Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka lähtee mukaan Porin juoksukouluun? Aloitus maanantaina 29.4.

Vierailija
27.04.2019 |

Olen tämän juoksukouluun tehnyt pari kertaa aiemminkin (vuosia sitten) ja täältä saanut tsemppiryhmän kokoon. Kävisikö niin hyvä tuuri tälläkin kertaa?

Tästä siis kyse: https://www.pori.fi/kulttuuri-ja-liikunta/liikunta/liikunnan-neuvontapi…

Ihan rapakunnossa ollaan, eikä MITÄÄN liikuntataustaa ole, mutta tiedän kokemuksesta, että tällä pystyy rapakuntoinenkin kuntoaan nostamaan aika nopeastikin. Ja jotain tarttis taas tehdä.

Oma tavoite on se 5 km juoksu (kuulostaa nyt aika utopistiselta.. ) mutta pari kertaa siihen on päästy, miksei siis nytkin.

Kuka lähtee mukaan?

Oma nimimerkkini voisi olla tällä kertaa Rapa.

-Rapa

Kommentit (238)

Vierailija
61/238 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo kerran, mutta ei mennyt läpi ei. Mutta joo juoksut tälle päivää taas juostu. Hiki tuli. Selkä oikuttelee edelleen. Saisi jo vetreytyä.

-Rapa

Vierailija
62/238 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei selkä ole kunnossa sinulla Rapa! :( Minulla on mennyt parempaan suuntaan. Tämänpäiväinen lenkki on nyt tehty ja vaikka 2x4 minuuttia juoksua tuntui aika kovalta näin huonokuntoiselle, on se jo 100% paremmin kuin viime viikon 2x2 minuuttia! Onneksi huomenna vain kävellään.

-Kepakko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/238 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein myös jo tämän päivän lenkin. Aika raskaalta tuntui viimeiset pari minuuttia. Etukäteen jännitin jalkojen kestävyyttä, mutta niissä ei onneksi ollut ongelmia. Onneksi olin vähän venytellyt illalla. Venyttelyä tarvitsisi kuitenkin ehdottomasti lisätä, kun juoksumatkat pitenevät. Miten sitä onkaan niin saamaton!

-Kookos

Vierailija
64/238 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Kookos ja Kepakko! Ohjelma etenee! Tämänpäiväinen tuntui jopa helpolta eiliseen verrattuna. Viileämpi ilmakin oli miellyttävämpi juosta kuin eilinen, mutta kesää kohti mennään ja matkat pitenee niin kai siihen hikeen on totuttava vaan. :D Tänään selkä inasen parempi, jee!

-Rapa

Vierailija
65/238 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh miten väsytti reilun 45 minuutin kävely! Ohjeissa sanottiin, että pitää tulla vähän hiki ja kyllä tuli, hengästytti ja selkään sattui niin, että välillä piti pysähtyä pyöristämään ranka. Ilmeisesti vapaapäivät pitää ottaa vakavasti, sellainen on huomenna, joten palataan maanantaina! Hyvää äitienpäivää äideille ja kaikille muillekin!

-Kepakko

Vierailija
66/238 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, hiki tuli täälläkin, tunnin reipas lenkki nyt takana ja huominen vapaapäivä osuu hyvään saumaan! Nyt tekisi mieli vain lösähtää sohvalle, mutta velvollisuudet kutsuvat vielä. Hyvää äitienpäivää!

-Kookos

Vierailija
67/238 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkki heitetty täälläkin raikkaan sateisessa säässä. Hyvin on osuneet vapaapäivät kun eka osui Vapulle ja toinen nyt äitienpäivänä. Selkää vetreytyy-siitä iloitsen! Tuli tässä äitienpäivätoivotuksista mieleen, että oletteko äitejä/setiä/tätejä mitä? 😁

Itse olen kolmen ipanan äiti ja nelikymppiset lähestyy uhkaavasti.

-Rapa

Vierailija
68/238 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Kookos ja Rapa! Minä olen 40 ja kahden alakouluikäisen tytön äiti.

-Kepakko

Vierailija
69/238 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiitu ilmottelee, jäänyt kirjottamatta.

mahtavaa, että olette jaksaneet vastoinkäymisistä huolimatta jatkaa. Ja olen myös sitä mieltä, että ehdottomasti kannattaa panostaa hyviin kenkiin. (Vaikka itellä sama ongelma, että kamalan vaikea itselle mitään kaupasta ostaa vaan aina lapsille..)

Onko kenelläkään kokemusta kompressio säärystimistä? Ne ajattelin hankkia jos saan ohjelmaa jatkettua ja lenkit pitenee..

Täällä vasta eka viikko takana, tostaina iski migreeni joka meni onneksi ohitte ja sain lenkin tehtyä, perjantaina kroppa sanoi niin sanotusti itsensä irti ja en päässyt kuntoilemaan koska ei kroppa jaksanut. (pelkästään ruoan laiton jälkeen olin ihan hikimärkä), tein lauantaina perjantain lenkkn ja kamalan raskasta vielä oli, tänään kukikin jo onneksi paremmin.🤗

Tsempit kaikille jatkoon.

Vierailija
70/238 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Tiitusta! Minulla alkoi 3. viikko ja nyt oli yhtäkkiä kevyt askel ja tuntui helpolta. Kunto on kasvanut! Lähtötaso siis nolla, kipeä selkä ja ylipainoa. Olen tosi iloinen!!

-Kepakko

Vierailija
71/238 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookos on nelikymppinen neljän lapsen äiti. Kävin jo tekemässä tämän päivän lenkin. Oli kuitenkin niin hieno ilma, että en malttanut jättää siihen vaan jatkoin vielä pelkällä kävelyllä ja koko lenkin pituudeksi tuli 50 min. Saa nähdä, kostautuuko nämä ylimääräiset kävelyt jossain vaiheessa, mutta nyt olo on lenkin jäljiltä hyvä. Äitienpäivän herkuttelut tuntuivat ennen lenkkiä kropassa, mutta nyt lähti selvästi nesteet liikkeelle.

-Kookos

Vierailija
72/238 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän lenkki heitetty ja odottelin, että olisi helpompaa niin kuin Kepakolla, mutta vielä mitä. Juoksin ja aloin ihmetellä kun ajastin ei piipannutkaan normaalissa kohtaa missä aina ennenkin. No olipa juossut tavallista nopeammin niin eipä ihme jos hengästytti.

Kiva, että Tiitu mukana vielä!

Vierailija
73/238 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edellinen siis Rapa

Vierailija
74/238 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tekemässä päivän lenkin. Kokeilin eri lenkkareita kuin millä olen aiemmin juossut. No, nämä olivat tietenkin vielä huonommat. Pitäisi siis mennä kenkäkaupoille minunkin. Huvikseni laitoin lisäksi mittarin, paljonko tuli lenkille pituutta, ja tulos oli 1,26 mailia eli reilut kaksi kilometriä :D Tuo puhelimeni sovellus näyttää siis vain mailit. Kokeilin nyt vielä muuntaa sen kilometrivauhdiksi, joka olisi kai ollut 8,7 km/h. Ajattelin nyt vähän laittaa näitä itselleni ylös, kun saan niistä motivaatiota. Jos joskus jaksaisin juosta 10 km edes lähestulkoon tuntiin, olisin mielestäni ihan huippukunnossa!

-Kookos

Vierailija
75/238 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sinulla vauhtia Kookos! Minun pitää taas siirtää työnteon takia vapaa tälle päivälle, juoksu huomiselle ja kävely ylihuomiselle.

-Kepakko

Vierailija
76/238 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän lenkki tehty, eka kertaa juoksu onnistui hyvin ja nautin.🤗 Oikeen odotan seuraavaa kertaa vaikka nytkin meinasi laiskuus voittaa ja ilman ohjelmaa olisin jäänyt kotiin.😏😀

Tiitu, 4 lapsen äiti, kaksi koulussa, yksi kerholainen ja vauva. 30 vuotis päivä hätyyttelee oven takana..

Vierailija
77/238 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, meinasipa unohtua koko juoksu tänään kun olin tavanomaista enemmän haipakkaa! Istuin sohvalla ja kello jo yli kymmenen kun tajusin mikä oli unohtua! Sohva houkutteli kyllä kovasti ja pohdin jo ohjelman muutosta Kepakon tapaan. No sain kuitenkin lähdettyä ja nyt on hyvä fiilis! Juoksu kulki hyvin, tuntui hyvältä ja homma taas paketissa.

Kookoksella tosiaan kova vauhti! Ei mulla vaan - vielä.

Kiva, että Tiitullakin positiivinen kokemus alla. Tästä jatketaan.

-Rapa

Vierailija
78/238 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepakko raportoi, tein siis tänään eiliselle tarkoitetun lenkin ja meni ok. Ei yhtä hyvin kuin viime juoksupäivänä, mutta kuitenkin.

Vierailija
79/238 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain tämänpäiväisen hoidettua jo päivällä tavallisuudesta poiketen. Kävelin rattaiden kanssa vähän kauemmaksi leikkipuistoon niin sain samalla hoidettua.

Oon huomannut, että omat syönnit ja syömättömyydet vaikuttaa myös juoksunkulkemiseen. Pitäisi siihenkin kiinnittää enemmän huomiota.

-Rapa

Vierailija
80/238 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookos kävi juuri tunnin kävelyn. Oli oikein mukava lenkki, sillä olen naapurikaupungissa, joten maisemat eivät olleet niin tylsän tuttuja. Muutenkin nämä kävelyt ovat nautinto juoksuun verrattuna. Hieman kauhulla odotan juoksumatkojen pidentymistä. Täytyykin tsekata, mitä perjantaina oli odotettavissa :)