Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tästä curly girl-hiusvillityksestä

Vierailija
02.05.2019 |

https://www.menaiset.fi/artikkeli/lifestyle/kauneus/nyt-jopa-suorahiuks… en nyt ole ihan varma onko se kuitenkaan kaikkien juttu. Noissa kuvissa muutaman naisen kiharapilvi on tosi ihana, mutta on myös niitä joiden "muutos" ei ole mitenkään parempi verrattuna aikaisempaan suorahkoon hiusmalliin.

Kommentit (438)

Vierailija
41/438 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä ymmärrä mitä tekemistä rutistellulla geelikoppuralla hiuksella ja luonnollisuudella on toistensa kanssa. Hyväkuntoinen hius kyllä kihartuu ilman geelejä ja muita vippaskonsteja mikäli se on tosiaan luonnostaan kihara..

Luonnonkiharan hiuksen saa kihartumaan ihan vaan sumuttamalla siihen vettä ja antamalla kuivua. Tuo geelimenetelmä kuulostaa älyttömältä :D

Vierailija
42/438 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö oikein, ne kiharat syntyvät kun märkiin hiuksiin levitetään geeliä ja rullataan jonkun mytyn sisään kuivumaan? Wow. Eihän tuo tapa mitään hiuksia oikeasti kiharra, tarpeeksi jytyä geeliä ja sopiva myttyrä, niin kai siinä nyt kihartuu (koppuroituu) suurempikin hius. Toimii kyllä tuolleen ilman noita erikoisshampoitakin.

Mun mielestä ei ole tarkoitus kuivattaa hiuksia siellä mytyssä, vaan myttyä pidetään jostain syystä vain hetki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/438 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kihartuu kun ne saa kosteutta.

Vierailija
44/438 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kokeilin tätä metodia ja päädyin sellaiseen, että pesen tukan hoitoaineella ja pesun jälkeen laitan pyyhekuiviin hiuksiin vielä jätettävää hoitoainetta latvoihin. Hiukset ovat ihan yhtä puhtaat kuin shampoopesunkin jälkeen, mutta tuntuvat parempikuntoisilta ja näyttävät kiiltävämmiltä. Mömmöjä kuluu siis vähemmän, kun shampoo jäi pois.

Geelin laittamista kokeilin pari kerta, en tykännyt, tuli jotenkin klähmäinen ja sotkuinen tukka. Mulla ei ole kiharaa vaan laineita, jotka ovat aina olleet sotkuisen ja pörröisen näköiset. Hoitoainepesu näyttäisi vievän pörröisyyttä ja sotkua pois. Harjaan ihan normaalisti hiukset.

Tuolla facebook-ryhmässä osalla on todella hienoja ja näyttäviä kiharoita. Osalla taas... No, näyttää likaiselta ja sotkuiselta.

Minä haluaisin nähdä noista upeista kiharoista kuvia, jotka on otettu työpäivän päätteeksi ja ulkona kävelemisen jälkeen. Minulla on hyvin kiharat, olkapäille ulottuvat hiukset, jotka räjähtävät hattaraksi vähäisestäkin ilmavirrasta. Mikään aine ei vielä ole pitänyt näitä aloillaan, ja kaikki on kokeiltu.

Vierailija
45/438 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö oikein, ne kiharat syntyvät kun märkiin hiuksiin levitetään geeliä ja rullataan jonkun mytyn sisään kuivumaan? Wow. Eihän tuo tapa mitään hiuksia oikeasti kiharra, tarpeeksi jytyä geeliä ja sopiva myttyrä, niin kai siinä nyt kihartuu (koppuroituu) suurempikin hius. Toimii kyllä tuolleen ilman noita erikoisshampoitakin.

Mun mielestä ei ole tarkoitus kuivattaa hiuksia siellä mytyssä, vaan myttyä pidetään jostain syystä vain hetki.

Myttyä pidetään puolisen tuntia, joskus tuntejakin. Mytyssä ne liiskautuvat ja muotoutuvat, ja sitten niiden voi antaa kuivua itsekseen.

Vierailija
46/438 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin näyttää vain siltä, että on unohtunut kammata.

Ei varsinaista kiharaa, vaan sekasotku.

Luonnonkiharakaan hius ei ole tasaista kiharaa vaan siellä seassa voi olla jos minkälaista tyyliä. Osa hiuksista voi mennä korkkiruuville, osa on pörrössä ja osa on laineilla. Luonnonkiharaa on monenlaista. Joka päivä on erilainen kampaus riippuen siitä miten kiharoita huvittaa kihartua juuri tänään. Pipon alla puolet hiuksista latistuu ja jos saavat kosteutta (sade tms.) niin nousevat pystyyn pörröön tai vetäytyvät korkkiruuveille.. Ihan on hänessään mitä sattuu päässä milloinkin olemaan.

Vierailija
47/438 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnostaan suorasta hiuksesta ei saa luonnonkiharaa ja päinvastoin luonnonkiharasta ei saa luonnostaan suoraa hiusta. Lisäksi tuo järkyttävä määrä eri kosteuttavia hoitoaineita ja muotoilutuotteita saa monesti perinteisestä suomalaisesta ohuesta hiuksesta vaan likaisen ja sotkuisen näköisen. 

Luonnonkihara voi kadota permanentin tai pehmennyksen jälkeen.

Höpsistä!

Eipä tuo säkkärä tuosta mihinkään ole kadonnut, 64 vuotta olen sen kanssa elellyt, kiharana se kasvaa edelleen.

Voi kadota, voi kadota myös synnytyksen jälkeen.

Vierailija
48/438 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin tänään ja minusta ryhmä on ihan kiva. Mun mielestä noi naiset suhtautuu ihan huumorilla omaan höyrähtämiseensä.

Se on ihan totta, että joillekin on tullut tosi upeat kiharat - toisille taas rasvalammas päähän. Itse ajattelin onkia lähinnä noita kosteutusvinkkejä todella kuiviin hiuksiini.

Vierailija
49/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau mikä innovaatio :D en suorista kiharoita hiuksiani ja tadaa minulla on kiharat! 😂😂

Vierailija
50/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin tähän uskontoon, koska lapsellani on korkkiruuvit enkä osaa hoitaa niitä. Opin tästä paljon ja vaihdoin shampoon ja hoitoaineen (omat) uuteen merkkiin. Muotoilutuotteita en halua käyttää, varsinkaan päivittäin. Lapseni on 3v että en hänen päätään vielä sen kummemmin hoida, kosteutan lasten hoitosuihkeella ja vältän harjaamista. Mutta opiskelen kyllä, että en tuhoa sitä hiusta.

Mutta se tärkein asia minkä opin on mikrokuituturbaani. Aivan ihana keksintö, josta en tiennyt mitään aiemmin :) parempi kuin froteepyyhkeestä kiedottu. Toki ne minunkin hiukset siellä sisällä kuivuessaan kihartuu ja jos laittaisin ne litralla geeliä paikalleen niin olisipa ihanat korkkiruuvit mullakin.

Vierailija
51/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau mikä innovaatio :D en suorista kiharoita hiuksiani ja tadaa minulla on kiharat! 😂😂

Tutustupa metodiin ennen kun heität tollaset räkänaurut.

Vierailija
52/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ostit mikrokuituturbaanin?

Mä luulen, että mun hius on just sellaista jolle curly girl parhaiten sopii. Aika ohut, hento, voimakkaan taipuisa. Päänahka ei rasvoitu kovin herkästi, joten shampoopesun harventaminen ei ole ongelma. Sovellan metodia hyvin kevyesti lähinnä kosteutuksen osalta, ja kahdessa viikossa on selvä kihartuminen havaittavissa. Luulen, että testaan joku päivä geelit ja ploppaukset, ja jos homma toimii, käytän niitä jatkossa hiusten saamiseksi "juhlakuntoon", arjessa jatkan tällä nykymallilla. 

Tänä aamuna oli parhaat kiharat ever. Huuhtelin hiukset lenkin jälkeen, laitoin löysälle korkealle ponnarille ja menin nukkumaan. Eli kuvittelen, että niille, joille cg on "tarkoitettu" ei tosiaan tarvitse kaikkia temppuja vaan vähälläkin pärjää.

Vierailija
53/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa taas "rahat pois hölmöiltä" jutulta :)

Vierailija
54/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sen GEELIN tarkoitus ole mitään tukkaa kihartaa, vaan luoda se rakenne ja kiiltävyys sekä tehdä se "cast". ILman sitä geeliä tukka olisi pörröinen hamppukasa, kun geelin avulla siihen saadaan kontrollia ja tosiaan rakennetta...

-sivustaseuraaja, suora tukka..

Vierailija
55/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnostaan suorasta hiuksesta ei saa luonnonkiharaa ja päinvastoin luonnonkiharasta ei saa luonnostaan suoraa hiusta. Lisäksi tuo järkyttävä määrä eri kosteuttavia hoitoaineita ja muotoilutuotteita saa monesti perinteisestä suomalaisesta ohuesta hiuksesta vaan likaisen ja sotkuisen näköisen. 

Luonnonkihara voi kadota permanentin tai pehmennyksen jälkeen.

Idioottien kokoontumisajot. "en tienny hiusten menevän pilalle käsittelystä". Älä ihmeessä siis nyt on keksitty ettei se tee hyvää hiusksille. Eihän tuota teatteria voi muuna kun komediana pitää.

Kyllä nainen on naiselle susi, sen huomaa taas näitä kommentteja lukiessa. 

Vierailija
56/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, menee nyt vähän ohi aiheen mutta onkohan mahdollista että jossain vaiheessa tyttärieni ohut, piikkusuora tukka saa isänsä luonnonkiharat?  Kun miehellä oli kuulemma ollut vain taipuisa, paksu tukka johon eskarissa ilmestyivät kunnon kiharat ja eräältä kaverilta taas kiharat katosivat ala-asteella ja ilmestyivät uudelleen kolmekymppisenä... Harmittaa, kun lapset perivät hiuslaatuni :/

Vierailija
57/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuokin metodi ole alunperin afrohiuksille? Ei taida suomalainen liuhuletti olla sopivin tyyppi tuolle mömmömäärälle.

Afrosta nyt ei saa tuommoisia kiharoita kuin taikuri korkeintaan.

Vierailija
58/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ryhmässä, mutta luin tästä muualta netistä. Omat hiukseni on ohuet ja lässähtää helposti, vaikka onkin jossain määrin taipuisat. Ajattelin näin ensi alkuun hankkia sulfaatittoman shampoon ja käyttää kaapin pohjalta tehohoitoaineen. Niiden avulla pitäisi nähdä, että tuleeko tästä mitään - en rupea mitään geelejä yms hankkimaan arkikäyttöön.

Vierailija
59/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, menee nyt vähän ohi aiheen mutta onkohan mahdollista että jossain vaiheessa tyttärieni ohut, piikkusuora tukka saa isänsä luonnonkiharat?  Kun miehellä oli kuulemma ollut vain taipuisa, paksu tukka johon eskarissa ilmestyivät kunnon kiharat ja eräältä kaverilta taas kiharat katosivat ala-asteella ja ilmestyivät uudelleen kolmekymppisenä... Harmittaa, kun lapset perivät hiuslaatuni :/

On mahdollista. Itselläni oli piikkisuorat hiukset murrosikään saakka. Sitten alkoivat taipua itsekseen laineille ja lasten saannin myötä muuttuivat korkkiruuveiksi.

Vierailija
60/438 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän montakin sellaista, joilla suora tukka kihartuu iän myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan