Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tästä curly girl-hiusvillityksestä

Vierailija
02.05.2019 |

https://www.menaiset.fi/artikkeli/lifestyle/kauneus/nyt-jopa-suorahiuks… en nyt ole ihan varma onko se kuitenkaan kaikkien juttu. Noissa kuvissa muutaman naisen kiharapilvi on tosi ihana, mutta on myös niitä joiden "muutos" ei ole mitenkään parempi verrattuna aikaisempaan suorahkoon hiusmalliin.

Kommentit (438)

Vierailija
61/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau mikä innovaatio :D en suorista kiharoita hiuksiani ja tadaa minulla on kiharat! 😂😂

Ymmärtääkseni tämän metodin tarkoitus on alun perin auttaa kiharahiuksisia saamaan hiuksensa näteiksi ja siisteiksi. Suorahiuksiset ovat vain omineet sen ja alkaneet käyttää sitä taikakeinona kiharoiden saamiseen.

Vierailija
62/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MILLÄ te kosteutatte sitä tukkaa? Jollain mikä jätetään päähän? Hoitoaine on lähinnä rasvaa, joten se ei pese hiusta vaikka kuinka haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä shampoota tai hoitoainetta pitää sitten käyttää? Ovatko kalliita? T. Köyhä hoitovapaalla oleva äiti

Vierailija
64/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkuroita on tullut hiuksiin aina, kun on pistänyt ne nutturalle. Kun sen aukaisee, niin kas...hiukset ovat kikkuralla tai taipuisat.

Muistan vielä 70-luvun, kun hiuksissa käytettiin kampausnesteitä. Sitä kun laittoi hiuksiin ja tukan sutturalle vähäksi aikaa, niin oli melkoiset curlingit hiuksissa.

Ei oo höpsötykset näyttäneet muuttuvan vuosikymmenien aikana.

Vierailija
65/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erittäin paksu, kuiva ja sellainen vähän “pörröinen” tukka. Yksi työkaveri liittyi CG ryhmään ja hurahti täysin. Nyt hän yrittää käännyttää minutkin.

Tuo kosteuttaminen on varmaan ihan jees ja voin kokeilla jotain noista sulfiitittomista yms tuotteista mutta tuo geelin käyttö on ihan kamalaa. Itse en käytä mitään kiinnikettä paitsi hoitavaa kampausnestettä ennenkuin rullaan isoilla rullilla. Ja mulle tulee siis näin todella kauniit kiharat.

Minusta tämä CG on niiden juttu, jotka ovat käyttäneet rautoja ym saadakseen ohuen ja piikkisuoran näköiset hiukset (nehän ovat olleet muodissa jotain 20+ vuotta jo).

Vierailija
66/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sen GEELIN tarkoitus ole mitään tukkaa kihartaa, vaan luoda se rakenne ja kiiltävyys sekä tehdä se "cast". ILman sitä geeliä tukka olisi pörröinen hamppukasa, kun geelin avulla siihen saadaan kontrollia ja tosiaan rakennetta...

-sivustaseuraaja, suora tukka..

Sanoit juuri, että geelin tarkoitus ei ole muotoilla vaan muotoilla. :D

Vierailija
67/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kokeilin tätä metodia ja päädyin sellaiseen, että pesen tukan hoitoaineella ja pesun jälkeen laitan pyyhekuiviin hiuksiin vielä jätettävää hoitoainetta latvoihin. Hiukset ovat ihan yhtä puhtaat kuin shampoopesunkin jälkeen, mutta tuntuvat parempikuntoisilta ja näyttävät kiiltävämmiltä. Mömmöjä kuluu siis vähemmän, kun shampoo jäi pois.

Geelin laittamista kokeilin pari kerta, en tykännyt, tuli jotenkin klähmäinen ja sotkuinen tukka. Mulla ei ole kiharaa vaan laineita, jotka ovat aina olleet sotkuisen ja pörröisen näköiset. Hoitoainepesu näyttäisi vievän pörröisyyttä ja sotkua pois. Harjaan ihan normaalisti hiukset.

Tuolla facebook-ryhmässä osalla on todella hienoja ja näyttäviä kiharoita. Osalla taas... No, näyttää likaiselta ja sotkuiselta.

NAMI NAMI NUUH

Vierailija
68/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, menee nyt vähän ohi aiheen mutta onkohan mahdollista että jossain vaiheessa tyttärieni ohut, piikkusuora tukka saa isänsä luonnonkiharat?  Kun miehellä oli kuulemma ollut vain taipuisa, paksu tukka johon eskarissa ilmestyivät kunnon kiharat ja eräältä kaverilta taas kiharat katosivat ala-asteella ja ilmestyivät uudelleen kolmekymppisenä... Harmittaa, kun lapset perivät hiuslaatuni :/

No eikös tässä tapauksessa ole selvä, että lapset ovat perineet sinun hiusgeenisi, ei ohuesta tukasta tule missään vaiheessa paksua. Kihartua hiukset kyllä voivat myöhemminkin. Itselläni on aina ollut paksu, pitkä, karhea, piikkisuora tukka, miehellä ohut ja liukas. Lapseni (poika) on perinyt minun "hevosenjouhitukan", onneksi. Oma tukkani kuitenkin muuttui taipuisaksi synnytyksen jälkeen (ilmeisesti hormoonit vaikuttivat) ja on siitä lähtien ollut laineikas (nyt jo 12 vuotta).

Vierailija
69/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, menee nyt vähän ohi aiheen mutta onkohan mahdollista että jossain vaiheessa tyttärieni ohut, piikkusuora tukka saa isänsä luonnonkiharat?  Kun miehellä oli kuulemma ollut vain taipuisa, paksu tukka johon eskarissa ilmestyivät kunnon kiharat ja eräältä kaverilta taas kiharat katosivat ala-asteella ja ilmestyivät uudelleen kolmekymppisenä... Harmittaa, kun lapset perivät hiuslaatuni :/

No eikös tässä tapauksessa ole selvä, että lapset ovat perineet sinun hiusgeenisi, ei ohuesta tukasta tule missään vaiheessa paksua. Kihartua hiukset kyllä voivat myöhemminkin. Itselläni on aina ollut paksu, pitkä, karhea, piikkisuora tukka, miehellä ohut ja liukas. Lapseni (poika) on perinyt minun "hevosenjouhitukan", onneksi. Oma tukkani kuitenkin muuttui taipuisaksi synnytyksen jälkeen (ilmeisesti hormoonit vaikuttivat) ja on siitä lähtien ollut laineikas (nyt jo 12 vuotta).

Mulla oli lapsena paksu ja tuuhea tukka kuin äidilläni, mutta teininä alkoi pikkuhiljaa ohentumaan ja on nyt samanlainen ohut liru kuin isälläni oli. Väri oli alusta asti sama kuin isälläni eli vaalea, äiti on ruskeahiuksinen.

Vierailija
70/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sopii niille kenellä on paksu tai normaalin paksuinen tukka. Voin vaan kuvitella miltä oma ohut tukka näyttäisi tuollaisen tuotteissa lilluttamisen jälkeen, varsinkin kun takaraivolla on pari voimakasta pyörrettävä. Jos en föönää hiuksia niin nuo pyörteet on todella törkeän näköiset.

Vierailija
71/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se just se lampaanimemiseltä näyttävä hiusmalli.

Ei sovi kuin kauniskasvoiselle laihanaamalle, hyvävartaloiselle.

Vierailija
72/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että tämä voisi toimia minulle. Minulla on ohuet suomalaiset hiukset, mutta selvästi taipuisat. Jos vain kampaan harvapiikkisellä kammalla pesun jälkeen, tukka kuivuu isoille laineille. Saan kyllä aika helposti harjailemalla ne suoraksikin, mutta silloin tulevat "karvaisiksi". 

Mulla vaan 3 kk CG metodia on johtanut todella kamalaan tukkaan. Menetelmässä on jopa toivottua, että tukkaa paakkuuntuu "kiharasuiruiksi", mutta kun on tosi ohut tukka niin eihän niitä suiruja tule montaa koko päähän ja lopputulos on koomisen näköinen. Kiharammat hiukset on kyllä paljonkin kuin ennen, mutta 10 yhteen klimppiintynyttä kiharapötköä koko päässä ei kyllä näytä yhtään kivalta. Paljon parempi auki kammattuna jolloin näyttää edes että jonkinlainen ohut hiusverho on joka paikassa.

Vierailija
73/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän suorastakin tukasta saa kiharan, jos antaa sen kuivahtaa sykkyrällä kera muotoiluaineen esim. juuri sen geelin. Ei tämä mikään uusi juttu ole. Aidoille luonnonkiharille riittää vain se, että ulkona on kostea ilma, niin kiharat villiintyvät. Suorat lätsähtävät kosteudessa. Jos joku on käyttänyt metodia kuukausia ja menee suihkuun vain vesipesulle ja hiukset ovat sen jälkeen suorat, eivät hiukset ole luonnonkiharat. Luin jostain, että metodi on alunperin kehitetty mm. afrohiusten hoitoon.

Vierailija
74/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on erittäin paksu, kuiva ja sellainen vähän “pörröinen” tukka. Yksi työkaveri liittyi CG ryhmään ja hurahti täysin. Nyt hän yrittää käännyttää minutkin.

Tuo kosteuttaminen on varmaan ihan jees ja voin kokeilla jotain noista sulfiitittomista yms tuotteista mutta tuo geelin käyttö on ihan kamalaa. Itse en käytä mitään kiinnikettä paitsi hoitavaa kampausnestettä ennenkuin rullaan isoilla rullilla. Ja mulle tulee siis näin todella kauniit kiharat.

Minusta tämä CG on niiden juttu, jotka ovat käyttäneet rautoja ym saadakseen ohuen ja piikkisuoran näköiset hiukset (nehän ovat olleet muodissa jotain 20+ vuotta jo).

Kylläpä kirjoitin epäselvästi tuossa yllä! Mun piti siis sanoa, ettei tää CG ole mikään uusi juttu sinänsä. Samalla tavalla on luonnonkiharaa tai pörröistä tukkaa laitettu vuosia ennen tätä raudalla suoristusmuotia, tehokkaita föönejä ym. Miinus tuo geelillä läträäminen.

Mulla on siis paksu, kuiva ja pörröinen hius jota hoidan silleen “vanhanaikaisesti”. Eli pesun jälkeen käytän huuhdeltavaa hoitoainetta ja pyyhemärkään (ei kukaan järkevä hiero pyyhkeellä hiusta, vaan puristelee) tukkaan hoitava kampausneste ja sitten rullille. En käytä fööniä jos ei pakko. Kuivat kiharat kampaan auki piikkiharjalla.

Minusta tämä ei kauheasti eroa tuosta CG:stä, jota kaverini nyt siis tyrkyttää. Minusta se hoitoaineen ja geelin kanssa läträäminen on tosi outoa: pyrin välttämään turhia kemikaaleja ja käytän vain eläimillä testaamattomia tuotteita. Toki nuo CG:n sulfiitittomat ja ilmeisesti saippuattomat shampoot ym kuullostaa ihan järkeenkäyviltä.

Vierailija
75/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän suorastakin tukasta saa kiharan, jos antaa sen kuivahtaa sykkyrällä kera muotoiluaineen esim. juuri sen geelin. Ei tämä mikään uusi juttu ole. Aidoille luonnonkiharille riittää vain se, että ulkona on kostea ilma, niin kiharat villiintyvät. Suorat lätsähtävät kosteudessa. Jos joku on käyttänyt metodia kuukausia ja menee suihkuun vain vesipesulle ja hiukset ovat sen jälkeen suorat, eivät hiukset ole luonnonkiharat. Luin jostain, että metodi on alunperin kehitetty mm. afrohiusten hoitoon.

Just näin! Sen geelin tehtävä on estää hiusta kuivumasta sykkyrälle niin että kiharat on loivemmat. Tämä metodi sopii vain todella kiharalle hiukselle, johon saa muotoa muutenkin. Se ei ole ollenkaan tarkoitettu ohuelle, vähän lainehtivalle hiukselle.

Vierailija
76/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkiharat hiukset ovat helposti pörrööntyvät ja saattavat sojottaa miten sattuu päivästä riippuen. CG metodilla saa kiharat hallintaan ja korostettua kiharien muotoa. Sen sijaan että harjataan kiharat auki, niin puristetaan ne kokoon. Tällaista puristelua ja jätettäviä hoitoaineita ja harvaa kampaa kampaajani suositteli ennen kuin metodi tuli edes pinnalle, noin 10v sitten.

Vierailija
77/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä leikkaus, kullekin hiuslaadulle sopiva on kaiken perusta

Vierailija
78/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä kirjoitin epäselvästi tuossa yllä! Mun piti siis sanoa, ettei tää CG ole mikään uusi juttu sinänsä. Samalla tavalla on luonnonkiharaa tai pörröistä tukkaa laitettu vuosia ennen tätä raudalla suoristusmuotia, tehokkaita föönejä ym. Miinus tuo geelillä läträäminen.

Mulla on siis paksu, kuiva ja pörröinen hius jota hoidan silleen “vanhanaikaisesti”. Eli pesun jälkeen käytän huuhdeltavaa hoitoainetta ja pyyhemärkään (ei kukaan järkevä hiero pyyhkeellä hiusta, vaan puristelee) tukkaan hoitava kampausneste ja sitten rullille. En käytä fööniä jos ei pakko. Kuivat kiharat kampaan auki piikkiharjalla.

Minusta tämä ei kauheasti eroa tuosta CG:stä, jota kaverini nyt siis tyrkyttää. Minusta se hoitoaineen ja geelin kanssa läträäminen on tosi outoa: pyrin välttämään turhia kemikaaleja ja käytän vain eläimillä testaamattomia tuotteita. Toki nuo CG:n sulfiitittomat ja ilmeisesti saippuattomat shampoot ym kuullostaa ihan järkeenkäyviltä.

Minä liityin jo ennen vuosituhannen vaihdetta erääseen amerikkalaiseen luonnonkihararyhmään, jossa kuivattiin hiukset vanhassa T-paidassa, oltiin paljon pää alaspäin ja keiteltiin pellavansiemengeeliä. Valtaosalla jäsenistä on afro. Suoria ja laineikkaita hiuksia ei edes ennen-kuvissa näy ollenkaan.

Mistä tämä suomalainen innostus on saanut alkunsa? Moni näkyy luulevan, että on jostakin aivan mullistavasta uutuudesta kyse.

Vierailija
79/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vasta alussa mutta saanut huikean avun tukkaongelmiin. Minulla on pitkä ja paksu, hieman luonnonkihara hius. Ei siis mitään korkkiruuvia mutta ei suorakaan. Pahin ongelma on ollut takkuuntuminen, erityisesti juuresta. Hiukset ovat menneet rastoille tai laatoille vaikka mitä olisi tehnyt. Lisäksi kun olen harjannut hiukset, kihara on poissa ja tilalla pelkkä huonokuntoisen näköinen pörrökasa, jota ei voi pitää auki. Mutta harjaamattakaan ei ole voinut olla koska takut vaan pahenee.

Olen kokeillut vannomatta satoja tuotteita, käynyt kymmenillä kampaajilla saamatta apua. CG metodista olen ottanut käyttöön shampoottomuuden, eli hoitoaineella pesun, metodiin sopivilla hoitoaineilla läträämisen ja hiuksen harjaamisen vain suihkussa hoitoaineen kanssa, kuivatan t-paitaan ja läträän vielä jätettävää hoito-ainetta. En harjaa pesujen välissä. Takut ovat lähes poissa ja hius on ihanan pehmeä. Mitään juurikaan mainittavaa kiharan suhteen ei ole tapahtunut, paitsi otsatukka on alkanut kihartua.

En käytä mitään geelejä tai muotoile hiuksia.

Vierailija
80/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin äskettäin tohon fb-rthmään ja aion kyllä erota siitä saman tien. Meininki on tosiaan hullun fanaattista, ja sitten on näitä idareita, jotka ei osaa lukea ensin ohjeita. Plus sitten nämä mukahauskat kommentoijat, jotka keksivät mitä ihmeellisimpiä aasinsiltoja ja nokkeluuksia aiheeseen liittyen.

Monen "kiharat" on suorastaan järkyttävän näköisiä klimppejä. Joku oli saanut latvat kamalaan takkuun, en voinut kun nauraa sille kuvalle 👹

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi