Kyllä ihmiset ovat vain kamalan lihavia, jopa nuoret
Katsoin tänään liikennevaloissa, kun lauma nuoria naisia, n. 18-vuotiaita lyllersi suojatien yli. Kaikki ylipainoisia, takapuolet ängetty liian pieniin farkkuihin, joiden vyötärö kiskotti korviin asti ja paita olemattoman pieni.
Ei oo nättiä eikä tuo muoti ole eduksi yhtään :(
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Kansanterveys lähinnä kiinnostaa, ja ylipainon aiheuttamat ennenaikaiset sairaudet joita verovaroilla hoidetaan.
Ei ole tullut sairautta tähän ikään mennessä. Eikä tule koska pidän huolen siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on lihavia ja pahinta on se että sitä on alettu pitää normaalina. Itse kävin lääkärissä vähän aikaa sitten ja lääkäri oli kirjoittanut tietoihini "potilas on erittäin hoikka", vaikka olen 165 cm ja 55 kg, eli täysin normaalipainoinen, enkä mikään epätavallisen hoikka. Kummallista.
Kyllä olet epätavallisen hoikka. Et vain tajuu sitä.
Tästä kommentista taas näkee, miten pihalla nykyään ollaan näiden painoasioiden kanssa. Tuon kokoinen ihminen ei edes ole mitenkään erityisen hoikka.
Ei vaan naiset, vaan myös miehet. Ne onnistuu ehkä piilottamaan ylipainonsa paremmin kun kulkevat löysissä verkkareissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kiinnittänyt huomiota ylipäätään miten isoja nuoret nykyään on. Jollain lailla rotevampia, pidempiä ja kaikella tavalla isoja. Ei välttämättä kaikki edes niin lihavia. Vähemmän siroja (naiset) kuin 20v sitten.
Pojatkin on pidempiä.
Talvi ja kylmä ei kyllä paranna asiaa. Samoin kaupan valikoimaa voisi lisätä tuoreen osalta ja laajentaa lähikauppoja. Tai joku idea. Tilaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Kovia kuluja terveydenhoitoon lihavista. Me muut maksamme.
Ylipainoisetko ei maksa veroa tai ole oikeutettuja yhteiskunnan palveluihin?
Siis käsittämätöntä miten ihmisiä kiinnostaa toisten painoindeksit, pitäisivät vaan huolta omista läskeistään, on täällä osalla kansasta perke.e huolet..
Oon kyllä väkisinkin kiinnittänyt samaan huomiota. Lukiolaiset näyttää nykyään keski-ikäisiltä kun ne kilot vanhentaa niin paljon.
Suomalaisista 59,5 prosenttia on ylipainoisia.
Esim 1980-luvulla vain amerikkaiset oli liikalihavia.
Ihme että tämä ketju saanut olla täällä, kun eihän lihavuudesta ja sen riskeistä saa keskustella.
Ylipainoiset ja varsinkin sairaalloisen lihavan alkaneet sanomaan normaalipainoisista että ovat laihoja/hoikkia ja hoikista että ovat alipainoisia
Ei tällainen yhtaikainen väestön lihominen voi johtua pelkästään siitä, että ihmiset olisi yhtäaikaa alkaneet ahmimaan kaikki liikaa. Joku muu syy vaikuttaa taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tällainen yhtaikainen väestön lihominen voi johtua pelkästään siitä, että ihmiset olisi yhtäaikaa alkaneet ahmimaan kaikki liikaa. Joku muu syy vaikuttaa taustalla.
Elintarvikkeisiin laitetaan vaikka mitä myrkkyä ja keinotekoisia aineita ja kaiken maailman e koodeja, Hedelmät ja vihnneksetkaan ei maistu enää samalta kuin ennen, jotakin on tapahtunut mutta mitä? Toisaalta taas puhutaan että syömisestä tehty viihdettä ja kaiken maailman pikaruoka yms on pilvin pimein, moni ei myöskään enää tee kotiruokaa kovin usein ja saatetaan napostella pitkin päivään.
Vierailija kirjoitti:
Jjjkkkkk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on lihavia ja pahinta on se että sitä on alettu pitää normaalina. Itse kävin lääkärissä vähän aikaa sitten ja lääkäri oli kirjoittanut tietoihini "potilas on erittäin hoikka", vaikka olen 165 cm ja 55 kg, eli täysin normaalipainoinen, enkä mikään epätavallisen hoikka. Kummallista.
Kyllä tuolla pituudella hoikka olet. Normaalipainoinen kyllä, mutta 55kg ei paljoa lihasta varmaan mahdu...ei sillä, ei kaikkien tarvi olla muskelikimppuja.
Ei ainakaan erityisen hoikka vaan juurikin ideaalipainossa. Turha luulla että 10-20kg painavammilla lylleröillä mitään lihasta sen enempää olisi vaan silkkaa ihraa.
No 67,5 kilonen "lyllerö" on vielä normaalipainoinen tuolla pituudella.
Jaa, itse olen salilla nähnyt kun yksi fitnesskisaaja kävi vaa'alla ja mitat oli tuota luokkaa, kertoi painon ääneen miehelleen. Ei toki kisakunnossa ollut, mutta todella kaukana mistään lylleröstä.
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa elämä sen sijaan, että olette sairaalloisen kiinnostuneita toisten läskeistä. Ketä kiinnostaa toisten läskit?
Se on sama kun tupakointi, ne jotka ei polta saattaa paheksua niitä jotka polttaa. Paitsi ylipaino näkyy koko ajan muille joten he kokevat enemmän tuomitsemista. Ylipaino ei ole hyvä asia sekään.
Lisää sähköpyöriä, skuutteja, digiä, pleikkaa, mässyjä (ei missään näin paljon kuin Suomessa), energiajuomia, limsaa. Näitä yhteiskunta on tuutannut joka suunnasta, joten onpa yllättävää!
Olen ihan varma, ettei yksikään ylipainoinen nauti olla lihava. Säälittää etenkin nuoret, miten hankalaa elämä niiden ylikilojen kanssa on. Asiassa ei ole mitään positiivista, vaikka kaikenmaailman kehopositiivusuudet ynnämuut yrittävät normalisoida tätä isoa ongelmaa. Onhan tämä nykyinen ruokakulttuuri ihan peestä, monilla ei hajuakaan miten ihmisen pitäisi syödä ollakseen normaalipainoinen.
Ja lapsesta asti kuskataan pikaruokapaikkoihin ja telkkariakaan ei voi katsoa ilman herkkulautasta edessä. Mättövalikoimat kaupoissa vain lisääntyvät ja on mainostamisen arvoista, jos on Suomen pisimmät karkkilaarit.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoiset ja varsinkin sairaalloisen lihavan alkaneet sanomaan normaalipainoisista että ovat laihoja/hoikkia ja hoikista että ovat alipainoisia
Ei kaikki erota normaalin rajoja muutenkaan. Itse en ainakaan. Ihminen voi olla normaalin näköinen vaikkei piano olekaan normaali.
lihavuus on sairautta eläimetkään luonnossa ei oo läskejä