Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka lähtee mukaan Porin juoksukouluun? Aloitus maanantaina 29.4.

Vierailija
27.04.2019 |

Olen tämän juoksukouluun tehnyt pari kertaa aiemminkin (vuosia sitten) ja täältä saanut tsemppiryhmän kokoon. Kävisikö niin hyvä tuuri tälläkin kertaa?

Tästä siis kyse: https://www.pori.fi/kulttuuri-ja-liikunta/liikunta/liikunnan-neuvontapi…

Ihan rapakunnossa ollaan, eikä MITÄÄN liikuntataustaa ole, mutta tiedän kokemuksesta, että tällä pystyy rapakuntoinenkin kuntoaan nostamaan aika nopeastikin. Ja jotain tarttis taas tehdä.

Oma tavoite on se 5 km juoksu (kuulostaa nyt aika utopistiselta.. ) mutta pari kertaa siihen on päästy, miksei siis nytkin.

Kuka lähtee mukaan?

Oma nimimerkkini voisi olla tällä kertaa Rapa.

-Rapa

Kommentit (238)

Vierailija
121/238 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiitu täällä taas ilmottelee olevansa elävien kirjoissa ja messissä mukana. Moneen kertaan on meknannut epätoivo vallata ja tuntunut että aika ja voimat ei riitä, mutta jälleen yksi viikko takana ja voittaja fiilis. Eilen jaksoi juosta muksu rattaissa 15 min, olisikohan ollut noin 2.3 km. Uskomatonta, tein sen vaikka moneen kertaan matkalla tuntu, että jätän kesken.😀 Jälleen voin todeta että ilman ryhmää ja ohjelmaa ei oltas tässä.

Lääkäri oli ihmeissään oireista ja neurologia konsultoi, ilmeisestikin elimistö vaan liian stressi tilassa ja siksi oireilee mitä millonki. Ja itse epäilen osa syy olevan huono ferritiini.

Mutta suunta on pidemmille matkoille vaikka ne vähän hirvittääkin.😁😥

Tiitu

Vierailija
122/238 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen asia tämän kaiken keskellä on se, että vihdoinkin alkaa herkkuhampaan kolotus vähetä kunnon kasvaissa.🤣

Tiitu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/238 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Tiitu! Tosi hyvä saavutus ja mikä vauhti vielä rattaiden kanssa! Vau!

Täällä kurkkua kivistää pahaenteisesti. 😣 En tiedä miten olisi järkevintä edetä.

-Rapa

Vierailija
124/238 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoppas ku kerranki saan aikaseksi raportoitua heti.

Vettä tulee ja fiilis oli en jaksa lähteä.

Mutta lähdin, viikon muista jälessä joten ohjelmassa oli 7,5 min, käänny ja 7,5 min kotiin. Aloin josain lohtaa matkaa ihmetellä miksi kello ei soi, ei ollut päällä, onneksi olin kattonut ajan kumminki. No, matkaa kertyi kolme kilometriä, ajassa 30 min. Päätin, että juostaan sitte niin kauan kunhan koti näkyy kerta noin töppäsin.🏃‍♀️😁

Voi ei Rapa, olisiko syytä kokeilla levätä ja "ropata" jotta tauti ei tulis päälle. Käy jaksamisen mukaan kävelyillä ja jatkaa kunhan tauti ohitte? Vaikka palaa edellis viikkoon ja tekee sieltä joko osan tai kokonaan uusiksi?

Pikaista paranemista.😗

Tiitu

Vierailija
125/238 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, Tiitu. Toivottavasti Rapa ei sairastu. Tein juoksulenkin, vauhti oli hidas ja pohkeet raskaat. Reittivalintakin vähän huono, tietöitä yms. Huoh.

Kookos

Vierailija
126/238 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ei 30 min vaan 20 min.😐😊

Ja kookos, hienoa että jaksoit lenkin käydä. Vaikka vauhti olisi hidas ja kilometrejä ei taitu "riittävästi" niin mahtavaa että juoksee ja matkat pitenee ajan kanssa.🤗 Toisinaan tosiaan tuntuu, että juoksu ei kulje yhtään, toisinaan hyvin. 🤗 Ootko kookos ruukannut venytellä? Oletko kokeillut nyt pidemmillä matkoilla kompressio housuja tai säärystimiä? Itse aikanaan huomasin että oli iso apu, pitäisi ostaa uudet.

Tiitu

Vierailija
127/238 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuntu tänään eka kertaa jalat kunnolla kevyille, taisi eilisellä osteopaatti käynnillä olla osansa. Ainakin nyt lantion ja nikamien pitäisi olla suorassa, selkä ei ainakaan tullut yhtään kipäksi.🤗

Tiitu

Vierailija
128/238 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9+9 min juostu ja matkaa kertyi n. 2,4km. Otin aika kevyesti, joten hengitys kulki hyvin koko ajan ja tuntui muutenkin kevyeltä. Mutta ilmeisesti parempi kai se treenamisen kannalta olisikin mennä kevyesti, eikä liian kovalla sykkeellä. En tiedä oliko huono vai hyvä päätös mitä kurkkukipuun tulee, mutta se jää nähtäväksi lähipäivinä. Sinkkiä olen vedellyt kaksin käsin jos se vaikka auttaisi.

Kiva kuulla Tiitun edistymisestä! Oletko juossut aiemmin joskus kun tahti on aika reipasta? Sori, en muista jos olet kertonut. Itsekin olen vakavasti miettinyt noita kompressiosäärystimiä. Pitäisi vähän tutkailla niitä tarkemmin.

Ja hieno homma Kookos, että menit kuitenkin, vaikka olikin haasteita matkalla.

-Rapa

-Rapa

Vierailija
129/238 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä Tiitu, googlailin ja kompressiosäärystimet kuulostavat juuri siltä mitä tarvitsisin (niiden lenkkareiden lisäksi). Täytyypä katsoa, jos lomalla ehtisi shoppailemaan. Olen yrittänyt venytellä aina lenkkipäivinä, mutta välillä se jää. Miten Rapan kävi, saitko flunssan torjuttua?

Kävin päivän kävelylenkillä. Sain harvinaista kyllä lenkkikaverin, joten tuplamatkakin meni joutuisasti. Mukavan tuulenvireen ansiosta ei ollut liian kuuma.

-Kookos

Vierailija
130/238 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kookos. Itse pitäisi ehtiä kans sen verran koneen ääreen istahtaa, että tilaisi säärystimet.

Rapa, olen aiemmin tehnyt saman ohjelman ja noin kaksi vuotta juoksin 5-8 kilometrin matkoja. mutta vaikea raskaus viime vuoden alussa laittoi käytännössä vuodeksi liikunta tauolle.

Tiitu

Vierailija
131/238 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, lenkki aina mukavampi tehdä kun saa seuraa.

Tiitu

Vierailija
132/238 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän pahin tehty alta pois ja oli kamalaa!! 😁 Päätin, että tänään herään aikaisin ja käyn heti aamusta juoksemassa ennen kuin mies lähtee töihin ja ennen kuin on liian kuuma (hirveän kuuma tuli silti, täytyy säätää vaatetusta). Heti ensiaskelista lähtien tuntui tosi raskaalta (ehkä nämä aamujuoksut ei ole mua varten?) jostain syystä ja tuskaista oli koko 24 minuuttia. Teki mieli lyödä hanskat tiskiin monta kertaa. Jos viimeksi tuntui kevyeltä niin tänään ei todellakaan, mikähän siinä on? Matkaa kertyi tänään aika tarkkaan 3 km. Alkoi suuresti epäilyttää se sunnuntain 5 km. Olin ajatellut juoksevani urheilukentällä, joka aukeaa kasilta, että tulisi tasan tarkkaan oikea matka juostua, mutta nyt pitää miettiä uudestaan tätä onko aamulla juokseminen mun juttu.

Kurkku on edelleen epämääräinen. Ei kunnossa, mutta ei ole mennyt pahemmaksikaan onneksi. Sillä uskalsin lähteä tänään matkaan. Muita flunssanoireita ei onneksi ole.

Tsemppiä Kookos päivän matkaan, toivottavasti sulla menee paremmin! Ja tsempit myös Tiitulle koitoksiin! Kiva kun olette täällä mun kaverina tuskailemassa! 😁

-Rapa

Vierailija
133/238 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tosiaan oli raskas juosta tuo 24 min! Onneksi aurinko pysyi pilvessä, kun muutoin on niin kuuma. Aattelin ettei käännös tule koskaan. Paluu tuntui vähän helpommalta. Matkaa kertyi 3,2 km. Tiukka sunnuntai siis tiedossa! Kookos

Vierailija
134/238 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi menee hermot tän kurkkukivun kanssa! Varmaan viidettä päivää kurkkua kivistää niin kuin flunssan alussa usein. Tilanne ei muutu suuntaan eikä toiseen. 🙄

Joko Kookoksella on ajatukset jo sunnuntaista? Oletko reittiä miettinyt etukäteen tai miten ajattelit varmistaa matkan olevan sen 5 km? Ja miten jatko, ajattelitko vielä seurata ohjelmaa?

Itselläni alkuperäinen tavoite oli 5 km ja jos/kun sen sunnuntaina saavutaan niin vähän on pohdinnassa mitä sitten. Jonain aiempana kertana jatkoin jonnekin viikolle yhdeksän ja toisella kertaa jäin sitä 5 km juoksemaan.

Käykö Kepakko vielä linjoilla kurkkimassa?

-Rapa

Vierailija
135/238 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pohdin jo sunnuntaita ja sitä, miten raskasta tulee olemaan. Mulla on asennettuna puhelimeen joku sovellus, joka mittaa ajan ja matkan. Uskon että se on ihan luotettava. Reittiä en sinänsä ole vielä miettinyt. Haluaisin myös jatkaa vielä ohjelmaa. Tosin en tiedä, olisiko fiksumpaa tuplata ainakin osa viikoista. Ohjelma on ollut aika raskas. Haluaisin kuitenkin taas juosta pitkästä aikaa sen kympin ja ennen kaikkea haluaisin nyt säilyttääkin juoksukunnon.

-Kookos

Vierailija
136/238 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin kävely tehty ihanassa helteessä. Melkein teki mieli ottaa juoksuaskeleitakin :d - Kookos

Vierailija
137/238 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Kookos ja Rapa. Millä vointein ja fiiliksin huomiseen?

Täällä jäänyt tämän viikon lenkit pelkkään maanantaihin, joten kertausta tulee kunhan lenkille pääsen taas. Enstens iski pahat rytmihäiriöt enkä uskaltanut lähteä, sitten niin kamala flunssa että pelkkä vauvan syöttö saa hien päälle.

Mutta positiivista se, että lenkille on kaipuu päästä.

Hienoa että iotte mukana pysyny vaikka aina ei oo ruusuilla tanssia ollut homma. Ja mielummin ajattelen, että kertaa viikkoja tarvittaessa mitä tappaa liikunta innon liialla ittensä rääkkäämisellä. Se ei maata kaada vaikka viikon pari kertais.😊

Tiitu

Vierailija
138/238 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittajafiilis! Tehty on! En suunnanutkaan urheilukentälle kun aamulla satoi niin rankasti vielä ja nyt siellä olisi varmasti jotakin tapahtumaakin jo. Osoittautui hyväksi päätökseksi, sillä vaikka lämmöt onkin laskeneet eilisestä on silti varsin kuuma keli. Ainakin nyt maastossa juoksussa pääsin välillä varjoonkin.

Ei ollut mikään nautinto juosta, mutta sainpa tehtyä ja siitä olen ylpeä. Ajallakaan ei voi kehuskella kun aikaa meni 43 min 20 s, mutta ei sillä väliä. Siitä voi alkaa parantamaan jos siltä tuntuu. Huoh. Nyt jatkoa miettimään! Ja ai niin, kurkkukipu hävisi sopivasti eilen, joten se ei onneksi haitannut menoa.

Tsemppiä Kookos päivän matkaan! Kyllä sä siitä selviät! Ja Tiitulle tsemppiä jatkoon. Tuo vitosviikko on rankka kun matkat pitenee selkeästi, mutta jokaiselta suoritetusta lenkiltä saa uskoa jatkoon.

-Rapa

Vierailija
139/238 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Rapa, samoissa hommissa siis oltu tämä aamu! Täällä kanssa lenkki tehty ja meni huippuhyvin!! Nukuin pe-la välisen yön tosi huonosti ja pelkäsin jo tulevani kipeäksi. Eilinen "valmistava treeni" oli todella vaatimaton ja jostain syystä en oikein ole edes venytellyt tällä viikolla. Sitten aamulla aattelin, että teen lenkin ilman muuta vasta illalla, mutta yhtäkkiä tuli tunne, että lähden NYT. Ja kannatti! Juoksin asfaltilla, käännyin puolimatkassa, mikä oli hyvä, koska pystyin sitten paluumatkalla lopettamaan kännykän katselun ja keskittymään "maaliin" pääsyyn. Aikaa meni vain 35,50 min, mikä on minulle todella hyvin! Aattelin, että ilman muuta menee yli 40 min. Myöskään jalkoihin ei sattunut tänään yhtään!

-Kookos

Vierailija
140/238 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vau mikä aika Kookos! Mieletön vauhti! Onnea hienosta suorituksesta!

Mä vedin ennalta katsottua reittiä kolmisen kiekkaa, yritin asfalttia välttää kun olen aiemmilla kerroilla jalkavaivoista kärsinyt ja nyt niiltä välttynyt, KOP KOP KOP. Matkan varrelle osuu yksi pieni nousu ja joka kerta sen jälkeen oli aika tuskaa hetken aikaa. 3 km saavutettua ja pian sen jälkeen viimeisen kierroksen alkaessa tuli tunne, että kyllähän tämä viedään kotiin. Kuumuus on mulle kyllä tosi paha. En tiedä miten enää keventäisin kun en ihan narutopissa tykkää olla. Missä muuten pidät puhelinta? Sekin on nyt pienoinen ongelma vaatetuksen vähetessä.

-Rapa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi