäisi rahaa ostaa lämmityspatteri toiseenkin huoneeseen.

Mulla on sukulaispariskunta jossa molemmilla yli kymppitonnin liksa, ja silti rahankäyttöä kyylätään kuten aloittajan viestissä. Jonkinlainen pakkomielle tuossa on yleensä takana, eikä se liity juurikaan tulotasoon.

Käyvätkö matkoilla? Valittaako miten kallista lomalla oli?

Vierailija
126/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin säästäminen on harrastus, vaikka olisi hyvät tulot. En itse jaksaisi tuollaista.

Miten jonkun harrastus täytyy olla ilman muuta puolisonkin harrastus?

Vierailija
127/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin vastenmielinen kuin pihi ihminen. Pihi on pihi myös tunne-elämältään, ja yleensä kaiken tavoin ankeaa ihmistyyppiä muutenkin. Itse pysyn kaukana tuollaisista. Yhden kerran olen erehtynyt hetken tällaisen kanssa seurustelemaan, onneksi älysin lähteä äkkiä livohkaan. Eli ei kiiitos.

Kuvailisitko vähän, millaista se touhu oli?

Vierailija
128/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
129/168 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika.

Vanha vitsi.

Vierailija
130/168 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea aloitusta kokonaan, mutta olisin vain iloinen, jos on huoneistokohtainen vesimittari ja mies kävisi kuntosalilla suihkussa. Meillä on omat tilit ja yhteiset kulut laitetaan puoliksi. Moni nainen pyrkii hyötymään parempituloisen miehen rahoista. Se ei ole reilua, vaikka itsellä olisikin pienemmät tulot. Avioliitto kestää todennäköisimmin, jos hyväksyy toisen sellaisena kuin hän on. Ero on kaikkein kallein ratkaisu. Silloin voivat loppua molempien rahat.

Avioliitto kestää parhaiten kun molemmilla on samanlainen käsitys siitä miten rahaa käytetään. Kummallista myös, että sinun mielestäsi avioliitossa kannattaa pysyä lähinnä rahan takia ja sillä ei ole väliä onko onnellinen liitossa.

Vierailija
131/168 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilla oli laihialaisvitsit tällasia. 

Vierailija
132/168 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia

Vierailija
133/168 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
134/168 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että käyttäisi kaikkeen tuohon säästämiseen käyttämänsä tarmon ja energian sen sijaan rahan hankkimiseen, niin voisi joskus kertyä varallisuuttakin ja päästä nauttimaan elämästä kaiken tuon kituuttamisen sijaan.

All in all - muutos ja äkkiä tuohon touhuun! 

Vierailija
135/168 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös yhden jo iäkkäämmän pariskunnan, joilla mies säästää kaikesta. Tekee jopa kaikki remontit ja sähkötyöt itse, vaikka ei ole edes noiden alojen koulutusta... 

Jos AP:n puolisolla taipumusta tuon kaiken muun lisäksi säästää myös kaikissa välttämättömissä asioissa, niin sanoisin että aiheuttaa turhia riskejä myös teidän molempien turvallisuudelle. Mitä sitten tapahtuu, jos jokin sähköhomma/remontti tms. meneekin pahan kerran pieleen? Tai jos säästää esim auton korjauksessa tms, missä olisi hyvä olla turvallisuuden ja ajovarmuuden suhteen asiat kohdallaan?

Ei sekään normaalilta kuulosta, jos kontrolloi jatkuvasti puolison omien rahojen käyttöä. Varmaan joku lapsuustrauma tms taustalla, mutta apuahan noin pihit ihmiset tarvitsee. 

Vierailija
136/168 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä vaihtaisin maisemaa ap. Hulluksihan tuossa tulee.

Jos et halua erota niin muuta omillesi ja tapailkaa vaan toisianne. Voi silloinkin olla hankalaa mutta ainakin pääset suihkuun ja saat syödä oikeaa ruokaa.

Vierailija
137/168 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oma tili, oma asunto ja oma taloudenhallinta. siltikin voitte tavata toisianne vaikka koko ajan. 

jos et oo huono miesvihaprovo, niin kerrotko miksi ei käy näin?

ai niin, ja oma auto

Eip yhtään vastausta. Se on jo vastaus!

Vierailija
138/168 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä vaihtaisin maisemaa ap. Hulluksihan tuossa tulee.

Jos et halua erota niin muuta omillesi ja tapailkaa vaan toisianne. Voi silloinkin olla hankalaa mutta ainakin pääset suihkuun ja saat syödä oikeaa ruokaa.

Tämä

Vierailija
139/168 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille että käyttäisi kaikkeen tuohon säästämiseen käyttämänsä tarmon ja energian sen sijaan rahan hankkimiseen, niin voisi joskus kertyä varallisuuttakin ja päästä nauttimaan elämästä kaiken tuon kituuttamisen sijaan.

All in all - muutos ja äkkiä tuohon touhuun! 

Totta!

Vierailija
140/168 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up