Mies on niin pihi, että parisuhde on pilalla
Tää on niin rankkaa. Kun tutustuin mieheen, niin yksi ominaisuus, johon hänessä ihastuin oli juuri tarkkuus rahan kanssa. Mutta nyt kun ollaan jo yhdessä asuttu jonkin aikaa, niin täähän on ihan kauhean ahdistavaa.
Tässä jotain miehen aivotuksia:
Mies itse peseytyy vain työpaikan kuntosalilla ja saunoo siellä. Ei käytä ollenkaan kotona suihkua. Mä saan käyttää suihkua max. kolme minuuttia niin, että vesi valuu. Saippuoinnit jne. tehdään niin, ettei vesi juokse.
Mies käy meillä kaupassa ja tuo vain halvinta mahdollista perusruokaa ja kaikki mahdollinen on alelaputettuja tuotteita. Meillä ei ole koskaan mitään viinejä, laatulihoja tai -juustoja.
Asuntoa lämmitetään talvella siten, että liikuteltavaa patteria pidetään siinä huoneessa, missä oleskellaan. Villasukat ja villatakit ovat tulleet tutuiksi.
Auto on todella vanha romu, jota mies huoltaa itse. Autolla ei saa ajaa mitään ylimääräistä, esimerkiksi tarjota ystäville kyytiä.
On paljon muutakin älyttömyyttä, mutta nämä on mun mielestä pahinta. En mä voi jatkaa tällaisessa suhteessa! Onko teillä kokemuksia tällaisista miehistä?
Kommentit (168)
Jos on yhteinen tili niin sitähän voi sitten molemmat käyttää. Mikä on ongelma?
Pankista saat oman tilin. Ei kannata tehdä asioista vaikeampia kuin ne ovat.
Sellaista siellä Porvoossa tänään ..
Sincc
Kannattaisi mennä töihin. Lompak koloinen
En jaksanut lukea aloitusta kokonaan, mutta olisin vain iloinen, jos on huoneistokohtainen vesimittari ja mies kävisi kuntosalilla suihkussa. Meillä on omat tilit ja yhteiset kulut laitetaan puoliksi. Moni nainen pyrkii hyötymään parempituloisen miehen rahoista. Se ei ole reilua, vaikka itsellä olisikin pienemmät tulot. Avioliitto kestää todennäköisimmin, jos hyväksyy toisen sellaisena kuin hän on. Ero on kaikkein kallein ratkaisu. Silloin voivat loppua molempien rahat.
Todella rasittavaa. Kuinka Ap oikeasti jaksat tuollaista. Elämä menee tuollaiseen säätämiseen
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa tuossa on? Siis oikeasti. Mieheni ei ole varakas, hän on rikas, ja kaupasta hän kantaa juuri niitä laputettuja tuotteita. Ei siksi, että ei olisi rahaa ostaa muuta vaan siksi, että tuo on taloudellisempaa.
Pattereiden siirtely huoneesta toiseen on trollijuttu, jokainen pihi henkilö tietää, että tuo on kallein mahdollinen tapa pitää kotia lämpimänä (siis erilliset irtopatterit). Harva talo on vailla yhtenäistä lämmitysjärjestelmää, oli se sitten uunit, sähkö tai kaukolämpö, joten joku muu siellä on jo rakennusmääräysten vuoksi oltava (oletus: taloa on rakennettu sodanjälkeisenä aikana).
Suihkussa ei ole tarkoituksenmukaista vuodattaa vettä viemäriin, joten tietenkin hana suljetaan, kun shampoo levitetään hiuksiin. Miksi suihkun pitäisi olla päällä samaan aikaan?
Kun käyn kuntosalilla, tietenkin peseydyn siellä enkä tule hikisenä kotiin. Ei tuo ole edes pihiyttä, tuo on kanssaihmisten kunnioittamista.
Autolla ei tietenkään ajella ylimääräisiä, koska ilmastonmuutos.
Meillä on omat tilit ja omat rahat. Jos haluan laatuviiniä, menen Alkoon ja ostan. Helppoa ja yksinkertaista, en tarvitse siihen miestä lainkaan.
Lämmin suihku auttaa menkkakipuihin.
Mun miehessä on paljon samaa kuin sinun miehessä ap.
Itseasiassa kaikki muut kohdat täsmää, paitsi nuo liikuteltavat patterit.Kaikessa missä voi säästää niin hän säästää. Punalappuiset tuotteet, tarjoustuotteet, pikasuihkut, niitä keinoja säästää on satoja, kaikki marttojen keinot on käytössä, anopilta opittuja.
Mutta meillä on eri tilit, joten minä saan palkkani ihan omalle tilille, joten minähän ostan itse ihan mitä laatuviiniä tai lihaa ikinä haluan jos rahaa jää yli. Harmittaa joskus kyllä, mutta olen oppinut keinottelemaan tilanteen kanssa niin että en itse joudu asiasta kohtuuttomasti kärsimään. Muuten hän on kyllä hyvä mies.
Mikset osta omalla rahalla teille sellaista elintasoa kuin toivot?
Huono. Ja silti vaan uppoaa.
-0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa tuossa on? Siis oikeasti. Mieheni ei ole varakas, hän on rikas, ja kaupasta hän kantaa juuri niitä laputettuja tuotteita. Ei siksi, että ei olisi rahaa ostaa muuta vaan siksi, että tuo on taloudellisempaa.
Pattereiden siirtely huoneesta toiseen on trollijuttu, jokainen pihi henkilö tietää, että tuo on kallein mahdollinen tapa pitää kotia lämpimänä (siis erilliset irtopatterit). Harva talo on vailla yhtenäistä lämmitysjärjestelmää, oli se sitten uunit, sähkö tai kaukolämpö, joten joku muu siellä on jo rakennusmääräysten vuoksi oltava (oletus: taloa on rakennettu sodanjälkeisenä aikana).
Suihkussa ei ole tarkoituksenmukaista vuodattaa vettä viemäriin, joten tietenkin hana suljetaan, kun shampoo levitetään hiuksiin. Miksi suihkun pitäisi olla päällä samaan aikaan?
Kun käyn kuntosalilla, tietenkin peseydyn siellä enkä tule hikisenä kotiin. Ei tuo ole edes pihiyttä, tuo on kanssaihmisten kunnioittamista.
Autolla ei tietenkään ajella ylimääräisiä, koska ilmastonmuutos.
Meillä on omat tilit ja omat rahat. Jos haluan laatuviiniä, menen Alkoon ja ostan. Helppoa ja yksinkertaista, en tarvitse siihen miestä lainkaan.
Lämmin suihku auttaa menkkakipuihin.
Tämän takia piti nostaa trolliketju kolmen vuoden takaa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole takkoja?
Tokihan valtaosalla on takkoja. Tai vähintäänkin takka.
Ihan normaalia, että saippuoidaan, niin ettei vesi juokse. Aina laitan veden pois, kun saippuoin, mutta en tee sitä pihihyydestä vaan hölmöä juoksuttaa vetta. Toisekseen suihkuni on niin pieni, että vesi huuhtoisi saippuat heti pois enne kuin ehdin kunnolla kuurata itseni. Tuo on tosi ikävää, että rajoitetaan toisen suihkussa käyntiä. Ei ole normaalia.
Tuohan on hyvä asia, että käy siellä työpaikassa suihkussa. Kuka haluaa laittaa vaatteet päälle hikiseen vartaloon?
Loppu kuulostaa niin hullulta, että tämä on vaan provo.
Ap itsekin on niin avuton ja pihi, ettei osta viinejä, laatulihoja tai -juustoja.
No noistahan on moni juttu ihan normi. Meillä myös ale tuotteita,suihkussa ei valuteta vettä turhaan,tosin voi olla kauemmin kuin kolme minuuttia ja villasukkia käytetään aina. Juusto on tavallista ja viinillä ei hienostella. Pihiys on toki huono mutta säästäväisyys järkevästi ei.
Vaatiiko myös spermansa takaisin käytön jälkeen ettei mene kallisarvoiset ravinteet hukkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset osaa käydä itse kaupassa tai ajella omalla autolla?
Mies on näistä niin tarkka. Meillä on yhteinen tili.
Ap
Yhteinen tili voi olla vain sellaisen puolison kanssa, jonka kanssa on yhteiset kulutustottumukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset osaa käydä itse kaupassa tai ajella omalla autolla?
Mies on näistä niin tarkka. Meillä on yhteinen tili.
Ap
Huomaatko: Tuo on sinun kontrollointia.
Pihiyteen voi liittyä myös halu hallita taloudellisesti muuta perhettä. Se voi tuntua harmittomalta, mutta vallankäytöllä, pihiydellä ja rahan säätelyllä hallitsee perhettä ja omaa kumppaniaan.
On kokemusta :(