Miten mies voi olla näin tylsä? (Toiset treffit)
Toiset, koska halusin antaa mahdollisuuden, ajattelin jos ujostutti (itse olen hyvin ujo ja koitan silti ylläpitää keskustelua). Itse 24 ja hän 25.
Pätkä keskustelusta:
Minä: Millasesta musiikista pidät?
Hän: Aika laidast laitaan *5 sekunnin tauko*
Minä: Okei, mitään suosikkiartisteja?
Hän: Eipä mulla oikee mitää, kaikki menee
Minä: Okei. Ite kuuntelen aika paljon rockia
Hän: Juu ja nyökkäys
*10 sekunnin tauko*
Minä: Seuraatko muuten politiikkaa?
Hän: Eipä oo kauheesti nyt tullut seurailtua
Minä: Okei, ite seuraan kyllä jonkun verran
Hän: joo joo ja nyökkäys
*hetken hiljaisuus*
Minä: sanoit ettet oo kauheesti matkustellut, niin oisko jotain kohdetta missä haluaisit käydä?
Hän: eipä nyt tuu mieleen, ehkä jenkeissä
Minä: okei! Missä osavaltiossa?
Hän: Texasissa ehkä
Minä: kiva, mikä siellä kiehtoo?
Hän: kulttuuri on ehkä semmonen mielenkiintonen
Minä: onks siinä jotain mikä erityisesti kiinnostaa?
Hän: en oikein osaa sanoa
Selvä, ok. Mitä helvettiä? Mitä tein väärin, vai onko tämä normaalia kommunikaatiota treffeillä? Kertoisin itsestäni enemmän, mutta vastapuoli ei tule yhtään vastaan, ei kysele, kertoo hyvin suppeasti, ei mitään. Pyysi kolmansille treffeille, en ole menossa. Nyt suorastaan masentaa.
Kommentit (107)
Ehkä miehellä ei ole paljoakaan kokemusta naissukupuolesta edes kavereina ja hän ei osaa tämän vuoksi jutella luontevasti niitä näitä. Jos opiskelee tai on opiskellut miesvaltaista alaa (mukaanlukien harrastukset), niin sosiaalisten seurustelutaitojen treenaamiseen ei ole tilaisuutta omissa arkiympyröissä. Plussaa yrityksestä ja siitä, että hän on ylipäätään uskaltautunut laittamaan itsensä likoon treffimielessä. Jostain on pakko aloittaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko36 kirjoitti:
Kai mies nyt sulkeutuu tommosesta kuulustelussa!
Se, että sinä lauot kysymyksiä toisensa perään, ei ole keskustelua.
Aika kauheat treffit jos kumpikaan ei puhu mitään. Vai luuletko että tuollaisilla keskustelutaidoilla varustettu osaa muuten virittää vuorovaikutteisen keskustelun?
Toinen laji ovat burgerit jotka vastaavat yleisiin kysymyksiin 20 minuutin luennolla kameraobjektiiveista tai muusta teknisestä asiasta. Koskaan eivät kysy vastakysymystä entäs sinä, mitäs sinä harrastat tai mistä olet kiinnostunut jne. Tai jos keskustelu kääntyy aina eksään tai lapsiin, jotka eivät liity käsiteltävään asiaan mitenkään.
Haha, näitä on PALJON deittimarkkinoilla tarjolla. Itsestään kertovat kyllä mieluusti. Erityisehuomio: eivät yleensä ole kovin suositunoloisia kavereita vaan jotain tutkijatyyppejä tms. Joko se on sitä, ettei toinen kiinnosta tai sitten niiden aivot on eri asennossa kuin normaalisti kommunikoivalla ihmisellä. Jos se on jälkimmäistä, sääli, sillä jäävät tuolla keinolla varmasti yksin. Kuka jaksaa sellaista tyyppiä, joka ei osoita minkään sortin kiinnostusta vastapuoleen. No, ehkä joku toinen samanmoinen.
Ai onko näitä paljonkin? Minun kohdalleni ei ole osunut yhtään. Tai no, ehkä yksi.
NäinMeillä kirjoitti:
Itse olen ujo mies mutta huomasin nykyisen vaimoni kanssa heti ensitreffeillä että nyt tapahtuu jotain kun ensimmäistä kertaa minun oli todella helppo jutella jonkun naisen kanssa. Äkkiä vain oli kuin olisimme tunteneet jo vuosia. Juttua riitti tunteja eikä tarvinnut miettiä mitä sanoisi vaan vuodatimme jo puolet elämäntarinoistamme toisillemme ensimmäisenä iltana.
Eli kyllä tietysti ujo tai tuppisuinen mies voi muuttua 20 treffikerran jälkeen mutta suurempi mahdollisuus on kyllä se että teille ei yksinkertaisesti synkkaa niin hyvin että mies vapautuisi oikeasti.
Tämä on niin totta, kun kemiat ja "taajuudet" osuvat molemmin puolin kohdilleen niin toisen seurassa on älyttömän helppoa ja kivaa ja rentoa olla. Yhteistä juttua ja keskusteltavaa löytyy vaivatta, asiasta kuin asiasta, ja kumpaakin kiinnostaa toisen sanomiset ja mielipiteet. Ei tarvitse keksiä puhuttavaa hampaat irvessä ja epätoivon vimmalla, kuten aloittaja joutui tekemään. Summa summarum: ei tuosta tule mitään joten virittele verkkoja muille vesille.
Vierailija kirjoitti:
Olette ihan eri aaltopituuksilla, joidenkin ihmisten kanssa keskustelu syntyy kuin itsestään, joidenkin kanssa se on sitten tuota. Itsekin koen tuollaisiin kysymyksiin vastaamisen kyllä vaivaannuttavana, vaikka musiikki on tärkeää, ja mulla olisi heti mielessä huippu artisteja joista tykkään. En vain kykenis mitenkään rennosti juttelemaan niistä, jos kysyttäisiin noin suoraan. Olisit voinut vaikka itse alkaa kertomaan juttua jostain lempi artististasi, hyvästä biisistä jonka olet juuri kuullut tms. niin sellaiseen on helpompi tarttua ja alkaa kertomaan niitä omia näkemyksiä myös. Politiikka on myös sellainen aihe, josta kysyttäessä lyö kyllä ihan tyhjää. ei siksi ettei kiinnosta, vaan siksi että aihe on niin laaja ettei tiedä mistä edes aloittaa.
Politiikka ja uskonto ei oo hyviä small talk aiheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette ihan eri aaltopituuksilla, joidenkin ihmisten kanssa keskustelu syntyy kuin itsestään, joidenkin kanssa se on sitten tuota. Itsekin koen tuollaisiin kysymyksiin vastaamisen kyllä vaivaannuttavana, vaikka musiikki on tärkeää, ja mulla olisi heti mielessä huippu artisteja joista tykkään. En vain kykenis mitenkään rennosti juttelemaan niistä, jos kysyttäisiin noin suoraan. Olisit voinut vaikka itse alkaa kertomaan juttua jostain lempi artististasi, hyvästä biisistä jonka olet juuri kuullut tms. niin sellaiseen on helpompi tarttua ja alkaa kertomaan niitä omia näkemyksiä myös. Politiikka on myös sellainen aihe, josta kysyttäessä lyö kyllä ihan tyhjää. ei siksi ettei kiinnosta, vaan siksi että aihe on niin laaja ettei tiedä mistä edes aloittaa.
Politiikka ja uskonto ei oo hyviä small talk aiheita.
aphan juuri keskustelu muistakin aiheista mutta mies ei tarttunut mihinkään. tais vaan olla juntti, noita löytyy.. oliko käynyt kouluja?
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen paljon radioo ja youtubessa menee itsekseen eteenpäin.
En osaa nimetä yhtään suosikkiartistia tai edes musiikkityyliä, sillä kaikki menee virseistä teknoon ja metallista jazziin. En osaa edes sanoa suosikkibiisejä, koska pidän lähes tulkoon kaikesta.
Menisin ihan hämileni jos joku alkais tivaamaan lemppariani.
Mutta tämähän alkaa olla jo aika hyvä vastaus. Laidasta laitaan on kaikkein tylsin mitä voi sanoa, samoin kuin kaikki menee. Toisaalta se kyllä ilmaisee pointin, joka on mun tulkinnan mukaan "en ole musiikki-ihmisiä, en välitä siitä enkä siitä puhua".
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miehellä ei ole paljoakaan kokemusta naissukupuolesta edes kavereina ja hän ei osaa tämän vuoksi jutella luontevasti niitä näitä. Jos opiskelee tai on opiskellut miesvaltaista alaa (mukaanlukien harrastukset), niin sosiaalisten seurustelutaitojen treenaamiseen ei ole tilaisuutta omissa arkiympyröissä. Plussaa yrityksestä ja siitä, että hän on ylipäätään uskaltautunut laittamaan itsensä likoon treffimielessä. Jostain on pakko aloittaa..
No, kyllä miehetkin juttelee luontevasti niitä näitä. Ymmärrän sinänsä ap:ta, jos joku on niin ujo, ettei saa edes kahden kesken suutaan auki, niin tulee kyllä vähän outo kuva. Esim. tuo musiikkimaku-kysymys, vaikka siihen ei osaisi vastata, niin kai se nyt jotenkin etenisi: "...niin, aika jännä, tykkään kyllä kuunnella musiikkia radiosta tai klubilla, mutta en niin osta levyjä tai käy keikoilla.. entäs sä, käytsä keikoilla?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä miehetkin juttelee luontevasti niitä näitä. Ymmärrän sinänsä ap:ta, jos joku on niin ujo, ettei saa edes kahden kesken suutaan auki, niin tulee kyllä vähän outo kuva. Esim. tuo musiikkimaku-kysymys, vaikka siihen ei osaisi vastata, niin kai se nyt jotenkin etenisi: "...niin, aika jännä, tykkään kyllä kuunnella musiikkia radiosta tai klubilla, mutta en niin osta levyjä tai käy keikoilla.. entäs sä, käytsä keikoilla?"
No niin juttelee, mutta nyt onkin kyse luontevasta vuorovaikutuksesta seurustelukumppani-kandidaatin suuntaan. Vaikka kyseinen mies olisi kuinka suulas mieskavereiden seurassa niin se ei auta, jos hänestä sukeutuu jäyhä-joonas kahden kesken naisseurassa. Tuppisuisuus ei ole järin houkutteleva piirre ja meriitti suhdemarkkinoilla, kun yhteistä keskusteltavaa pitäisi olla vaikka kuinka jo alkuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa huomaa että ei millään ole väliä kunhan on tosi komee.
Luetunymmärtäminen. Aphan siis EI ole tyytyväinen tilanteeseen, sillä nimenomaan on väliä, etteivät pysty keskustelemaan. Ei auta oli komea tai ei.
Minusta kuulostaa, että kumpaakaan ei kovasti kiinnosta. Eihän tuosta mitään tule jos on aiva väkinäistä. N
Niin, jos mies olisi ruma, niin ei toisia treffejä olisi koskaan edes tullut.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetunymmärtäminen. Aphan siis EI ole tyytyväinen tilanteeseen, sillä nimenomaan on väliä, etteivät pysty keskustelemaan. Ei auta oli komea tai ei.
Minusta kuulostaa, että kumpaakaan ei kovasti kiinnosta. Eihän tuosta mitään tule jos on aiva väkinäistä. N
ohis
Niin,olisihan se tietysti naisen tosi järkevää treffata uudestaan jokainen tyyppi, jota ensinnäkin pitää rumana (=ei voisi koskaan edes haluta seksuaalisesti) JA jonka seurassa on lisäksi kuolettavan tylsää.
Ai kamala, en jaksaisi noin flegmaattista ja mielipiteetöntä henkilöä edes kaverimielessä. Voin vain kuvitella miten kiusallista noilla tärskyillä oli, toinen olla möllöttää ja ap yrittää hiki hatussa keksiä jotain sanottavaa. Miehelle sopisi joku toinen samanlainen, jonka mielestä "on ilimoja pidelly (piiitkä tauko) joo-o, nii on" tyylinen dialogi on keskustelua parhaimmillaan. Eikä hän edes kaipaa sen kummempaa yhteyttä ja syvällisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin juttelee, mutta nyt onkin kyse luontevasta vuorovaikutuksesta seurustelukumppani-kandidaatin suuntaan. Vaikka kyseinen mies olisi kuinka suulas mieskavereiden seurassa niin se ei auta, jos hänestä sukeutuu jäyhä-joonas kahden kesken naisseurassa. Tuppisuisuus ei ole järin houkutteleva piirre ja meriitti suhdemarkkinoilla, kun yhteistä keskusteltavaa pitäisi olla vaikka kuinka jo alkuvaiheessa.
Aivan. Tästä syystä en itse ap:n tapauksessa luovuttaisi vielä tuossa vaiheessa, jos miehessä kuinkin on jonkinlaista potentiaalia havaittavissa. Toisista voi alkuun saada täysin erilaisen kuvan verrattuna siihen, mikä todellisuus on, johtuen esimerkiksi jännityksestä ja mahdollisesta ujoudesta. Tutustumalla hiljakseen ajan kanssa se sitten selviää. Toisaalta, jos etsit ihmistä joka on heti tosi suulas ja sanavalmis ja jos sinua tilanne kovinkin pahasti häiritsee, on tietysti viisainta jättää homma heti alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuollainen mies. Vanhemmat eivät jutelleet kanssani juuri ollenkaan ja kun yritin sanoa jostain asiasta oman mielipiteeni, se vaiennettiin huudolla. Käytännössä minulle ei siis kehittynyt normaalia ymmärrystä siitä, että mitä ihmisille on sopivaa sanoa ja että jotain saattaisi vaikka kiinnostaa se, että mitä minulla on sanottavana. Lopputuloksena äärettömän tylsä ja persoonaton ihminen, samanlainen kuin omat maailman tylsimmät ja vakavimmat vanhempani.
M37
Kun sä tiedosta sun ongelmas ja "traumasi" niin miksi sä et kehitä itseäsi paremmaksi/pois tuosta ajatusmallista?
Ihme surkuttelua.
Tuohan oli oikein puhelias tapaus.
Mutta yritäpä keskustella sellaisen kanssa, joka ei sano mitän muuta kuin "juu". Yleensä ei sano mitään, vaan ainoastaan nyökkää, pudistaa päätään tai kohauttaa olkiaan.
Yleensä naiset ovat noita tuppisuita, esimerkkejä löytyy monilta tinder treffeiltä joissa naisten vastaukset ovat muutaman sanan mittaisia ja joutuu itse ylläpitämään keskustelua. Ei jatkoon sellaisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Niin,olisihan se tietysti naisen tosi järkevää treffata uudestaan jokainen tyyppi, jota ensinnäkin pitää rumana (=ei voisi koskaan edes haluta seksuaalisesti) JA jonka seurassa on lisäksi kuolettavan tylsää.
Mutta pelkkä komeus siis riittää naiselle syyksi lähteä treffeille miehen kanssa? Eikö naiset kiinnostukaan miehestä esim. älyn ja huumorintajun tai rehellisyyden ja luotettavuuden perusteella? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Mutta pelkkä komeus siis riittää naiselle syyksi lähteä treffeille miehen kanssa? Eikö naiset kiinnostukaan miehestä esim. älyn ja huumorintajun tai rehellisyyden ja luotettavuuden perusteella? :)
Aloitetaanpa ihan sellaisesta yksinkertaisesta asiasta kuin että meitä naisia on paljon erilaisia. Minun kiinnostukseni herää ulkonäön perusteella. Miehessä pitää olla jotain, mikä herättää kiinnostukseni. (Klassisen komeuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.) Kun kiinnostus on herännyt, alkaa tutustuminen ja sen myötä selviää, synkkaako muutenkin eli onko mies älykäs, huumorintajuinen, luotettava; onko hänellä riittävän samanlainen arvomaailma ja tulevaisuuden suunnitelmat.
Tapasin nykyisen puolisoni yhteisen ystävän kautta. Minulla ei ollut aavistustakaan hänen ulkonäöstään, tiesin, että hän on ystäväni mielestä hyvä tyyppi ja meidän kannattaa tavata. Kun hänet ensimmäisen kerran näin, niin tiesin, että haluan ilman muuta tutustua. Ja se johtui hänen ulkonäöstään, ei ystäväni puheista kuinka luotettava ja avoin ja hauska ym. hän on. Ellen olisi heti tiennyt, että tätä miestä haluan katsella ja koskea, jos tunne on molemminpuolinen, niin ei ne tunteet myöhemminkään olisi heränneet.
Mutta kuten sanottu: meitä naisia on monenlaisia. On myös heitä, jotka ensin tutustuvat luonteeseen ja sitten alkavat nähdä miehen myös haluttavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Koita nyt opetella lukemaan. Ap sanoi, että mies oli "alempitasoinen". Ylipainoinen. ei komea. E-I KO-ME-A.
N
Mies ei ollut edes komea, minuun verrattuna paljon alhaisemmalla tasolla - lihava yms, itse hoikka ja nätiksi kehutaan usein. Ja ei sillä väliä, mutta realiteetit on realiteetteja ja tässä yhteydessä oleellinen asia, kun tuollaisen kommentin heitit. Ajattelin että annan kaikille mahdollisuuden ulkonäöstä huolimatta, koska luonne on tärkein. Keskustelin ja kerroin itsestäni myös niitä näitä, mies ei saanut oikein mitään kommentoitua, ei ollut vain liuta kysymyksiä puoleltani. Mihinkään keskusteluun ei voitu syventyä, koska enhän minä yksin voi keskustella. Toki voin monologia pitää ja pidinkin, mutta se ei ole keskustelua, se vaatii aina toisen osapuolen.
Niin ja vielä, että itse olen introvertti, minulla oli lapsuus jossa mielipiteilläni ei ollut väliä ja olen ujo, mutta osaan silti kohteliaat käytöstavat. Maalaisjärki, ei sen kummempaa! t. ap