Miten mies voi olla näin tylsä? (Toiset treffit)
Toiset, koska halusin antaa mahdollisuuden, ajattelin jos ujostutti (itse olen hyvin ujo ja koitan silti ylläpitää keskustelua). Itse 24 ja hän 25.
Pätkä keskustelusta:
Minä: Millasesta musiikista pidät?
Hän: Aika laidast laitaan *5 sekunnin tauko*
Minä: Okei, mitään suosikkiartisteja?
Hän: Eipä mulla oikee mitää, kaikki menee
Minä: Okei. Ite kuuntelen aika paljon rockia
Hän: Juu ja nyökkäys
*10 sekunnin tauko*
Minä: Seuraatko muuten politiikkaa?
Hän: Eipä oo kauheesti nyt tullut seurailtua
Minä: Okei, ite seuraan kyllä jonkun verran
Hän: joo joo ja nyökkäys
*hetken hiljaisuus*
Minä: sanoit ettet oo kauheesti matkustellut, niin oisko jotain kohdetta missä haluaisit käydä?
Hän: eipä nyt tuu mieleen, ehkä jenkeissä
Minä: okei! Missä osavaltiossa?
Hän: Texasissa ehkä
Minä: kiva, mikä siellä kiehtoo?
Hän: kulttuuri on ehkä semmonen mielenkiintonen
Minä: onks siinä jotain mikä erityisesti kiinnostaa?
Hän: en oikein osaa sanoa
Selvä, ok. Mitä helvettiä? Mitä tein väärin, vai onko tämä normaalia kommunikaatiota treffeillä? Kertoisin itsestäni enemmän, mutta vastapuoli ei tule yhtään vastaan, ei kysele, kertoo hyvin suppeasti, ei mitään. Pyysi kolmansille treffeille, en ole menossa. Nyt suorastaan masentaa.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Ukko36 kirjoitti:
Kai mies nyt sulkeutuu tommosesta kuulustelussa!
Se, että sinä lauot kysymyksiä toisensa perään, ei ole keskustelua.
Lauon koska mies ei esitä mitään vastakysymystä mihinkään. :D eikä ole mielipidettä mistään. Kertonut itsestäni, ei silti avaa yhtään mistään. Jos en olisi kysynyt mitään oltaisiin varmaan istuttu vaan hiljaa.
ikävä kyllä poju taitaa olla juntti... ehkä söpö,kun jaksat toisille treffeille asti?
Kuten joku jo mainitsikin, kysymyksesi ovat liian korkealentoisia ja abstrakteja. Puhukaa ihan arkipäivän jutuista. Puhua ja kommunikoida voi muutenkin kuin tykittämällä kysymyksiä. Esimerkiksi "Onpas kaunis pöytäliina!" "Onpas jännän makuista tämä kakku, onko sinustakin?" :D En nyt parempia esimerkkejä keksinyt, mutta tajuat varmaan pointin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tuo on oppinut naiselta sosiaaliset taidonsa.
Oppinut, että nainen (äiti?) kyselee ja itse vastaa muutamalla sanalla ja keskustelu jää siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku jo mainitsikin, kysymyksesi ovat liian korkealentoisia ja abstrakteja. Puhukaa ihan arkipäivän jutuista. Puhua ja kommunikoida voi muutenkin kuin tykittämällä kysymyksiä. Esimerkiksi "Onpas kaunis pöytäliina!" "Onpas jännän makuista tämä kakku, onko sinustakin?" :D En nyt parempia esimerkkejä keksinyt, mutta tajuat varmaan pointin.
AIVAN perus kysymyksiä, perus juttuja..jos ei tässä pärjää mies,ei pärjää muussakaan....unohda se ap.
Ei hele mikä ristikuulustelu. Olisin lähteny lätkimään kesken treffien. Mikähän hullu tuokin oli....
Riko jää kerrasta ja kysy et "ei sua pimppa kiinnostais"?
Et itse sen kiinnostavampi ollut okeihokemuksinesi.
Mulla oli kaveri, jolle jutustelu oli vaikeaa selvinpäin. Muutaman ottaneena oli mitä hauskinta seuraa, ja tutustuimmekin samassa porukassa niin, että oltiin jossain juhlissa. No laiteltiin sitten viestiä myöhemminkin, ja nähtiin illanvietoissa, kunnes kysyin häneltä että lähtisikö hän kanssani näyttämään harrastusta josta olin kiinnostunut, ja jota hän oli jonkin aikaa jo harrastanut ja hän lupautui. Tuli tuo päivä, niin kaveri olikin erilainen, kun tuli suoraan töistä, eikä ollut rentoa illanviettoa siinä taustalla. Sanojaan harkitseva, ujohko, ja aika hiljainen. Onneksi tiesin millainen hän oli myös, ei ei pelkästään tuppisuu. Kyllä hän siitä rentoutui, ja alkoi itsekin hieman puhumaan. Tuota kaveria ei saisi ikinä varsinaisille treffeille kenenkään kanssa :D mutta onneksi ei tarvitse, sillä hän on nykyään aviomieheni.
En siis sano että pitää väkisin tutustua treffimieheen josta ei saa mitään irti, mutta sanon että ujohkokin tyyppi voi olla mitä paras kumppani, ja ujous ei yleensä koske kuin niitä ihmisiä joita se ujo ei vielä tunne, ja joihin hän ei vielä luota.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia pitäisi vielä yrittää uudestaan ja uudestaan, selväähän se on että suurta kemiaa ei ollut. Ujouden ymmärrän mutta jos ei toinen ei edes yritä niin ei tuu toimimaan.
Yksi mahdollinen skenaario on se, että mies on ns. perinteinen vähäsanainen tuppisuu-jurrikka, joka on vain mielissään siitä että toinen osapuoli ottaa vetovastuun. Siis kommunikaatiomielessä. Puheliaammalle tuo on kuin vetäisi sitä kuuluisaa kivirekeä, uuvuttavaa ja mitään ei saa vastineeksi. Itse en enää lähtisi kolmatta kertaa deiteille, toteaisin vain että eiköhän tämä ollut tässä.
Jotenkin tuli se mielikuva, että miestä ei vaan kiinnosta... Joko häntä ei yleisesti kiinnosta vastailla kenekään kysymyksiin tai sitten häntä ei kiinnostanut vastata sinun esittämiin kysymyksiin...
Minäkin olen luonteeltani ihminen, joka ei siedä kyselyä esimerkiksi politiikasta... En vaan osaa vastailla luontevasti... Tiedostan tämän piirteen itsessäni, joten siksi en voi käydä missään treffeillä :D
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen paljon radioo ja youtubessa menee itsekseen eteenpäin.
En osaa nimetä yhtään suosikkiartistia tai edes musiikkityyliä, sillä kaikki menee virseistä teknoon ja metallista jazziin. En osaa edes sanoa suosikkibiisejä, koska pidän lähes tulkoon kaikesta.
Menisin ihan hämileni jos joku alkais tivaamaan lemppariani.
No kai osaisit vastata, että "En ole sillai musiikin harrastaja mutta radiota kuuntelen kyllä paljon. Yleensä mulla soi taustalla X-kanava. Tai sitten laitan YouTuben päälle ja annan sen mennä omalla painollaan. Ihan kaikenlainen musa kelpaa, kunhan jotain tulee taustalla. En taida edes tuntea nykyisiä artisteja. Mitäs sä? Niin sanoitkin, että tykkäät erityisesti x-genrestä. mikä siinä sinua viehättää? Käytkö paljon kuuntelemassa myös livenä?"
Pakko todeta, että itse en edes harkitsisi kolmatta tapaamista tuon ap:n tapaaman miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No kokeile nyt säälistä vielä kolmannen kerran. Jutteleeko puhelimessa?
Sivusta) ei kai nuoret soittele. Tekstailee.
Ukko36 kirjoitti:
Kai mies nyt sulkeutuu tommosesta kuulustelussa!
Se, että sinä lauot kysymyksiä toisensa perään, ei ole keskustelua.
Aika kauheat treffit jos kumpikaan ei puhu mitään. Vai luuletko että tuollaisilla keskustelutaidoilla varustettu osaa muuten virittää vuorovaikutteisen keskustelun?
Toinen laji ovat burgerit jotka vastaavat yleisiin kysymyksiin 20 minuutin luennolla kameraobjektiiveista tai muusta teknisestä asiasta. Koskaan eivät kysy vastakysymystä entäs sinä, mitäs sinä harrastat tai mistä olet kiinnostunut jne. Tai jos keskustelu kääntyy aina eksään tai lapsiin, jotka eivät liity käsiteltävään asiaan mitenkään.
Kissa pöydälle ja sanot, että sulle jäi fiilis että ei ehkä hänen mielestään ollut kivaa ja että mitä mieltä itse on? Voihan olla että jännitti ja kun saa jään murtumaan, muuttuu?
Mulla oli treffityyppi joka puhui vaan todella tylsästä työstään ja muuten ei mitään, toljotti vain. Sitten kun ns. jätin hänet vastoin tahtoaan kerroin TÄYSIN suoraan mikä mätti. Sitten nähtiin vielä kun halusin antaa toisen mahdollisuuden, osin tuntiessani syyllisyyttä mahdollisesta tylyydestäni. Jotenkin hän sitten onnistui avautumaan ja puhumaan muustakin ja nyt ollaan yhdessä.
Joskus ihmisillä kestää, että uskaltautuvat puhumaan itsestään, ajatuksistaan ja toiveistaan. Se ei välttämättä ole luonteen tylsyyttä vaan harkitsevuutta ja hitaasti lämpenevän luonteen merkki.
Mutta älä säälistä tapaa jos tiedät ettei natsaa.
Sinä olet hyvä kuulustelija. Et taida itsekkään osata olla kiinnostava keskustelija. Te olitte aivan eri sfääreissä mielestäni molemmat.
kuulustelu kirjoitti:
Sinä olet hyvä kuulustelija. Et taida itsekkään osata olla kiinnostava keskustelija. Te olitte aivan eri sfääreissä mielestäni molemmat.
Mielestäni ap ei kuulustellut vaan yritti kovasti saada miestä ulos kuorestaan ja ottamaan osaa keskusteluun. Sitähän tutustumisvaiheessa tarvitaan jos jotain. Hän heitti vaikka mitä täkyjä eli jutunjuurta treffipartnerille, joka ei tarttunut niistä yhteenkään vaan jatkoi samalla passiivisella linjalla. Poikaparka varmaan luuli että ap on hänestä kovinkin otettu ja kiinnostunut, kun jatkoi kyselemistä eikä poistunut paikalta jonkun tekosyyn nojalla :D Ehkä siksi pyyntö uusille treffeille??
Kuulostaa yhdeltä entiseltä kaveriltani. Hänen käytös on saanut mut ajattelemaan ettei olla kavereita enää koska häntä ei huvita kommunikoida kanssani. Alkoi olla juuri tuollainen kun tuo mies jossain vaiheessa ja perui tapaamisia. Tai ehkä tuo mies on tosi ujo, en tiedä. Minusta vaikuttaa kiinnostuksen puutteelta
Vaikuttaisi, että mies ei nyt vain ole niin kovin kiinnostunut sinusta.
Suosittelen kokeilemaan jotain toista treffikumppania, kuin TIS-Juhoa.
Minkä ihmeen takia pitäisi vielä yrittää uudestaan ja uudestaan, selväähän se on että suurta kemiaa ei ollut. Ujouden ymmärrän mutta jos ei toinen ei edes yritä niin ei tuu toimimaan.