Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin miehen suunnitella toiveidensa ruokalistan kun minulla on ensi viikko loma ja aikaa kokkailla. Mielipiteitä?

Vierailija
23.05.2019 |

MA: Pyttipannu
TI: Nakkeja ja muusia
KE: Uunimakkaraa
TO: Hernekeitto
PE: Makaronia ja lihapullakastike
LA: "jotain kalaa, vaikka silakkapihvejä" ja iltapalaksi arvatenkin kiuasmakkaraa
SU: Grillataan, hän hoitaa (todennäköisesti makkaraa)

Olikohan virhe mennä lupautumaan

Kommentit (170)

Vierailija
121/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa kokkailla? Eikö nuo ruuat ole etupäässä sellaisia, joita tehdään kiireisenä arkena? Paljonko menee aikaa tehdä joku nakit ja muusi tms? Vai teetkö itse makkarat?

Vierailija
122/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole makkaran ystävä, mutta isäni olisi luultavasti tehnyt juuri saman listan. Onneksi lapsuudenperheessäni syötiin myös äitini toiveita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä näyttää. Vain hernekeiton vaihtaisin oikeaan ruokaan.

Vierailija
124/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on syöty ilmiselvästi liian vähän ruokia, joiden nimet muodostuvat suomen kielen sanoista.

On currya, taboullehia, falafelia, taginea ja niin edelleen. Eikös vain?

Vierailija
125/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallisen näköinen ruokalista. Jokaisen aterian jälkeen vielä voisi leipaista kermapiirakat jälkkäriksi ;)

Vierailija
126/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nauratti tuo lista! Todennäköisesti oma mieheni olisi tehnyt vastaavanlaisen. Nuo ovat kalaa lukuunottamatta juuri sitä ruokaa, mitä yritän välttää perheeni kanssa. Jos joskus kysyn ruokatoiveita, vastaa mies salamannopeasti: perunaa, makkaraa ja voita. Elä siinä sitten terveellisesti!

Vierailija
127/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies olis varmaan tehnyt tuollaisen listan, mutta makkaran sijaan olisi useammin jauhelihaa. Hän ei ymmärrä, että 2 kpl grillimakkaraa juustolla EI ole illallinen. Mitään salaattia tai edes perunaa/riisiä/pastaa ei valmista, aina pelkkää lihaa ja juustoa. Nuudeleita joskus. Olen totaalisen kyllästynyt hänen ymmärtämättömyyteensä mutta ei ole puhe tehonnut. Huolettaa vaan, kun lapsemme syö hänen kanssa ollessaan lähinnä valmistiskistä ostettuja lihapullia. En ole itsekään mikään ruuanlaittaja, mutta terveellisesti yritän syödä ja tarjota perheelleni terveellistä ruokaa.

Vierailija
128/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten paljon lihaa! Ei ihme että maapallo on siinä jamassa missä se on. MINÄ MINÄ MINÄ. Miehet yleensä kaikkein pahimpia tuon lihan mussutuksen suhteen. Sitten samalla ollaan niin eläinrakkaita. Sitä omaa sairasta englanninbuldoggia kohtaan siis...

Vierailija
129/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tuolla liharuokavaliolla muuten miten ylipainoisia? Siis jos saa kysyä.

Vierailija
130/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökö joku oikeasti noin😂

Mun miehen listalla olisi nyt:

- kesäkeitto tuoreista kevätkasviksista

- chorizopata

- kukkakaali-peruna-linssicurry

- hitaasti kypsytetyt ribsit

- tuorekasviswokki kanalla

- savulohta ja uusia perunoita

- bratwurdt ja kermahaudutettu hapankaali

Nam! 😋

Vierailija
131/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaroni ja lihapullakastike kuulostaa oudolta. Joltain nirson lapsen ruoalta.

Mitä ihmettä :D Itse tehdyt lihapullat hyvässä itsetehdyssä tomaattikastikkeessa ja spagettia, ei ehkä mikään laiharieväs mutta on hyvää! Meidän teinit ahmii pellillisen lihapullia hetkessä.

Spagetti joo, mutta makaroni?

Vierailija
132/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen makkara-make sinun miehesi.

Vierailija
133/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tuolla liharuokavaliolla muuten miten ylipainoisia? Siis jos saa kysyä.

Miksi kysyt? Onko sulla jonkunlainen oletus, että liha aiheuttaa ylipainoa?

Vierailija
134/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan meidän ruokavaliolta, mutta teen tota oma-aloitteisesti. Jos ahdistaa voit lähettää miehen meille syömään 😂 N 32

Ja jälkkäriksi sitten torttukahvit?

En juo kahvia....... ;)

Vierailija
135/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti normaalisti tarjolla on vain jotain uunikasviksia tai sosekeittoja tai jotain muuta mikä ei ukkoasi innosta. 

Vierailija
136/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota lukiessa alkaa suussa maistumaan suola ja nitriitti.

Vierailija
137/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi määrä lihajalostetta ei oikeasti ole ok.

Tää lihajaloste-efekti pilaa jalostamattoman lihan maineen, näitä ei saada tutkimuksissa kunnolla eroteltua kun suurimmalle osalle ihmisistä se on se ja sama missä muodossa lihansa syö, kuhan sitä on.

Ei ole sama asia vetää tuo määrä vahvasti suolattua ja kaikin tavoin jalostettua valmistetta, kuin laittaa ruoka tuoreista raaka-aineista, joiden ainesosalista on yhden sanan mittainen.

Vierailija
138/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi tekisi itse ruokansa niin voisin olettaa, että joku ruuanlaittoa taitamaton söisi näin. Muuten en ymmärrä ollenkaan miksi toivoa makkaraa, jos voi toivoa mitä vaan ruokaa.

No jos tykkää makkarasta. En minäkään ymmärrä miksi kukaan tilaisi ostereita ravintolassa, jos listalla on jotain muuta. Mutta jokaisella saa olla omat mieltymyksensä.

Vierailija
139/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu lista.

Vierailija
140/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaroni ja lihapullakastike kuulostaa oudolta. Joltain nirson lapsen ruoalta.

Mitä ihmettä :D Itse tehdyt lihapullat hyvässä itsetehdyssä tomaattikastikkeessa ja spagettia, ei ehkä mikään laiharieväs mutta on hyvää! Meidän teinit ahmii pellillisen lihapullia hetkessä.

Spagetti joo, mutta makaroni?

Samaa makaronia se on spagettikin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan