Laihdutus hankalaa kun en tykkää salaatista
Tai muistakaan vihanneksista. Milläs ne voisi korvata. Kyllä mä vähän perus salaattia pystyn syömään, mut on se vaikeaa. Mä en vaan kertakaikkiaan tykkää. Hedelmät menee, mut niissä on aika paljon sokeria.
Kommentit (72)
Aikuinen nyt voi syödä ruokaa vaikka ei niin tykkääkkään siitä. Voihan lääkekin olla vastenmielistä, mutta se otetaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutus onnistuu ilman salaattiakin, härregud! Säännöllinen ruokarytmi, syö vähintään 3 tunnin välein, paljon proteiinia, maitoa jos pystyt, vettä pari litraa päivässä, kasviöljy on tärkeää joko öljynä tai margariinissa. Netissä on varmsti jotain kalorilaskureita, joissa voit laskea kulutusta ja energiansaantia. Tilaa aika ravintoterapeutille (terveyskeskuksessakin on), voit pyytää terveydenhoitajalta ohjeita jne.
Tsemppiä!
Ei ainakaan rypsiöljyä ja margariinia. Oliiviöljyä ja oikeaa voita.
Nää on taas näitä juttuja joista voidaan kiistellä.
Onhan se ongelma jollei mitään kasviksia pysty syömään. Se on opeteltava vaan. Eikä tarkoituskaan ole, että varsinaisesti pidät niistä, mutta syöt silti. Jos sun nautinto siitä varsinaisesta ruuasta menee, jos lautaselle lisää kasviksia, niin syö kasvikset erikseen. Mene vaikka jonnekin lounasravintolaan, missä on hyvä salaattipöytä ja ota sieltä iso lautasellinen kaikkea ja maistele, onko jokin mikä on parempaa kuin muut. Sama se, jos kerran menee hukkaan vaikka suurin osa, mutta kannattaa opetella ja tutustua. Ehkä sä et vaan osaa itse tehdä maukasta kasvisruokaa?
Kasviksia ei ole mikään pakko syödä, jos ne ei maistu. Ei niitä laihtumiseen tarvitse. Ei edes siihen vatsan "täyttämiseen", joka on aivan typerää, ei "vatsa täysi" tarkoita kylläisyyttä, joten nälkä on taas hetken päästä.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen nyt voi syödä ruokaa vaikka ei niin tykkääkkään siitä. Voihan lääkekin olla vastenmielistä, mutta se otetaan .
Minä en syö sellaista ruokaa joka tuntuu pahalta suussani, sillä en halua yökkäillä tarkoituksella. Tämän aiheuttaa usein jokin liha, joten en sitä syö usein. Kasveja taas syön paljon, sillä niitä voi syödä ilman tuota yökkäilyä. Ei vastenmielistä lääkettäkään ole mikään pakko ottaa, aikuinen ihminen kyllä päättää ihan itse tuollaisista asioista.
Joskus täytyy tehdä jotain sellaista mista ei pidä, esim. syödä niitä vihanneksia.
Todennäköistä on, ettet vaan osaa laittaa niistä omaan makuusi hyviä ruokia.
Olet siis kokeillut kaikkia maailman salaattireseptejä ja kaikki maistuvat pahalta?
EN USKO!
Ei vihannesten ja hedelmien syönti ole pakollista, jos haluaa laihtua, mutta mistä saat vitamiinit normaalisti?
Kaurapuuroa, kananmunia ja lisäksi jotain mistä saa pakolliset vitamiinit. Banaanitkin on laihdutusruokaa, vaikka moni ei sitä myönnä.
Voisin tulla kokkaamaan ap:lle. Varmasti muuttuisi mielipide sen jälkeen 😏
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt ihan tavisruokaa, perunaa ja kastiketta, pastaa, riisiä. En ole koskaan kaivannut lautasen reunalle muuta. Olen kyllä jo tähän ikään mennessä (45) kokeillut ja maistanut useastikin vihanneksia. Mä tiedän ihan tarkkaan miltä ne maistuu ja tuntuu suussa. Peruna on ainut mitä siedän. Äitini on tuputtanut mulle salaattia ja vihanneksia lapsena enkä tykännyt niistä silloinkaan. En vaan yksinkertaisesti tykkää. Varmasti monilla on asioita joita ei mielellään syö, niin tietävät mitä tarkoitan.
Ap
Syöt siis lähes pelkästään hiilihydraatteja sisältäviä ruokia? Jos ei aikuinen ihminen "pysty" syömään kasviksia, on se todella omituista.
Siirry vähähiilihydraattiseen ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Joskus täytyy tehdä jotain sellaista mista ei pidä, esim. syödä niitä vihanneksia.
No ei täydy.
Käyttäjä23337 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko syödä salaattia, mutta kasviksia saa helposti lisättyä ruokiin niin halutessaan. Lasagneen paprikaa, muusiin porkkanaa, kaiken maailman smoothiet ovat loistava tapa lisätä vihreitä ruokavalioon!
Samat kepulikonstit käyttöön kuin nirsoille pikkulapsille.
Maistamaan pakottaminen on kyllä henkistä julmuutta,kun ja jos ei tykkää niin ei maku siitä parane vaikka kuin tyrkytetään.
Ja smoothiet esim on kamalinta mitä tiedän,pahaa ja täynnä sokeria.
Olen nyt opetellut noita kasviksia ja nyt jo menee poarsakaali mutta ei se hyvää ole edelleenkään,samoin kesäkurpitsa jota kaveri kantoi viime kesänä,syön,mutta ei se hyvää ole.
Vihersmoothie.
Pinaattia, parsakaalia, kurkkua, varsiselleriä, inkivääriä, avokadoa, vettä ja loraus pellavansiemenöljyä on minun perusreseptini. Sitä voi sitten tuunailla vaihtelemalla aineksia; tomaatteja, paprikaa, lehtikaalia, vaikka omenaakin...
Tämän nyt kulauttaa kurkustaan alas ihan miettimättä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä23337 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko syödä salaattia, mutta kasviksia saa helposti lisättyä ruokiin niin halutessaan. Lasagneen paprikaa, muusiin porkkanaa, kaiken maailman smoothiet ovat loistava tapa lisätä vihreitä ruokavalioon!
Maistamaan pakottaminen on kyllä henkistä julmuutta,kun ja jos ei tykkää niin ei maku siitä parane vaikka kuin tyrkytetään.
Olen nyt opetellut noita kasviksia ja nyt jo menee poarsakaali mutta ei se hyvää ole edelleenkään,samoin kesäkurpitsa jota kaveri kantoi viime kesänä,syön,mutta ei se hyvää ole.
Vihersmoothie.
Pinaattia, parsakaalia, kurkkua, varsiselleriä, inkivääriä, avokadoa, vettä ja loraus pellavansiemenöljyä on minun perusreseptini. Sitä voi sitten tuunailla vaihtelemalla aineksia; tomaatteja, paprikaa, lehtikaalia, vaikka omenaakin...
Niin, nyt jäi sanomatta että tämä + banaani + kahvi on minun aamupalani. Lounaalla syön normaalin aterian, myöhemmin iltapäivällä vielä kahvi ja jopa jotain pientä makeaa. Pari litraa vettä päivän mittaan. -10kg.
Voit laihduttaa vaikka suklaata syömällä, jos vain kalorien saanti on riittävän alhaista. Eri asia toki, onko se terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä23337 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihersmoothie.
Mitä järkee? Ei tuo mitään syömistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei täydy.
Aikuisen on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä23337 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihersmoothie.
Tämän nyt kulauttaa kurkustaan alas ihan miettimättä.Mitä järkee? Ei tuo mitään syömistä ole.
No eipä tuolla nyt ole tarkoituskaan koko päivää pärjätä. Sitä järkee, että saa helpossa muodossa niitä kasviksia. Kuituja ja vitamiineja.
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt on maailman huonoin ohje. Käsi pystyyn se, jonka mielestä yksikään vihersmoothie maistuu hyvältä? Oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt on maailman huonoin ohje. Käsi pystyyn se, jonka mielestä yksikään vihersmoothie maistuu hyvältä? Oikeasti?
Minusta maistuu. Smoothien voi myös huitaista kitusiinsa vaikka nenästä kiinni pitämällä, tietäen että tekee elimistölleen jotain hyvää jos kerran kasviksia ei vaan PYSTY syömään. Toisaalta voi jatkaa pullan mussutusta ja valittaa kun ei laihdu.
Laihduttaja (eikä kukaan muukaan) ei tarvitse mitään kevyt-tuotteita.