Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä mitä tehdä. Mies ei vaan maksa laskujaan

Vierailija
25.05.2019 |

Olen yrittänyt kaikkeni. Avannut yhteisen tilin, josta menee kaikki laskut (mies ei muistanut ikinä siirtää rahaa), maksanut kaiken itse ja perinyt mieheltä rahat (sai muistuttaa miljoona kertaa),pyytänyt, muistuttanut, valittanut.. mikään ei auta. Nyt olen viimeisen vuoden vain antanut olla, eikä mitään. Jatkuvasti on asunnon laina maksamatta, auto, sähköt.. Muistutuslaskuja satelee joka viikko. Itse stressaan tästä todella paljon kokoajan.

Mies ei avaa edes laskuja. Menin tänään hänen laatikolleen ja avasin kaikki. Ihan perus puhelinlaskun 20e maksamatta. Luottokortilla käytetty 100e ja maksamatta (menossa ulosottoon näköjään) kolmas 100e lasku maksamatta ja menossa ulosottoon... Siis 100e! Kyse ei ole edes siitä että miehellä ei olisi rahaa. Sitä on, eikä ole velkaa kuin vain tämä asunto josta maksamme molemmat 300e/kk.... Mies ihan kokopäivä työssä ja tienaa hyvin.

Mitä ihmettä? Ei suostu puhumaan. Sanoo vain että hoitaa asiat..

En vain enää ymmärrä. Onko kokemuksia tämmöisestä käytöksestä? Itse olen ihan loppu kun toinen ei ota vastuuta. Ja kyllä, olen miettinyt lähtemistä hyvin vakavasti.

Kommentit (316)

Vierailija
121/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, jos tarkistaa toisen luottotiedot, tuleeko kyseiselle henkilölle tieto asiasta?

Vierailija
122/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan, jos tarkistaa toisen luottotiedot, tuleeko kyseiselle ihmiselle tieto asiasta?

Ei tule ilmoitusta ellei ole siitä maksanut että asiakastieto lähettää siitä tiedon. Näkee kyllä että on tilattu luottotieto kysely jos käy itse ostamassa luottotietorekisterinsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehellä on kyllä rahaa? Vissiin paljon säästössäkin, jos ei mitään maksa 😂 Kuullostaa aika erikoiselta...

Sitä en tiedä. Toivon ettei ole mutta pahoin pelkään että säästelee.. ap

No, pakko olla, jos käy töissä eikä maksa laskujaan ja sanoit, ettei ostele mitään hirveästi eikä pelaa! Mihin ne rahat sitten menee? Sitä voit miettiä... Kyllä siellä on paljon velkoja, saanut potkut eikä kerro ym. Tai sitten odottaa, että sinä maksat, että hän saa säästettyä...

Vierailija
124/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliriippuvainen selvästi

Vierailija
125/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi miehen käytös ei tuu ikinä muuttumaan, koska ap on itse yhtä saamaton, kuin miehensä, eikä tee loppua tosta miehen pelleilystä. Ero on ainoa ratkaisu, mutta ap mieluummin valittaa palstalla, kuin tekee asialle jotain, eli heittää miehen ulos tai lähtee itse menemään. Taas on vakka kantensa valinnut.

Vierailija
126/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiseloa voi jatkaa yhdellä tapaa. Mies antaa sinulle tilinkäyttöoikeudet ja voit miehen palkkapäivänä käydä nostamassa yhteisiin tarvittavat rahat omalle tilillesi. Miehelle jää ns viikkoraha. Jos se ei käy niin silloin ero.

Miehelle viikkoraha? Kuvottaa koko ajatuskin. Ihankuin mies olisi joku edunvalvottava.

Tässä tapauksessa mies ilmiselvästi tarvitsee edunvalvojaa. 

Vierailija
127/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan, jos tarkistaa toisen luottotiedot, tuleeko kyseiselle henkilölle tieto asiasta?

Tietääkseni toisen luottotietoja ei tuosta vaan saa kysellä, vaan siihen pitää olla suostumus.

Vierailija
128/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa, että miehellä on jotenkin nyt asiat huonosti. Varaa tetapiaan aika ja anna hänen puhua kaikki murheet jollekulle, koska sinulle ei selvästi pysty. Olen nähnyt vastaavan tilanteen, joka valitettavasti oli jo itsetuhoisuudessa. Hänellä on selkeät masennuksen merkit, mutta ei itse tunnista niitä.

Jaksamista molemmille. Kun hakee apua, niin elämä kyllä näyttää jossain vaiheessa valoakin.

Vierailija
129/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule automaattisesti ilmoitusta, mutta merkintä jää kuka kysyi. Jos ko henkilö sitten tarkistaa kuka on luottotietoja kysellyt, näkyy siellä nimesi (luottotiedot voi kysyä vain vahvan tunnistautumisen kautta).

Vierailija
130/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ne laskut tule e-laskuina pankkiin ja mene automaattisesti maksuun?

Minä tuossa tilanteessa alkaisin puuhata eroa, koska mulle on älyttömän iso juttu jos ei osaa raha-asioitaan normaalisti hoitaa. Mua ahdistaisi niin paljon että tuntuisi ettei saa henkeä.

Olen yrittänyt. Mies ei vaan saa aikaiseksi edes mennä sinne nettipankkiin "on niin vaivalloista"...

Siis älä! Olen vanhentunut 10 vuotta tämän asian takia.

Asunto ollaan laittamassa nyt myyntiin. Sanoin miehelle etten halua omistaa mitään hänen kanssaan kun ei osaa ottaa vastuuta ja minä joudun kärsimään (maksamaan)..

Ap

voisko olla muistisairaus? Saattavat alkaa nuorella iällä joskus, jopa lapsilla dementiaa! Toki muitakin on kuin dementia, joten lääkärin puheille?

Vierailija
131/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi miehen käytös ei tuu ikinä muuttumaan, koska ap on itse yhtä saamaton, kuin miehensä, eikä tee loppua tosta miehen pelleilystä. Ero on ainoa ratkaisu, mutta ap mieluummin valittaa palstalla, kuin tekee asialle jotain, eli heittää miehen ulos tai lähtee itse menemään. Taas on vakka kantensa valinnut.

Miksi pitää heti alkaa haukkumaan minua? Minulla on ihan oma elämä mistä olen vastuussa, enkä ole ajatellut että minun olisi pitänyt olla miehen valvoja näissä asioissa? Nyt kun nämä ovat alkaneet vaikuttaa omaan elämään ja jakamiseen olen alkanut enemmän puuttumaan tilanteeseen. Esim. Laittamalla myyntiin asunnon. Huomasin ettei siitä tule mitään että minä jatkuvasti muistutan toista maksamaan asumisesta, joten ei ole muuta vaihtoehtoa kun vain laittaa asunto myyntiin. Joten kyllä, olen tehnyt asialle vaikka ja mitä. Kyselin täällä vain kokemuksia..

Vierailija
132/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa, että miehellä on jotenkin nyt asiat huonosti. Varaa tetapiaan aika ja anna hänen puhua kaikki murheet jollekulle, koska sinulle ei selvästi pysty. Olen nähnyt vastaavan tilanteen, joka valitettavasti oli jo itsetuhoisuudessa. Hänellä on selkeät masennuksen merkit, mutta ei itse tunnista niitä.

Jaksamista molemmille. Kun hakee apua, niin elämä kyllä näyttää jossain vaiheessa valoakin.

Tästä olin huolissani talvella ja hirveän väännön jälkeen sain miehen lupaamaan että varaa ajan työterveyslääkärille ajan. Ei varannut. Ei kuulemma halunnutkaan tai koe että on tarvetta. Ei suostu puhumaan. Olen yrittänyt saada pariterapiaan, mutta ei. En vain keksi enää muuta kuin että lähden. Oli sitten itsetuhoinen tai ei. Ap

133/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan, jos tarkistaa toisen luottotiedot, tuleeko kyseiselle ihmiselle tieto asiasta?

Hyvä kysymys. Miten niitä voi tarkistaa? Vuokranantajat voi, asukkaan luvalla, mutta miten tuo käytännössä tehdään?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
134/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kuitenkin huutamalla mieheltä rahat asuntolainaan etkä maksa miehenkin osuutta?

Vierailija
135/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat kuitenkin huutamalla mieheltä rahat asuntolainaan etkä maksa miehenkin osuutta?

Onko se sun mielestä normaalia että joka kuukausi saat olla stressaantunut siitä että asunto on maksettu ajallaan ja istua toisen vieressä varmistaen että maksu on varmasti lähtenyt? Eihän se niin pitäisi mennä. Ap

Vierailija
136/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on paha aavistus että sulta pimitetään jotain. Kannattais jo lähteä ja myyntiin.

Vierailija
137/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän tässä saamaton olet kun et lähde ja eroa

Vierailija
138/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on paha aavistus että sulta pimitetään jotain. Kannattais jo lähteä ja myyntiin.

Vierailija
139/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mies ei osaa maksaa netissä niitä laskuja, eikä voi tietenkään sanoa sitä. Meillä tulee kaikki mahdolliset laskut e-laskuina.Osan olemme laittaneet niin että menee suoraan tililtä ja jotkut haluamme itse hyväksyä.Sähköpostiin tulee aina tieto ,kun joku lasku on tullut. Käytän älykännyä ja ipadia.

Sinä ja mies istutte nyt heti alas ja asetatte kaikki miehelle tulevat laskut suoraveloitukseen e- laskuiksi, sieltä ne menee hänen tililtään, eikä tarvitse tehdä mitään. ( koska tilillähän on rahaa ymmärsin) . Tämän voi tehdä sununtainakin. Ensin maksat ne ulosottoon menevät viivakoodilla pois, onhan sinulla pankin mobilisovellus, sen saat appstoresta, jos ei ole. Tosi helppoa .

Ei mikään voi muuten olla sen helpompaa,kuin maksaa lasku mobilin viivakoodilla.

Vierailija
140/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti, nyt kannattaa vähän herätellä miestä. Jos antaa vaan kaiken mennä niin siitä seuraa vuosikausiksi paljon murhetta ja ongelmaa. Lumipalloefekti lähtee vyörymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan