Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suurin osa naisista väittää olevansa erilaisia kuin muut naiset?

Vierailija
21.05.2019 |

Jos kuitenkin suurimmalla osalla on samanlaiset harrastukset ja perhekuviot.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset jotka harrastavat kaikenlaista feikkiä ja wannabe-instailijat xD

Vierailija
62/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes jokaisessa ”syvähaastattelussa” haastateltava nainen toteaa, että oli pienenä villi poikatyttö, joka enemmin kiipeili puissa kuin leikki nukeilla. Ja toinen vakiofraasi on, että viihdyn paremmin miesten seurassa kuin naisten kanssa juoruamassa ja juttelemassa meikeistä.

Ja nämä ominaisuudet tekevät naisesta oman mielensä mukaisesti muka erilaisen tavallisiin naisiin verrattuna.

Olen sanonut nuo jollekin random miehelle... Mutta kyseessä ei ollut syvähaastattelu. Tarve sanoa olevansa erilainen tulee yleensä siitä, jos vastapuolella on pyrkimys yleistää kaikki samanlaisiksi. Fiksumpihan ymmärtää, että kaikki me ollaan erilaisia.

Itselle n. 5 miestä on sanonut mun olevan hyvin erilainen, kuin ne ketä tapaili aiemmin. Sehän on vain kiva, koska jokainen haluaa tulla huomatuksi omana itsesään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en ole vielä törmännyt toiseen naiseen joka harrastaa sotahistoriaa ja kerää antiikkisia aseita, eritoten miekat ja erilaiset pistimet.

Mutta ehkä olen vaan ennakkoluuloinen ja tää onkon peruspirkkojen normisettiä :)

Et ole törmännyt toiseen joka harrastaa historiaa ja keräilyä? Ettei olisi yleisimmät harrastukset nuo.

Vierailija
64/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki, niin miehet kuin naiset, ovat erilaisia kuin muut naiset ja miehet. Pinnallisesti katsottuna moni asia voi yhdistää, mutta kun tutustuu, löytyy kaikista jotain persoonallista.

Suurin osa ihmisistä mahtuu kuitenkin aika kapeaan muottiin, ja siksi kaikkia ihmisiä ei yleensä kutsuta "persoonallisiksi", vaan sitä sanaa käytetään ihmisistä, jotka erottuvat jotenkin harmaasta massasta. Massaihmisten ajattelu on kliseistä, ja esim. tuo "kaikista löytyy jotain persoonallista" on juuri sellainen latteus, jollaisia massaihmisiltä kuulee.

Vierailija
65/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on itsestäänselvyys, että kaikilla on omat yksilölliset piirteensä, jotka erottavat heidät/meidät muista. Antaa siis todella yksinkertaisen ja typerän kuvan ihmisestä jos tätä pitää jotenkin erikseen korostaa.

Muutenkin minusta on noloa hävetä omaa sukupuoltaan niin paljon, että haluaa erottautua siitä jotenkin poikkeavana. Ja tuodaan asia esille vielä siten kuin oltaisiin parempia kuin muut, vaikka oikeasti ollaan ihan tavallisia tallukoita. Kasvattaisi itsetunnon eikä yrittäisi epätoivoisesti pönkittää sitä lyttäämällä muita.

Vierailija
66/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisviha; feminiinisinä pidettyjen ominaisuuksien alhainen arvostus; tarve erottua, konservatiiviset arvot; tarve miellyttää miessukupuolta jne.

Feminiinisiä ominaisuuksia pidetään usein jotenkin vähempi arvoisina ja jopa osoituksena tyhmyydestä ja heikkoudesta. Siinä mielessä on ihan ymmärrettävää, että osa naisista haluaa "irtisanoutua" kyseisistä ominaisuuksista ja korostaa olevansa yhtä hyviä kuin miehet, eli erilaisia kuin toiset naiset.

Toisaalta taas osan tarve miellyttää nimenomaan miehiä aiheuttaa toisten naisten dissausta ja "miehisten" mielenkiinnonkohteiden ja arvojen korostamista.

Ylipäätään kai kaikissa variaatioissa on jonkinlainen miesten miellytämisen halu taustalla, koska myös ne jotka haluavat irtisanoutua feminiinisistä ominaisuuksista ja korostaa maskuuliinista puoltaan tuovat käytöksellään ilmi sen, että feminiinisyydessä on jotain hävettävää ja alempi arvoista ja maskuliiniset puolet ovat älykkäämpiä ja ihailtavampia.

Mielestäni tämä on näkökulma, joka on esimerkiksi joiltakin feministeiltä unohtunut. Pyritään niin kovasti olemaan "yhtä hyviä" kuin miehet (ja toki ollaankin), että suorastaan demonisoidaan kaikkea naiseutena pidettävää. Vaikka esim. Ns. Maskuliinisina pidetyt kovat arvot eivät ole yhtään sen rationaalisempia tai älykkäämpiä kuin pehmemmätkään, ne ovat vain arvoja.

Vierailija
67/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen erilaimen koska

- ei ole lapsia, en ole ikinä halunnutkaan

- miehiä on ollut, mutta ei ole pakkomielle että "oltava mies" että olis oikea nainen

- en osaa kokata tai kutoa tai sisustaa

Vierailija
68/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki, niin miehet kuin naiset, ovat erilaisia kuin muut naiset ja miehet. Pinnallisesti katsottuna moni asia voi yhdistää, mutta kun tutustuu, löytyy kaikista jotain persoonallista.

Suurin osa ihmisistä mahtuu kuitenkin aika kapeaan muottiin, ja siksi kaikkia ihmisiä ei yleensä kutsuta "persoonallisiksi", vaan sitä sanaa käytetään ihmisistä, jotka erottuvat jotenkin harmaasta massasta. Massaihmisten ajattelu on kliseistä, ja esim. tuo "kaikista löytyy jotain persoonallista" on juuri sellainen latteus, jollaisia massaihmisiltä kuulee.

Ei minua kiinnosta tippaakaan, pidätkö sinä minua persoonallisena.

Ihmisellä on tarve leimata ja luokitella muita vain yksinkertaistaakseen omaa elämäänsä. Minusta se kertoo ainoastaan älykkyydestä, että näkee tällaisessa omassa toiminnassaan haittapuolet ja kykenee kohtaamaan ihmisten monimuotoisuuden niiden yksinkertaistettujen kategorioiden sijasta. :)

t. eräs aiemmassa kommentissa yksilöllisyyttä puolustanut

Vierailija
69/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tapasin viikonloppuna sellaisen naisen, että olisin voinut kirjoittaa eropaperit parin puolesta. Ihan hirveä suustaan, kun haukkui isoon ääneen miestään. Mies oli vieressä.

Olen todellakin erilainen nainen!

Vierailija
70/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt itsestäni tätä termiä, mutta muutama edellinen miesystävä + nykyinen avomieheni ovat sanoneet minusta tuon "ei niin kuin muut naiset". Luulen että sitä käytetään silloin, kun on joku nainen, joka harrastaa juttuja, joita tutut naiset eivät liiemmin harrasta.

Yleensä kuulen tuon kun tulee ilmi, että harrastan pelejä, sarjakuvia ja piirrän lähes 24/7. Minusta ne eivät ole kummoisia harrastuksia, nykyisissä opinnoissani hyvinkin yleisiä harrastuksia sukupuoleen ja ikään katsomatta. Ehkä jotkut sitten elävät jossain kuplassa, jossa on voimakkaampia oletuksia tai stereotypioita.

Vierailija
71/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä väitetään, että jokainen on uniikki, mutta näin ei ole. Entisessä kaveri piireissä on ollut hyvinkin persoonattomia ihmisiä. Moni kuuluu siihen samaan/samoihin muotteihin. Joten ei minusta ole persoonallinen, jos on monenkin kanssa kuin kopio, myös sisäisesti.

Vierailija
72/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä iässä ja elämäntilanteessa sitä kai jo pitäisi naisen käyttäytyä vähän erilailla? On jotenkin niin erikoista, ettei nainen, äiti, vaikuta päällisin puolin aikuistuneelta."

Heh, että oikein kolmekymppinen aikuinen joka leikkii lastensa kanssa. Sehän on ihan normaali asia että vnhemmat nykyään menevät lastensa kanssa joka paikkaan ja tekevät juuri sitä samaa mitä lapsetkin. 

Mä olen 38v, ja mulla on 18v lapsi. Asun miehen kanssa kahdestaan nykyään. Aloin vuosi sitten tekemään musiikkia, itselle ja muille. Pääasiassa räppiä, punkkia, rokkia ja metallia. Ihan näin aikuisena naisena, joka ei enää edes leiki lasten kanssa puumajoissa. vanaha akka, naama roikkuu ja kaikkea, vaateet on tätivaatteita koska ne on mukavia päällä. Lisäksi teen sketsiviihdettä, ja kirjoitan vitsejä. No omat puuhasteluni nyt eivät ole sukupuolisidonnaisia, mutta voisin väittää etten tee ihan samoja hommia mitä muut ikäiseni, ainakaan niin että ovat vasta alkaneet tekemään näitä, kypsäsää kohta 40 v iässä :D Kuitenkaan en tunne itseäni yhtään nuoremmaksi tai vanhemmaksi kuin muut ikäiseni, vaan keksin vasta nyt mitä haluan just tällä hetkellä tehdä!

Vierailija
73/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen erilaimen koska

- ei ole lapsia, en ole ikinä halunnutkaan

- miehiä on ollut, mutta ei ole pakkomielle että "oltava mies" että olis oikea nainen

- en osaa kokata tai kutoa tai sisustaa

Et ole erilainen.

