Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tää jo keskusteltu: Aleksin kaksi raskautta Aleksi elää kolmen miehen perheessä. Hän on synnyttänyt lapsen molemmille kumppaneilleen......

Kommentit (267)

201/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlailin vähän ja törmäsin termiin transtrender. Jenkeissä on ollut tapauksia, joissa ihan tavalliset nuoret heteronaiset ovat lähteneet esiintymään transmiehenä saadakseen huomiota.

Ilmeisesti "oikeat" transsukupuoliset vihaavat näitä ihmisiä, sillä he kokevat, että transtrenderit pilaavat "oikeiden" transsukupuolisten ihmisten maineen ja uskottavuuden.

Makes sense. 

Onkohan tämä Aleksi nyt sitten tällainen transtrender?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
202/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä tästä seuraa, kun kaikki mahdollinen ja epänormaali vapautetaan ja sallitaan.

ketä se haittaa, että "kaikki" mahdollinen ja "epänormaali" vapautetaan? miten?

ei ketään.

entä ketä se hyödyttää? näitä mielestäsi "epänormaaleja" ihmisiä, jotka saavat olla sellaisia kuin haluavat. hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuu

Tähän lehden juttuun voisin silti sanoa, että tavallaan minuakin häiritsee se ajatus, että ihminen kokoajan muuttaa ajatustaan kuka haluaisi olla. Niin kuin kerroin niin monet ”aidot” transmiehet eivät koskaan voisi kuvitella synnyttävänsä ja muutenkin tavallaan haluavat todellakin muistuttaa miestä niin paljon kuin mahdollista. Tähän myös itse pyrkisin jos prosessiin lähtisin ja en tule tosiaankaan koskaan saamaan lapsia edes ”naisena”. Nämä asiat olen päättänyt jo kauan sitten ja ne eivät tule muuttumaan. Muuten silti koen prosessin liian vaikeaksi ja voi olla etten siihen edes pääsisi ja niinpä varmaan täytyy tyytyä tähän elämään. Silti se ei tarkoita sitä että kaikkien täytyisi ja minkä takia? Ketä se liikuttaa jos joku onkin yhtäkkiä mies? Ymmärrän tietysti ajatuksen rahasta, mutta kyllä minä ainakin annan mieluummin olla kaikkien omanlaisiaan ja toisaalta monet teettävät leikkauksia myös omistakin rahoistaan. Rahoitetaan tässä maassa paljon kaikkia turhempia asioita. Ja siihen huomion hakuun sanoisin, etten minäkään sen takia haluaisi olla mies, koska olen niin "ruma" nainen tai halua mitään ihailua muilta. En siis lähtisin tähän prosessiin minkään hyväksynnän haun takia vaan ihan oman itseni ja elämäni. En siis mitenkään tekisi tällaista muiden takia ja en usko, että kovin moni on valmis käymään prosessia läpi vaan, että pääsee jonkun ryhmän jäseneksi vaan kyllä ihmiset ajettelevat, että tavallaan muuttuvat oman elämänsä paremmaksi ja saavat viimeinenkin olla sellaisia kuin haluavat.

Sitä ”moniavoisuutta” en silti voi hyväksyä, kun mukana on lapsiakin. Tosin en silti toivoisi heidän lapsiaan kiusattavan tai muutenkaan haluaisi ihmisten pilkkaavan. Jotenkin tuntuu monesti näissä trans-asioissa sellaisten ihmisten tulevan esiin, jotka eivät muutenkaan tiedä ketä tahtovat olla ja sitten arpovat ja katuvat. Monet kuitenkin ovat tyytyväisiä. Heitäkin löytyy paljon. Oikeasti ymmärrän kyllä ihmisten ajatukset tästä lehtijutusta. Toivon silti, että ymmärrystä löytyy niille, jotka ovat saaneet prosessista apua ja monet ovat hyvinkin tavallisia ihmisiä kaikesta huolimatta. Itseäni on niin paljon kiusattu, että tavallaan en tuomitse ketään etukäteen. En halua olla sellainen ihminen. Minä en ole mikään arvostelemaan toisia. Toivon, että ihmiset ymmärtäisivät ajatella asioita muiden kannalta. Joskus se transihminen voi olla oma lapsi, työtoveri tai sukulainen. Silloin asia koskettaa läheltä. Eivät he ole mitään hulluja ihmisiä ja heillä on oikeus hyvään elämään. Jos joku on eri mieltä niin olkoon. Silloin voisi silti ajatella, että mitä se minun elämääni liikuttaa ja antaa muiden elää. Toivon vain, että jos lapsesi tai läheisesi joskus lähtee tälle tielle niin ette tuomitse häntä hulluksi ja sairaaksi tai hylkää häntä. Sitä minä toivon. Niitä tarinoita on liian monia ja ne ovat aina ikäviä. Ihmiset osaavat olla pahoja toisilleen. Ei saisi yhtään erottua massasta ja olla erilainen. Joskus tämäkään ei riitä. Minäkin olin ihan tavallinen nuori ja silti kävin kaiken pahan läpi. Joskus mietin jos olisinkin ollut se ”pojalta näyttävä tyttö” niin miten minun olisikaan käynyt. Sen vuoksi en koskaan ruoki pahaa ja haluan hyväksyä erilaiset ihmiset. Sori pitkä viesti ja kiitos jos joku jaksoi lukea.

Vierailija
204/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolle synnyttelijälle pitäs nyt vaan jonkun lääkärin todeta reilusti, että "kuule, sinä olet nainen", jos se sille on vieläkin epäselvää.

Samat sanat myös lesbojengin muille jäsenille.

Vierailija
205/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä tästä seuraa, kun kaikki mahdollinen ja epänormaali vapautetaan ja sallitaan.

ei ketään.

entä ketä se hyödyttää? näitä mielestäsi "epänormaaleja" ihmisiä, jotka saavat olla sellaisia kuin haluavat. hyvä.

Se on vaan semmonen juttu, että ton kaltaisille ihmisille ei mikään riitä, aina tulee uusia ja uusia uhkavaatimuksia ja fantasioita joita yhteiskunnan pitäisi heille toteuttaa.

"KUN MÄ HALUUN". Kyllä tolla saadaan paljon tuhoa aikaan.

Jonkun pitää asettaa rajat, se olisi tässä tapauksessa yhteiskunnan ja terveydenhuollon tehtävä.

Toi touhu ei palvele ketään, siitä ei ole mitään hyötyä, ja se menee minusta jo hyvänmaun rajan yli. Ihminen ei voi sukupuoleensa vaikuttaa, mutta jokainen olkoon sellainen kuin on, sukupuoleen katsomatta.  

Trans-ihmiset noudattavat vanhoja sukupuolirooleja, ainakaan tasa-arvo ei tällä konstein etene, että pitää lähteä värkkejään silvottamaan että uskaltaisi valita vaikka jonkun ammatin tai pukeutua jotenkin. Ihminen tehköön nämä asiat ihan omana itsenään.

Sillä tavalla tasa-arvo ja suvaitsevaisuus lisääntyy, ei silpomalla. 

Takapajuista porukkaa. "Minä pelasin lapsena jalkapalloa, tajusinm aikuisena olevani mies".

Jep jep.. eihän nainen voi jalkapalloa pelata... ööööööö.

Vierailija
206/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ketään.

Kyllä minä näkisin sen aika paljon lapsia haittaavana, jos ped ofilia vapautetaan ja sallitaan.

Vierailija
207/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyypillistä, että ihmiset, jotka eivät asioista mitään tiedä, ovat kärkkäimpiä kailottamaan mielipiteitään.

Mitä sinä sitten tiedät mitä me ei tiedetä?

Kyllä se tietämättömyys ja ymmärtämättömyys huokuu niin monista kommenteista täällä. Ja se, että ei edes pyritä ymmärtämään.

-eri

Mitä tästä mies/nais-henkilöstä pitäisi ymmärtää? Muuta kuin että sillä ei ole ihan kaikki sulakkeet taulussa?

Kiitos, että todistit havaintoni oikeaksi! :)

Vierailija
208/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kukin saa leikellä itsestään sellaisen kun haluaa, mutta näitä ei pitäisi hoitaa yhteiskunnan varoin.

Vierailija
209/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neutraali kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottava ajatus, että useimmat tämän ketjun öyhöttäjät kasvattavat lapsia. Juu, kyllä noita lapsia varmasti kiusataan koulussa jos siellä on teidän jälkikasvua myös, joille opetatte mikä on normaalia ja epänormaalia "siksi että minä olen aina kokenut näin, niin mikään siitä poikkeava ei voi olla totta tai normaalia". Teidän ahdasmielisten lapset ovat niitä jotka teiltä oppivat kiusaamaan muita. Olette varmasti ylpeitä hyvästä työstänne.

Totta ei ainakaan ole se, että nainen voisi muuttua mieheksi hormonien ja kirurgian avulla. Tai mies naiseksi. On naiseuden halventamista kutsua transidentiteetin omaksunutta miestä naiseksi ja jopa antaa tälle juridiseksi sukupuoleksi nainen. Se on myös valetta, koska kuten jo todettua, hormoneilla ja leikkelyillä ja lisukkeilla ei mies naiseksi muutu.

No en nyt ehkä ihan noin vahvasti ja jyrkästi olisi valmis tuomitsemaan   ja niputtamaan yhteen läjään aivan kaikkia maailman  trans-tapauksia.

Itse asiassa olisin hyvin varovainen jo pelkän arvostelunkin suhteen.

Nimittäin aina kun on puhe ihmisen jostain jonkun ihmisen  fyysisestä olemuksesta , niin liikutaan inhimillisesti ajatellen  ja esim.  kaikki ne  eettiset näkökohdat huomioon siinä ottaen  hyvin herkällä alueella...

Ulospäin näkyvin osa tuota 'ihmisen fyysistä olemusta' on tietenkin ulkonäkö, eli se miltä hän

(olkoon sitten  ' he' or' she')  meistä  näyttää . Siis meistä , joiden näköaisti toimii fyysisesti normaalilla tavalla , eli mahdollistaen näkemisemme. 

Ulkonäön arvostelu esteettisin perustein on lähes aina hyvin vulgaaria, eli suomeksi sanottuna yleensä jotain loukkaavaa ja hyvin karkeaa ja useimmiten vielä toisen ihmisen mistään tunteista piittaamatonta puhetta. 

Siinä moni täälläkin on osoittautunut aivan suorastaan täsmähaavoittamistaitoiseksi  'ekspertiksi', jos tällainen kyseenalainen kunnianimi nyt  jotakuta kiinnostaa. 

Mutta sanotaan nyt vaikka sellainen esimerkki kuitenkin (ketään siinä  esimerkissä  siis kuitenkaan osoittelematta tai nimeämättä) että jos jollain konstilla saisimme eteemme kahteen, armeijatyyppisesti , sijoittuvaan ,muutaman sadan hengen  rivistöön, jossa toisella puolella olisivat maailman rumimmat ja maskuliinisimman näköiset ja nimenomaan näillä kriteereillä valitut  , mutta syntymästään lähtien kuitenkin aivan 100%:sti naiset ja toiseen rivistöön taas maailman söpöimmät ja hunajaisimmat 'ladyboyt' eri mantereilta ja maailman maista, niin....

...kummastakohan rivistöstä ja kummankohan rivistön intensiivisestä ,(ehkä joidenkin kohdalta jopa eroottisviritteisestä katselemisesta  ) luulisitte keskiverto-heteromiehen olevan kiinnostunut ? 

Esimerkki on tietenkin täysin hypoteettinen ja tasapuolisuuden vuoksi ja kaikkien ikäasetelmien syntymisen estämiseksi vertailussamme  meidän on siinä tietenkin oletettava kaikkien verrattavien olevan suurinpiirtein samaa ikäluokkaa kaikkien.

Mutta karkea kysymys kuuluisi :kumman ryhmän kuvista saisimme myyvempiä seksilehtiä tai kaupallisemmin 'kuin kuumille kiville' menevämpiä  videoita ?

Marginaalitapauksiahan sukupuolestaan molemmat noista ryhmistä tietenkin ovat ja edustaisivat (jos heidät riveihin tarkasteltavaksi siis  saataisiin), mutta vielä  paljon vaikeampi minun olisi siltikin kuvitella itseäni siellä  niiden rivien edessä kulkemassa  heitä arvostelemassa ja luokittelemassa.

Kun nimittäin yritänkin kuvitella, tulee siitä heti  heti sellainen 'Mengele-, tai 'leirin ylivartijan' olo (ja sellainenhan minä en missään tapauksessa halua olla, enkä historiassakaan ketään sellaisina olleita ihaile)

En ymmärrä viestisi tarkoitusta? En arvostellut kenenkään ulkonäköä. Ilmaisin vain sen faktan, että mies ei voi muuttua naiseksi millään leikkauksilla ja hormoneilla. Eikä myöskään nainen mieheksi. Ulkonäön kanssa tällä tosiasialla ei ole mitään tekemistä.

Jos lehmältä leikkaa utareet, poistaa kohdun, piikittää hormoneja ja vielä ripustaa renkaan turpaan niin onko tuloksena sonni? (Tai härkä?)

Juuri näin !!!

Vierailija
210/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen sitä kuinka paljon ihmiset näkevät vaivaa siitä jos joku ihminen on trans? Itse ainakin annan kaikkien olla sellaisia kuin haluavat. Ja on myös paljon ihmisiä, jotka eivät prosessin läpikäyneenä edes voisi ajatella raskautta ja muutenkin eivät sellaista tahto. Omille tutuille  ( transmiehiä) jo ajatus raskaudesta olisi aivan hirveä asia. Tämän vuoksi monet ovat ihan tyytyväsiä elämäänsä sen jälkeen kun saavat olla omanlaisiaan. Jos jotkut transihmiset katuvat ja tavallaan "arpovat" vielä prosessin aikana ketä ovat tai jättävät prosessin kesken niin jotkut myös oikeasti saavat siitä apua ja ovat tyytyväisiä elämäänsä sen jälkeen. Monet ovat hyvinkin tavallisia ihmisiä. Sen vuoksi en haluaisi, että jotkut pilaavat koko ryhmän maineen. Minusta kenenkään ei pidä silti tuomita ketään sairaaksi ja näillä ihmisillä on oikeus hyvään elämään niin kuin muillakin. 

Vierailija
211/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Onko tuo muuten totta, että transpolin asiakkaista 90% on nuoria tyttöjä? Mistä löysit tuon luvun?

Jos se on totta, tilannehan on todella järkyttävä. Miksei kukaan nuortenpsykiatri ole puhunut tästä julkisuudessa?

Tässä linkki: https://yle.fi/uutiset/3-9418337
– Noin 90 prosenttia tutkimuksiin hakeutuvista alaikäisistä on tyttöjä. Keskimäärin poliknikalle hakeutuvat 14–16-vuotiaat nuoret, sanoo Tampereen yliopistollisen sairaalan nuorisopsykiatrian vastuualueen ylilääkäri Riittakerttu Kaltiala-Heino.
– Tähän mennessä noin puolella tutkimuksiin hakeutuneista on ollut psykiatrisia ongelmia, jotka vaativat ensisijaista hoitoa. Tähän mennessä noin neljäsosalla tutkimuksiin saapuneista on vaikuttanut olevan niin vakiintunut transsukupuolinen identiteetti, että hoitoja voidaan aloittaa, Kaltiala-Heino sanoo.

Vierailija
212/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairashan tämä koko juttu on. Joko olet nainen tai mies (biologian määrittämät sukupuolet ja tieteellinen tosiasia, jolla ei ole mitään tekemistä minkään musta tuntuu -höpinän kanssa) tai trans, jolloin olet lääketieteellisesti ja juridisesti muuttanut itsesi vastakkaisen sukupuolen edustajaksi. Jos pitää seilata ees taas eri sukupuolien ja identiteettien välillä ja pyöräyttää vielä pennut siihen, on kyseinen henkilö kyllä ihan oikeastikin mielenterveyshoidon tarpeessa - ei identiteettishoppailun ja perheenlisäyksen. Lapset pois tämmösistä kuvioista ja ensin oma pääkoppa kuntoon.

Itse olen ihan tavallinen kouluttautunut ja suvaitsevaisena itseäni pitävä heteronainen eikä minulla ole koskaan ollut mitään esim homoja tai lesboja vastaan. Sitä vastaan minulla on paljonkin, että yritetään vääntää tieteestä fiktiota. Ihan samaa porukkaa kuin ne, jotka väittävät maapalloa litteäksi tai että Jumala loi ihmisen. Tasa-arvoisesti samanlaista hörhösakkia minulle.

Ei voi olla molempia sukupuolia yhtäaikaa eikä kaikkea voi saada.

Eikä nainen ole mies siksi, ettei tykkää huulipunasta, korkokengistä ja kukkamekoista tai mies ole nainen siksi, että tykkää hoitaa lapsia, hihittelee tai harrastaa kukkataulujen maalausta.

Voihan sitä KOKEA itsensä ihan miksi tahansa, sitä ei kukaan tule estämään. Ole vaikka norsu, 50-vuotias trapetsitaiteilija-elefanttimies tai perinteinen kova jätkä, mutta nuo asiat eivät muuta biologista sukupuoltasi etkä sinä missään väärässä kehossa ole. Sinulla on vain vaikeuksia hyväksyä se oma kehosi ja siihen tarvitset apua. Ole sitten vaikka poikatyttö tai tyttöpoika - ei tuota kokemusta varten tarvita mitään leikkauksia, hormoneja ja vastakkaisen sukupuolen nimeä ja sotua. En hyväksy sitä, että yhteiskunta maksaa tämän hörhösakin sekoilut.

Tässäkin hyvä ketju aiheesta:

https://www.vauva.fi/keskustelu/2731685/en-ymmarra-hesarin-muunsukupuol…

Vierailija
213/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset eivät ymmärrä, ettei naiseus ole mitään ulkoisia asioita kuten mekkoja, kenkiä, huulipunia, sitä ns. perinteistä naisellisuutta (öh, köh, jotain 50-lukulaista amerikkalaista unelmaa?). Voit vapaasti kyniä tukkasi, olla meikkaamatta, heilutella moottorisahaa ja olla vaikka seksuaalisesti kiinnostunut naisista (tai miehistä, valinta on vapaa!) MUTTA EI SE TEE SINUSTA MIESTÄ. Olet mies vain jos sinulla on penis ja kivekset ja tuotat siittiöitä. Jne.

Tulipa vaan mieleen tuosta mitä joku kirjoitti edellä nuorten naisten identiteettikriisistä, oli meinaan oikeastikin tosi kiinnostava näkökulma asiaan. Ja sitten viittaus tuohon, että 90 % transpolien asiakkaista on tyttöjä/naisia. Kertoo todellakin jotain.

Miksi naisilla on niin suuria vaikeuksia hyväksyä itsensä sellaisina kuin ovat? Iltapäivälehtien ja instagramien meikatuista ja laitetuista "perinteisistä kaunottarista" ei oikeasti tarvitse välittää, tajutkaa se jo. Tehkää vaan sitä omaa juttuanne.

Vierailija
214/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan, mutta vain nainen pystyy raskautumaan ja synnyttämään.

Vierailija
215/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mutta kun mä en koe itseäni"

"on niin vaikeaa ruksia ruutuun mies tai nainen ku en oo kumpaakaan"

Ei siinä ole mitään vaikeaa. Jokainen katsokoon housuihinsa. Mitä sieltä löytyy, penis vai vagina? Jos a) olet mies. Jos b) olet nainen. Mikäli vehkeet ovat epäselvät, kuulut siihen harvinaiseen johonkin yhteen prosenttiin, jonka sukupuolta ei elinten perusteella voida määritellä. Viime kädessä kromosomit kertovat, kumpaa olet. Jos XX, olet nainen. Jos XY, olet mies. Miehellä on kivekset ja penis ja hän tuottaa siittiöitä. Naisella on munasarjat, kohtu ja emätin ja hän tuottaa munasoluja. Näin se on muillakin nisäkkäillä.

Naisille tulee kuukautiset eli kerran kuussa saa kehon muistutuksen siitä, kumpaa sukupuolta tässä nyt ollaan.

Voiko tämä nyt oikeasti olla niin vaikeaa joillekin?

Pukeudu miten haluat, harrasta mitä haluat, näytä miltä haluat. Kukaan ei estä. Jokaisella on tämä vapaus. Mutta sukupuoltasi se ei muuta.

Vierailija
216/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän ohis, mutta pisti mietityttämään.

Olen naiseksi syntynyt ja olen aina kokenut olevani nainen. Nyky(huuhaa)termistön mukaan olen siis "cisnainen."

Kuviteltu henkilö Pertti on mieheksi syntynyt mutta kokeekin olevansa nainen ja transitioituu. Hän on "nainen."

Transnaisiahan ei nykyään saa ilmeisesti kutsua transnaisiksi, vaan he ovat NAISIA. Mutta minä, joka olen ikäni ollut nainen ja naiseksi itseni kokenut, olenkin CISnainen. Miksi?

Jos minusta saa käyttää sanaa cis, jonka koen turhaksi ja jopa alentavaksi, niin mielestäni minäkin saan kutsua transnaisia heille sopivalla nimellä - transnainen.

Vierailija
217/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ärsyttää tämä uudiskieli, joilla yritetään tehdä normaalista epänormaalia. Cis sitä ja cis tätä, se on ihan vaan hetero! Kis kis kis.

Vierailija
218/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä kaikki asiat pitäisi mielestäsi kieltää? Ainakin ilmeisesti polyamoria ja transsukupuolisuus. Mitenkä homoseksuaalisuus? Abortit? Ehkäisy? Mihin vedetään raja, että sinulle kelpaa?

En ole edellisen kommentin kirjoittaja, mutta vastaan näkemykseni:

raja vedetään siihen, missä veronmaksajat maksavat viulut. Ensin halutaan muuttua mieheksi, sitten raskaaksi tulevaksi mieheksi, sitten tullaan raskaaksi aidolle (anteeksi, on varmaan väärä termi...) miehelle, synnytetään, halutaan tulla raskaaksi miehelle, joka onkin alunperin nainen ja hedelmöityshoidot sitten kehiin, synnytetään taas ja sitten ruvetaan taas menemään "miehisempään" suuntaan.

Kuinka paljon psyk. haastatteluihin, tutkimuksiin, leikkauksiin jne. on palanut veronmaksajien rahoja? olisiko ollut parempiakin rahareikiä?

Vierailija
219/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ketään.

Kyllä minä näkisin sen aika paljon lapsia haittaavana, jos ped ofilia vapautetaan ja sallitaan.

Olipas yllättävää, että taas rinnastetaan pedofiliaan. Tehtiinhän niin aikanaan homoudenkin kanssa. Jotkut vieläkin.

Vierailija
220/267 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis MITEN sukupuoli-kehodysforiaa kokeva transmies edes pystyy hankkiutumaan raskaaksi ja synnyttämään? Eikö se ole koko homman idea että nuo asiat ovat kauhistuttavia, kammottavia, eivät kuulu hänen ruumiiseensa?

Tästä tulee mielikuva että vaihdellaan ihan huoletta sukupuolta ja kuten jo mainittu, poimitaan rusinat pullasta.

Sukupuoli (gender ei sex) ei suinkaan ole tiukasti jakautunut miehiin ja naisiin vaan ihan heteroissakin on monen kirjavaa kulkijaa.

En usko (varmasti tutkimuksiakin löytyy), että lgbt-porukka olisi yhtään yhdenmukaisempaa.

Lisääntymisen kannalta (sex) on kuitenkin olemassa vain kaksi sukupuolta ja vielä ei ole pystytty korjaamaan lisääntymiskykyiseksi vastakkaisen sukupuolen edustajaksi. Jos siis haluaa lapsia vaihtoehtoja on niukasti.

Mitä ihmettä. Miksi "korjata" jotain mikä ei ole rikki?

Ihmisellä on kaksi sukupuolta ainoastaan lajin säilymisen vuoksi. Pistoke ja pistorasia, uros ja naaras, näin kaikilla nisäkkäillä.

Sukupuolesta on väännetty jotain mitä se ei edes ole ja sotkettu puurot ja vellit ilosesti keskenään.

Ihmisillä on selvästi liikaa vapaa-aikaa nykyään ja some sotkee vielä entisestään heikkoluonteisten ihmisten päitä, niinhän nämä omituisuudet leviävät kulovalkean tavoin.

-eri

Niin, mikä ongelma siinä sitten on, että Aleksi käytti lasten saamiseen sitä minkä oli saanut syntyjään?