Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikan avustus/keräys--->

21.05.2006 |

Suurin osa tietänee kuka Erika! Koti siis paloi ja omaisuus meni.:-(

Ainakin jossain ketjussa oli halukkaita auttamaan ja kirjoittivat, että voisi löytyä lapsille vaatetta, leluja ym ym...

Joku ehdotti, että tee uusi ketju. No tässähän se.

Tässä kopio minkä laitoin yhteen ketjuun:

Nyt täytyy ottaa osaa tähän keskusteluun.

Olen puhunut erikan kanssa puhelimessa ja hän ensinnäkin lähettää kiitokset kaikille, jotka keräyksestä on kirjoittaneet ja jotka ovat olleet/ovat valmiita auttamaan!

Jos haluatte jotain keräystä järjestää, niin semmoinen voidaan järjestää.

Vuodevaatteita, verhoja ja lasten vaatteita ja leluja ainakin tarvitsee.

Timon vaatteita oli säilynyt ainakin jotain.

Erikalla on vain vaatteet mitä päällä nyt on, joten hänkin tarvitsee vaatetta.

Huonekaluja ovat saaneet jo jotain.

Ensi viikon sunnuntaina ollaan menossa Erikan luona käymään ja viedään meiltä jotain heille.

Ja, jos haluatte auttaa, niin voin toimittaa tavarat heille.

Enemmän tästä sähköpostilla ja sitä kautta voin antaa enemmän yhteystietoja...

ammiima @ luukku. com VÄLIT POIS!!

Ai niin ja kissatkin selvisivät!!

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille ahdasmielisille vinkki: koittakaa ajatella avarakatseisemmin ja laajemmin.

Luulen että Erika on saanut lahjoituksena käytettyjä pöytiä. Usein käytetty pöytä on ns. " pintaviallinen" naarmuja, mukinrenkaita. Tai hän yksinkertaisesti PITÄÄ pöytäliinoista. Pöytäliina kaunistaa kummasti.

rauhaa ja rakkautta.

Vierailija
62/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on luvattu laittaa tilinumeroita sähköpostin kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 24 jossa lupaa laittaa tilinumeronsa, silkkaa kusetusta sanon minä ja varmaan poliisikin kiinnostuu

Vierailija
64/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan konkreettisesti hoitaisin käytännön asioita; asuinpaikkaa ja kaikkea mitä tarvitaan, vakuutus- ja raha-asioit, tavallisia asioita joita arkena tulee hoitaa ja lopun ajan kyllä pyhittäisin ihan vain lapselleni joka juuri on menettänyt kodin.

Ja jos netissä on käytävä, niin ei mulla olisi aikaa eikä mielenkiintoa edes piipahdella täällä Vauva-palstalla aikaa kuluttamassa.

Ai niin, enhän mä täällä (tai netissä) ole muutenkaan koko elämääni levitellyt, joten miksi tulipaloakaan...

RisaMaya

Vierailija
65/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä yllytetään ihmisiä " auttamaan"

Vierailija
66/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan minä.. aivan eri henkilö.. Tunnen erikan jo aiemmilta ajoilta..

T. Terhi

Vierailija
67/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olko tyhmiä ja uskoko kaikenmaailman juttuja. Ajatelkaa kuinka hyvät rahat joku saa, kun vie kirpparille saamansa tavarat, kun kerran nimimerkillä on kavereita jotka auttavat. Tai jos saatte tilinumeron, niin tehkää poliisille ilmoitus laittomasta keräyksestä.

Vierailija
68/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä todellakaan ollut minun tarkoitus tällä ketjulla kerätä rahaa!

Vaan ihan ekanakin täällä joku sivullinen sitä ehdotti, että voisi vaikka laittaa rahaa!

Ja, mun mielestäni ei tilinumeroa ole kovin viisasta antaa täällä julkisesti. Viisaanpa antaa juuri erim sähköpostilla.

Vaikka erika kyllä kirjoitti, että voisi sen tänne laittaa.

Ja ilmoitin vaan, että se olisi ehkä viisaanpaa antaa s-postin kautta.

Eli mielestäni en ole syyllistynyt laittomuuksiin!!!???

Mutta mutta, kiitos kaikille jotka ovat ASIALLISIA viestejä sähköpostilla laittaneet.

Kiitos teille jotka haluavat auttaa!

Täällä halutaan olla joitakin kohtaan ilkeitä. Ihmisiä, jotka ovat menettäneet kotinsa, ovat menettäneet kaikki!

Vain todella vähän tävärää jäi ehkä käyttökelpoiseksi.

Ja sitten sitä perhettä ei saisi hyväsydämiset ihmiset auttaa?

Miksi ei??

Kertokaa miksi?

Ehkä kuitenkin pidän/pidämme tämän keräyksen rajoissa...

Kuten erika on ilmoittanutkin, että LASTEN VAATTEITA ei enää tarvitse!

Eli ei hirveemmin hingu mitään ylimääräistä, jota veisi kirppareille saadakseen " hyvät rahat" .

Vierailija
69/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut paljon sähköposteja?

Vierailija
70/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on viikonlopun aikana saanut hankituksi jo kaikki huonekalut/kaikki lasten vaatteet yms.??

Ilmeisesti Erikan perheen omat läheiset auttavat aika runsaasti..

Hyvä juttu, että suurin osa välttämättömistä tavaroista on jo hankittu, mutta ihmetyttää vain, että mitä kautta?

Vierailija
71/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mihin he ovat laittaneet saamansa huonekalut? mm. ne pöydät, joille halutaan pöytäliinoja?

Vierailija
72/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivasti on tullut viestiä.

Muutaman kanssa olen nyt viestiä kirjoittanut virallisemman sähköpostin välityksellä ja ollaan sovittu asioista.

Valitettavasti viestiä on laittanut joku ilkeämpikin ihminen, joka kertoo kuinka tyhmää moinen keräys on jne.:-/

Vierailija
73/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmistä, joka tarjoutuu antamaan tilinumeronsa saadakseen rahaa vierailta ihmisiltä :O. Avun antamisen ja saamisen ymmärrän ja annan sitä eräälle läheiselle itsekin esim. ruokakassien muodossa. Sossusta saa rahaa.

Vierailija
74/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että mihin he ovat laittaneet saamansa huonekalut? mm. ne pöydät, joille halutaan pöytäliinoja?

Vierailija
75/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyisi " piilossa" eikä mene viranomaisten tietoon, ei tarvitse siis maksaa veroa.

Vierailija
76/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keräystä puuhastellaan netissä? Miksei keräystä toteuteta ystävien, tuttavien, sukulaisten, naapureiden, työkavereiden ym. kylänmiesten keskuudessa? Tuntuu että sehän se olisi se normaali ja automaattisin tapa toimia; että ihmiset auttaisivat lähimmäisiään ja tuntemiaan ihmisiä hädässä.

Netti on kyllä älyttömän mielenkiintoinen ilmiö. Vieraannuttaako se ihmiset ns. oikeasti sosiaalisesta ympäristöstääm, että on helpompaa " kerjätä" pöytäliinoja ja vaatteita itelle päälle tuntemattomilta netistä, kuin että mennä vaikka tuttavilta tai naapureilta kysymään apua. Ne ihmisethän OIKEASTI olisivat siinä lähellä apuna ja tukena henkisessäkin mielessä, eivät vain tuntemattomia vierailijoita ja tavara-automaatteja...

Vierailija
77/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tarjouduin siihen, että voin antaa sen tilinumeron sähköpostin kautta tarvittaessa. Mutta en anna sitten.

Eikä tosin mulla mitään tilinumeroa olekkaan.

Mitään tässä ei koiteta huijata!!!

Ei ketään, vaan ihan hyväsydämisenä ihmisenä olen lähtenyt liikkeelle ja haluan auttaa!!

Vierailija
78/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan asian ytimessä :). Itse tulipalon kokeneena apua satoi ovista ja ikkunoista. Tosiaan koko kylän voimin. Tuollaisessa tilanteessa ihmistä ei jätetä yksin, apua saa ilman kerjäämistä.

Vierailija
79/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan höhlää väittää että ap sais hyvät tienestit kirpparilla annetuista *käyteytyistä* pöytäliinoista ja kattiloista! tai vanhoista naisten/ lasten vaatteista! Täälläpäin ainakin lastenvatteita saa myydä 1-3 e/kpl ja menekki ei edes ole mikään hyvä. jotain pöytäliinoja yms ei mee senkään vertaa. Kun ottaa pöydän vuokran päältä, ei pääse millekään normaaleille tuntipalkoille.. joten ei se kyllä mikään huppubusiness olisi

nykyään tässä maassa on vaan ihan liikaa tavaroita

Vierailija
80/137 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ihan höhlää väittää että ap sais hyvät tienestit kirpparilla annetuista *käyteytyistä* pöytäliinoista ja kattiloista! tai vanhoista naisten/ lasten vaatteista! Täälläpäin ainakin lastenvatteita saa myydä 1-3 e/kpl ja menekki ei edes ole mikään hyvä. jotain pöytäliinoja yms ei mee senkään vertaa. Kun ottaa pöydän vuokran päältä, ei pääse millekään normaaleille tuntipalkoille.. joten ei se kyllä mikään huppubusiness olisi

nykyään tässä maassa on vaan ihan liikaa tavaroita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi