Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suurin osa naisista väittää olevansa erilaisia kuin muut naiset?

Vierailija
21.05.2019 |

Jos kuitenkin suurimmalla osalla on samanlaiset harrastukset ja perhekuviot.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen erilainen kuin muut naiset. Olen myös samanlainen kuin muut naiset. Minulla on useitakin eriäviä piirteitä verrattuna muihin naisiin, mutta myös yhteneviä piirteitä. Ja yllätys yllätys, eriäviä ja yhteneväisiä piirteitä myöskin miehiin verrattuna.

Vierailija
22/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä käytä tuota fraasia, mutta kun oikein mietin, niin poikkean kyllä ainakin yleisestä naiskäsityksestä. En ole aikaansaava, pirskahteleva, sosiaalinen, sisustustaitoinen, en osaa leipoa, en osaa käsitöitä, en ymmärrä kulttuurin päälle jne. Ja itse ainakin pidän noita oikein positiivisina ominaisuuksina, joita naisena olemiseen usein liitetään. Toisaalta sitten olen kuitenkin hyvin tavallinen nainen yleisen mittapuun mukaan: empaattinen, ujo, teen hyvää ruokaa (mutta joo, en pidä ruoanlaitosta), pidän kodin siistinä, kannatan pehmeitä arvoja jne.

Eli aika 50-50. 

Eli ylläpidät stereotypioita naisille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä käytä tuota fraasia, mutta kun oikein mietin, niin poikkean kyllä ainakin yleisestä naiskäsityksestä. En ole aikaansaava, pirskahteleva, sosiaalinen, sisustustaitoinen, en osaa leipoa, en osaa käsitöitä, en ymmärrä kulttuurin päälle jne. Ja itse ainakin pidän noita oikein positiivisina ominaisuuksina, joita naisena olemiseen usein liitetään. Toisaalta sitten olen kuitenkin hyvin tavallinen nainen yleisen mittapuun mukaan: empaattinen, ujo, teen hyvää ruokaa (mutta joo, en pidä ruoanlaitosta), pidän kodin siistinä, kannatan pehmeitä arvoja jne.

Eli aika 50-50. 

Voi olla, kun myönnän, että nuo ovat feminiinisiksi luokiteltuja ominaisuuksia. Osa löytyy, osa ei. On myös maskuliiniseksi miellettyjä ominaisuuksia, joista osa osuu, osa ei. Yhtä lailla, kuin moni noista mainitsemistani voi vastaavasti aivan yhtä hyvin täsmätä miehiin ja muunsukupuolisiin/sukupuolettomiin.

Vierailija
24/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli aika 50-50. 

Voi olla, kun myönnän, että nuo ovat feminiinisiksi luokiteltuja ominaisuuksia. Osa löytyy, osa ei. On myös maskuliiniseksi miellettyjä ominaisuuksia, joista osa osuu, osa ei. Yhtä lailla, kuin moni noista mainitsemistani voi vastaavasti aivan yhtä hyvin täsmätä miehiin ja muunsukupuolisiin/sukupuolettomiin.

Niin, mutta nainen ja feminiininen ei ole samaa asia, vaikka naisissa on enemmän feminiinisempiä kuin miehissä. 

Vierailija
25/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö: "en ole kuin muut tytöt" Sama tyttö: "rakastan pizzaa, viiniä, matkustelua" ....Jep

Kaikki naiset ovat samanlaisia, vaikka he muuta väittäisivät.

"En ole kuin muut tytöt"

Vierailija
26/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö: "en ole kuin muut tytöt" Sama tyttö: "rakastan pizzaa, viiniä, matkustelua" ....Jep

"En ole kuin muut tytöt"

"eN oLe KuIN mUuT tYtÖT"

https://twitter.com/bobo_arrives/status/1094268822306070528

LOL

Vierailija
27/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki naiset ovat kauheita ja täysin samanlaisia raivopäisiä tyranneja. Muuten ei olisi samanlainen tarve väittää ettei ole samanlainen kuin ne muut autokraattihuutajat ja valittajat.

Vierailija
28/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sukupuoliin liittyvät muotit ovat liian kapeita.

Onko ap:lla ihan joku erilaisuuden kokemusta oikeututtava mittari tai muu nyrkkisääntö? Missä menee se raja, että ihminen voi sanoa olevansa erilainen? Silloinko, jos ne perhekuviot ja harrastukset poikkeavat valtavirrasta?

Vierailija
29/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se naisten "erilaisuus" on juuri sitä, että ilmoittavat tekevänsä ns. miesten juttuja. Tehdään itse putkihommat, on ronski huumorintaju jne jne, vaikkei tuolliaset nyt oikeasti naisten keskuudessa mitenkään erityisen harvinaisia piirteitä olekaan.

Vierailija
30/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sukupuoliin liittyvät muotit ovat liian kapeita.

Onko ap:lla ihan joku erilaisuuden kokemusta oikeututtava mittari tai muu nyrkkisääntö? Missä menee se raja, että ihminen voi sanoa olevansa erilainen? Silloinko, jos ne perhekuviot ja harrastukset poikkeavat valtavirrasta?

Tämä on tosi hyvä pointti. Mielestäni esim se, että sanotaan olevansa erilainen koska ei osaa leipoa tai kokata ruokaa? ...nominusta se kuulostaa vain siltä, että on uusavuton eikä osaa laittaa itselleensä ruokaa. Ja nykyään muutenkin leivotaan yhä vähemmän, kun kaiken saa ostettua kaupasta valmiina. 

Vierailija
31/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikko Lavia lainanatakseni:

"Kurkistaa jos voisi sielun syvyyteen,

niin kahta samanlaista eipä ois'."

Vierailija
32/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki naiselliset piirteet ovat huonoja. Eivät pojat ylpeinä kerro miten leikkivät barbeilla ennemmin kuin autoilla.

Valtaosa naisista on heikkoja. Tehän itsekin abortoitte tyttölapsia koska he ovat huonompia ja arvottomampia. Naisen rooli on arvoton. Teitä ei haluta edes syntyvän. Kai siinä saa ilmaista olevansa erilainen :)

Miten niin? Suomessa ei raskaudenkeskeytystä ole enää mahdollista tehdä, kun raskaus on niin pitkällä, että sikiön sukupuoli on selvillä. Poikkeustapauksena ehkä vakavat kehityshäiriöt, mutta eiköhän abortin syy ole näissä tapauksissa silloin ihan joku muu, kuin sukupuoli. Vai kuinka monta tuttavaasi on matkustanut itänaapuriin abortin perässä lapsen sukupuolen kuultuaan? Missä piireissä oikein liikut?

Vierailija
33/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerrotko miksi se olisi väärin? 

Mitä väärää on olla erilainen? Erilaisuus on rikkaus, miten sinä voit määrittää millaisia on naiset. Maailmassa on ihan älyttömästi naisia, nykyään ajetaan sitä, että kaikki saa olla sellaisia kuin haluavat, myöskin naiset saavat olla millaisia haluavat. 

En tykkää yhtään, että ihmisiä lokeroidaan, mun mielestä kaikki on erilaisia, joten en ymmärrä sitä, että kaikki hokee olevansa erilainen, mutta naisistahan on olemassa se yleinen 'normi', joten ehkä he eivät vastaa sitä. 

Vierailija
34/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluta ajatella olevansa perinteinen nainen, koska ei koeta sellaista positiivisena asiana. Toisaalta useimmat naiset oikeasti viihtyvät "kanalaumassa" ja tarvitsevat toistensa hyväksyntää ja läsnäoloa.

Vierailija
35/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haluta ajatella olevansa perinteinen nainen, koska ei koeta sellaista positiivisena asiana. Toisaalta useimmat naiset oikeasti viihtyvät "kanalaumassa" ja tarvitsevat toistensa hyväksyntää ja läsnäoloa.

Missä "kanalaumassa"?

Vierailija
36/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tuntemistani naisista on sellaisia jotka ovat naisellisia, meikkaavat, osaavat laittaa ruokaa, hoitavat lapsensa, käyvät töissä, tekevät niitä "miestenkin hommia" jne. Mielestäni tavallinen nykynainen on aika monipuolinen. Eipä miehetkään ole mitään mörköjä nykyään, huolehtivat ulkonäöstään, osaavat laittaa ruokaa, käyvät töissä ja hoitavat lapsensa. Tavallinen mies tai nainen on juuri semmoinen kaavoihin kangistumaton joka pärjää elämässään. Jos joku sanoo ettei ole kuin muut naiset, on joko täysin lapatossu tai ylisuorittava superihminen.

Vierailija
37/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla samanlaisia, tai millä tavalla erilaisia?

Muoteja tulee ja menee. Miksi niiden perässä on juostava? On tyyliä, sisustamista, erilaisia jumppia. Laihdutustrendejä, karppaamista jne.

Keitä ovat em. kuluttajia?

Vierailija
38/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä oon erilainen nainen, koska olen aivan äärettömän paljon muita naisia rumempi ja tyhmempi. Olen ällöttävä ja vastenmielinen, sen sijaan en koskaan ole nähnyt toista naista, jota pitäisi rumana. Naiset ylipäätänsä on kauniita luomuksia, mutta musta tuli hirviö.

Harvemmin tyhmä ja ruma on hirviö, kuin plastiikka kirurgin mielestä.

Älykkäät ja kauniit ovat yleensä hirviöitä koska tuo yhdistelmä ei ole hyvä tämmöisessä maailmassa.

Vierailija
39/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli aika 50-50. 

En tunne ketään pirskahtelevaa sosiaalista sisustaja käsityöläistä. Ok minä osaan tehdä leipää ja ainakin yksi kaveri lyhentää farkkuja.

Minusta nuokin on sitä valheellista kuvaa millaisia naiset mukamas ovat.

Kaikki kaiketi tajuaa ettei sukupuolista pysty tekeemaan stereotypiaa eli ei ole olemassa mitään kaikki muut naiset.

Vierailija
40/77 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En ole kuin muut tytöt"

"eN oLe KuIN mUuT tYtÖT"

https://twitter.com/bobo_arrives/status/1094268822306070528

LOL

En millään keksi miten tuo nuo kuvat liittyy tekstiin. Paikka jossa moni kävi ottamassa kuvan, ok.