Onko teistä kiva katsella ikkunoista ihmisten asuntoihin sisälle?
Tuli tuosta tuijotusketjusta mieleen, että itsestäni ainakin on tosi kiva esim. kävelylenkeillä katsella ikkunoista sisälle. Ihmisillä on niin erilaisia asuntoja ja sisustustyylejä. Erityisesti pimeällä on kiva jos sisällä on valot niin näkee hyvin. Monesti näyttää niin kodikkaalta kun valo tuikkii pimeälle pihamaalle...
Siis kun mä käyn iltalenkillä, menen usein juuri tuollaisen omakotitaloalueen läpi, jossa tontit on aika pieniä ja talot lähellä tietä. Enkä ole koskaan ajatellut että se haittaisi asukkaita. En mä nyt sentään seisomaan jää, vaan ihan ohikulkiessa vain katselen...
Kommentit (9)
Oikein mielipuuhaa eikä hävetä ollenkaan!
Jos taloissa ollaan kuin näyteikkunoissa isoine ikkunoineen, niin miksen katselisi ;) kun oikein esitellään....
Oikein mielipuuhaa eikä hävetä ollenkaan!
Jos taloissa ollaan kuin näyteikkunoissa isoine ikkunoineen, niin miksen katselisi ;) kun oikein esitellään....
Mies on kuolla häpeästä kun minä aina urkin mihin ikinä vaan näen, mutta kuolkoot jos se niin kauheaa on:D
Lisäksi muiden ihmisten tuijottaminen ja juttujen kuunteleminen esim kahvilassa on supermielenkiintoista:) Ja kaiken tämän teen ihan hyvässä hengessä, mua vaan kiinnostaa kanssaihmiset ja heidän elämänsä.
en ihmisten tuijottaminen ja juttujen kuunteleminen esim kahvilassa on supermielenkiintoista:) Ja kaiken tämän teen ihan hyvässä hengessä, mua vaan kiinnostaa kanssaihmiset ja heidän elämänsä.
Ja siitä on niin paljon hyötyä, kun tietää ihmisten asioita ja ihmisiä. Ainakin minusta... :)
Mä olen kiinnostuntut ihmisistä, kuka on kenenkin kanssa tekemisissä ja mistä kautta joku mun tuttu yllättäen menee jonkun urkkimani ihmisen kanssa "ristiin".
- mutta en missään nimessä jää seisomaan ja pällistelemään! Näen siis hetken vilauksen jonkun elämästä, kiehtovaa :-)
Meille ei kukaan näe ikkunoista sisään, vaikka asumme Mankkaalla Espoossa - muuten pitäisi ihan jatkuvasti sälekaihtimia kiinni (oletan siis kaikkien olevan samanlaisia urkkijoita kuin itsekin olen).
kun joku jää kusettamaan koiraa ja samalla tuijottamaan meidän ikkunaan. Menee aina koiran kusettaja hiukan hämilleen. Meillä on kyllä suht iso takapiha välissä joten ei voi ihan selvästi nähdä(kaava-alueella asutaan okt:ssa)
Vastapäisen kerrostalon asukkejakin pystyisi seuraamaan joka ilta jos viitsisi. Ihan kummallista esittelyn halua? Noh, just silleen pikaisesti vilkaisen minäkin jos nyt sattuu taas joku olla esillä esim. kävelyllä.
Mitä helkutin järkeä on rakentaa taloja, joissa on lattiasta kattoon ikkunat ja sitten pitää ikkunat peitettyinä koko ajan? Jos ei kestä katseita, niin pienemmät ikkunat ja muutenkin suunnitelua kehiin.
Ja katselen aina kun voin. Samoin tykkään käydä esim. asuntomessuilla, asuntoesittelyissä jne. ja ihan kylässäkin ja katsella kuinka ihmiset asuvat.
Edellisessä kerrostaloasunnossamme pystyi työhuoneen ikkunasta töitä tehdessä seuraamaan vastapäisen talon nuorenparin elämää ja kaikenlaista tuli nähtyä. Ikinä emme livenä tavanneet, mutta aika paljon heidän elämästään tiesi ihan vain ikkunassa istumalla eikä edes varsinaisesti tuijottamalla vaan ihan vain silloin tällöin työn lomassa katsomalla. Samaan asuntoon näku myös keittiön ja olohuoneen ikkunoista joten koko päivän saattoi seurata mitä siellä puuhataan ;)
En kehtaa.