onko muka jonkun talous kiinni lapsen hoitotuista? niin että jos lapsi otetaan laitoshoitoon, niin perhe ei tule toimeen
kun ei enää saa sitten niitä kaikkia tukia, jotka on tarkoitettu lapsen hoitoon liittyviä kustannuksia varten?
Kommentit (26)
ja ikävä kyllä tilanne on sellainen, että ne tuet ns ansaitsen. Mutta minunhan on niillä tarkoitus mahdollistaa lapsen paras mahdollinen hoito kotona, siis niin ettei laitoshoitoa tarvita.
Jos joutuisin laittamaan lapsen laitokseen (esim minulla olisi muitakin lapsia), en ikinä valittaisi, että nyt menetin kaikki LAPSESTA SAADUT TULOT, JOILLA OLI TARKOITUS OSTAA MUULLE PERHEELLE VAATTEITA, RUOKAA, TOIMEENTULOA JNE... Koska mun mielestä ne tuet on just sen sairaan lapsen takia, ei siksi että muu perhe saisi paremman elintason tms.
ap
Jos olisi (esim. 26 ¿/pv kuten kai sairaalamaksu nykyään on) niin kyllä me ainakin olisimme tosi tiukilla jos tuollaista joutuisimme maksamaan ja samalla tuki otettaisi pois. Onko laitoshoidossa samanlainen systeemi kuin sairaalassa, että lapsesta maksetaan 7 pv/vuosi ja sen jälkeen hoito on ilmaista.
T. toivottavasti kohta hoitotukipäätöksen saaja, jonka lapsi ei onneksi ole laitoshoidon tarpeessa (alkoi vaan nuo asiat kiinnostaa, mistäs sitä tietää jos lapselle joskus sellainen tarve tulisi)
Jos se on tarkoitettu hoidettavan kuluihin niin millä hoitajan pitäisi sitten elää, jos ei voi käydä työssäkään?
mutta vastaavasti ei saa tukiakaan.
Ja jos lapsi sitten laitoksessa tietyt päivät kuukaudessa, niin vanhempi ei edelleenkään voi mennä töihin. Kyllä minulle kh-tuki on tärkeä ruokakaupparaha, ja juu koko perheelle ostan ruokaa.
Ensinnäkinn se lapsilisä on niin pieni että kukaan ei pelkästään sillä elä, muita tuloja on varmasti. Ja toisekseen jos kävisi niin kamala asia että lapsi kuolisi niin sairasloman jälkeen täytyisi palata työelämään.