-Hyvin moni nainen ei halua lapsi

-Hyvin monella ei ole tarvetta mieheen vain sen takia, että olisi "oikea" nainen

-Monikaan nainen ei kokkaile tai osaa, eikä kutoile tai osaa sisustaa.

Luulen, että niiden joiden on tarve huudella "minä olen erilainen" on juurikin niin massaa kuin olla ja voi.

Vierailija
74/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä väitetään, että jokainen on uniikki, mutta näin ei ole. Entisessä kaveri piireissä on ollut hyvinkin persoonattomia ihmisiä. Moni kuuluu siihen samaan/samoihin muotteihin. Joten ei minusta ole persoonallinen, jos on monenkin kanssa kuin kopio, myös sisäisesti.

Tämä johtuu vain siitä että sinä et ole tuntenut näitä henkilöitä juurikaan, vaan vain suoraan niputtanut heidät omasta mielestäsi sopivaan laatikkoon. Ei sillä, tuota laatikontia tekevät n. 99.9% ihmisistä, joten et ole mitenkään uniikki asian suhteen.

Sen sijaan näillä ketä kutsut (virheellisesti) kavereiksesi, heissä on paljon ominaisuuksia joista sinä et ole teitoinen, ja he tekevät paljon sellaista, ja ajattelevat, josta sinulle ei kerrota mitään, koska sinä et ole heille ollenkaan niin läheinen kuin itse koet olevasi heille. 

Vierailija
75/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun tutustut kunnolla useampaan naiseen, huomaat kuinka samankaltaisia ne persoonalliset piirteet ovat monella muullakin.

Väittäisin, että jokaiselle persoonallisuudelle löytyy kymmenittäin kopioita.

Vierailija
76/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt itsestäni tätä termiä, mutta muutama edellinen miesystävä + nykyinen avomieheni ovat sanoneet minusta tuon "ei niin kuin muut naiset". Luulen että sitä käytetään silloin, kun on joku nainen, joka harrastaa juttuja, joita tutut naiset eivät liiemmin harrasta.

Yleensä kuulen tuon kun tulee ilmi, että harrastan pelejä, sarjakuvia ja piirrän lähes 24/7. Minusta ne eivät ole kummoisia harrastuksia, nykyisissä opinnoissani hyvinkin yleisiä harrastuksia sukupuoleen ja ikään katsomatta. Ehkä jotkut sitten elävät jossain kuplassa, jossa on voimakkaampia oletuksia tai stereotypioita.

Minussa heräisi heti vastenmielisyys miestäni kohtaan, jos kehtaisi horista tuollaisia "et ole niin kuin muut naiset" -sontaa. Ainakin jos yrittäisi kehua minua tuolla tavalla, koska sehän tarkoittaa, että mies pitää naisellisia ominaisuuksia ja käyttäytymismalleja jotenkin huonoina.

Vierailija
77/77 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisviha; feminiinisinä pidettyjen ominaisuuksien alhainen arvostus; tarve erottua, konservatiiviset arvot; tarve miellyttää miessukupuolta jne.

Feminiinisiä ominaisuuksia pidetään usein jotenkin vähempi arvoisina ja jopa osoituksena tyhmyydestä ja heikkoudesta. Siinä mielessä on ihan ymmärrettävää, että osa naisista haluaa "irtisanoutua" kyseisistä ominaisuuksista ja korostaa olevansa yhtä hyviä kuin miehet, eli erilaisia kuin toiset naiset.

Toisaalta taas osan tarve miellyttää nimenomaan miehiä aiheuttaa toisten naisten dissausta ja "miehisten" mielenkiinnonkohteiden ja arvojen korostamista.

Ylipäätään kai kaikissa variaatioissa on jonkinlainen miesten miellytämisen halu taustalla, koska myös ne jotka haluavat irtisanoutua feminiinisistä ominaisuuksista ja korostaa maskuuliinista puoltaan tuovat käytöksellään ilmi sen, että feminiinisyydessä on jotain hävettävää ja alempi arvoista ja maskuliiniset puolet ovat älykkäämpiä ja ihailtavampia.

Mielestäni tämä on näkökulma, joka on esimerkiksi joiltakin feministeiltä unohtunut. Pyritään niin kovasti olemaan "yhtä hyviä" kuin miehet (ja toki ollaankin), että suorastaan demonisoidaan kaikkea naiseutena pidettävää. Vaikka esim. Ns. Maskuliinisina pidetyt kovat arvot eivät ole yhtään sen rationaalisempia tai älykkäämpiä kuin pehmemmätkään, ne ovat vain arvoja.

Oletko jonkinlainen naisseksisti, joka ei salli naisen kannattaa kovia arvoja? Itse pidän enemmän Laura Huhtasaaren ja Marine le Penin kaltaisista naisista. Ei naisten lehdet hehkuta moisia. Siinä olisikin feministisiä esikuvia kuin feministit itse.