Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin miehen suunnitella toiveidensa ruokalistan kun minulla on ensi viikko loma ja aikaa kokkailla. Mielipiteitä?

Vierailija
23.05.2019 |

MA: Pyttipannu
TI: Nakkeja ja muusia
KE: Uunimakkaraa
TO: Hernekeitto
PE: Makaronia ja lihapullakastike
LA: "jotain kalaa, vaikka silakkapihvejä" ja iltapalaksi arvatenkin kiuasmakkaraa
SU: Grillataan, hän hoitaa (todennäköisesti makkaraa)

Olikohan virhe mennä lupautumaan

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on loma ja uhraat sen muille kokkailemalla? Jännä. On se jännä miten jotkut elää vielä maatalousyhteiskunnan säännöillä.

No eiköhän jokainen myös syö, jos kotonaan lomansa viettää. Kyllä minä ainakin teen ruokaa myös lomalla ja samaa ruokaa syö myös kumppani. Tosin ap:n kaltaisia ruokia en kyllä kokkaisi. 

Vierailija
162/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä ihmetellään kun miesten elinikä on matalampi kuin naisten.

Naiset tappaa ne "kevytruualla" ja keinorasvoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin lihattoman elämän runsas viikko sitten. Eli syön kaikkea muuta paitsi lihaa (jos nyt kalan lihaa ei lasketa lihaksi vaan kalaksi - siis, syön myös kalaa).

Ollaan nyt sitten oltu siitä asti melkein eri ruoissa miehen kanssa. Säikähtäneenä päätöksestäni hän varasi itselleen heti kaapin täyteen eri sortin makkaroita ja pekonia. Olin huolissani miehen verisuonista, mutta paatuneesti vaan annoin hänen syödä niitä, tein itselleni salaattia ja paistoksia joita kyllä tarjosin hänellekin, mutta eivät kelvanneet. 

Eilen sentään söimme samaa ruokaa: haukea, jonka mies oli lisäksi pyydystänyt itse. Ja tänäänkin perunavihannespaistos meni miehellekin, tosin hän tarvitsi sen seuraksi eineslihapullia.

Nyt äsken jo totesi, että loput makkarat kaapisita voi pistää pakastimeen, hänelle tuli makkarakiintiö täyteen. Kysyin tuonko hänelle kaupasta kanafilettä tai jotain jauhelihaa, mutta hän sanoi että kala kelpaa (pakasteesta löytyy ainakin lohta). Että eiköhän tämä tästä...

Vierailija
164/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä ihmetellään kun miesten elinikä on matalampi kuin naisten.

Naiset tappaa ne "kevytruualla" ja keinorasvoilla.

Tämä nainen ainakin pitää itsensä, miehensä ja lapsensa kunnossa puhtaalla kasvispainotteisella ruoalla, ilman kevyt- tai keinoruokia tai -rasvoja.

Vierailija
165/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että miesystäväni  ruokalista olisi samanlainen, kun hän ei keksisi mitään eikä "tiedä" mitään ruokalajeja. Hyvin mielin kuitenkin syö tekemiäni kasvisruokiakin eikä tosiaan ole nirso (paitsi tomaatit, sienet, oliivit ja sinihomejuusto on ehdoton nou nou), mutta kokkailu ei häntä kiinnosta ja ruoka on polttoainetta hänelle.  Itse kokkaan mielelläni ja tykkään ruokablogeista etsiä reseptejä sekä insipiraatiota. Mies hoitaa tiskit yleensä. ;) 

Vierailija
166/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin lihattoman elämän runsas viikko sitten. Eli syön kaikkea muuta paitsi lihaa (jos nyt kalan lihaa ei lasketa lihaksi vaan kalaksi - siis, syön myös kalaa).

Ollaan nyt sitten oltu siitä asti melkein eri ruoissa miehen kanssa. Säikähtäneenä päätöksestäni hän varasi itselleen heti kaapin täyteen eri sortin makkaroita ja pekonia. Olin huolissani miehen verisuonista, mutta paatuneesti vaan annoin hänen syödä niitä, tein itselleni salaattia ja paistoksia joita kyllä tarjosin hänellekin, mutta eivät kelvanneet. 

Eilen sentään söimme samaa ruokaa: haukea, jonka mies oli lisäksi pyydystänyt itse. Ja tänäänkin perunavihannespaistos meni miehellekin, tosin hän tarvitsi sen seuraksi eineslihapullia.

Nyt äsken jo totesi, että loput makkarat kaapisita voi pistää pakastimeen, hänelle tuli makkarakiintiö täyteen. Kysyin tuonko hänelle kaupasta kanafilettä tai jotain jauhelihaa, mutta hän sanoi että kala kelpaa (pakasteesta löytyy ainakin lohta). Että eiköhän tämä tästä...

Mä olen tullut siihen tulokseen, että mies saa syödä ihan sitä mitä tahtoo. En voi, enkä halua aikuisen ihmisen syömisiä vahtia. Jutellaan etukäteen ruokasuunnitelmista ja aika usein mies haluaa sitten kuitenkin kalaa tai kanaa. Varuiksi ostaa makkaraa itselleen. Kyllä me myös lihaa syödään, pihvejä ja lihapullia, mutta aika harvoin tarvitaan kahta eri ruokaa. Kukkakaalit ja parsakaalit saan syödä ihan yksin. 

Vierailija
167/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole häävi ruokalista.

Onko makuaistissa jotain vikaa? Tuo makkaramäärä kyllä takertuisi itsellä kurkkuun. Kerran viikossa makkaraa ja se kerta tulisi täyteen pyttipannussa. 

Makaroonit veks ja tilalle vaikka keitettyä perunaa jauhelihakastikkeella niin saisi seuraavana päivänä sen pyttipannun tehtyä.

mies.

Vierailija
168/170 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tullut siihen tulokseen, että mies saa syödä ihan sitä mitä tahtoo. En voi, enkä halua aikuisen ihmisen syömisiä vahtia. Jutellaan etukäteen ruokasuunnitelmista ja aika usein mies haluaa sitten kuitenkin kalaa tai kanaa. Varuiksi ostaa makkaraa itselleen. Kyllä me myös lihaa syödään, pihvejä ja lihapullia, mutta aika harvoin tarvitaan kahta eri ruokaa. Kukkakaalit ja parsakaalit saan syödä ihan yksin. 

Parsakaali on tosi herkkua. Vei herahtaa kielelle kun ajatteleekin sitä parsakaalipiiirakkaa lurps lurps.

Vierailija
169/170 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että miehesi on säästänyt vaivaa ja lainannut ruokalistan amiksen ruokalasta.

Vierailija
170/170 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syökö joku oikeasti noin😂

Mun miehen listalla olisi nyt:

- kesäkeitto tuoreista kevätkasviksista

- chorizopata

- kukkakaali-peruna-linssicurry

- hitaasti kypsytetyt ribsit

- tuorekasviswokki kanalla

- savulohta ja uusia perunoita

- bratwurdt ja kermahaudutettu hapankaali

Nam! 😋

Tuossakin on kaksi makkararuokaa. Ohis.

Kyllä mutta laatumakkaroita

Mitkä on sun laatukriteerit makkaralle?

Hiilihydraatit 2g/100g tai alle. Ei peruna- tai vehnäjauhoja, ei nitriittiä. Mieluiten vain lihaa (min 80%), rasvaa, mausteita, luonnonsuolessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä