Miten mies voi olla näin tylsä? (Toiset treffit)
Toiset, koska halusin antaa mahdollisuuden, ajattelin jos ujostutti (itse olen hyvin ujo ja koitan silti ylläpitää keskustelua). Itse 24 ja hän 25.
Pätkä keskustelusta:
Minä: Millasesta musiikista pidät?
Hän: Aika laidast laitaan *5 sekunnin tauko*
Minä: Okei, mitään suosikkiartisteja?
Hän: Eipä mulla oikee mitää, kaikki menee
Minä: Okei. Ite kuuntelen aika paljon rockia
Hän: Juu ja nyökkäys
*10 sekunnin tauko*
Minä: Seuraatko muuten politiikkaa?
Hän: Eipä oo kauheesti nyt tullut seurailtua
Minä: Okei, ite seuraan kyllä jonkun verran
Hän: joo joo ja nyökkäys
*hetken hiljaisuus*
Minä: sanoit ettet oo kauheesti matkustellut, niin oisko jotain kohdetta missä haluaisit käydä?
Hän: eipä nyt tuu mieleen, ehkä jenkeissä
Minä: okei! Missä osavaltiossa?
Hän: Texasissa ehkä
Minä: kiva, mikä siellä kiehtoo?
Hän: kulttuuri on ehkä semmonen mielenkiintonen
Minä: onks siinä jotain mikä erityisesti kiinnostaa?
Hän: en oikein osaa sanoa
Selvä, ok. Mitä helvettiä? Mitä tein väärin, vai onko tämä normaalia kommunikaatiota treffeillä? Kertoisin itsestäni enemmän, mutta vastapuoli ei tule yhtään vastaan, ei kysele, kertoo hyvin suppeasti, ei mitään. Pyysi kolmansille treffeille, en ole menossa. Nyt suorastaan masentaa.
Kommentit (107)
Miksi ihmiset edelleen sekoittavat keskenään kyselyn ja keskustelun?
Ei keskustelu ole kysymykseen vastaamista ja sitten vastakysymyksen esittämistä. Keskustelu on luonnollista puhetta, joka soljuu eteenpäin molempien kuunnellessa toisiansa ja tarttuen puheessa esiintyviin pointteihin kertoen näistä oman näkemyksensä tai kokemuksensa. Aiheen vaihtokin tapahtuu orgaanisesti eikä puheenjohtajan ilmoittamaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
NäinMeillä kirjoitti:
Itse olen ujo mies mutta huomasin nykyisen vaimoni kanssa heti ensitreffeillä että nyt tapahtuu jotain kun ensimmäistä kertaa minun oli todella helppo jutella jonkun naisen kanssa. Äkkiä vain oli kuin olisimme tunteneet jo vuosia. Juttua riitti tunteja eikä tarvinnut miettiä mitä sanoisi vaan vuodatimme jo puolet elämäntarinoistamme toisillemme ensimmäisenä iltana.
Eli kyllä tietysti ujo tai tuppisuinen mies voi muuttua 20 treffikerran jälkeen mutta suurempi mahdollisuus on kyllä se että teille ei yksinkertaisesti synkkaa niin hyvin että mies vapautuisi oikeasti.
Tämä on niin totta, kun kemiat ja "taajuudet" osuvat molemmin puolin kohdilleen niin toisen seurassa on älyttömän helppoa ja kivaa ja rentoa olla. Yhteistä juttua ja keskusteltavaa löytyy vaivatta, asiasta kuin asiasta, ja kumpaakin kiinnostaa toisen sanomiset ja mielipiteet. Ei tarvitse keksiä puhuttavaa hampaat irvessä ja epätoivon vimmalla, kuten aloittaja joutui tekemään. Summa summarum: ei tuosta tule mitään joten virittele verkkoja muille vesille.
Kyllä se vähän näinkin on. Itsellä ainakin juuri tuo helppouden tuntu ja "ihan kuin oltaisi tunnettu ennestäänkin" on hyvin tärkeitä tekijöitä siinä että ihastunko vai en. Kyllähän se jotain kertoo niistä kemioista ja synkkaamisesta, kun joidenkin kanssa on heti tosi luontevaa ja toisten kanssa ei meinaa millään soljua. Olen huomannut, että jos naisen kanssa synkkaa heti hyvin, niin voi siirtyä hyvinkin pian henkilökohtaisiin asioihin ja ohimennen liipata jopa vähän intiimejäkin asioita ja se vain lisää vettä myllyyn. Ei tarvitse miettiä mitään liibalaaba -aiheita. Kun jollain tasolla kumpikin jo tietää, että nyt on vetoa, niin rohkeus mennä toisen alueelle kasvaa.
Enkä nyt sitä sano, että vähäpuheisuus olisi automaattisesti huono ominaisuus tai etteikö sellaiselle tyypille pitäisi antaa mahdollisuutta. Mutta pitäisi siinä kyllä edes vähän jotain kemian tuntua olla. Joskushan se on aistittavissa kahden ihmisen välillä sellaisessakin tilanteessa jossa ei puhuta mitään.
Tarjoa sille pesää. Tiedä mikä hirmu siitä vielä kuoriutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa huomaa että ei millään ole väliä kunhan on tosi komee.
Luetunymmärtäminen. Aphan siis EI ole tyytyväinen tilanteeseen, sillä nimenomaan on väliä, etteivät pysty keskustelemaan. Ei auta oli komea tai ei.
Minusta kuulostaa, että kumpaakaan ei kovasti kiinnosta. Eihän tuosta mitään tule jos on aiva väkinäistä. N
Niin, jos mies olisi ruma, niin ei toisia treffejä olisi koskaan edes tullut.
ohis
Niin,olisihan se tietysti naisen tosi järkevää treffata uudestaan jokainen tyyppi, jota ensinnäkin pitää rumana (=ei voisi koskaan edes haluta seksuaalisesti) JA jonka seurassa on lisäksi kuolettavan tylsää.
Mutta pelkkä komeus siis riittää naiselle syyksi lähteä treffeille miehen kanssa? Eikö naiset kiinnostukaan miehestä esim. älyn ja huumorintajun tai rehellisyyden ja luotettavuuden perusteella? :)
Aloitetaanpa ihan sellaisesta yksinkertaisesta asiasta kuin että meitä naisia on paljon erilaisia. Minun kiinnostukseni herää ulkonäön perusteella. Miehessä pitää olla jotain, mikä herättää kiinnostukseni. (Klassisen komeuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.) Kun kiinnostus on herännyt, alkaa tutustuminen ja sen myötä selviää, synkkaako muutenkin eli onko mies älykäs, huumorintajuinen, luotettava; onko hänellä riittävän samanlainen arvomaailma ja tulevaisuuden suunnitelmat.
Tapasin nykyisen puolisoni yhteisen ystävän kautta. Minulla ei ollut aavistustakaan hänen ulkonäöstään, tiesin, että hän on ystäväni mielestä hyvä tyyppi ja meidän kannattaa tavata. Kun hänet ensimmäisen kerran näin, niin tiesin, että haluan ilman muuta tutustua. Ja se johtui hänen ulkonäöstään, ei ystäväni puheista kuinka luotettava ja avoin ja hauska ym. hän on. Ellen olisi heti tiennyt, että tätä miestä haluan katsella ja koskea, jos tunne on molemminpuolinen, niin ei ne tunteet myöhemminkään olisi heränneet.
Mutta kuten sanottu: meitä naisia on monenlaisia. On myös heitä, jotka ensin tutustuvat luonteeseen ja sitten alkavat nähdä miehen myös haluttavana.
"Aloitetaanpa ihan sellaisesta yksinkertaisesta asiasta kuin että meitä naisia on paljon erilaisia."
Jep, kaikki naiset on keskenään tosi erilaisia ja erityisiä lumihiutaleita, joilla on kaikilla täysin erilaiset kriteerit miesten suhteen. :)
"Miehessä pitää olla jotain, mikä herättää kiinnostukseni."
Jep, mm. pituutta, jykeväleukaisuutta ja sosiaalista statusta. :)
"Kun hänet ensimmäisen kerran näin, niin tiesin, että haluan ilman muuta tutustua. Ja se johtui hänen ulkonäöstään, ei ystäväni puheista kuinka luotettava ja avoin ja hauska ym. hän on."
Jep, noin se ihastuminen tapahtuu naisilla yleensäkin, jotkut vaan väittää, että ne ihastui esim. luotettavuuteen ja rehellisyyteen, koska ei halua vaikuttaa pinnalliselta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa huomaa että ei millään ole väliä kunhan on tosi komee.
Luetunymmärtäminen. Aphan siis EI ole tyytyväinen tilanteeseen, sillä nimenomaan on väliä, etteivät pysty keskustelemaan. Ei auta oli komea tai ei.
Minusta kuulostaa, että kumpaakaan ei kovasti kiinnosta. Eihän tuosta mitään tule jos on aiva väkinäistä. N
Niin, jos mies olisi ruma, niin ei toisia treffejä olisi koskaan edes tullut.
ohis
Koita nyt opetella lukemaan. Ap sanoi, että mies oli "alempitasoinen". Ylipainoinen. ei komea. E-I KO-ME-A.
N
Onko " ei komea" sama kuin ruma?
Menkää treffeillä tekemään jotain, vaikka kävelylle, retkelle tms. Tai vaikka leffaan. Jos on kovin ujo, voi tarvita pidemmän ajan, ennen kuin rentoutuu ja avautuu.
Voi HUOKAUS. Yritätkö nyt vääntää tästä väkisin vain-alfat-saavat-seksiä? Jos mies on MINUN mielestäni ruma, se on huono juttu. Kun olen kiinnostunut, mies näyttää MINUN silmissäni hyvältä, vaikka sinusta hän olisi tavallisista tavallisin.
Ei, en lähde treffeille, jos "komea" mies pyytää.
Miehen pitää silti miellyttää jotenkin MINUN silmääni. Hänen hymynsä, katseensa, eleensä kun hän sipaisee hiuksia otsaltaan. Jonkin täytyy kiinnostaa. Jotta lähden treffeille, täytyy löytyä älyä ja huumorintajua. Jotta seurustelen, nämä viimeiset potenssiin sata. N