Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylässä kieltäydyin täytekakusta ja sanoin "kiitos ei, kun aloin juuri laihduttaa" Talon emäntä loukkaantui ja alkoi haukkua minua "No ei tossa massassa nyt yksi kakunpala enää vaikuta"

Vierailija
25.05.2019 |

Olipas taas mukavat kutsut ja hyvä mieli jäi. Miksi toiset pakkotyrkyttävät ruokaa/herkkuja/mitä tahansa ja sitten loukkaannutaan, tai pahimmassa tapauksessa aletaan haukkua tätä joka ei halua syödä?

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisruokavalioista on hyvä ilmoittaa etukäteen. Pääsevät kaikki helpommalla.

Vierailija
122/125 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaessa ei tarvitse olla kokonaan ilman herkkuja. Yksi kakunpala pari kertaa vuodessa ei haittaa.

Kun minä todella harvoin herkuttelen, päätän ihan itse, millä herkulla ja milloin. En tuhlaa "herkkupäivääni" mihinkään toisen kakkuun, vaan ostan itse itselleni omaa lempiherkkua, minkä voin syödä rauhassa nautiskellen omassa kodissani.

Kylässä tuputettu väkisin syöty kakku ei ole mitään herkkua. Yleensä kakku ei ole edes hyvää, alun perinkään ei ole tehnyt mieli juuri kakkua, ja jälkikäteen on vain morkkis, että tulipa nollattua koko hyvin mennyt viikko turhalla sokerilla.

Tämäkin onnistuu kuulostamaan kovin sairaalloiselle:

En tuhlaa "herkkupäivääni" mihinkään toisen kakkuun, vaan ostan itse itselleni omaa lempiherkkua, minkä voin syödä rauhassa nautiskellen omassa kodissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ihmiset, älkää menkö juhliin, älkääkä käykö missään kylässä.

Te valittajat olette mitä todennäköisimmin niitä, jotka eivät itse koskaan viitsi leipoa, eikä nähdä vaivaa vieraiden takia. Kaikki vanhemmat suomalaiset naiset ovat oppineet vieraanvaraisuuden kotonaan, vieraille yritetään tarjota parata mitä on ja se ns. tuputtaminenkin lähtee siitä, että ennen vanhaan vieraat eivät viitsineet/uskaltaneet ottaa ilman tuota käskytystä.

Jos on laihis päällä ei kannata mennä kyläilemään, pysyttele kotonasi, niin et loukkaa hyvää tarkoittavaa emäntää.

Tämä ei ole tervettä. Emännän tunteiden pitää kestää se, ettei vieras halua jotain tiettyä ruokaa, tai ei ehkä halua syödä mitään. 

Ei tällaisia perinteitä ole mikään pakko jatkaa. Yhteiskunta on muuttunut ja kaikki eivät syö enää samoja ruokia. Erikoisruokavalioita on enemmän kuin "vanhoina hyvinä aikoina", kun kaikki söivät samaa ja potivat sitten mahavaivojaan ja muita vaivoja hiljaa. Ei silloin tiedetty, että maito tai sokeri tai vehnä ei kaikille sovi. Ei ollut vaihtoehtoja varmaan olemassakaan. Kaikki söivät lihaa, maitoa ja vehnää monta kertaa päivässä. Nykyään on toisin.

Ei kannata sitten valittaa että kukaan ei käy enää toisten luona kylässä, kun kaikki ovat vaan somessa. Jos vanhan tädin luona tulee aina paha olo, ei sinne halua kovin usein mennä.

Vierailija
124/125 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat kirjoitti:

Taas yksi ihmissuhdetaidoton. Olet sitä samaa porukkaa, jotka itkeävät juhlissa, kun tarjotaan alkoholia. Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, että sen lasin voi ottaa, kohottaa malja, kastaa huulensa ja jättää lasi sen jälkeen johonkin. Samoin voi kakkua ottaa läpinäkyvän siivun.

Vaan kun ei. Asiasta on tehtävä maailmanluokan ongelma.

En ymmärrä miksi olisi kohteliaampaa jotenkin näytellä syövänsä tai juovansa jotain? Ihan hyvin on minulla aina riittänyt ei kiitos, en juo alkoholia tai ei kiitos, en syö lihaa. Ei tarvi tehdä numeroa, mutta ei tarvi piilotellakaan kun osaa ilmaista asiansa kohteliaasti ja selkeästi.

Vierailija
125/125 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat kirjoitti:

Taas yksi ihmissuhdetaidoton. Olet sitä samaa porukkaa, jotka itkeävät juhlissa, kun tarjotaan alkoholia. Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, että sen lasin voi ottaa, kohottaa malja, kastaa huulensa ja jättää lasi sen jälkeen johonkin. Samoin voi kakkua ottaa läpinäkyvän siivun.

Vaan kun ei. Asiasta on tehtävä maailmanluokan ongelma.

Alkoholistit eivät voi juoda sitä tippaakaan, koska alkoholiaddiktio on joillakin geeneissä jolloin juontia ei voi lopettaa. Ei siis kannata ihmetellä miksi jotkut ovat absotulisteja, ihan hyvästä syystä.

Toiset ovat absolutisteja myös muunlaistrn syiden takia eivätkä halua edes sitä pisaraa, eikä siinä ole mitään epäkohteliasta silloinkaan. Niinkun ei missään muussakaan tarjottavasta kieltäytymisessä. Ei ole mitään pakkoa syödä tai juoda jotain vain kohteliaisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä