Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ihmiset ovat vain kamalan lihavia, jopa nuoret

Vierailija
09.05.2019 |

Katsoin tänään liikennevaloissa, kun lauma nuoria naisia, n. 18-vuotiaita lyllersi suojatien yli. Kaikki ylipainoisia, takapuolet ängetty liian pieniin farkkuihin, joiden vyötärö kiskotti korviin asti ja paita olemattoman pieni.

Ei oo nättiä eikä tuo muoti ole eduksi yhtään :(

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

          lihavuus on sairautta   eläimetkään luonnossa ei oo läskejä

Vierailija
102/123 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanterveys lähinnä kiinnostaa, ja ylipainon aiheuttamat ennenaikaiset sairaudet joita verovaroilla hoidetaan.

Ei ole tullut sairautta tähän ikään mennessä. Eikä tule koska pidän huolen siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on lihavia ja pahinta on se että sitä on alettu pitää normaalina. Itse kävin lääkärissä vähän aikaa sitten ja lääkäri oli kirjoittanut tietoihini "potilas on erittäin hoikka", vaikka olen 165 cm ja 55 kg, eli täysin normaalipainoinen, enkä mikään epätavallisen hoikka. Kummallista.

Kyllä olet epätavallisen hoikka. Et vain tajuu sitä.

Tästä kommentista taas näkee, miten pihalla nykyään ollaan näiden painoasioiden kanssa. Tuon kokoinen ihminen ei edes ole mitenkään erityisen hoikka.

 

Vierailija
104/123 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan naiset, vaan myös miehet. Ne onnistuu ehkä piilottamaan ylipainonsa paremmin kun kulkevat löysissä verkkareissa.

Vierailija
105/123 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnittänyt huomiota ylipäätään miten isoja nuoret nykyään on. Jollain lailla rotevampia, pidempiä ja kaikella tavalla isoja. Ei välttämättä kaikki edes niin lihavia. Vähemmän siroja (naiset) kuin 20v sitten.

Pojatkin on pidempiä. 

Vierailija
106/123 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/123 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi ja kylmä ei kyllä paranna asiaa. Samoin kaupan valikoimaa voisi lisätä tuoreen osalta ja laajentaa lähikauppoja. Tai joku idea. Tilaruokaa.

Vierailija
108/123 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovia kuluja terveydenhoitoon lihavista. Me muut maksamme.

 

Ylipainoisetko ei maksa veroa tai ole oikeutettuja yhteiskunnan palveluihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/123 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käsittämätöntä miten ihmisiä kiinnostaa toisten painoindeksit, pitäisivät vaan huolta omista läskeistään, on täällä osalla kansasta perke.e huolet..

Vierailija
110/123 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä väkisinkin kiinnittänyt samaan huomiota. Lukiolaiset näyttää nykyään keski-ikäisiltä kun ne kilot vanhentaa niin paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/123 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista 59,5 prosenttia on ylipainoisia.

 

Esim 1980-luvulla vain amerikkaiset oli liikalihavia.

Vierailija
112/123 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että tämä ketju saanut olla täällä, kun eihän lihavuudesta ja sen riskeistä saa keskustella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/123 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoiset ja varsinkin sairaalloisen lihavan alkaneet sanomaan normaalipainoisista että ovat laihoja/hoikkia ja hoikista että ovat alipainoisia

Vierailija
114/123 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällainen yhtaikainen väestön lihominen voi johtua pelkästään siitä, että ihmiset olisi yhtäaikaa alkaneet ahmimaan kaikki liikaa. Joku muu syy vaikuttaa taustalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/123 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tällainen yhtaikainen väestön lihominen voi johtua pelkästään siitä, että ihmiset olisi yhtäaikaa alkaneet ahmimaan kaikki liikaa. Joku muu syy vaikuttaa taustalla.

Elintarvikkeisiin laitetaan vaikka mitä myrkkyä ja keinotekoisia aineita ja kaiken maailman e koodeja, Hedelmät ja vihnneksetkaan ei maistu enää samalta kuin ennen, jotakin on tapahtunut mutta mitä? Toisaalta taas puhutaan että syömisestä tehty viihdettä ja kaiken maailman pikaruoka yms on pilvin pimein, moni ei myöskään enää tee kotiruokaa kovin usein ja saatetaan napostella pitkin päivään. 

Vierailija
116/123 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jjjkkkkk kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on lihavia ja pahinta on se että sitä on alettu pitää normaalina. Itse kävin lääkärissä vähän aikaa sitten ja lääkäri oli kirjoittanut tietoihini "potilas on erittäin hoikka", vaikka olen 165 cm ja 55 kg, eli täysin normaalipainoinen, enkä mikään epätavallisen hoikka. Kummallista.

Kyllä tuolla pituudella hoikka olet. Normaalipainoinen kyllä, mutta 55kg ei paljoa lihasta varmaan mahdu...ei sillä, ei kaikkien tarvi olla muskelikimppuja.

Ei ainakaan erityisen hoikka vaan juurikin ideaalipainossa. Turha luulla että 10-20kg painavammilla lylleröillä mitään lihasta sen enempää olisi vaan silkkaa ihraa.

No 67,5 kilonen "lyllerö" on vielä normaalipainoinen tuolla pituudella. 

Jaa, itse olen salilla nähnyt kun yksi fitnesskisaaja kävi vaa'alla ja mitat oli tuota luokkaa, kertoi painon ääneen miehelleen. Ei toki kisakunnossa ollut, mutta todella kaukana mistään lylleröstä.

Vierailija
117/123 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa elämä sen sijaan, että olette sairaalloisen kiinnostuneita toisten läskeistä. Ketä kiinnostaa toisten läskit?

Se on sama kun tupakointi, ne jotka ei polta saattaa paheksua niitä jotka polttaa. Paitsi ylipaino näkyy koko ajan muille joten he kokevat enemmän tuomitsemista. Ylipaino ei ole hyvä asia sekään.

Vierailija
118/123 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää sähköpyöriä, skuutteja, digiä, pleikkaa, mässyjä (ei missään näin paljon kuin Suomessa), energiajuomia, limsaa. Näitä yhteiskunta on tuutannut joka suunnasta, joten onpa yllättävää!

Vierailija
119/123 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan varma, ettei yksikään ylipainoinen nauti olla lihava. Säälittää etenkin nuoret, miten hankalaa elämä niiden ylikilojen kanssa on.  Asiassa ei ole mitään positiivista, vaikka kaikenmaailman kehopositiivusuudet ynnämuut yrittävät normalisoida tätä isoa ongelmaa.  Onhan tämä nykyinen ruokakulttuuri ihan peestä, monilla ei hajuakaan miten ihmisen pitäisi syödä ollakseen normaalipainoinen. 
Ja lapsesta asti kuskataan pikaruokapaikkoihin ja telkkariakaan ei voi katsoa ilman herkkulautasta edessä. Mättövalikoimat kaupoissa vain lisääntyvät ja on mainostamisen arvoista,  jos on Suomen pisimmät karkkilaarit. 

Vierailija
120/123 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoiset ja varsinkin sairaalloisen lihavan alkaneet sanomaan normaalipainoisista että ovat laihoja/hoikkia ja hoikista että ovat alipainoisia

Ei kaikki erota normaalin rajoja muutenkaan. Itse en ainakaan. Ihminen voi olla normaalin näköinen vaikkei piano olekaan normaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän