Kyllä ihmiset ovat vain kamalan lihavia, jopa nuoret
Katsoin tänään liikennevaloissa, kun lauma nuoria naisia, n. 18-vuotiaita lyllersi suojatien yli. Kaikki ylipainoisia, takapuolet ängetty liian pieniin farkkuihin, joiden vyötärö kiskotti korviin asti ja paita olemattoman pieni.
Ei oo nättiä eikä tuo muoti ole eduksi yhtään :(
Kommentit (105)
Kun tämä keskustelu ei ole aitoa huolta vaan nälvimistä. Miksi ette osaa olla "kannustavia". Kannustaa vaikka kokeilemaan jotain liikunnallista harrastusta esimerkiksi ja että eikä kannata hävetä omaa kroppaa. Kun se terveys on tärkein asia, ei se miltä "näyttää".
Ja taas joukkokiusaamista....kyllä tääl osataan romuttaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen kaupassakin viikonloppuisin huomaa. Taidamme olla kummallisia friikkejä, kun ostamme silloin tällöin 75 gramman sipsipussin. Muilla vakiomäärä vaikuttaa olevan 2 jättipussia.
Itsekin ostan aina vain sen pikkupussin, kuka oikeasti pystyy syömään sen jumbokokoisen, mikä varmaan on normaalikoko nykyään, siinähän on jo kahdellekin ihan järkyttävän paljon
En ole koskaan ostanut pikkupussia sipsejä. Näin perheellisenä jostain pikkupussista ei montaa siivua per henkilö tule, jos on vähänkin enemmän lapsia kotona odottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sipsien, sokerin ja muun epäterveellisen kovalla verottamisella ole muuta vaikutusta kuin että ihmisillä on entistä vähemmän rahaa ostaa jotain terveellistä, se on nähty monessakin maassa.
Kaikki naiset eivät muuten 165-senttisinä ole parhaimmillaan n. 55-kiloisina, kyllä monilla paras paino on n. 59-62 kg, jopa enemmän (vähintään 25-vuotiaina ja vanhempina), jos siis tavoitellaan terveyttä, fyysistä ja psyykkistä kestävyyttä, hyvää nukkumista ja kaikinpuolista toimintakykyä. Jos joku on 55-kiloisena miltei alipainoisena parhaimmillaan, niin hän on, mutta se ei koske kaikkia naisia.
Oli hauska tuo vika lause kun itse olen 163/55 ja pyöreä enkä millään mitalla edes hoikka. Tiedäthän ettei ihmisen laihuutta ja lihavuutta voi arvioida pelkästään BMI:n avulla? Niin ja muista sekin että ei hyvässä normaalikunnossa olevat lihakset tuo mitään massiivista painoa. Sitä tulee vasta kun niitä lähtee oikeasti rakentamaan isommaksi. Esim. Minna Pajulahti 165/70.
Jep tuolta näyttää 165cm/70kg nainen. Voi ihan jokainen miettiä johtuuko se lievä ylipaino oikeasti siitä kun on istutettu kukkapenkkiä ja "saatu vähän lihasta".
https://www.greatestphysiques.com/wp-content/uploads/2019/01/Minna-Pajulahti.11.jpg
Muistin muuten toisen ketjun johon joku linkkasi kuvia 1920-luvun työmiehistä. Olivat naisten mielestä luuviuluja, koska kuulemma nälänhätä (ei kylläkään historiatietojen mukaan ollut).
No etsin nyt kuvia 50-luvun työmiehistä, ja ihan sama juttu.
Ovat saman näköisiä kuin miehet joita linkataan tälle palstalle aina kun vängätään hintelistä miehistä.
Eli koska naiset ovat läskejä, jäntevästä ja hoikasta miehestä onkin tullut liian laiha koska se naisten mielestä korostaa omaa isokokoisuutta kun mieskin on pienempi.
En ole nähnyt puoleen vuoteen nähnyt livenä yli satakiloista ihmistä. Missä päin asut kun kaupunkisi on täynnä lihavia vai liikutko vain lihavien piirissä?
Satuin löytämään pari mielenkiintoista videota, joissa näkyy katukuvaa Helsingistä menneiltä ajoilta.
Päivä Helsingin liikenteessä 1974:
Helsinki, Pohjolan valkea kaupunki (ehkä jostain 1960-luvulta):
Noilla videoilla näkyy yhteensä useita satoja entisiä helsinkiläisiä. Kertokaa ihmeessä jos näette yhdenkin lihavan ihmisen.
Rumia on: lihavat, laihat,tupakoivat,tatuoidut,rasvaletit,finninaamat,nyrpeät,ankkahuulet,tekoripset,huonoryhtiset,lävistetyt jne jne. Ei tämä elämä aina tartte olla niin esteettistä.
Vähän kiusaa myös lihavuuden verhoaminen ”body positive”. - kivapuheeseen.
Rose is a rose by any other name,
Vierailija kirjoitti:
Lihavat on rumia. Tulevat kalliiksi sairaudenhoidossa. Kaikille suomalisille pakollinen punnitus joka lääkärikäynnillä! Sakkoa joka ylikilosta, kyllä liikunta ja terveellinen ruoka alkaisi maistua.
Paino olisi ilmoitettava veroilmoituksessa. Ylipainosta veronkorotus prosentteina.
Toisista ihmisistä pahaa ajattelevat ovat kaikkein rumimpia ja heidät pitäisi laittaa laitoshoitoon kunnes paranevat, eli sinut :)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on lihavia ja pahinta on se että sitä on alettu pitää normaalina. Itse kävin lääkärissä vähän aikaa sitten ja lääkäri oli kirjoittanut tietoihini "potilas on erittäin hoikka", vaikka olen 165 cm ja 55 kg, eli täysin normaalipainoinen, enkä mikään epätavallisen hoikka. Kummallista.
Itse olen 160cm ja 50kg ja viime kerralla lääkäri kyseli onko syömishäiriötaustaa (ei ole) kun olen niin hoikka.. vähän kyllä ihmettelin, kun ihan normaalipainoinen aikuinen olen.
Vierailija kirjoitti:
Kovia kuluja terveydenhoitoon lihavista. Me muut maksamme.
Lihavat maksavat veroja ihan yhtälailla kuin laihat.
Omakannasta luin lääkärin määritelmän minusta: "hoikka nainen"!
Olen 166cm ja painan 61 kg eli en ole todellakaan hoikka. Ikää minulla 58v, joten ehkä sitten minun ikäiseni naiset ovat tuhdimpia kuin nuoret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on lihavia ja pahinta on se että sitä on alettu pitää normaalina. Itse kävin lääkärissä vähän aikaa sitten ja lääkäri oli kirjoittanut tietoihini "potilas on erittäin hoikka", vaikka olen 165 cm ja 55 kg, eli täysin normaalipainoinen, enkä mikään epätavallisen hoikka. Kummallista.
Kyllä tuolla pituudella hoikka olet. Normaalipainoinen kyllä, mutta 55kg ei paljoa lihasta varmaan mahdu...ei sillä, ei kaikkien tarvi olla muskelikimppuja.
Kyllä tuohon saa ihan mahtavat reisilihakset ja hauikset jos haluaa kunhan on muuten timmi ja pienirintainen. Olen useita kiloja kevyempi ja minulla on paremmat lihakset kuin jollakin läskillä 60 kiloisella, joilla harvemmin on lihasta lainkaan. Lihavilla on aina vaan tekosyitä.
Mä painan reilusti enemmän kuin 60 kg ja olen 165 cm nainen. Sun mielestä oon varmaan superläski. Kyykkyjä jaksan tehdä muutaman 200 kg painoilla. Muutenkin lihaskunto kohdillaan. Kuinka kovilla painoilla sä teet kyykkyjä?
Sulla ei kyllä äly näytä toimivan, kun luulet, ettei läskeillä ole lihaksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 160cm ja 50kg ja viime kerralla lääkäri kyseli onko syömishäiriötaustaa (ei ole) kun olen niin hoikka.. vähän kyllä ihmettelin, kun ihan normaalipainoinen aikuinen olen.
Luvut eivät tietenkään kerro mitään mutta olen sinua pari senttiä pidempi ja kun olin alimillani 50kg (normaali missä pysyn on 53-55 olen lihakseton ja hieman pyöreä siinä vaikken todellakaan näytä lihavalta) syömishäiriö poli oli sitä mieltä etten ole tarpeeksi laiha että minut voitaisiin ottaa vakavasti...
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa elämä sen sijaan, että olette sairaalloisen kiinnostuneita toisten läskeistä. Ketä kiinnostaa toisten läskit?
Kansanterveys lähinnä kiinnostaa, ja ylipainon aiheuttamat ennenaikaiset sairaudet joita verovaroilla hoidetaan.
Kirjoitan tämän joka ikiseen lihavia nälvivään kirjoitukseen: kukaan ei oikeasti halua olla lihava.
Mutta vanhaksi haluaa elää jokainen ja tämän yhteiskunnan terveydenhuolto on ylikuormittunut vanhusten hoidosta.
Toki, työikäisenä sairastetun syövän tai infarktin hoito maksaa, mutta jos elämme kaikki 9-kymppisiksi, kuten lääketieteen tavoite näyttää olevan, niitä infarkteja, lonkkamurtumia ja syöpiä pitää hoitaa monta samalta ihmiseltä. Jos kuolet 7-kymppisenä, kulut loppuu siihen.
Tuettu asuminen, muistisairaan ihmisen kaikki päivittäiset hoitamiset, jopa kolmen hoitajan toimesta, maksavat ihan tähtitieteellisiä summia. Tähän vielä vartijat, turvapartiot, jotka käyvät kotona etsimässä vanhusta kun ranneketta on painettu tai naapurit soittavat poliisin hortoilevasta vanhuksesta. Päivystyksen henkilökunta kun sitä kaatunutta, kusitulehduksesta sekavaa vanhusta roudataan keskellä yötä hoitoon ja odotetaan paikkaa tk:n vuodeosastolle.
Lihavat harvemmin ovat sekavia, aggressiivia, karkailevia yms. Sinne vaan hoitojonon perälle, jos polvi pettää. Missä olette nähneet lihavienkoteja? No, ehkä amerikassa sellaisia voisi tarvita, mutta superlihavia on todella harvassa suomessa.
Ja edelleen: lihavuus on evoluution kannalta huippuominaisuus, mutta huono yhdistelmä höttöelintarviketeollisuuden kanssa. Mun puolesta ne saa laittaa verolle. Ei se laihtumaan auta mutta jospa lihavia kohdeltaisiin ihmisinä, kun herkuista menisi veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa elämä sen sijaan, että olette sairaalloisen kiinnostuneita toisten läskeistä. Ketä kiinnostaa toisten läskit?
Kansanterveys lähinnä kiinnostaa, ja ylipainon aiheuttamat ennenaikaiset sairaudet joita verovaroilla hoidetaan.
Tajuatko, että olet itse vanhana taakka tälle yhteiskunnalle ja lihava todennäköisesti ei ole, koska se on kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olet epätavallisen hoikka. Et vain tajuu sitä.
aina mielessäni toistan sitä yhdessä leffassa olevaa "bumbaabba bumbaabba" kun joku lihava kävelee näköpiirissä.
ja olen 43 , en pääse tuosta eroon ikinä,,,,, jotkut tietävät leffan.