Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisen ihmisen ruokahaluttomuus. Muita?

Vierailija
16.08.2023 |

Itse olen vuosia kärsinyt ajoittaisesta ruokahaluttomuudesta. Saattaa olla viikkokin ettei mikään maistu.

Tänään esim olen syönyt yhden keitetyn maissin, 2 leipäviipaletta ja vähän viinirypäleitä.

On nälkä mutta mitään ei tee mieli syödä. Kaikki maistuu pahalta.

Onko muita, jotka kärsivät samasta? Mikä helpottaisi syömään ?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis käsitän kyllä ettei 500 kalorilla per päivä pitkälle pötkitä.

Vierailija
2/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minulla. Pakkosyön vaikkei maistu. Lounaan syön työpaikalla ja pienen iltaruuan kotona.

Oikeaa ruokaa ja silti paino tippuu. Alan huolestumaan jo. Painan muutenkin 48 kiloa ja tippuu grammoissa jo vaikka syön. Oikesti syön. Viikon aikana pudonnut paino 500g vaikka syön lihaa ja tärkkelystä ja kasviksia paljon. Herkkujakin.

Hormoonit vaikuttaa itsellä. Stressi myös. Kierron jokaisessa vaiheessa vaikuttaa ruokahaluun. Toisinaan myös niin ettei ruuan määrällä ole tolkkua. Mahalaukku myös köyhyyden takia pienentynyt ettei edes ota vastaan suuria määriä. Olisiko sinulla myös tätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkas aineenvaihdunta voi myös tehdä tepposia. Välillä ei vaan maistu ja välillä mättää kun hevonen.

Lääkäri sanoi et kilpirauhanen on viheliäinen. Se voi tehdä outoja oireita ruokahaluttomuuteen.

Vierailija
4/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin juuri tehdä avauksen samasta aiheesta. Pahinta tässä on se kun silloin harvoin kun tekee mieli jotain tiettyä ruokaa, saat sen ruuan ja otat ekan haukun, tajuat että plääh. Tää olikin aika tylsää. Ja se ruoka alkaa vain ällöttää.

Vierailija
5/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa kahden viikon ruokahaluttomuuden jälkeen vetää yht äkkiä kuin hevonen pari päivää.

Ikävä vain että tykkään terveellisistä syömisistä roskaruoasta tulee paha olo.

Ongelma on tuo laihtuminen. Vaikeaa on lihottaa itseä, kun mikään lihottava ruoka ei maistu. Inhoan pizzoja ja hampurilaisia.

Lempiruokaani on erilaiset salaatit ja keitot. Hernekeitto yksi lemppari

Vierailija
6/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Juuri parhaillaan en ole taas syönyt muutamaan päivään muuta kuin korppuja ja juonut teetä.

Vierailija
7/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tajunnut masennustani ja siihen liityyviä oireita kunnes terveyskeskuslääkäri otti asian puheeksi. Ruokahaluttomuuteni ja ortoreksia tai muu vastaava pilkisti elämässäni jo vahvasti. Itse tajuamattani.

Vierailija
8/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle steressi aiheuttaa ruokahaluttomuutta. Laihduin touko-kesäkuussa useamman kilon, kun oli liikaa töitä ja tuntui, että on koko ajan pala kurkussa, eikä tehnyt ruokaa mieli. Lomalla tilanne laukesi ja nyt olen lihonut kilot takaisin normaalipainooni.

Vierailija
9/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Ei ole stressiä eikä kolpirauhas vaivaa.

Unettomuutta on mutta siihen on toimiva lääkitys

Vierailija
10/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaiken pitäisi olla oire jostain? Mikset voisi vaan hyväksyä että sinä olet ihminen jolle näitä kausia tulee? Elät sitten sen mukaan että välillä syöt vähemmän ja toisinaan tankkaat. Jos tilanne kuitenkin on sama pitkällä aikavälillä. Jotenkin ankeaa että kaikkien pitäisi olla niitä ateriamalliaikuisia jotka syövät täsmälleen viisi hienosti ja tasapainoisesti koostettua ateriaa joista tulee päivässä se BMI huomioiden 1900-2400 kcal. Entä jos relaisit vähän?

Vierailija
11/14 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaiken pitäisi olla oire jostain? Mikset voisi vaan hyväksyä että sinä olet ihminen jolle näitä kausia tulee? Elät sitten sen mukaan että välillä syöt vähemmän ja toisinaan tankkaat. Jos tilanne kuitenkin on sama pitkällä aikavälillä. Jotenkin ankeaa että kaikkien pitäisi olla niitä ateriamalliaikuisia jotka syövät täsmälleen viisi hienosti ja tasapainoisesti koostettua ateriaa joista tulee päivässä se BMI huomioiden 1900-2400 kcal. Entä jos relaisit vähän?

Vitamiinit, suolistobakteerit, kuidunsaanti, lepoaineenvaihdunta, hoikilla ei ole varaa laihtua.

Vierailija
12/14 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama yksin ateria väkisin alas päivässä.

Vierailija
13/14 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyricaa nassuun ja jääkaappi tyhjenee muutamassa tunnissa.

Vierailija
14/14 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa nälkähormooni, huono ferritiini,kilppari,stressiä,unettomuutta, ruuhkavuosia,    mies joka ei huomioi, mies joka huomioi liikaa, lääkitys..

Niin johan alkaa  rasvaa kertymään.

Syömisestähän se ei ole koskaan kii.