Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tästä curly girl-hiusvillityksestä

Vierailija
02.05.2019 |

https://www.menaiset.fi/artikkeli/lifestyle/kauneus/nyt-jopa-suorahiuks… en nyt ole ihan varma onko se kuitenkaan kaikkien juttu. Noissa kuvissa muutaman naisen kiharapilvi on tosi ihana, mutta on myös niitä joiden "muutos" ei ole mitenkään parempi verrattuna aikaisempaan suorahkoon hiusmalliin.

Kommentit (438)

Vierailija
81/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt oikeasti kannata loukkaantua siitä, että joku haluaa hoitaa hiuksiaan (ko. metodilla). Jos tuntuu jotenkin uhkaavalta, niin mukaan vaan. Saat korkeintaan kauniin ja terveen kuontalon - kiharoilla tai ilman :)

Ja mitä metodin luonnollisuuteen tulee, niin siinähän on juurikin pointtina päästää omat, hoidetut kiharat valloilleen ja pitää hiukset omassa värissään. Eli siis on aika kaukana esim supersuoristetuista pastellinvärisistä hiuksista.

Vierailija
82/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaksi luonnonkiharahiuksista tytärtä ovat saaneet pörröiset ja karheat hiuksensa upeaan kuntoon tämän metodin avulla. Alkoivat käyttää tätä vajaa vuosi sitten.

Mä en tajua tätä, että suorahiuksisen pitäisi kaivaa laineita esiin isolla vaivalla, kun oikeasti toi metodi on tarkoitettu nimenomaan kiharille ongelmahiuksille.

t. piikkitukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liityin äskettäin tohon fb-rthmään ja aion kyllä erota siitä saman tien. Meininki on tosiaan hullun fanaattista, ja sitten on näitä idareita, jotka ei osaa lukea ensin ohjeita. Plus sitten nämä mukahauskat kommentoijat, jotka keksivät mitä ihmeellisimpiä aasinsiltoja ja nokkeluuksia aiheeseen liittyen.

Monen "kiharat" on suorastaan järkyttävän näköisiä klimppejä. Joku oli saanut latvat kamalaan takkuun, en voinut kun nauraa sille kuvalle 👹

Minäkin liityin juuri ryhmään. Minusta se on ihan kiva ryhmä eikä mitenkään hullu. Saa paljon vinkkejä ja kiva lukea muiden kokemuksia ja nähdä kuvia muiden pehkoista.

Vierailija
84/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt oikeasti kannata loukkaantua siitä, että joku haluaa hoitaa hiuksiaan (ko. metodilla). Jos tuntuu jotenkin uhkaavalta, niin mukaan vaan. Saat korkeintaan kauniin ja terveen kuontalon - kiharoilla tai ilman :)

Ja mitä metodin luonnollisuuteen tulee, niin siinähän on juurikin pointtina päästää omat, hoidetut kiharat valloilleen ja pitää hiukset omassa värissään. Eli siis on aika kaukana esim supersuoristetuista pastellinvärisistä hiuksista.

En usko että kukaan täällä on loukkaantunut, lähinnä ihmetellään miksi suorahiuksiset ihmiset käyttää tätä, etenkin jos on suomalainen ohut hiuslaatu. Ymmärrän täysin että jos on kiharat hiukset eikä niitä ole aiemmin tajunnut kosteuttaa kunnolla niin tämä metodi tuo loistavan avun hiustenhoitoon. Sen sijaan suurin osa mitä itse olen nähnyt on kyllä... ihan hirveitä. Sellaset lässähtäneet likaisen näköiset ”kiharat” ja parhaimmillaan märkivä päänahka. Siitä on terveys kaukana.

Minulla on taipuisat hiukset, jos annan kuivua itsekseen ne kuivuvat laineille. Esimerkiksi saunan jälkeen jos en pese hiuksia enkä harjaa ne kuivuvat kiharoille. Onneksi olen nähnyt riittävästi esimerkkejä etten itse hurahtanut tähän, ohuet vaaleat hiukseni pelkästään hoitoaineeseen ja geeliin verhottuna olisi jotain ihan hirveää.

Vierailija
85/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö ihan marketista tähän sopivia tuotteita? En ole niin tarkkaan tutkinut ennen.

Vierailija
86/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaksi luonnonkiharahiuksista tytärtä ovat saaneet pörröiset ja karheat hiuksensa upeaan kuntoon tämän metodin avulla. Alkoivat käyttää tätä vajaa vuosi sitten.

Mä en tajua tätä, että suorahiuksisen pitäisi kaivaa laineita esiin isolla vaivalla, kun oikeasti toi metodi on tarkoitettu nimenomaan kiharille ongelmahiuksille.

t. piikkitukka

Ei se ole sinun tytöiltäsi pois mitä suorahiuksiset kaivelevat.

Tai ehkä onkin, koska aineet ovat loppuneet kesken :D

Vierailija
87/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö ihan marketista tähän sopivia tuotteita? En ole niin tarkkaan tutkinut ennen.

Shampoita ei löydy, mutta hoitoaineita löytyy. Tutki tuoteselosteet.

Vierailija
88/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut ryhmässä jo ainakin vuoden. Sitä ennen olin jo vuosikausia vältellyt paraffiinia ja silikoneja, koska mielestäni ne tekivät hiuksista likaisen tuntuiset ja nopeammin rasvoittuvat. Seurasin myös #curlygirlmethod tagia instassa, niin pysyin kärryillä, mitä maailmalla tehtiin metodin parissa.. Mä olen poiminut metodista ne omaan suomalaiseen hiuslaatuun sopivat asiat: hellä pesu, märkään tukkaan jätettävä hoitoaine, kuivaus puristelemalla paitaan. Teen normaalisti kampauksia, käytän joskus suolasuihketta, pesen säännöllisesti syväpuhdistavalla jne. En lotraa geeleillä.

Tuon ryhmän jäsenmäärän räjähtäessä on saanut ikävä kyllä huomata, minkälaista tallaajaa joukkoomme mahtuu. Hyvin suurelle osalle luetun ymmärtäminen on lähes mahdotonta, jolloin heille on pakko vääntää kaikki lähes rautalangasta. Tällaisilta ihmisiltä sitten myös puuttuu se "maalaisjärki" ja kyky soveltaa tietoa millään lailla! Kaikki metodin asiat kun ei sovi esim. hennolle laineikkaalle hiukselle, eikä kukaan "pakota" käyttämään joka ikistä niksiä joka ikinen päivä. Kyse ei ole uskonnosta, vaan hiuksista!

Tuosta metodista kun voi poimia ne omaan hiuslaatuunsa sopivat asiat. Laineikas hento hius kaipaa vahvempaa pesua silloin tällöin, eikä pesuvälejä ole mikään pakko pidentää. Suomalainen hiuslaatu ei useinkaan tarvitse mitään kookosöljymuhitteluja tms...

Tuo fanaattisuus ja järjen puute vaivaa myös luonnonkosmetiikkaryhmää. Seborrooista ihottumaa ja aknea hoidetaan kummassakin jollain viinietikalla eikä voida uskoa, että ihotauteihin on ihan toimivat _lääkkeetkin_ jne...

Luultavasti moni tällainen hurahtanut kyllästyy pian. Hyvin usealla suomalaisella hiuslaatu on myös melko ohut niin, ettei se näytä edes kivalta sellaisena täysin sileänä "spanielikiharana". Oma lähes takapuoleen ulottuva tukka menee äärimmäisesti metodia noudattamalla 5-6 korkkiruuvipötköön, jolloin tukka ei kyllä näytä hyvältä. Siksi pesen syväpuhdistajalla silloin tällöin ja haron klimppejä aukikin, koska pieni pörröisyys nyt vain sopii mielestäni tähän tukkaan paremmin. Kosteutus ja kuivana harjauksen lopetus on muuten ollut huippujuttu tukalle :)

Vierailija
89/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shampoita ei löydy, mutta hoitoaineita löytyy. Tutki tuoteselosteet.

Kyllä löytyy shampoita. XZ sulfaatiton, Varpu -shampoot, Urtekram vauvojen shampoo, Tre Semme sulfaatiton

Vierailija
90/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes hae tästä mitään kiharaa tukkaa vaan haluan pidentää pesuväliä, vähentää eri tuotteiden käyttöä ja saada hilseen, kuivuuden ja rasvaisuuden pidettyä loitolla.

Nyt oon ollu jokapäiväisen pesun, rasvaisuuden ja kutittavan kuivan tunteen kierteessä, vaikka päässä on oma väri ja hoidan hiuksia.

Ihan älytöntä siis. Jos sulfaatittomuus ja silikonittomuus voi parantaa tilannetta miksen hoitaisi hiuksia fiksummin. Mun tukka ei ole kihara enkä siitä sellaista haluakaan joten harjaan edelleen kuivana. Olis oikeastaan hyvä jos tukka ennemmin suoristuisi hoitamalla.

Vierailija
91/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vasta alussa mutta saanut huikean avun tukkaongelmiin. Minulla on pitkä ja paksu, hieman luonnonkihara hius. Ei siis mitään korkkiruuvia mutta ei suorakaan. Pahin ongelma on ollut takkuuntuminen, erityisesti juuresta. Hiukset ovat menneet rastoille tai laatoille vaikka mitä olisi tehnyt. Lisäksi kun olen harjannut hiukset, kihara on poissa ja tilalla pelkkä huonokuntoisen näköinen pörrökasa, jota ei voi pitää auki. Mutta harjaamattakaan ei ole voinut olla koska takut vaan pahenee.

Olen kokeillut vannomatta satoja tuotteita, käynyt kymmenillä kampaajilla saamatta apua. CG metodista olen ottanut käyttöön shampoottomuuden, eli hoitoaineella pesun, metodiin sopivilla hoitoaineilla läträämisen ja hiuksen harjaamisen vain suihkussa hoitoaineen kanssa, kuivatan t-paitaan ja läträän vielä jätettävää hoito-ainetta. En harjaa pesujen välissä. Takut ovat lähes poissa ja hius on ihanan pehmeä. Mitään juurikaan mainittavaa kiharan suhteen ei ole tapahtunut, paitsi otsatukka on alkanut kihartua.

En käytä mitään geelejä tai muotoile hiuksia.

Mulla on samanlainen tukka ja otin metodista kans vain tuon hoitoainepesun, hiusten kampaamisen suihkussa hoitsikan kanssa, hoitavat hiusnaamiot ja jätettävän hoitoaineen. Toiveena olis että tää harakanpesä muuttuis vähän siistimmäksi että kehtais joskus olla tukka auki, nyt se on 99% ajasta leteillä tai nutturalla. Ja takkuuntuu silti.

Vierailija
92/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole kauheasti perillä tästä trendistä, muutamat tutorialit pikaisesti lukenut vain. Mutta olen käsittänyt että ei tuolla menetelmällä suorista ja lasimaisista hiuksista mitään kikkaroita saakaan, vaan sillä saadaan piilokiharat hiukset esiin. Monella suomalaisella kun on taipumusta kiharaan tai laineikkaaseen hiuslaatuun, myös itselläni. Siksi menetelmä kiinnostaa ja ehkä voisin sitä kokeillakin.

Vierailija
93/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes hae tästä mitään kiharaa tukkaa vaan haluan pidentää pesuväliä, vähentää eri tuotteiden käyttöä ja saada hilseen, kuivuuden ja rasvaisuuden pidettyä loitolla.

Nyt oon ollu jokapäiväisen pesun, rasvaisuuden ja kutittavan kuivan tunteen kierteessä, vaikka päässä on oma väri ja hoidan hiuksia.

Ihan älytöntä siis. Jos sulfaatittomuus ja silikonittomuus voi parantaa tilannetta miksen hoitaisi hiuksia fiksummin. Mun tukka ei ole kihara enkä siitä sellaista haluakaan joten harjaan edelleen kuivana. Olis oikeastaan hyvä jos tukka ennemmin suoristuisi hoitamalla.

Ei kukaan kiellä käyttämästä tuota metodia tai ottamasta siitä inspiraatiota. Totta kai kannattaa kokeilla jotain uutta, jos vanhat keinot eivät tepsi. 

Pointtina tässä keskustelussa on tuon metodin äärimmäisyyksiin vieminen tunnistamatta omia lähtökohtia. Miksi istua kuivauskaapissa kuivattamassa piikkisuoraa geelillä tönkättyä tukkaansa, kun voisi samaan syssyyn iskeä ne paplarit päähänsä tai käyttää ihan vaan sitä kiharrinta. Tai letittää tukkansa yöksi. Tai hakea kampaajalta permis. Miksi esittää omaavansa luonnonkiharaa tukkaa, jos sellaista ei ole geenit suoneet. Ei se mikään häpeä ole.

Vierailija
94/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä havainto: Hiukseni alkoivatvä taipua ihanille surffikiharoille alettuani käyttää ainoastaan ElVital 2-1 Multivitamin shampoota ja sitäkin niukalti.

Tuotehan on periaatteessa metodin mukaan s*tanasta seuraava (sulfaattia ja silikonia)

Enkä kuvittele, koska äitini, joka on tuijottanut minua 35v, huomautti kahvilla Virpillähän* onkin kihara tukka.

Vierailija
95/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kyllä suositellaan kaikkiin iho-ongelmiin ja hilseeseen päivittäistä pesua. Pesuväliä pidentämällä saattaa vain kuivuus, taliköhnäihottuma tai mikä tahansa hiiva tms pahentua. Varsinkin seborrea vaatii pesua, tai se johtaa lopulta jopa hiustenlähtöön. Se vesi kosteuttaa kuivaa päätä, mutta myös puhdistaa liiallista bakteeri-ja hiivamäärää, jos kyse on rasvaisesta hilseestä.

Tietenkään päivittäin ei kannata kenenkään pestä päätään voimakkaasti kuivattavilla sulfaateilla ja sitten vielä kuorruttaa silikoneilla ja mineraaliöljyillä.

Kannattaa kokeilla sulfaatittomalla shampoolla pesua tarpeen mukaan, vaikka sitten päivittäin. Mitään rasvaisia välipäiviä ei kannata yrittää pitää. Hiusten rasvoittuvuus voi toki helpottaa sitä mukaa, kun se tasapainottuu hellemmän shampoon vuoksi (jos ongelma on ollut alun perin liian kuivattava shampoo). Joskus voi olla hyötyä lisäksi pestä voimakkaammalla aineella esim. kerran parissa viikossa. Myös jokin päänahan hoito voi olla hyvä, esim. Biozellin therapeutic 1 tai System 4 oil cure. Todella hyviä tuotteita!

Jos näin ei ala päänahka parantua, niin silloin suosittelen jo osoitteeksi lääkäriä tai apteekkia. Esim. pahaksi mennyt seborrea voi vaatia pahimmillaan jopa antibioottikuurin.

Pahoja ihosairauksia ei hoideta kosmetiikalla, vaan lääkkeillä.

Vierailija
96/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan kiellä käyttämästä tuota metodia tai ottamasta siitä inspiraatiota. Totta kai kannattaa kokeilla jotain uutta, jos vanhat keinot eivät tepsi. 

Pointtina tässä keskustelussa on tuon metodin äärimmäisyyksiin vieminen tunnistamatta omia lähtökohtia. Miksi istua kuivauskaapissa kuivattamassa piikkisuoraa geelillä tönkättyä tukkaansa, kun voisi samaan syssyyn iskeä ne paplarit päähänsä tai käyttää ihan vaan sitä kiharrinta. Tai letittää tukkansa yöksi. Tai hakea kampaajalta permis. Miksi esittää omaavansa luonnonkiharaa tukkaa, jos sellaista ei ole geenit suoneet. Ei se mikään häpeä ole.

Juuri näin. Suorista hiuksista saa hyvin helposti tasaisen laineikkaat letittämällä ne yöksi. Korkkiruuvit saa papiljoteilla. Ei tarvitse kuljeskella sateen kasteleman, ylösalaisin kupsahtaneen vehnälyhteen näköisenä kuvittelemassa, että on kiharapää.

Ja sen "surffitukan" on tarkoitus olla huoleton lainehtiva kampaus, ei suolaveden tahmaama kasa meriheinää.

Vierailija
97/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita kiharoita. Olen istekin miettinyt kokeilevani, mutta evielä en ole jaksanut. Hiukseni ovat pitkät ja paksut, ei tyypilliset suomalaiset.

Vierailija
98/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ryhmä ja metodi on mielenkiintoinen. En ymmärrä miten toisten ihmisten kokeilunhaluisuus voi ärsyttää teitä näin paljon? Vaikka osa ei kiharoita saakaan niin moni on yllättynyt huomatessaan omaavansa luonnonkiharat hiukset vaikka ei ole sitä ennen tiennyt. Kuten joku jo sanoikin, suomalaisissa kampaamoissa ei osata opettaa asiakkaita kuinka hoitaa juuri niitä omia hiuksia eikä kerrota millainen hiuslaatu on. Eli nyt moni on oppinut vasta ensimmäistä kertaa jotain ihan uutta hiusten hoidosta, vaikka juuri sinä olisitkin tiennyt nämä asiat jo viimeiset 20 vuotta..

Ryhmän ainoa huvittava piirre on sama kuin missä tahansa keskusteluissa netissäkin: joku kysyy jotain ja melkein aina vastauksissa on vähintään yksi joka heittää sinne kuvan itsestään vaikkei se liittyisi kysymykseen mitenkään.

Vierailija
99/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muotoile mitenkään ja harjaan kuivana auki. Silti tukka menee voimakkaille laineille.

Vierailija
100/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule ikinä ymmärtämään, miksi suomenkielisellä palstalla täytyy sekoittaa englantia joka ikiseen asiaan :'D Ei se tee teistä yhtään sen hienompia. Näyttää vain naurettavalta lapsen esitykseltä, että katsokaas, minä se osaan KIELIÄ. Jes 😑

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme