Kuka lähtee mukaan Porin juoksukouluun? Aloitus maanantaina 29.4.
Olen tämän juoksukouluun tehnyt pari kertaa aiemminkin (vuosia sitten) ja täältä saanut tsemppiryhmän kokoon. Kävisikö niin hyvä tuuri tälläkin kertaa?
Tästä siis kyse: https://www.pori.fi/kulttuuri-ja-liikunta/liikunta/liikunnan-neuvontapi…
Ihan rapakunnossa ollaan, eikä MITÄÄN liikuntataustaa ole, mutta tiedän kokemuksesta, että tällä pystyy rapakuntoinenkin kuntoaan nostamaan aika nopeastikin. Ja jotain tarttis taas tehdä.
Oma tavoite on se 5 km juoksu (kuulostaa nyt aika utopistiselta.. ) mutta pari kertaa siihen on päästy, miksei siis nytkin.
Kuka lähtee mukaan?
Oma nimimerkkini voisi olla tällä kertaa Rapa.
-Rapa
Kommentit (238)
Tervetuloa mukaan Donna ja Tiitu! Vielä ehtii hyvin kun vasta ensimmäistä viikkoa viedään.
Eilisen lenkin tein niin myöhään, etten enää jaksanut siitä raportoida. Mutta tehty on. Kyllä tuo viileämpi ilma tuo oman lisänsä. Ei ole niin kiva sitä hengitellä. Ja muistakaahan venytellä, vaikka pikkumatkoista on vasta kyse. Ei ole kiva jos homma loppuu johonkin vaivaan.
Tänään jatkuu! Mites Tipulla ja muilla on sujunut?
-Rapa
Minulla oli tänään 5. päivä ja tein lenkin nyt lounastunnilla. Alussa oli tooosi kylmä, kun navakka tuuli vihmoi luihin ja ytimiin ja jotain valkeaakin leijaili ilmassa. Tie oli onneksi sulana. Paluumatkalla oli ihan lämmin. Tästä jatketaan.
-Kepakko
Hyvä hyvä Kepakko! Kätevää kun pystyit lounastaukoa käyttämään hyödyksi. Iltasohvalta onkin vaikeampi irrottautua.
Itsellänikin 5. päivä suoritettu ohjelman mukaan.
-Rapa
Kiitos ja hyvä Rapa! Kertokaa muutkin kuulumisia! -Kepakko
Heippa!
Tulin juuri lenkiltä ensimmäistä kertaa uusilla lenkkareilla. Voi että on kyllä eroa yöllä ja päivällä edelliseen kertaan! Kannattaa ehdottomasti panostaa hyviin lenkkareihin ja kysyä kaupassa neuvoa ammattilaiselta. Mulla kun on sellainen äitikompleksi, että aina tulee shoppailtua kaikkea lapsille, mutta itselle on vaikea ostaa mitään muuta kuin vättämtättömät . Nyt kerrankin panostin itseeni ja ostin kerralla kunnon kengät. Kyllä kannatti!!
Olen myös miettinyt uusia lenkkareita kun vanhat on no aika vanhat ja painavanoloiset.
Tänään nitkautin selkäni leluja kerätessä ja on aika kipeä...saa nähdä mitä tästä tulee. Toivottavasti huomenna parempi. Onneksi tänään ei ollut kevyttä kävelylenkkiä kummempaa.
-Rapa
Hyvä vinkki, pitää panostaa itsekin kenkiin. Toivottavasti ei käynyt pahemmin Rapa! Minäkin kävelin rauhallisesti pari kilsaa. Aika kylmä yhä. Brrr...
-Kepakko
Tämän päivän lenkki tehty aurinkoisessa, tuulisessa säässä!
-Kepakko
Viesti katosi? Joka tapauksessa toka viikko käyntiin 30 minuutin kävelyllä. En jaksanut enempää, joten minimisuorituksella päivän tehtävä läpi. :)
-Kepakko
3. kertaa yritän viestiä läpi. Katsotaan miten käy.
Hienoa Kepakko! Ollaankohan me nyt ihan kahdestaan tässä kun ei muista ole kuulunut? Huhuu?
Itse suoritin eilisen kipeällä selällä. Noidannuoli lienee. Hengitys kulki, mutta hidasta oli tällä pökkelöselällä, mutta periksi ei anneta. Toivottavasti huomenna parempi.
Iltaan menee tämänpäiväiset kävelyt taas.
-Rapa
Tänään korvasin lenkin 45 min spinning-tunnilla. Siinä meikäläinen saa kunnolla tempoa hien pintaan ja palkintona ihan parhaat endorfiinit. Toisaalta, mikään ei nollaa stressiä yhtä tehokkaasti kuin lenkki raittiissa luonnossa ja siihen päälle vielä sauna.
Huomenna pitäisi olla onneksi ihan mukava lenkkisää, kyllä oli vähän turhan kylmää kyytiä viikonloppuna.
Loppuviikon osalta aion kyllä skipata tuon juoksuosuuden, kun olen lähdössä minilomalle Budapestiin. Kävelyä tulee tehtyä sitten sitäkin enemmän....
Tsemppiä kaikille!
Minä joudun myös muuttamaan hieman ohjelmaa työmatkan takia. Pidän tänään välipäivän ja teen huomenna tälle päivälle tarkoitetun harjoituksen. Ohjelman mukaan lepo olisi ollut huomenna.
-Kepakko
Hauskaa lomaa Donna! Ja spinningit kuulostaa kyllä tehokkaalta.
Kepakolle tsempit parin juoksupäivän putkeen!
Itse kävin juoksemassa päivän juoksut ja ihan hyvin meni, vaikka ennalta jännitinkin pidennettyä juoksuaikaa. Selkä on aamuisin vielä ihan jumissa. Näin illasta onneksi jo parempi. Hengitys kulki ihan kivasti juoksuosuuksilla. Ainut mikä häiritsi oli liian löysät juoksuhousut kun meinasivat tippua vähän väliä. :D No muistaapa ensi kerralla sitten taas.
-Rapa
Voi tuska! Lenkki tehty ja huohotan kuin ajokoira. Yllättäen paluumatkan juoksu oli helpompi kuin menomatkalla. Nyt lepopäivän viettoon. :)
-Kepakko
Kookos on elossa! Mutta juoksukoulu ei ole edennyt, koska olin ensin kaameassa flunssassa ja sitten en tietenkään voinut aloittaa suoraan juoksulla. Nyt tänään kävellessä olo oli ihan ok, kävin juuri lenkillä vaikka virallisesti olisi ollut vapaa. Huomenna aattelin jatkaa juoksua. Toivottavasti onnistuu. Täytyy vaan juosta tarpeeksi hiljaa, niin ehkä se siitä.
Kiva kuulla sinusta Kookos! Flunssat on kyllä tosi ikäviä ja varmasti stoppaa juoksun hetkeksi. Ja hyvin todennäköisesti jokaiselle tulee jossain kohtaan flunssa vastaan ennemmin tai myöhemmin. Onneksi olet nyt parempi. Jatkatko mistä kohtaa ohjelmaa?
-Rapa
Jatkoin nyt ohjelmaa ihan sen mukaisesti eli kävin äsken tekemässä tämän päivän treenin. Aika raskas oli, kun tuossa tuli nyt jo noin pitkä lähes yhtenäinen juoksu! Tosin vauhtikin oli minusta ihan OK.
Flunssan jäljiltä myös niskat ovat ihan jumissa, joten teen nyt vielä pienen niskajumpan. Tänään on kyllä niin hieno ilma pitkästä aikaa, että jos vain ehdin, käyn vielä kevyellä kävelyllä illalla.
Vähän ärsyttää tuo kellon katselu näissä juoksupäivissä. Miten muilla? Mulla siis käytännössä lenkin ajan kännykkä kädessä ja käytän sen sekuntikelloa. Oliko kellään mitään vinkkejä tähän?
-Kookos
En osaa neuvoa kelloasiassa, minulla kännykkä piippaa, kun ajastimeen asettamani aikamäärä on mennyt. Omat lenkit ovat niin hitaita, että ei ole ongelmaa asettaa uutta minuuttimäärää.
Kävin äsken tekemässä harjoitteen ja tuntui ihan kivalta, vaikka hiki tuli, kun juoksi / hölkkäsi 8 minuuttia putkeen. :)
-Kepakko
Tein siis aamulla tuon ohjelman mukaisen lenkin ja äsken kävin puolen tunnin hitaalla kävelyllä. Tuntui ihan hyvältä, ikään kuin palauttava tuo iltalenkki :) Teen ehkä huomenna samoin, jos vain ehdin.
-Kookos
Moikka.
Sattui ketju silmiin kun aloin tulostaa tuota ohjelmaa, joskos vielä mahtuisi mukaan?
Talven mietin, että keväällä aloitan tän taas, mutta ei muka ole aikaa ja olen äärettömän hulno pyytämään omaa aikaa mieheltä iltosin.
Tein tämän muutama vuosi sitten ja hullulle tuntuu, että jouluna 2017 juoksin vielä 7km lenkkejä ennenkuin aloin odottaa kuopusta, raskaus meni sängyssä maaten ja sekaan monenlasta vakavaa päätyen isoon ja vaativaan leikkaukseen kaksi kuukautta ennen la.
Pitkää meni, että toivuin sen verran, että jaksoin kävellä 300 metriä, nyt käyn harvakseen kävelyllä 2-5 kilometriä. (toinen keuhko yhä hieman lytyssä)
Ja nyt olis haaveena aloittaa uudelleen ohjelma joskos vaan saisi itsensä liikkeelle ja löytäisi aikaa myös itselle.😏😀
Tiitu