Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus hankalaa kun en tykkää salaatista

Vierailija
05.05.2019 |

Tai muistakaan vihanneksista. Milläs ne voisi korvata. Kyllä mä vähän perus salaattia pystyn syömään, mut on se vaikeaa. Mä en vaan kertakaikkiaan tykkää. Hedelmät menee, mut niissä on aika paljon sokeria.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei maistu salaatti tai vihannekset, vähäkalorisesti voi täyttää mahan myös keitoilla.

Vierailija
42/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt ihan tavisruokaa, perunaa ja kastiketta, pastaa, riisiä. En ole koskaan kaivannut lautasen reunalle muuta. Olen kyllä jo tähän ikään mennessä (45) kokeillut ja maistanut useastikin vihanneksia. Mä tiedän ihan tarkkaan miltä ne maistuu ja tuntuu suussa. Peruna on ainut mitä siedän. Äitini on tuputtanut mulle salaattia ja vihanneksia lapsena enkä tykännyt niistä silloinkaan. En vaan yksinkertaisesti tykkää. Varmasti monilla on asioita joita ei mielellään syö, niin tietävät mitä tarkoitan.

Ap

Syö säännöllisesti vaikka et tykkäisikään. Ensin siihen tottuu ja jossain vaiheessa alkaa oikeasti tykkäämään. Niin mullekin kävi! Nykyään syön aika usein jonkun ruokaisan salaatin oääruoaksi. Jos syön muuta, tuntuu aika ankealta ja puutteelliselta jos ei ole mitään lisukesalaattia. Ei se muutos tosiaan hetkessä tapahdu, mutta jos nyt otat tavaksi joka aterialla syödä myös jonkin verran saattia ja vaikka kerran tai pari viikossa teet itsellesi ruokasalaatin niin ensi vuonna tähän aikaan et voisi kuvitellakaan näistä luopuvasi. Varo kuitenkin salaattikastikkeita! Niitä ota maltillisesti, jos ollenkaan. Niistä saat huimasti kaloreita. Erilaiset kasvissose keitot on myös loistavaa (ja hyvää) laihdutusruokaa. Jos olet tottunut syömään paljon punaista lihaa, niin yritä vaihtaa se mahdollisimman usein kanaan, tai vielä mieluummin kalaan. Ja perunaa, riisiä ja pastaa korvaat vähitellen enemmän ja enemmän salaateilla ja kasviksilla kun makuaisti tottuu. Mä olen laihduttanut monta kertaa huonolla menestyksellä, aina on kosahtanut juuri tuohon etten vaan tykännyt terveellisistä vaihtoehdoista. Sitten lopulta onnistuin sinnittelemään riittävän pitkään että aloin oikeasti tykkäämään kasviksista ja salaateista (samalla huomasin miten ylirasvainen ruoka alkoi yököttämään). Nyt olen laihtunut noin 30kg, vielä on noin 10kg jäljellä, mutta nyt tämä menee kuin itsestään enkä sen kummemmin edes ajattele syömisiäni kun ei edes tee mieli muuta. Sama muuten liikunnan kanssa. Aluksi piti pakottaa itsenä lenkille. Nyt tulee huono olo jos pari iltaa peräkkäin löhöän sohvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei maistu salaatti tai vihannekset, vähäkalorisesti voi täyttää mahan myös keitoilla.

Ja millaisen terveellisen keiton ajattelit tehdä ilman vihanneksia?

Vierailija
44/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattia! Yääk en syö en syö en syö! Byääh! Mäkkärii! Mä haluun mäkkärii!

Vierailija
45/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pahasti ylipainoinen ja kun aloitin laihduttamisen, karsin pois herkut ja sokerit ja aloin muokata ruokavaliotani. Minulle ei silti koskaan ole ollut ongelmaa syödä kasviksia, en vain ole tahtonut syödä niitä, mutta totuin todella nopeasti niihin. On tosin vain muutamia kasviksia, joita voin syödä allergian takia, suurta osaa en kykene syömään aistiyliherkkyyden takia, mutta syön niitä joita pystyn.

Vierailija
46/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koittanut uuni/ pannuvihanneksia. Paljon parempia kypsinä ja lämpöisistä. En esim. tykkää tomaateista, mutta kun paistaa pannulla rasiallisen kirsikkatomaatteja niin Nam! Tomaatti on lisäksi terveellistä superfoodia kypsänä, ei raakana . Tai käytä ruokaan Mutti tomaattimurskaa, syöt huomaamattasi ison määrän tomaatteja.

Mutti siksi, että se on pelkkää tomaattia, ei sokeria eikä lisäaineita.

Vierailija
47/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä hiilihydraatteja ja annoskokoja, lisää proteiinia ja liikuntaa.

Vierailija
48/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lasissa kurkkua, lehtisalaattia, inkivääriä, sitruunaa, nokkosta, chiaa, kurkumaa ohranorasta, persiljaa, spirulinaa, macaa, lehtipinaattia ja selleriä. En olisi vuosi sitten uskonut, että voisin ikinä vetää moisia pirtelöitä, mutta niin vaan on keho ja makuaisti tottunut. Niitä jopa kaipaa jos ei ole pariin päivään tehnyt. Selleriäkin inhosin todella, mutta päätin opetella tykkäämään ja sitkeästi lisäsin sen määrää pikkuhiljaa. Menee helposti kilo kasviksia päivässä.

Ruokavaliomuutoksissa on vähän kun liikunnassakin, täytyy löytää ne mieleiset ja lisätä määriä pikkuhiljaa ja oikeasti miettiä minkä takia sitä tekee. Laihdutuksessa ulkonäkö on huono motivaattori. Hyvä ja terve olo on paljon kestävämpi.

Vierailija
49/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään paljaaltaan tykkää monesta vihanneksesta ja monelle yleiselle hedelmälle taas olen raakana lievästi allerginen siitepölyn ristiallergian takia. Silti olen onnistunut laihduttamaan. En nykyäänkään voi sietää esim. raa'an kesäkurpitsan tai avokadon makua. Tykkään kuitenkin hirveästi kesäkurpitsasta, kun sen vaikka paistaa, maustaa ja lisää lasagnetteen pastan sijaan. Opin, että kasviksista oikeasti voi laittaa kaikenmoista, kun asuin ulkomailla yksityisessä yliopistossa, jossa oli oma aika hieno keittiö, ja mulle oli kolme ateriaa päivässä maksettu. Siellä laittoivat niin herkullisia kasvispastoja ja -paistoksia, että jäin niihin koukkuun. Omat vanhempani olivat keittiössä aika käsiä ja sellaisia ihmisiä, että kasvikset=kurkku, salaatinlehti ja tomaatti lautsen reunalla joka päivä sen ainaisen pasta ja kastike -kombon kyljessä.

Marjat kanssa tökkivät paljaaltaan jos eivät ole tuoreita, mutta sekoitan niitä mehukeittoihin, puuroon tai sokerittomaan rahkaan. Salaattia ihan pääruokana olen syönyt puolen vuoden aikana ehkä neljästi, ja niissä on aina ollut rapuja, lohta, kanaa tai muuta "ruokaisaa", parmesaania/fetaa sekä kastiketta. Lisäksi mielestäni kirsikkatomaatit ovat parempia kuin isot. En mäkään paljaasta salaatista pidemmän päälle oikein syty, vaikka kyllä sitä ja kurkkua ihan syö, maistuvat vain lähinnä vedeltä ja sitä tulee dieetatessa juotua litrakaupalla jo muutenkin.

Vierailija
50/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt ihan tavisruokaa, perunaa ja kastiketta, pastaa, riisiä. En ole koskaan kaivannut lautasen reunalle muuta. Olen kyllä jo tähän ikään mennessä (45) kokeillut ja maistanut useastikin vihanneksia. Mä tiedän ihan tarkkaan miltä ne maistuu ja tuntuu suussa. Peruna on ainut mitä siedän. Äitini on tuputtanut mulle salaattia ja vihanneksia lapsena enkä tykännyt niistä silloinkaan. En vaan yksinkertaisesti tykkää. Varmasti monilla on asioita joita ei mielellään syö, niin tietävät mitä tarkoitan.

Ap

Proteiini taitaa jäädä vähiin,joka vaikeuttaa painonhallintaa.

Vierailija
51/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään pakko syödä salaattia, mutta kasviksia saa helposti lisättyä ruokiin niin halutessaan. Lasagneen paprikaa, muusiin porkkanaa, kaiken maailman smoothiet ovat loistava tapa lisätä vihreitä ruokavalioon! 

Samat kepulikonstit käyttöön kuin nirsoille pikkulapsille.

Tää nyt on maailman huonoin ohje. Käsi pystyyn se, jonka mielestä yksikään vihersmoothie maistuu hyvältä? Oikeasti?

Minusta maistuu. Smoothien voi myös huitaista kitusiinsa vaikka nenästä kiinni pitämällä, tietäen että tekee elimistölleen jotain hyvää jos kerran kasviksia ei vaan PYSTY syömään. Toisaalta voi jatkaa pullan mussutusta ja valittaa kun ei laihdu.

Elimistö varmaan voi hyvin, kun syödään väkisin vaikka nenästä kiinni pitämällä :D:D

Vierailija
52/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä23337 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään pakko syödä salaattia, mutta kasviksia saa helposti lisättyä ruokiin niin halutessaan. Lasagneen paprikaa, muusiin porkkanaa, kaiken maailman smoothiet ovat loistava tapa lisätä vihreitä ruokavalioon! 

Maistamaan pakottaminen on kyllä henkistä julmuutta,kun ja jos ei tykkää niin ei maku siitä parane vaikka kuin tyrkytetään.

Ja smoothiet esim on kamalinta mitä tiedän,pahaa ja täynnä sokeria.

Olen nyt opetellut noita kasviksia ja nyt jo menee poarsakaali mutta ei se hyvää ole edelleenkään,samoin kesäkurpitsa jota kaveri kantoi viime kesänä,syön,mutta ei se hyvää ole.

Vihersmoothie.

Pinaattia, parsakaalia, kurkkua, varsiselleriä, inkivääriä, avokadoa, vettä ja loraus pellavansiemenöljyä on minun perusreseptini. Sitä voi sitten tuunailla vaihtelemalla aineksia; tomaatteja, paprikaa, lehtikaalia, vaikka omenaakin...

Tämän nyt kulauttaa kurkustaan alas ihan miettimättä.

Niin, nyt jäi sanomatta että tämä + banaani + kahvi on minun aamupalani. Lounaalla syön normaalin aterian, myöhemmin iltapäivällä vielä kahvi ja jopa jotain pientä makeaa. Pari litraa vettä päivän mittaan. -10kg.

Proteiininpuute lihottaa sinua.Todellinen rasvaprosentti on vielä suurempi kuin painon perusteella voisi luulla.

Vierailija
53/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Me keitämme useimmiten perunoiden kanssa yhdessä kokonaisia porkkanoita. Joskus pienen punajuurenkin - punajuuret tarvivat pehmetäkseen pidemmän kypsennysajan.

Hyvä kasvisruoka valmistuu, kun viipaloit tai kuutioit porkkanaa, punajuurta, lanttua, perunoita, sipulia, valkosipulia (ja mitä vain vihannesta löytyy) uunivuokaan, johon pohjalle laitat ohra- tai riisipedin täysjyvätuotteista. Kasvisliemikuutiosta lientä sen verran, että vilja imee sen, eikä ruoka kuivahda. Vuokaan voi lisätä myös pähkinöitä ja manteleita. Uuniin kannen alle hautumaan kypsäksi. - Laitan siihen usein myös vähän huuhdeltuja rusinoita ja/tai hunajaa. Mausteet maun mukaan.

Voi syödä selllaisenaan tai kalan kanssa.

Vierailija
54/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihdutus onnistuu ilman salaattiakin, härregud! Säännöllinen ruokarytmi, syö vähintään 3 tunnin välein, paljon proteiinia, maitoa jos pystyt, vettä pari litraa päivässä, kasviöljy on tärkeää joko öljynä tai margariinissa. Netissä on varmsti jotain kalorilaskureita, joissa voit laskea kulutusta ja energiansaantia. Tilaa aika ravintoterapeutille (terveyskeskuksessakin on), voit pyytää terveydenhoitajalta ohjeita jne. 

Tsemppiä!

Ei ainakaan rypsiöljyä ja margariinia. Oliiviöljyä ja oikeaa voita.

Voissa on liikaa tyhjiä kaloreita,A-vitamiini eikä muuta hyödyllistä.

Vierailija
55/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt on maailman huonoin ohje. Käsi pystyyn se, jonka mielestä yksikään vihersmoothie maistuu hyvältä? Oikeasti?

Minusta maistuu. Smoothien voi myös huitaista kitusiinsa vaikka nenästä kiinni pitämällä, tietäen että tekee elimistölleen jotain hyvää jos kerran kasviksia ei vaan PYSTY syömään. Toisaalta voi jatkaa pullan mussutusta ja valittaa kun ei laihdu.

Elimistö varmaan voi hyvin, kun syödään väkisin vaikka nenästä kiinni pitämällä :D:D

Esitätkö nyt yksinkertaista vai oletko sitä todella? Sen lasillisen vihreää kerran päivässä voi juoda vaikka noin, ja kyllä, elimistö kiittää silti koska saa niitä aineksia, joita se tarvitsee.

Muutenhan sinne suuhun ei ilmeisesti juuri mitään terveellistä eksykään.

Vierailija
56/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkien hiilihydraattien syöminen on tehokas keino estää laihtuminen.Myös immuniteetti tarvitsee proteiinia.

Vierailija
57/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kasvissosekeittoja ja kasvispaistoksia.

Tämä on hyvä neuvo. En syö muuten mitään kasviksia. Keitot ja paistokset ovat herkkua. Smoothiet ovat ällöttäviä, en pysty nielemään. Mustikkamaito lusikalla syötynä on myös hyvää. Samoin tuorepuuro mustikoilla on herkkua.

Ei ap

Vierailija
58/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihdutus onnistuu ilman salaattiakin, härregud! Säännöllinen ruokarytmi, syö vähintään 3 tunnin välein, paljon proteiinia, maitoa jos pystyt, vettä pari litraa päivässä, kasviöljy on tärkeää joko öljynä tai margariinissa. Netissä on varmsti jotain kalorilaskureita, joissa voit laskea kulutusta ja energiansaantia. Tilaa aika ravintoterapeutille (terveyskeskuksessakin on), voit pyytää terveydenhoitajalta ohjeita jne. 

Tsemppiä!

Ei ainakaan rypsiöljyä ja margariinia. Oliiviöljyä ja oikeaa voita.

Voissa on liikaa tyhjiä kaloreita,A-vitamiini eikä muuta hyödyllistä.

Voissa ei ole yhtään turhaa kaloria.

Vierailija
59/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vaihtaa sun kanssa osia milloinka vain. Itsellä ongelma on se etten pysty mitenkään syömään päivän aikana tarvittavaa kalorimäärää mitenkään ja tästä syystä laihdun kokoajan turhan paljon... Ei varmaan kaikista paras laihdutuskeino, mutta pienennä annoskokoja ja skippaile välillä syöntejä. Ei helppoo, mutta tehokasta.

Vierailija
60/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esitätkö nyt yksinkertaista vai oletko sitä todella? Sen lasillisen vihreää kerran päivässä voi juoda vaikka noin, ja kyllä, elimistö kiittää silti koska saa niitä aineksia, joita se tarvitsee.

Muutenhan sinne suuhun ei ilmeisesti juuri mitään terveellistä eksykään.

Elimistö ei tarvitse sellaista, mitä pitää väkisin syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi