Kuka lähtee mukaan Porin juoksukouluun? Aloitus maanantaina 29.4.
Olen tämän juoksukouluun tehnyt pari kertaa aiemminkin (vuosia sitten) ja täältä saanut tsemppiryhmän kokoon. Kävisikö niin hyvä tuuri tälläkin kertaa?
Tästä siis kyse: https://www.pori.fi/kulttuuri-ja-liikunta/liikunta/liikunnan-neuvontapi…
Ihan rapakunnossa ollaan, eikä MITÄÄN liikuntataustaa ole, mutta tiedän kokemuksesta, että tällä pystyy rapakuntoinenkin kuntoaan nostamaan aika nopeastikin. Ja jotain tarttis taas tehdä.
Oma tavoite on se 5 km juoksu (kuulostaa nyt aika utopistiselta.. ) mutta pari kertaa siihen on päästy, miksei siis nytkin.
Kuka lähtee mukaan?
Oma nimimerkkini voisi olla tällä kertaa Rapa.
-Rapa
Kommentit (238)
Mulle riittää tämä ketju ainakin alkuun, miksei myöhemmin vaikka wa-ryhmääkin. Mutta mitä on muut mieltä; Kookos, Tipu ja Kepakko?
-Rapa
En tarvi wa-ryhmää.
Tänään kävin vain hyvin kevyen ja lyhyen kävelyn, jotta jalat palautuvat huomiseen juoksun aloitukseen.
Kookos
Vielä mahtuu ja ehtii mukaan huomiseen aloitukseen! Vieläkö löytyy uusia juoksunaloittajia?
Minäkin kävin pienellä kävelyllä tänään. Vähän tutkailemassa missä kehtaan juoksuni huomenna juosta.
-Rapa
Minullekin riittää tämä ketju. -Kepakko
Voisin liittyä mukaan! Olen surkeassa kunnossa ja pakko alkaa taas liikkumaan. T. Mursu
Hyvä kun meitä on useampi! Minä tein nyt ekan harjoituksen, 2x5 min. kävelyt oli helppoa, mitä nyt selkä vihoitteli, keski-ikäinen ja paksu kun olen, mutta 2×2 min. juoksut oli ihan kuolema. Henki loppui ja yskitti. Todellakin syytä vetää tämä juoksukoulu läpi! :D -Kepakko
Tänään lähtee! Kepakko ollut reippaana heti aamusta! Veikkaanpa, että oma suoritus tulee olemaan samankaltainen kuin sinulla.
Katsotaanpa muistanko kaikki ketä ilmoittautunut mukaan:
-Kepakko
-Tipu
-Kookos
-Sohvaperuna
-Mursu
-Keiju
-Rapa
Unohditko jonkun?
-Rapa
Siis unohdinko. Tämä automaattinen tekstinsyöttö...
Vielä mahtuu ja ehtii mukaan tämänpäiväiseen aloitukseen.
-Rapa
Juoksukoulu startattu! Koska olen tehnyt tähän asti säännöllisesti noin tunnin kävelylenkkejä monta kertaa viikossa, tein nuo kävelyosuudet pidennettyinä ja vain juoksun ohjelman mukaan. Tarkalleen ottaen kävelin 2 x 15 min ja juoksin siis tuon 2 x 2 min.
Juoksussa pystyin pitämään hyvän vauhdin. Sanon tämän lähinnä siksi, että aiemmin kun olen aloitellut juoksuharjoittelua, olen juossut alusta alkaen lenkillä väkisin 15 - 30 min. Tällöin juoksuvauhti on ollut todella hidas ja juoksu on ollut niin vastenmielistä, että muutaman kerran/viikon jälkeen se on jäänyt taas pois ja olen jatkanut vain pelkällä kävelyllä. Mutta nyt olen tästä systeemistä todella innoissani ja toivon, että tällä keinolla saan juoksuvauhdin hyväksi ja juoksun kuitenkin sen verran miellyttäväksi, että juoksu pysyisi treeniohjelmassa vuoden ympäri.
Tsemppiä muillekin aloitukseen!
-Kookos
Hyvä hyvä Kookos! Hyvältä kuulostaa! Edellisiltä kerroilla muistan, että se päivä kun piti ensimmäisen kerran juosta 15 min (parin viikon päästä jo edessä) oli paha ja kaikki siihen asti tuntui minulle aika ikävältä, mutta sitten kun sen yli pääsi niin homma alkoi helpottua ja hengitys kulkea paremmin.
Itse pääsen vasta illalla liikkeelle kun mies tulee pienintä katsomaan. Itsellänikin olisi tarkoitus saada pidettyä juoksu ohjelmassa. Edellisillä kerroilla homma on kaatunut raskauksiin...ja laiskuuteenkin toki kun ilmat on mennyt syksyllä ikäviksi :D Nyt ei ole enää lapsia suunnitteilla niin jospa se tästä tällä kertaa! Tuo yksi kirjoittaja, joka kertoi pitäneensä juoksun ohjelmassa nyt 3,5v aloituksesta antoi lisäpontta.
-Rapa
Tipu ilmoittautuu! Päivän lenkki sujui yllättävän hyvin vaikka rapakunnossa olenkin, tosin huomasin aivastellessani ja yskiessäni että siitepölykausi ei ehkä ole tällaiselle projektille ihan ideaali :D Mutta jos ihanteellisia olosuhteita jää odottamaan, ei mistään tule ikinä mitään.
Tsemppiä kaikille!
Hieno juttu, että Tipukin sai homman käyntiin!
Minäkin kävin oman suorituksena tekemässä ja ihan ok se menikin. Ensimmäiset 2 min juoksua oli jopa ihan jees kun menin tarpeeksi hitaasti. Toinen setti vähän haastavampi kun tuli vastaantulijoita ja "piti" juosta kovempaa kuin kunto oikeasti vielä kestää. :D No mutta tehty on! Jee jee!
Minusta taas keväällä on kiva aloittaa kun on valoisaa ja vielä viileää niin ei tule hiki niin helposti. Mutta ymmärrän toki, että jos kärsii siitepölyallergiasta niin ei ole helppoa. Lapseni kärsii siitä myös.
Käykää hän loputkin raportoimassa kuinka eka päivä sujui!
-Rapa
Toka päivä ja ohjelmassa 30 minuutin kävely. Olen aamuliikkuja, joten olen hoitanut jo homman alta pois aamutuimaan. Lenkki meni mukavasti ja vaikka matkaa ei mitata, sitä taittui melko tarkalleen 2.5 km. Siis kevyt 5 km/h vauhti, mutta silti tuli lämmin.
Selkä ei tänään kiukutellut, lääkärin mukaan kipu johtuu istumatyöstä ja paras lääke on kipulääke :D ja heti kakkosena liikunta. Hierontaa myös suositteli, mutta se ei liity tähän.
Huomenna on lepopäivä, joten toivotan kaikille hauskaa vappua ja kirjoitelkaahan kuulumisia! Palaan torstaina!
-Kepakko
Näin tämän vasta nyt, mutta ilmoittaudun mukaan!
-tuoksuherne
Tervetuloa Tuoksuherne!
Itselläni menee kävelut taas iltaan tänään.
-Rapa
Päivän kävelyt paketissa. Hauskaa Vappua!
-Rapa
Tänään on lepopäivä, mutta nostetaan jos vielä uusia kiinnostuneita löytyy mukaan, vaikka vähän jälkijunassa.
-Rapa
Tänään oli sama harjoitus kuin maanantaina, mutta kulki paljon paremmin ja pitemmälle! Yöllä on satanut vettä, joten siitepölyä ja hiekkaa ei ollut ilmassa ja kröhiminen jäi vähemmälle. Hiki tuli juostessa, mutta hyvä vain. Huomisaamuksi on luvattu lunta ja pakkasta, joten en varmaankaan ole heti aamusta lenkillä. Voimia kaikille!
-Kepakko
Heippa!
Aloitin sattumalta juoksuharjoitukset viimeviikonloppuna, joten tämä otsikko pisti silmään. Kiva, että muitakin samassa touhussa mukana! Viime kesänä sain juoksun rullaamaan juuri tuolla Porin juoksuohjelmalla. Tänä vuonna tuli 40 täyteen, niin huomaa että pehmeä aloitus on entistä tärkeämpää. Liian kova rasitus kun tuntuu kipuna polvissa ja kroppa menee ihan juntturaan. Vielä kun saisi tuon siipan mukaan projektiin niin hyvä tulisi, mutta vastentahtoista kivirekeä on ikävä raahata mukana....
Minulle sopisi tuo wa-ryhmä.