Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet jotka ei kasvakaan isyyteen? Kuinka kauan naisen pitää silti tukea sitä kasvua?

Vierailija
21.04.2019 |

Meillä on pieni lapsi, joka täytti tänään 7 kk. Lapsi on yhdessä toivottu, kävimme jonkun aikaa jopa lapsettomuushoidoissa ennen kuin yhden keskenmenon jälkeen raskaus onnistui. Mieheni on vastuullinen, kotitöitä tekevä hyvä mies, joka oli pitkään haaveillut perheestä. No ilmeisesti perhe ei sitten ollutkaan sitä mitä oletti. Tai lapsi. Tai isyys. Mies ei ole lapsen syntymän jälkeen halunnut juurikaan viettää aikaa lapsensa kanssa, ei hoitaa häntä jne. On mieluummin harrastuksissaan kuin lapsen kanssa. Lapsen kanssa ollessa ei tiedä mitä tehdä vauvan kanssa eikä tiedä mitä tehdä, jos vauvalla on vaikka itku, nälkä, märkä vaippa tms. Tai tietenkin oikeasti tietää, mutta se ei missään hänen tekemisissään näy. Ei halua olla kahden lapsen kanssa, koska silloin joutuisi hoitamaan häntä eikä voisi vain uppoutua netflixiin sohvalle. Olen väsynyt tähän, ja pettynyt myös. Olen yrittänyt ymmärtää miestä ja sitä, että isyys on iso muutos jne ja antaa miehen tehdä asiat omalla tavallaan (vaikka se oma tapa on netflix ja sylissä vauva jonka märkä vaippa vuotaa yli eikä mies sitä vaihda).

Olen puhunut neuvolassa tästä, ja siellä aina sanotaan, että "joillakin miehillä kestää kasvaa isyyteen" ja "naisen pitää vain olla ymmärtäväinen ja kärsivällisesti vain tukea sitä isyyteen kasvamista, jos se ottaa aikansa". Minusta kylläkin tuntuu, että se terveydenhoitaja sanoo noin, koska hänen pitää sanoa noin, mutta oikeasti ymmärtää minun pettymystä hyvin eikä esim. ystäväänsä käskisi vain tukemaan isyyteen kasvamista loputtomiin.

Miksi joillakin miehillä kestää niin kauan "kasvaa" isyyteen? Ja kuinka kauan naisen pitää sitä vain tukea??!! Olen nyt tukenut sitä tasan 7 kk eikä sitä kasvua ole tapahtunut. Mitä nämä miehet ovat, jotka halusivat perheen, mutta eivät kasvakaan isyyteen?? Eikö ne kasvaisi, jos haluaisivat kasvaa?? Ja miksi naisen tehtävä on tukea ja tukea sitä kasvua? Miksei riitä, että nainen huolehtii omasta äitiydestään???

Kommentit (214)

Vierailija
1/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät iskän ja vauvan viikonlopuksi keskenään niin mies joko kasvaa sinä aikana isyyteen tai sitten ei. Jos ei kasva, jätä se sika. Perheessä ei kannata roikottaa vapaamatkustajia turhana painolastina. Yhtään ei tarvitse ymmärtää ja sietää velttoilua tässä suhteessa. Ei äidiksi tuleminenkaan mitään herkkua ole, mutta pakko kestää jos on kerran pullat mennyt uuniin.

Vierailija
2/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi on itse mieltä tilanteesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halua keskustella tästä aiheesta. Olen monta kertaa aloittanut keskustelun, mutta hän keksii jonkun tekosyyn, että ei ehdi juuri silloin keskustella. Eli aihe on selvästi hänelle niin arka, että ei halua puhua siitä. Sen verran on sanonut, että perhearki jotenkin ahdistaa. Ap

Vierailija
4/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös, että lähdet viikonlopuksi vaikka vanhemmillesi ilman lasta. Miehen on pakko ottaa vastuuta.

Vierailija
5/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola ei tue äidiksi kasvamista. Äidin pitää heti osata olla äiti eikä äitiydestä saa valittaa. Mutta neuvolan mielestä mies saa rauhassa kasvaa isyyteen tai olla kasvamatta, miestä pitää ymmärtää koska hän on mies ja isyys on niin vaikeaa.

Vierailija
6/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen EI tarvitse tukea miehen kasvua isyyteen, ei tarvitse olla se vastuullinen vanhempi myös omalle miehelleen! Mies on aikuinen ja vastuussa itsestään. Tuo on just sitä naisille sälytettyä metatyötä tai mitä lie...

Vierailija
7/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tehkää niin, että sä hoidat enemmän lasta ja mies tekee enemmän muita kotihommia

Vierailija
8/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen EI tarvitse tukea miehen kasvua isyyteen, ei tarvitse olla se vastuullinen vanhempi myös omalle miehelleen! Mies on aikuinen ja vastuussa itsestään. Tuo on just sitä naisille sälytettyä metatyötä tai mitä lie...

Miksi sitten neuvola käskee siihen aina? Vaikka kerron, että olen väsynyt siihen tukemiseen? Ja eräs ystäväni erosi miehestään heidän lapsen ollessa 2-vuotias, ja he kävivät sellaisessa eroneuvojutussa ja sielläkin oli vain käsketty ystävääni tukemaan isän isyyttä kun mies ei viitsinyt hoitaa lapsen tapaamisia lapsen kannalta hyvin. Ap

Vierailija
9/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten neuvola käskee siihen aina? Vaikka kerron, että olen väsynyt siihen tukemiseen? Ja eräs ystäväni erosi miehestään heidän lapsen ollessa 2-vuotias, ja he kävivät sellaisessa eroneuvojutussa ja sielläkin oli vain käsketty ystävääni tukemaan isän isyyttä kun mies ei viitsinyt hoitaa lapsen tapaamisia lapsen kannalta hyvin. Ap

Neuvolakaan ei pidä miehiä vastuullisina aikuisina. Valitettavasti. Monet eroaakin vauvan kahden ensimmäisen elinvuoden aikana, koska miehestä ei olekaan isäksi kantamaan sitä jälkeläisestään vastuuta arjessa.

Vierailija
10/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei halua keskustella tästä aiheesta. Olen monta kertaa aloittanut keskustelun, mutta hän keksii jonkun tekosyyn, että ei ehdi juuri silloin keskustella. Eli aihe on selvästi hänelle niin arka, että ei halua puhua siitä. Sen verran on sanonut, että perhearki jotenkin ahdistaa. Ap

No, jos sinulla on halua jatkaa kahden vanhemman perheenä, sinun on pakotettava se miehesi kuuntelemaan edes sen verran, että näin ei voi jatkua, vaan asiaan on tultava muutos. Jos hän ei suostu kuuntelemaan, esitä asia kirjallisessa muodossa. Ette ehkä pysty ratkaisemaan asiaa keskenänne, joten suosittelen perheneuvolaa tai vastaavaa. Mutta miehesi on nyt tajuttava se, että jos hän ei muuta käytöstään, hän jää ennen pitkää yksin.

Vierailija
11/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se isyys vaikeaa kun sen annetaan olla vaikeaa. Mies on saanut aikaa käsitellä tunteitaan, miehen kans on yritetty keskustella asiasta. Mahdollisuuksia on annettu. Nyt on se kuuluisa tulos tai ulos -aika. Sanot ap vätykselle suoraan että jos isyys ja osallistuminen ei ala pikkuhiljaa löytymään, voit kyllä jatkaa yksin vastuunkantamista kuten tähänkin saakka. Jos ukko on ollut pelistä pois 7 kk, pärjäät ilman miesvauvaa myös seuraavat 7 kk.

Vierailija
12/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se isyys vaikeaa kun sen annetaan olla vaikeaa. Mies on saanut aikaa käsitellä tunteitaan, miehen kans on yritetty keskustella asiasta. Mahdollisuuksia on annettu. Nyt on se kuuluisa tulos tai ulos -aika. Sanot ap vätykselle suoraan että jos isyys ja osallistuminen ei ala pikkuhiljaa löytymään, voit kyllä jatkaa yksin vastuunkantamista kuten tähänkin saakka. Jos ukko on ollut pelistä pois 7 kk, pärjäät ilman miesvauvaa myös seuraavat 7 kk.

Miksi äitiys ei saa olla vaikeaa?

Vierailija
13/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tehkää niin, että sä hoidat enemmän lasta ja mies tekee enemmän muita kotihommia

Se ei kyllä kummoisesti vahvista isä-lapsi- suhdetta.

Vierailija
14/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi äitiys ei saa olla vaikeaa?

Missä olen näin sanonut? Äitiys on myös mullistus mutta äidille harvoin suodaan mahdollisuutta jäädä kuukausiksi peukalo P€rseessä vellomaan tähän mullistukseen.

Vierailija
15/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tukea ollenkaan. Mies ottaa vastuuta ja rupeaa rakentamaan suhdetta omaan lapseensa ilman erillistä sanomista. Vellihousua täytyy ymmärtää ja houkutella tekemään EDES JOTAIN. Vellihousulle on pleikat ja netflixit yms. tärkeämpiä kuin parisuhde tai oma lapsi. Hämmästyttävän kauan naiset jaksaa paapoa mieslasta kun ainoa oikea tapa toimia olisi lähettää

mieslapsi takas äiteensä helmoihin kasvamaan.

Sitten ihmetellään ettei naiset halua lapsia... Haluaishan ne lapsia, mutta mielellään myös miehen ja perheen. Miehiä vaan on kovin vähän tarjolla.

Vierailija
16/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opastatko häntä? Miten ja mitä pitää milloinkin tehdä? Osaako hän vaihtaa vaipan ja laittaa lapselle ruokaa?

Vierailija
17/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän neuvolassa sanottaisiin, jos naisella ”nyt vain kestäisi” kasvaa äitiyteen?

Vierailija
18/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helpolla olet miehen päästänyt, jos ei ole tarvinnut edes keskustella asiasta, vaan saa rauhassa olla tekemättä mitään.

Vierailija
19/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko auttanut ja opastanut häntä mitä pitää tehdä? Ei kaikki miehet automaattisesti osaa lasta hoitaa, vaikka se oma onkin. Ja ehkä hän ei tiedä miten noin pienen kans ollaan, pelkää että lapsi menee rikki tms.

Vierailija
20/214 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän ole tosissas? Kasva vuoteen 2019.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi