Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylässä kieltäydyin täytekakusta ja sanoin "kiitos ei, kun aloin juuri laihduttaa" Talon emäntä loukkaantui ja alkoi haukkua minua "No ei tossa massassa nyt yksi kakunpala enää vaikuta"

Vierailija
25.05.2019 |

Olipas taas mukavat kutsut ja hyvä mieli jäi. Miksi toiset pakkotyrkyttävät ruokaa/herkkuja/mitä tahansa ja sitten loukkaannutaan, tai pahimmassa tapauksessa aletaan haukkua tätä joka ei halua syödä?

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, toisaalta ei se yksi kakunpala sitä laihdutusta olis kaatanu. Olisit ottanu pienen palasen, olisit päässy helpommalla.

Sanoisitko noin alkoholistillekin, että ei se yksi kalja nyt mitään haittaa? Idiootti.

Jatkoa: Epäilen että minulla on orastava alkoholismi, viime vuonna join joka viikonloppu kännit. Yksin kotosalla lähinnä. Silloinkin kun ajattelin että nyt ostan vain pienen määrän kaljaa, ostin kuitenkin täyden satsin. Silloinkin kun ajattelin että juon nyt yhden ja säästän loput huomiselle (esim ennen juhannusta) niin aina join kuitenkin niin paljon että lähes sammuin.

Lopetin koko touhun vuodenvaihteessa, kaljan kaljaa en ole ostanut tai juonut. Yksikin riittää siihen että iskee himo vetää 10 sen jälkeen. Nyt ei ole ollut himoa lähes puoleen vuoteen.

Vierailija
42/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua! Tosin sillä erotuksella, että olen itse maitoallerginen. "Jaa, no ota nyt edes pieni siivu".

Kiitos, ei, en ote. Monesti tekisi mieli ääneen sanoa, "Jos nyt vain sinun mieliksesi otan tästä pienen siivun, niin olen seuraavat 3 päivää vessan orjana, kun tulee pelkkää ripulia peräsuolesta. Ja samalla vatsaa kouristaa ja koko elimistö menee sekasin."

HUOH! 

Maitoallergia? Laktoosi-intoleranssi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua! Tosin sillä erotuksella, että olen itse maitoallerginen. "Jaa, no ota nyt edes pieni siivu".

Kiitos, ei, en ote. Monesti tekisi mieli ääneen sanoa, "Jos nyt vain sinun mieliksesi otan tästä pienen siivun, niin olen seuraavat 3 päivää vessan orjana, kun tulee pelkkää ripulia peräsuolesta. Ja samalla vatsaa kouristaa ja koko elimistö menee sekasin."

HUOH! 

Onko sulla ymmärryksessä vikaa? Siinähän se selvästi lukee.

Vierailija
44/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUOH! 

Just. Että maitoallergiassa ei saa olla samanlaisia oireita kuin laktoosi-intoleranssissa?

Ruoka-aineallergioissa useimmat oireet ovat joko suolisto-oireita tai iho-oireita.

Vilja-allergia? Keliakia??

Vierailija
45/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime kesänä juhlissa, joissa todella oli kaikille kaikkea. Oli muistettu niin keliakiaa sairastavat kuin vegaanitkin unohtamatta sokerista kokonaan kieltäytyviä tai niitä, joille kyllä sopi kala, mutta ei missään nimessä valkopippuri. Kukaan ei tyrkyttänyt mitään.

Silti samassa pöydässä istuva ap:n kaksoisolento katsoi asiakseen valittaa, miten emäntä tuhoaa hänen laihdutuskuurinsa tarjoamalla liikaa kaikenlaista. Tietty tämä vieras kävi ripittämässä juhlien järjestäjää ihmettelemällä, että aiotko sinä lihottaa kaikki vieraat, tässä menee monen painonhallinta kokonaan pieleen. Samalla tuli luettelo kielletyistä lisäaineista, hiilihydraattien vaaroista ja siitä, miten mielellään olisi jotain ottanut, mutta kun ei ole ajateltu laihduttajia!

Vierailija
46/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten mene kylään ollenkaan ap jos aiot siellä loukata emäntää kieltäytymällä tarjotuista herkuista jotka on vaivalla sinua varten tehty 

Täh? Kuka vääntää kokonaisen täytekakun yhtä vierasta varten? 

Vierailija
47/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä mielestäni mitään väärää ole, josset halua kakkua syödä. Mutta tämä emännän comeback oli kyllä niin hyvä, voi luoja :D Jäit täysin jyrän alle.

Vierailija
48/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaessa ei tarvitse olla kokonaan ilman herkkuja. Yksi kakunpala pari kertaa vuodessa ei haittaa.

Minä haluan itse päättää, milloin ne pari kakun palaa syön.

Vierailija
49/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkosyöttäminenkin on fetissi. Sairas sellainen.

Vierailija
50/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yksi kakunpala on ainakin minulle eli tunnesyöpölle suunnilleen sama kuin skumppalasi alkoholistille. Homma lähtee ihan lapasesta jos lipsuu herkkuihin joten helpompi olla kokonaan ilman.

Vierailija
51/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin! Todella haluan itse päättää, milloin oman pienen herkutteluhetken pidän.

Vaihtoehto 1: Syön pullan työpaikan taukotilassa. Katsoen kelloa, koska tauko loppuu. Ehkä vaihdan pari sanaa ärsyttävän työkaverin kanssa.

VAI

Vaihtoehto 2: Kotona, rauhassa. Hiljaisuudessa ja jotain omaa lehteä samalla selaillen.

Kyllä kiitos, vaihtoehto numero 2! 

Vierailija
52/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten mene kylään ollenkaan ap jos aiot siellä loukata emäntää kieltäytymällä tarjotuista herkuista jotka on vaivalla sinua varten tehty 

Täh? Kuka vääntää kokonaisen täytekakun yhtä vierasta varten? 

Sellainen  joka käyttää vierasta tekosyynä omaan mässäilyyn... eli vetää koko kakun vieraan lähdettyä :D

Vierailija
53/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoppa peiliin ap. Alussa sätit emäntää ,kun loukaantui .mitäs itse teit, ,loukkaannuit , vaikka emäntä puhui niin totta.

Vierailija
54/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUOH! 

Onko sulla ymmärryksessä vikaa? Siinähän se selvästi lukee.

Maitoallergia ja laktoosi-intoleranssi

Maitoallergia on eri asia kuin laktoosi-intoleranssi. Maitoallergia alkaa yleensä lapsuudessa, ja se paranee suurimmalla osalla kouluikään mennessä. Vatsaoireet ovat tyypillisiä, ja joskus myös iho oireilee. Vaikeasti maitoallergiset voivat pahimmillaan saada anafylaksian. Maitoallergiassa maidon proteiineja vältetään lääkärin ohjeen mukaan. On hyvä muista, että ruokapakkauksen tuoteselosteessa saattaakin maidon sijaan lukea pelkästään maitoproteiinin nimi, kuten esim. hera tai kaseiini. Hyla-tuotteetkaan eivät sovellu maitoallergiselle. Laboratoriokokeista on apua, mutta lopullinen maitoallergiadiagnoosi tehdään välttämis-altistuskokeella.

Laktoosi-intoleranssi sekoitetaan usein maitoallergiaan, vaikka kyseessä on perinnöllinen taipumus maitosokeria pilkkovan laktaasientsyymin vähyyteen, hypolaktasiaan. Vajaalla viidesosalla suomalaisista on laktoosi-intoleranssi, jossa maitosokeri, laktoosi, aiheuttaa laktaasientsyymin vähäisyyden takia ripulia, ilmavaivoja ja vatsakipuja. Laktoosi-intoleranssi kehittyy yleensä kouluiässä, joskus vasta aikuisena.

https://www.allergia.fi/allergia/apua-ja-ohjeita-allergiaan/ruoka-ja-ju…

Vierailija
55/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa, aloititko juuri ennen kyläilyä laihduttaa ja kuin monta kiloa olet pudottanut kyläilyn jälkeen?

Vierailija
56/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaessa ei tarvitse olla kokonaan ilman herkkuja. Yksi kakunpala pari kertaa vuodessa ei haittaa.

Minä haluan itse päättää, milloin ne pari kakun palaa syön.

Kannattaa varoittaa kyläpaikkaa, ettei turhaan varata mitään tarjoiluja. 

Vierailija
57/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, toisaalta ei se yksi kakunpala sitä laihdutusta olis kaatanu. Olisit ottanu pienen palasen, olisit päässy helpommalla.

Näinpä. Tuollaisenen moukkamaisuus ansaitseekin ryöpytyksen. Järkevä ihminen ei pidä ääntä mistään laihdutuksesta vaan voi maistaa sitä kakkua ihan hyvillä mielin.

Vierailija
58/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo se on kanssa yksi marttyyrin ja syyllistäjän perustelu, kun on omasta tahdostaan leiponut jotain. Jos se on noin vaivalloista, niin älä leivo. Pahimmat leipovat sen seitsemän sorttia ja sitten vielä vahtaavat kuka syö ja mitä. Kiva siinä vieressä kuulla, että et ole ottanut vielä tuota, ihan sinua varten leivoin. Argh.

Vierailija
59/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee kylään ja on ainoa vieras, niin se ettei halua mitään herkkuja, siis mitään herkkuja olisi kohteliasta kertoa ennen vierailuja.

Esim. tekstiviestitse ”Oon muuten laihiksella, enkä syö sokeriapitoisia. Mut jos jotain haluut tarjota, ni voileipä käy hyvin.”

Vierailija
60/125 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisit ottanut sellaiseen pikkiriikkisen palan. Ongelma ratkaistu.

On junttia puhua laihduttamisestaan.

Joo, mutta sitten pitää kuitenkin käydä sama keskustelu pullan, piirakan kahvikakun, pikkuleipien ja suolaisten leivonnaisten kanssa. Vaikka jokaista sorttia ottaa pikkiriikkisen palan, tulee siitä jo lautasellinen. Tämän jälkeen alkaa tyrkyttäminen, kun kaikkea pitäisi ottaa lisää, kun ne jää muuten syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan