Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin miehen suunnitella toiveidensa ruokalistan kun minulla on ensi viikko loma ja aikaa kokkailla. Mielipiteitä?

Vierailija
23.05.2019 |

MA: Pyttipannu
TI: Nakkeja ja muusia
KE: Uunimakkaraa
TO: Hernekeitto
PE: Makaronia ja lihapullakastike
LA: "jotain kalaa, vaikka silakkapihvejä" ja iltapalaksi arvatenkin kiuasmakkaraa
SU: Grillataan, hän hoitaa (todennäköisesti makkaraa)

Olikohan virhe mennä lupautumaan

Kommentit (170)

Vierailija
141/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mureketta?

Vierailija
142/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja kommentteja. Pelkkä toive pyttipannukin voi tarkoittaa vaikka mitä perheestä riippuen. Itse laitan selvästi enemmän kasviksia sekaan kuin ns. perinteisessä versiossa. Makaronilaatikkoon laitan punajuurta ja jonkun paheksumat lihapulla menee spagetin kera tomaattikastikkeessa meillä usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nauratti tuo lista! Todennäköisesti oma mieheni olisi tehnyt vastaavanlaisen. Nuo ovat kalaa lukuunottamatta juuri sitä ruokaa, mitä yritän välttää perheeni kanssa. Jos joskus kysyn ruokatoiveita, vastaa mies salamannopeasti: perunaa, makkaraa ja voita. Elä siinä sitten terveellisesti!

Mikäänhän ei estä lisäämästä annokseen kasviksia tai vaikka raejuusto. Makkaran ja perunan määrä voi mitoittaa järkevämmin.

Vierailija
144/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nauratti tuo lista! Todennäköisesti oma mieheni olisi tehnyt vastaavanlaisen. Nuo ovat kalaa lukuunottamatta juuri sitä ruokaa, mitä yritän välttää perheeni kanssa. Jos joskus kysyn ruokatoiveita, vastaa mies salamannopeasti: perunaa, makkaraa ja voita. Elä siinä sitten terveellisesti!

Mikäänhän ei estä lisäämästä annokseen kasviksia tai vaikka raejuusto. Makkaran ja perunan määrä voi mitoittaa järkevämmin.

Raejuusto on kyllä ihan turhaa ja ravinnotonta.

Vierailija
145/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tollanen aikaisin hautaan ruokavalio.

Vierailija
146/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syökö joku oikeasti noin😂

Mun miehen listalla olisi nyt:

- kesäkeitto tuoreista kevätkasviksista

- chorizopata

- kukkakaali-peruna-linssicurry

- hitaasti kypsytetyt ribsit

- tuorekasviswokki kanalla

- savulohta ja uusia perunoita

- bratwurdt ja kermahaudutettu hapankaali

Nam! 😋

Tuossakin on kaksi makkararuokaa. Ohis.

Vierailija
147/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on loma ja uhraat sen muille kokkailemalla? Jännä. On se jännä miten jotkut elää vielä maatalousyhteiskunnan säännöillä.

Vierailija
148/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun jotkut nykyajan naisista vielä jaksaa nähdä vaivaa keittiön puolella rakkaalleen, hyvä! Varmasti onnellinen liitto teillä koska kunnioitusta varmaan molemmin puolin löytyy. Kysyin myös mieheltäni (olen myös töistä vapaalla) suosikkisyömistä. Teen sitten kebab-lihaa itse. Helppo tehdä. Mättömestarin resepti netissä paras. Lisäksi salaattia, valkosipulikastiketta sekä kebab-kastiketta, se ostettuna.

Vierailija
149/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- chorizopata

Nam! 😋

Kyllä mutta laatumakkaroita

Vierailija
150/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- chorizopata

Nam! 😋

Mitkä on sun laatukriteerit makkaralle?

Vierailija
151/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosessoitu punainen liha on erittäin syöpävaarallista! Sitä saisi syödä max. 50 g päivässä. Mieluummin ei lainkaan.

Toivottavasti ette syö noin usein. Itse syön makkaraa tai nakkia enää pari kertaa puolessa vuodessa.

Vierailija
152/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä ihmetellään kun miesten elinikä on matalampi kuin naisten.

Vierailija
153/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies toivoisi uunimakkaraa ja muusia, lihapullia ja muusia, jauhelihakeittoa, mutta myös kanaruokia ja aina haluaa lisukkeeksi salaatteja. Viikonloppuna naudanpihvejä ja lohkoperunoita. Hernekeittoa ei rohkenisi multa pyytää, tietää, että pelkkä haju yököttää mua :D. Kalaa hän ei suostu syömään, teen itselleni erikseen kalaruokaa. Lasagne olis varmaan yksi hänen lemppariruoka. 

Mun miehellä on vielä toivoa, vaikka hyvältä ei näytäkään. mutta salaattia, juureksia ja marjoja syö kyllä mielellään. Tekee fyysistä työtä, ei yhtään ylipainoinen. 

Vierailija
154/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prosessoitu punainen liha on erittäin syöpävaarallista! Sitä saisi syödä max. 50 g päivässä. Mieluummin ei lainkaan.

Toivottavasti ette syö noin usein. Itse syön makkaraa tai nakkia enää pari kertaa puolessa vuodessa.

Hohhoijaa. Syöpä tulee nykyään ihan mistä vaan, koko ajan uusia "syöpäideoita". Ei tietenkään ole terveellistä syödä koko ajan makkaraa, mutta kyllä se syöpä voi iskeä myös "kerran vuodessa nakki"-tyyppeihin. 

Vierailija
155/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaroni ja lihapullakastike kuulostaa oudolta. Joltain nirson lapsen ruoalta.

Mitä ihmettä :D Itse tehdyt lihapullat hyvässä itsetehdyssä tomaattikastikkeessa ja spagettia, ei ehkä mikään laiharieväs mutta on hyvää! Meidän teinit ahmii pellillisen lihapullia hetkessä.

Meillä menee myös lihapullia ihan tuhottoman paljon! Olisi mielenkiintoista nähdä, kuinka paljon mies ja teinit oikeasti voi vetää itsetehtyjä lihapullia napaansa :D. Mun hermo ja käsivoimat ei riitä siihen pyöritykseen. Mutta voisi joskus perustaa lihapullatehtaan kotiin. Kaikki pyörittelisi ja uuni huutaisi aamusta iltaan. Muutama sata lihapullaa menis ihan varmasti :D. 

Vierailija
156/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hernekeiton voi tehdä kasvisversiona, ei siihen tarvitse lihaa laittaa. Proteiinia herneissä on itsessään todella paljon, ja viikon muu ruokalista näyttää koostuvan lähinnä punaisesta lihasta. 

Muusin sekaan voi laittaa porkkanaa, lanttua tai vaikka punajuurta, ja kaikkien ruokien kylkeen tehdä vihersalaatteja. Lihapullataikinaankin saa ujutettua helposti esim. porkkana- tai kesäkurpitsaraastetta ilman, että maku muuttuu miksikään. 

Pyttipannuun ideahan on heittää pannulle paistumaan sitä, mitä kaapista sattuu löytymään - taas voi käyttää mielikuvitustaan ja lisätä sekaan esim. paprikaa. 

Uunimakkaran kylkeen sopii hienosti uunikasvikset, lisäksi joku jugurttikastike tms. 

Ja grillatahan voi vaikka mitä, ei pelkästään lihaa. Oma suosikkini on tällä hetkellä varhaiskaali. Hyvä tuosta tulee, kun vähän lisäilee kasviksia kylkeen! :)

Lindströminpihvit!! Nam!

Vierailija
157/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- chorizopata

Nam! 😋

Mitkä on sun laatukriteerit makkaralle?

Mun miehen laatukriteeri makkaralle on, että siinä on oltava yli 80% lihaa. Ja näitä makkaroita löytyy Lidlistäkin. 

-eri

Vierailija
158/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on loma ja uhraat sen muille kokkailemalla? Jännä. On se jännä miten jotkut elää vielä maatalousyhteiskunnan säännöillä.

Mä tykkään ruoanlaitosta. Etsin aina uusia reseptejä, kokeilen uusia juttuja ja innostun erilaisista aineksista. Se on mulle rentoutumista parhaillaan, kun saan touhuilla keittiössä ja loihtia jotain hyvää.

Tuo ap:n miehen lista joko saisi mut itkemään tai sitten ottaisin sen haasteena, että miten tuosta vielä saisi hyvää ruokaa aikaiseksi. Vähän vaan pelkään, ettei tuossa paljoa olisi säveltäminen varaa vaan ruokien pitäisi olla juuri niin kuin äiti 70-luvulla teki.

Vierailija
159/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaroni ja lihapullakastike kuulostaa oudolta. Joltain nirson lapsen ruoalta.

Mitä ihmettä :D Itse tehdyt lihapullat hyvässä itsetehdyssä tomaattikastikkeessa ja spagettia, ei ehkä mikään laiharieväs mutta on hyvää! Meidän teinit ahmii pellillisen lihapullia hetkessä.

Spagetti joo, mutta makaroni?

Samaa makaronia se on spagettikin!

Makaroni ja lihapullakastike kuulostaa eri ruoalla kuin lihapullat ja spagetti tomaattikastikkeessa.

Hölmöä, mutta niin se on.

Ensimmäisestä tulee mieleen liian pehmeäksi keitetty sarvimakaroni, einespullat ja ruskea lirukastike, päälle ketsuppia.

Toisesta herää ajatus itsetehdyistä lihapullista ja tuoreesta tomaattikastikkeesta.

Ei se välttämättä tietenkään näin ole, mutta ymmärrätte kai mielikuvan?

Vierailija
160/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laitahan mitä itse olisit tehnyt niin vertaillaan.

Mitähän minulta reseptivihosta löytyy mitä ei ihan äskettäin olisi  syöty... linssicurrya ja riisiä, bataattisosekeittoa, kukkakaaligratiini, punajuuripihvit, kanaa voisi jossain muodossa keksiä... tällaisia minä itse laittaisin -ap

Itse asiassa taisit tässä viestissä juuri kertoa, muksi miehesi haluaa syödä viikon pelkästään makkaraa.

Jatkossa tilanteen voisi muuttaa sillä, että ainakin kerran viikossa olisi se miehen toivoma ruoka...

Näinpä. Tollanen lista helposti tulee, jos saa kerran vuodessa kertoa mitä tahtoisi ruuaksi. Otsikkokin jo antaa ymmärtää aika paljon kun ap oikein antoi miehen suunnitella...

Kyllä meillä ruuat suunnitellaan aina yhdessä / jompikumpi yksin jos tilanne niin vaatii. Molemmat saa omia toiveitaan aina listalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi