Tämä on jo laitonta toimintaa TE-Palveluilta >:(
Olen ollut karenssissa jo 6 kk, vaikka maksimi on 3 kk. Miten h*lvetissä tämä on mahdollista?
Siis, kyllä tämä aktiivimalli on sitten mielipuolienen malli. Ennen asiat olivat paremmin. Ja ennen sitä työllistyi helpommin, kuin nykyään. Siinä ja siinä pääsee edes haastatteluihin saakka. Ja kun et satukaan saamaan työpaikkaa, isketään karenssi vielä päälle.
Tai kun olet jo töissä, sinun pitäisi mennä toiseen paikkaan haastatteluun, kieltäydyt, koska olet jo töissä, lätkäistään karenssi siitäkin.
Siis mitä h*lvettiä? Ei tässä touhussa ole järjen hiventäkään.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lähde ulkomaille töiden perässä?
No mikä ettei? Mitäs hommaa tarjoat?
Tarjoatko myös lapsilleni hoito- ja koulupaikan? Työsuhdeasunnon? Ei mitään läävää, vaan luxuskämpän kaikilla herkuilla ja merimaisemalla. Sekä kustannat muuton ja sun muut mitä ikinä vaaditaankaan.
Kaikki on itsestä kiinni ja siitä, että järjestelee asiat kuntoon. Näin me teimme, lapsi on koulussa ja asuntokin löytyi omin avuin ja samoin työpaikat. Ei edes haettu etuuksia eikä oletettu saavamme työsuhdeasuntoa. Elämä on valintoja ja asennekysymys.
Helppohan se on huudella, kun aktiivimalli ja leikkaukset eivät itseä henkilökohtaisesti kosketa. Toivottavasti karma puhkaisee ja pian sen teidän pienen vaaleanpunaisen kuplanne ja joudutte samaan pisteeseen muiden työttömiksi jääneiden kanssa.
Perheelliset tästä eniten kärsivät. Mitään toimeentulotukea ei myönnetä, jos toinen on töissä ja tukiin vaikuttaa puolin ja toisin toisen tulot/tuet. Näiden tukien tulisi olla henkilökohtaisia eikä niin, että puolison tulot otettaisi huomioon tukia haettaessa, esim. Työttömyyskorvaus, mielestäni se on henkilökohtainen eikä siihen tulisi vaikuttaa puolison tulot, kun ei ne toisen tulot vaikuta palkkoihinkaan. Täysin typerä järjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet jo töissä niin miksi olet työttömänä työnhakijana? :D
Luetun ymmärtäminen on sitten vaikea laji nykyään monelle. Myös tuosta kommentista tykänneillekin 😂
Pitäisikö olla huolissaan? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet jo töissä niin miksi olet työttömänä työnhakijana? :D
Jos on osa-aikaisessa työssä, sovitellun päivärahan saamiseksi on haettava kokoaikaista työtä / lisää osa-aikaista työtä. Ja karenssia tulee, jos ei pompi työkkärin sääntöjen mukaan.
Kerran joku OSALLISTUJA kysyi Spring Housen järjestämässä tunnin TE-toimiston teemaluennossa (karenssin uhalla mentävä istumaan sinne) tyyliin "työnhaku" että:
"hei miksi mun piti tulla tänne kun mulla on jo työpaikka" (ilmeisesti hänen piti olla töistä pois kuullakseen luentomaisesti monologia pitävältä vetäjältä kuinka esim googlettamalla ja tutuntutuilta voi löytää työpaikan).
Tilaisuuden pitäjä vastaa:
"jos sulla on vain osa-aikainen työpaikka, niin silloin sulla on velvollisuus osallistua tähän".
Idioottimaista mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Olen täyttänyt kaikki velvoitteet. Minulle tarjottiin työtä aivan eri kaupungista kuin missä itse asun ja en todellakaan aio muuttaa, vasta muutin hiljattain nykyiseen asuntooni. Ja mitä järkeä on ajaa 100 km suuntaansa vain jotta työkkärin tädit ovat tyytyväisiä? Johan se palkka hupenee jo pelkästään bensoihin, jotta pääsee edes sinne työpaikalle. Ei ole mitään järkeä.
Koko systeemissä ei ole mitään järkeä. Ja olen töitä hakenut, haastatteluissa juossut koko kevään, tuloksetta, en ole tullut valituksi hakemiini paikkoihin - vielä. Ehkä jonakin päivänä tärppää. Ilmaiseksi työvoimaksi en ala, en jaksa näitä turhia cv-kursseja eikä cv:ni tarvitse mitään päivitystä, kun ei ole mitään päivitettävääkään toistaiseksi ilmaantunut.
Tuo aloitukseni viimeinen osa on esimerkki tuttavalleni käyneestä asiasta. Hänen olisi pitänyt työkkärin mielestä mennä toiseen paikkaan haastatteluun, vaikka hänellä on jo toinen työpaikka, kieltäytyi ja lätkäisivät karenssin hänelle. Siis millä järjellä, kun ihminen on jo töissä???
Koko tämä malli on aivan mielipuolinen, kuten on tämän kuningasidean keksijäkin. Käki ei ole kukkunut kellossa vuosiin aktiivimallin keksijällä :D
Ap
Minkä alan töitä etsit?
Aktiivimalli tulee jäämään työllistämispolitiikan historiaan häpeäpilkkuna,
jolle tulevat sukupolvet satavarmasti vielä kauan pyörittelevät päätään epäuskoisena ja mitä he pitävät esimerkkinä epäonnistumisena ja jopa lailla säädetyn eriarvoistamisen malliesimerkkinä.
Rinteen hallituksen tuloa kai sitten pidetään järjen esiin astumisena vain siitä syytä että se puolestaan peruu tuon ilmiselvän typeryyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täyttänyt kaikki velvoitteet. Minulle tarjottiin työtä aivan eri kaupungista kuin missä itse asun ja en todellakaan aio muuttaa, vasta muutin hiljattain nykyiseen asuntooni. Ja mitä järkeä on ajaa 100 km suuntaansa vain jotta työkkärin tädit ovat tyytyväisiä? Johan se palkka hupenee jo pelkästään bensoihin, jotta pääsee edes sinne työpaikalle. Ei ole mitään järkeä.
Koko systeemissä ei ole mitään järkeä. Ja olen töitä hakenut, haastatteluissa juossut koko kevään, tuloksetta, en ole tullut valituksi hakemiini paikkoihin - vielä. Ehkä jonakin päivänä tärppää. Ilmaiseksi työvoimaksi en ala, en jaksa näitä turhia cv-kursseja eikä cv:ni tarvitse mitään päivitystä, kun ei ole mitään päivitettävääkään toistaiseksi ilmaantunut.
Tuo aloitukseni viimeinen osa on esimerkki tuttavalleni käyneestä asiasta. Hänen olisi pitänyt työkkärin mielestä mennä toiseen paikkaan haastatteluun, vaikka hänellä on jo toinen työpaikka, kieltäytyi ja lätkäisivät karenssin hänelle. Siis millä järjellä, kun ihminen on jo töissä???
Koko tämä malli on aivan mielipuolinen, kuten on tämän kuningasidean keksijäkin. Käki ei ole kukkunut kellossa vuosiin aktiivimallin keksijällä :D
Ap
Minkä alan töitä etsit?
Siivousalan. Ja mulle tarjotaan vain töitä mitä on kotikaupunkini ulkopuolella, ei niitä joita olisi kotikaupungissa tarjolla ja joihin olen kyllä hakenutkin, tuloksetta. Alkaa vain tässä kärsiä lapset enemmän kuin itse, mutta eihän se työkkärissä ketään kiinnosta eikä kelassakaan. Yhden palkalla ja lapsilisillä täällä yritetään jotenkin tulla toimeen ja saada lapsille tehtyä edes jonkinlainen ruoka pöytään :(
Tämä malli tosiaan ajaa lapsiperheet todella tiukille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No mikä nyt on ongelmana?
Kai jokainen vähänkään järjellinen näkee, että koko systeemi (te, Kela yms.) on vain turhien ihmisten elätystä.Ei niistä virkanakalkkunoista olisi muuten mitään hyötyä.Näin ollen pitää elättää velkarahalla täysin tuottamattomia ihmisiä.
Eli virkanakalkkunoita, virkana kalkkuna.Eiku mutku ihmisarvo!!!
Niillä mitään muuta tekemist ole kuin pöäteä siellä kopissaan, virkanakalkkunoilla.
Tuottamattomia, hyödyttömiä rääkkänöitä. Niitä tässä elätetään. Velalla.
Sinustakin tulee hyödytön ja tuottamaton rääkkänä ja sinuakin elätetään siellä vanhainkodissa velalla aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Helppohan se on huudella, kun aktiivimalli ja leikkaukset eivät itseä henkilökohtaisesti kosketa. Toivottavasti karma puhkaisee ja pian sen teidän pienen vaaleanpunaisen kuplanne ja joudutte samaan pisteeseen muiden työttömiksi jääneiden kanssa.
Kyllä sitä voi huudella sellaisetkin keitä henkilökohtaisesti ei kosketa. Olin minäkin työttömänä ja aktiivimalli leikkasi multa myös sitä rahaa. Karenssiin en silti koskaan ole joutunut ja se on ihan omasta toiminnasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoatko myös lapsilleni hoito- ja koulupaikan? Työsuhdeasunnon? Ei mitään läävää, vaan luxuskämpän kaikilla herkuilla ja merimaisemalla. Sekä kustannat muuton ja sun muut mitä ikinä vaaditaankaan.Kaikki on itsestä kiinni ja siitä, että järjestelee asiat kuntoon. Näin me teimme, lapsi on koulussa ja asuntokin löytyi omin avuin ja samoin työpaikat. Ei edes haettu etuuksia eikä oletettu saavamme työsuhdeasuntoa. Elämä on valintoja ja asennekysymys.
Mitä teet, jos hieno työsi siellä ulkomailla loppuukin?
Veikkaan, että palaat tänne nostelemaan sossutukia ja toteuttamaan tätä hienoa aktiivimallia häntä koipien välissä.
Kyllä routa porsaan kotiin ajaan ;)
Tai viimeistään karma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä voi huudella sellaisetkin keitä henkilökohtaisesti ei kosketa. Olin minäkin työttömänä ja aktiivimalli leikkasi multa myös sitä rahaa. Karenssiin en silti koskaan ole joutunut ja se on ihan omasta toiminnasta kiinni.
Vielä. Ei se auta vaikka miten noudatat sääntöjä, ja teet mitä vaaditaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä. Ei se auta vaikka miten noudatat sääntöjä, ja teet mitä vaaditaan.
Niin no ei leikkaa enää eikä tuu karenssiakaan kun menin töihin. Siitä huolimatta tiedän hyvin millaista on olla työttömänä ja tiedän myös että työttömällä on velvollisuuksia ja jos toimii niinku pitää niin ei tule karenssia. Ihan simppeliä hommaa. Joskus jos joudun työttömäksi taas niin sitten on sama homma ja mun pitää silloinkin huolehtia velvollisuuksistani.
Vierailija kirjoitti:
Perheelliset tästä eniten kärsivät. Mitään toimeentulotukea ei myönnetä, jos toinen on töissä ja tukiin vaikuttaa puolin ja toisin toisen tulot/tuet. Näiden tukien tulisi olla henkilökohtaisia eikä niin, että puolison tulot otettaisi huomioon tukia haettaessa, esim. Työttömyyskorvaus, mielestäni se on henkilökohtainen eikä siihen tulisi vaikuttaa puolison tulot, kun ei ne toisen tulot vaikuta palkkoihinkaan. Täysin typerä järjestelmä.
Kannattaisiko ottaa asioista selvää, ennen kuin vetää herneen nenään?
1) Toimeentulotukea voi saada, vaikka toinen perheen aikuisista olisi töissä. Tuloraja suhteessa perheen kokoon on se, mikä määrittää tuen saamisen, ei työsuhde.
2) Puolison tulot eivät vaikuta työttömyyskorvauksen saamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuules, olemme joutuneet tekemisiin aktiivimallin kanssa Suomessa ollessa ja ei se mukavaa ollut, mutta ratkaisimme ongelman lähtemällä ulkomaille töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää että olet joutunut aktiivimallin kynsiin, mutta ei asiaa helpota yhtään marttyyriksi heittäytyminen eikä muille ilkeily. Ehdotin yhtä vaihtoehtoa, mutta kuten sanoin niin elämä on valintoja. Ihan turhaa purkaa pahaolo muihin jos ei suostu edes tarkastelemaan muita vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoatko myös lapsilleni hoito- ja koulupaikan? Työsuhdeasunnon? Ei mitään läävää, vaan luxuskämpän kaikilla herkuilla ja merimaisemalla. Sekä kustannat muuton ja sun muut mitä ikinä vaaditaankaan.Kaikki on itsestä kiinni ja siitä, että järjestelee asiat kuntoon. Näin me teimme, lapsi on koulussa ja asuntokin löytyi omin avuin ja samoin työpaikat. Ei edes haettu etuuksia eikä oletettu saavamme työsuhdeasuntoa. Elämä on valintoja ja asennekysymys.
Mitä teet, jos hieno työsi siellä ulkomailla loppuukin?
Veikkaan, että palaat tänne nostelemaan sossutukia ja toteuttamaan tätä hienoa aktiivimallia häntä koipien välissä.
Kyllä routa porsaan kotiin ajaan ;)
Tai viimeistään karma.
Jos työt loppuvat nykyisessä yrityksessä, niin sitten siirryn toiseen yritykseen tai maahan. Meillä on säästöjä ja olemme luoneet yhteyksiä ympäri maailmaa. Suomeen emme ole palaamassa, joten ole hyvä ja lopeta tuo pahan toivotus. Mitä saat siitä, että mollaat muita? Toivon, että asiasi muuttuvat ja tilanteesi kohenee.
Aktiivimallin tarkoituksena on ilmeisesti houkutella työikäiset pois Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimallin tarkoituksena on ilmeisesti houkutella työikäiset pois Suomesta.
Näköjään. Ja samoin tämä yksi kommentoija
Ehkä itse on golddigger ja elelee ulkomailla miehensä kustannuksella :D
Kuinkahan käy kun kultakaivos meneekin konkkaan?
Mutta byrokraatti ei kärsi ja vain sillä on merkitystä.