Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus hankalaa kun en tykkää salaatista

Vierailija
05.05.2019 |

Tai muistakaan vihanneksista. Milläs ne voisi korvata. Kyllä mä vähän perus salaattia pystyn syömään, mut on se vaikeaa. Mä en vaan kertakaikkiaan tykkää. Hedelmät menee, mut niissä on aika paljon sokeria.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihdutus onnistuu ilman salaattiakin, härregud! Säännöllinen ruokarytmi, syö vähintään 3 tunnin välein, paljon proteiinia, maitoa jos pystyt, vettä pari litraa päivässä, kasviöljy on tärkeää joko öljynä tai margariinissa. Netissä on varmsti jotain kalorilaskureita, joissa voit laskea kulutusta ja energiansaantia. Tilaa aika ravintoterapeutille (terveyskeskuksessakin on), voit pyytää terveydenhoitajalta ohjeita jne. 

Tsemppiä!

Ei ainakaan rypsiöljyä ja margariinia. Oliiviöljyä ja oikeaa voita.

Voissa on liikaa tyhjiä kaloreita,A-vitamiini eikä muuta hyödyllistä.

Voissa ei ole yhtään turhaa kaloria.

Pelkkää A-vitamiinia eli tyhjää kaloria.Laske vaikka ravintoaineet suhteessa energiamäärään,heikompaa tulosta ei saa mistään.

Vierailija
62/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihdutus onnistuu ilman salaattiakin, härregud! Säännöllinen ruokarytmi, syö vähintään 3 tunnin välein, paljon proteiinia, maitoa jos pystyt, vettä pari litraa päivässä, kasviöljy on tärkeää joko öljynä tai margariinissa. Netissä on varmsti jotain kalorilaskureita, joissa voit laskea kulutusta ja energiansaantia. Tilaa aika ravintoterapeutille (terveyskeskuksessakin on), voit pyytää terveydenhoitajalta ohjeita jne. 

Tsemppiä!

Ei ainakaan rypsiöljyä ja margariinia. Oliiviöljyä ja oikeaa voita.

Voissa on liikaa tyhjiä kaloreita,A-vitamiini eikä muuta hyödyllistä.

Voissa ei ole yhtään turhaa kaloria.

Pelkkää A-vitamiinia eli tyhjää kaloria.Laske vaikka ravintoaineet suhteessa energiamäärään,heikompaa tulosta ei saa mistään.

Eikä edes yhtä huonoa tulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt ihan tavisruokaa, perunaa ja kastiketta, pastaa, riisiä. En ole koskaan kaivannut lautasen reunalle muuta. Olen kyllä jo tähän ikään mennessä (45) kokeillut ja maistanut useastikin vihanneksia. Mä tiedän ihan tarkkaan miltä ne maistuu ja tuntuu suussa. Peruna on ainut mitä siedän. Äitini on tuputtanut mulle salaattia ja vihanneksia lapsena enkä tykännyt niistä silloinkaan. En vaan yksinkertaisesti tykkää. Varmasti monilla on asioita joita ei mielellään syö, niin tietävät mitä tarkoitan.

Ap

Me keitämme useimmiten perunoiden kanssa yhdessä kokonaisia porkkanoita. Joskus pienen punajuurenkin - punajuuret tarvivat pehmetäkseen pidemmän kypsennysajan.

Hyvä kasvisruoka valmistuu, kun viipaloit tai kuutioit porkkanaa, punajuurta, lanttua, perunoita, sipulia, valkosipulia (ja mitä vain vihannesta löytyy) uunivuokaan, johon pohjalle laitat ohra- tai riisipedin täysjyvätuotteista. Kasvisliemikuutiosta lientä sen verran, että vilja imee sen, eikä ruoka kuivahda. Vuokaan voi lisätä myös pähkinöitä ja manteleita. Uuniin kannen alle hautumaan kypsäksi. - Laitan siihen usein myös vähän huuhdeltuja rusinoita ja/tai hunajaa. Mausteet maun mukaan.

Voi syödä selllaisenaan tai kalan kanssa.

Kiitos vinkistä, tuota ohraa pitää kokeilla heti tänään. Lähden tästä heti kauppaan.

Ohis

Vierailija
64/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään tykännyt kasviksista ennen kuin aloin kokeilemaan erilaisia kasviksia ja opettelemaan niiden oikeaa käsittelyä ja erilaisia valmistustapoja. Tykkään esimerkiksi kurpitsoista laitettuna uunissa ja parsakaalista, porkkanasts & kukkakaalista keittynä. Parsa on myös hyvää oikein keitettynä. Pitäisi kokeilla vielä kasvisten höyryttämistä.

Vierailija
65/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään pakko syödä salaattia, mutta kasviksia saa helposti lisättyä ruokiin niin halutessaan. Lasagneen paprikaa, muusiin porkkanaa, kaiken maailman smoothiet ovat loistava tapa lisätä vihreitä ruokavalioon! 

Samat kepulikonstit käyttöön kuin nirsoille pikkulapsille.

Tää nyt on maailman huonoin ohje. Käsi pystyyn se, jonka mielestä yksikään vihersmoothie maistuu hyvältä? Oikeasti?

Minusta maistuu. Smoothien voi myös huitaista kitusiinsa vaikka nenästä kiinni pitämällä, tietäen että tekee elimistölleen jotain hyvää jos kerran kasviksia ei vaan PYSTY syömään. Toisaalta voi jatkaa pullan mussutusta ja valittaa kun ei laihdu.

Elimistö varmaan voi hyvin, kun syödään väkisin vaikka nenästä kiinni pitämällä :D:D

Esitätkö nyt yksinkertaista vai oletko sitä todella? Sen lasillisen vihreää kerran päivässä voi juoda vaikka noin, ja kyllä, elimistö kiittää silti koska saa niitä aineksia, joita se tarvitsee.

Muutenhan sinne suuhun ei ilmeisesti juuri mitään terveellistä eksykään.

Elimistö ei tarvitse sellaista, mitä pitää väkisin syödä.

Olen samaa mieltä. Olen kuusikymppinen, en syö kasviksia enkä hedelmiä paljoakaan.

Eri

Vierailija
66/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiennyt, että aloittajan kaltaisia "perunaa ja kastiketta" -ihmisiä on vielä olemassa.

Vierailija
67/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään pakko syödä salaattia, mutta kasviksia saa helposti lisättyä ruokiin niin halutessaan. Lasagneen paprikaa, muusiin porkkanaa, kaiken maailman smoothiet ovat loistava tapa lisätä vihreitä ruokavalioon! 

Tää nyt on maailman huonoin ohje. Käsi pystyyn se, jonka mielestä yksikään vihersmoothie maistuu hyvältä? Oikeasti?

Minusta maistuu. Smoothien voi myös huitaista kitusiinsa vaikka nenästä kiinni pitämällä, tietäen että tekee elimistölleen jotain hyvää jos kerran kasviksia ei vaan PYSTY syömään. Toisaalta voi jatkaa pullan mussutusta ja valittaa kun ei laihdu.

Elimistö varmaan voi hyvin, kun syödään väkisin vaikka nenästä kiinni pitämällä :D:D

Esitätkö nyt yksinkertaista vai oletko sitä todella? Sen lasillisen vihreää kerran päivässä voi juoda vaikka noin, ja kyllä, elimistö kiittää silti koska saa niitä aineksia, joita se tarvitsee.

Ah. Tämä selittääkin ne ylilihavat pizzaburgersuklaaihmiset, jotka eivät tykkäääää kasviksista yäk 🙄

Vierailija
68/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Olen kuusikymppinen, en syö kasviksia enkä hedelmiä paljoakaan.

Eri

Luulet että makkaralla pärjää kun ei muu maistu? Makuaistin voi pilata väärällä ruoalla.

Vierailija
69/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveys on sivuseikka ja haluat vain laihtua ilman kasviksia ja salaatteja, ainoa vaihtoehto on syödä sitä mitä nytkin mutta ihan tosi paljon vähemmän. Problem solved.

Vierailija
70/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa kannattaa ottaa salaattibuffetista kipollinen kaikkea mitä on tarjolla ja näin totutella eri juttuihin. Itse olen huomannut että on mukava syödä välillä einestyyppisesti, koska on ärsyttävää ostaa, keittää munia, suikaloida, pilkkoa ja paloitella paljon kaikkea pelkästään itseä varten.

Vierailija
71/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vaikka lihapataa. Naudanliha on kevyttä ja pataan saa upotettua vaikka mitä kasviksia huomaamatta. Perunaa, riisiä tai leipää ei edes tarvita. Annoksen kalorit n 250-350 (siis normaali annos 3dl) ja saa mahan täyteen . Tee vaikka hapankaaligulassia!

Vierailija
72/72 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä minäkään salaatista. Ei se silti laihista kaada.

150-200g rasvaa, 70g proteiinia ja 20-30g hiilihydraattia. Ei siihen hirveästi salaattia edes mahtuis. Syön ehkä kourallisen tai pari päivässä kasvikuntaa. Kesällä tulee syötyä enempi kun kasvattelen itse kasvimaalla. Silloinkin kaikki tulee syötyä suoraan kasvimaalta, en viitsi alkaa väkertämään salaattia niistä. Saatan syödä kokonaisen kurkun ja pari tomaattia, muutaman lehden lehtisalaattia, pari retiisiä, pari porkkanaa. Siinä onkin päivän rehukiintiö jo täys. Marjat kyllä maistuis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme